Onko lahella Espoota hyvaa yksityista Mersu huoltoa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jake11
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Onko lahella Espoota hyvaa yksityista Mersu huoltoa?

Viesti Kirjoittaja jake11 »

Moi,

Eli aivan kuten otsikko jo kertoikin niin kyselisin että missa mieluiten huollatatte Mersunne (lahellä Espoota) jos jatetaan Veho ja oma rassaaminen pois laskuista?

Toinen kyssari palstan asiantuntioille: Asun w203:n (2001 C240T)kanssa tallahetkella Englannissa ja vaihdatin tulpat ja bensansuodattimen paikallisella pajalla. Hankkivat osat itse. Nyt kuitenkin pitaa autoa silloin talloin startata huomattavan pitkaan ennenkuin lahtee kayntiin. Luulisin etta on laitettu vaarat tulpat, niinpa kysyisin etta millaiset tulpat pitaisi laittaa? Jos joku tietaa esim. Bosch tai NGK tyyppeja niin hyva juttu.

Toisaalta voihan se olla myos etta bensansuodatin on vaara tai laitettu vaarin, mutta kun muuten kay ja kulkee hyvin...

Terv.
Jake
Zinovjev
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Huoltojen osalta kannattaa vilkaista tuo Risut ja Ruusut -foorumi.
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Gate »

Kun avaat konepellin niin siinä pitäisi olla tunniste laatta, missä lukee moottorin numero ja sytytystulppien mallit valmistajittain. Näin ainakin minun C:ssä.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Tulpat

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Tuskimpa tulpat kylmäkäynnistystä estävät. Käsittääkseni väärät tulpat, siis lämpöarvot pielessä, ovat ongelma vain kuumalla tai käyntilämpöisellä koneella. Itse epäilisin polttoainevuotoa, jos paine pääsee karkaamaan seisoessa, niin voi joutua starttaamaan aika pitkään ennen kuin painetta on taas tarpeeksi. En tiedä miten tossa on pumpun ohjaus toteutettu mutta kannattaisi ehkä kokeilla ennen starttia muutama kerta virta päälle esim. 5:si sekunniksi ja vasta sitten startata. Vanhemmissa ainakin nostaa paineen sillä.
jake11
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja jake11 »

Tuli nakojaan laitettua tama huoltokysely vaaralle palstalle mutta tekevalle sattuu...

pekkak: Kiitti vinkista. Kaynnistysongelma on nimenomaan silloin kun kone on lammin. Kylmana lahtee valittomasti, samalla lailla kun ennen tulppien vaihtoa, joten tama viittaisi aika vahvasti siihen etta nyt ajellaan vaarilla tulpilla. Pitanee aloittaa siita etta vaihtaa tulpat ja vahingosta viisastuneena myos hankkii ne itse.
AK47
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jake11 kirjoitti:Tuli nakojaan laitettua tama huoltokysely vaaralle palstalle mutta tekevalle sattuu...

pekkak: Kiitti vinkista. Kaynnistysongelma on nimenomaan silloin kun kone on lammin. Kylmana lahtee valittomasti, samalla lailla kun ennen tulppien vaihtoa, joten tama viittaisi aika vahvasti siihen etta nyt ajellaan vaarilla tulpilla. Pitanee aloittaa siita etta vaihtaa tulpat ja vahingosta viisastuneena myos hankkii ne itse.
Oisko johdot vaurioituneet kun tulppia vaihdettiin?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin