jousien kuumennus...
jousien kuumennus...
tere...!
onkohan kukaan mahollisesti kokeillut auton madaltamista lämmittämällä jousia pillillä? itellä on madallusjouset jo autossa mutta ei tippunut tarpeeksi...pittäis saada todella alas. onko joku lämmitellyt? tuleeko ihan susi jos menee kuumentelemaan...?
autohan on w124 230E
onkohan kukaan mahollisesti kokeillut auton madaltamista lämmittämällä jousia pillillä? itellä on madallusjouset jo autossa mutta ei tippunut tarpeeksi...pittäis saada todella alas. onko joku lämmitellyt? tuleeko ihan susi jos menee kuumentelemaan...?
autohan on w124 230E
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
Noo siinäpä se tuli!
Mistä kohtaa lämmität? Kuinka paljon lämmität? Kuinka nopeaa jäähdytät? Päästät? Karkaiset?
Ei ole aivan naps ja kops... Ite jättäisin väliin, mutta lycka till!
Ja turailun jälkeen sulla ei ole minkäänlaista käsitystä jousen toiminnasta, jäykkyydestä, kestävyydestä... oikeastaan mistään jousen ominaisuudesta!
Suoraan ja rehellisesti sanottuna: Älä helvata ala lämmittelemään!
Mistä kohtaa lämmität? Kuinka paljon lämmität? Kuinka nopeaa jäähdytät? Päästät? Karkaiset?
Ei ole aivan naps ja kops... Ite jättäisin väliin, mutta lycka till!
Ja turailun jälkeen sulla ei ole minkäänlaista käsitystä jousen toiminnasta, jäykkyydestä, kestävyydestä... oikeastaan mistään jousen ominaisuudesta!
Suoraan ja rehellisesti sanottuna: Älä helvata ala lämmittelemään!
Viimeksi muokannut Tenutähti, La 16.06.2007 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: jousien kuumennus...
On.Jake87 kirjoitti:onkohan kukaan mahollisesti kokeillut auton madaltamista lämmittämällä jousia pillillä?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
No sieltä alapäästä lämmitettiin ja sitten painettiin yksi kierros toiseen kiinni. Voipi olla, ainakin teoriassa, että rälläköinti on turvallisempi keino.. (sitäkin on tehty ) Ei vaan ole mitään negaa kuulunut noista lämmitetyistä ja niitä teki myös moni muukin mersuihin silloin.Jake87 kirjoitti:no sittenhän sietää kokeilla....?? mistäs sitä jousta kannattaa alkaa lämmittämään..?
Uusi on aina uusi ja takuulla vielä, mutta moni virityskin on toiminut hyvin Tehköön jokainen niinkuin itse parhaaksi katsoo!
Ja taas 'isoveljille' tiedoksi: Tietenkin Suomen lakien mukaisesti
Sakemannicäbi
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Jousien lämmitys
Kyllä 50 luvulla kuumennettiin jousia mutta ne niinsanotusti lyötiin ylös .
mutta eipä taida löytyä ennää sellaista seppää joka osaisi tämän homman että osaisi karkaista tämän jousen sillälailla että se kestäisi. ei sitä taitoa opita tietokoneen ääressä vaikka olisi INSINÖÖRI kyllä tekemättä jää.
en kyllä ymmärrä tätä madaltamista alkuunkaan tekee itselleen ajamisen vaikeaksi ja tuhoaa auton Ei se ainakaan paremmaksi tule Se olisi jo tehtaalla laitettu sellaiseksi Olen työni vuoksi ajanut jos jonkinlaista autoa
kyllä nämä madalletut ovat niitä kaikkein surkeimpia. sellainen auto on kuin
ajaisi vanhoilla sontakärryillä Mutta rikkokaat autonne omapa asianne.
mutta eipä taida löytyä ennää sellaista seppää joka osaisi tämän homman että osaisi karkaista tämän jousen sillälailla että se kestäisi. ei sitä taitoa opita tietokoneen ääressä vaikka olisi INSINÖÖRI kyllä tekemättä jää.
en kyllä ymmärrä tätä madaltamista alkuunkaan tekee itselleen ajamisen vaikeaksi ja tuhoaa auton Ei se ainakaan paremmaksi tule Se olisi jo tehtaalla laitettu sellaiseksi Olen työni vuoksi ajanut jos jonkinlaista autoa
kyllä nämä madalletut ovat niitä kaikkein surkeimpia. sellainen auto on kuin
ajaisi vanhoilla sontakärryillä Mutta rikkokaat autonne omapa asianne.
Re: jousien kuumennus...
no ei nyt ihan tuollasta lämmittelyä tueta...jos ihan yläpäästä noin 10cm matkalta yhtä kierrosta... tuossahan on turattu koko jousi...isk kirjoitti: On.
- Rätyläinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 97
- Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
- Paikkakunta: Kalajoki
Joustahan pitää tietysti lämmittää koko kierrokselta. Lämmittäessähän rauta päästyy, eli muuttu pehmeämmäksi, joten herkempää katkeamista tuskin tapahtuu. Jos tuommosta hommaa haluaa alkaa kokeilemaan, ni oiskoha mahollista tehä sitä paikoillaan. Tällöin sen näkis silmissä, et kuinka tonttiin auto painuu. Paikoillaan lämmitystä kannattaa kenties kokeilla ekaks sellasessa autossa missä on orastava konevaurio ja vakuutukset kunnossaTenutähti kirjoitti:Noo siinäpä se tuli!
Mistä kohtaa lämmität? Kuinka paljon lämmität? Kuinka nopeaa jäähdytät? Päästät? Karkaiset?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- Rätyläinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 97
- Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
- Paikkakunta: Kalajoki
..ja kuin pisteenä iin päälle monsteritalissa ne laskivat jousitusta juuri tuolla menetelmällä tänään (no amerikassa saa esittää mitä lystää). Tuo on kyllä aivan hanurista oleva menetelmä, mielestäni
Lisää tietoa: www.skg.fi