jousien kuumennus...

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

jousien kuumennus...

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

tere...!

onkohan kukaan mahollisesti kokeillut auton madaltamista lämmittämällä jousia pillillä? :twisted: itellä on madallusjouset jo autossa mutta ei tippunut tarpeeksi...pittäis saada todella alas. onko joku lämmitellyt? tuleeko ihan susi jos menee kuumentelemaan...?

autohan on w124 230E
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

Juuh niin sitä tuunattiin w123:sia 90-luvun alussa ja ihan toimivia tuli :D Ei ainakaan omalla ajolla poikki menneet vaikka lämmitys voi kuulemma metallia 'heikentää'... Lämmitettiin sekä orkkiksia että Jamex-merkkisiä, ihan ok tuli :wink:
Sakemannicäbi
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

no sittenhän sietää kokeilla....?? :twisted: mistäs sitä jousta kannattaa alkaa lämmittämään..?
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Noo siinäpä se tuli!
Mistä kohtaa lämmität? Kuinka paljon lämmität? Kuinka nopeaa jäähdytät? Päästät? Karkaiset?
Ei ole aivan naps ja kops... Ite jättäisin väliin, mutta lycka till!
Ja turailun jälkeen sulla ei ole minkäänlaista käsitystä jousen toiminnasta, jäykkyydestä, kestävyydestä... oikeastaan mistään jousen ominaisuudesta!

Suoraan ja rehellisesti sanottuna: Älä helvata ala lämmittelemään!
Viimeksi muokannut Tenutähti, La 16.06.2007 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Re: jousien kuumennus...

Viesti Kirjoittaja isk »

Jake87 kirjoitti:onkohan kukaan mahollisesti kokeillut auton madaltamista lämmittämällä jousia pillillä?
On.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Onko sulla jo matalimmat jousenkumet paikallaan :?: :shock:
Jousien kuumentaminen pillillä on kyllä ihan päätöntä hommaa, mielummin vaikka rälläkällä kierros poissa :roll:

-RIsto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

Jake87 kirjoitti:no sittenhän sietää kokeilla....?? :twisted: mistäs sitä jousta kannattaa alkaa lämmittämään..?
No sieltä alapäästä lämmitettiin ja sitten painettiin yksi kierros toiseen kiinni. Voipi olla, ainakin teoriassa, että rälläköinti on turvallisempi keino.. (sitäkin on tehty :wink:) Ei vaan ole mitään negaa kuulunut noista lämmitetyistä ja niitä teki myös moni muukin mersuihin silloin.

Uusi on aina uusi ja takuulla vielä, mutta moni virityskin on toiminut hyvin :D Tehköön jokainen niinkuin itse parhaaksi katsoo!

Ja taas 'isoveljille' tiedoksi: Tietenkin Suomen lakien mukaisesti :lol:
Sakemannicäbi
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Jousien lämmitys

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Kyllä 50 luvulla kuumennettiin jousia mutta ne niinsanotusti lyötiin ylös .
mutta eipä taida löytyä ennää sellaista seppää joka osaisi tämän homman että osaisi karkaista tämän jousen sillälailla että se kestäisi. ei sitä taitoa opita tietokoneen ääressä vaikka olisi INSINÖÖRI kyllä tekemättä jää.
en kyllä ymmärrä tätä madaltamista alkuunkaan tekee itselleen ajamisen vaikeaksi ja tuhoaa auton Ei se ainakaan paremmaksi tule Se olisi jo tehtaalla laitettu sellaiseksi Olen työni vuoksi ajanut jos jonkinlaista autoa
kyllä nämä madalletut ovat niitä kaikkein surkeimpia. sellainen auto on kuin
ajaisi vanhoilla sontakärryillä Mutta rikkokaat autonne omapa asianne.
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Re: jousien kuumennus...

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

isk kirjoitti: On.
no ei nyt ihan tuollasta lämmittelyä tueta...jos ihan yläpäästä noin 10cm matkalta yhtä kierrosta... tuossahan on turattu koko jousi... :!:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12616
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tulee varmasti parempi kun otat alapäästä pätkää pois rälläkällä. Helpoin tosin on ostaa ne h&r:rät :idea:
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

hhhhhh

Viesti Kirjoittaja j.a »

On kokeiltu!!!!! en suosittele!!!!!!!!!!!
Diesel on puhtaampi
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Onhan tuo joskus käyny mielessä lämmäyttää jousia mut on aika hankala saaha kaikista kiekuroista samanlaisia.
Ammattimieheltä vois onnistua.
Taitaa olla parempi ku otat rälläkän kätöseen ja katkaset niitä jousia.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3445
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Tenutähti kirjoitti:Noo siinäpä se tuli!
Mistä kohtaa lämmität? Kuinka paljon lämmität? Kuinka nopeaa jäähdytät? Päästät? Karkaiset?
Joustahan pitää tietysti lämmittää koko kierrokselta. Lämmittäessähän rauta päästyy, eli muuttu pehmeämmäksi, joten herkempää katkeamista tuskin tapahtuu. Jos tuommosta hommaa haluaa alkaa kokeilemaan, ni oiskoha mahollista tehä sitä paikoillaan. Tällöin sen näkis silmissä, et kuinka tonttiin auto painuu. Paikoillaan lämmitystä kannattaa kenties kokeilla ekaks sellasessa autossa missä on orastava konevaurio ja vakuutukset kunnossa :roll:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Nii tai sit johonki isoon puristimeen nii tulee varmasti samanlaiset.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

..ja kuin pisteenä iin päälle monsteritalissa ne laskivat jousitusta juuri tuolla menetelmällä tänään (no amerikassa saa esittää mitä lystää). Tuo on kyllä aivan hanurista oleva menetelmä, mielestäni :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

nyt on homma tehty ja hyvä tuli 8) laskettiin jousista kaksi alinta kierrosta yhteen. ja auto tippui viellä sen 5cm. ja ajettavuus ei juurikaan muuttunut. pikkusen jäykempi on kyllä.
Vastaa Viestiin