voiko w201 meestä tehdä avo-auton?
voiko w201 meestä tehdä avo-auton?
onko mitenkään laillisesti mahdollista tehdä 190 avo-autoa. tai onko joku sellaista tehnyt jos näkis vähän kuvia. tai edes kaks ovista versioo 190.
olen todella kiitollinen neuvoista jo näin etu käteen. ja vinkkejä otetaan vastaan
olen todella kiitollinen neuvoista jo näin etu käteen. ja vinkkejä otetaan vastaan
MB 190E 300D
Onhan sellainen tehty - ihan tehtaan toimesta. Tosin vain proto, ei päässyt koskaan tuotantoon.
Jos saat jostain käsiisi uusimman Mercedes-Benz Classic-lehden, siinä on juttua W201:stä ja myös kuva tuosta harvinaisesta avomallista.
Tuollaisen tekeminen itse on varmaan aika työläs (ellei mahdoton?) homma. Täytyy vahvistaa runkoa jne. Viranomaishyväksynnät? Ainakin kalliiksi tulee, luulisin.
Muut osaa varmaan kertoa tarkemmin.
Jos saat jostain käsiisi uusimman Mercedes-Benz Classic-lehden, siinä on juttua W201:stä ja myös kuva tuosta harvinaisesta avomallista.
Tuollaisen tekeminen itse on varmaan aika työläs (ellei mahdoton?) homma. Täytyy vahvistaa runkoa jne. Viranomaishyväksynnät? Ainakin kalliiksi tulee, luulisin.
Muut osaa varmaan kertoa tarkemmin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Eldorado on valitettavan oikeassa. Toki, jos asian ottaa harrastuksena, niin kaikkeahan voi tehdä. Mutta (minun mielestäni siinä olisi) ihan järjetön homma, jos siitä hyvän haluaisi.
Jeremy Clarkson teki joskus laikkacabrion jostain tila-autosta. Siitä näki hyvin, kuinka itsekantavalle korille käy kun katto katoaa. Asia on helpompi sellaisien autojen kohdalla, joissa on erillinen runko. Niissä ei jäykkyys juurikaan kärsi, vaikka katon leikkaisi pois.
Ja sitten vielä viimeisen mausteen tuo suomalainen viranomainen, jolta viritykselle pitää saada hyväksyntä. Jos tuote on hyvä, senkin saa rahalla ja vaivalla. Mutta tuolla kohdalla pitää olla jo aikalailla pakkomielle saada itselleen seutukunnan ainoa A201.
Telkkarista tuli joskus pätkä, jossa seurattiin erään ameriikanauton tuomista Suomen rekisteriin. Luulenpa että tällainen omavalmiste ei ainakaan helpommalle polulle pääse.
Tämä siis rehellinen oma mielipiteeni.
Jeremy Clarkson teki joskus laikkacabrion jostain tila-autosta. Siitä näki hyvin, kuinka itsekantavalle korille käy kun katto katoaa. Asia on helpompi sellaisien autojen kohdalla, joissa on erillinen runko. Niissä ei jäykkyys juurikaan kärsi, vaikka katon leikkaisi pois.
Ja sitten vielä viimeisen mausteen tuo suomalainen viranomainen, jolta viritykselle pitää saada hyväksyntä. Jos tuote on hyvä, senkin saa rahalla ja vaivalla. Mutta tuolla kohdalla pitää olla jo aikalailla pakkomielle saada itselleen seutukunnan ainoa A201.
Telkkarista tuli joskus pätkä, jossa seurattiin erään ameriikanauton tuomista Suomen rekisteriin. Luulenpa että tällainen omavalmiste ei ainakaan helpommalle polulle pääse.
Tämä siis rehellinen oma mielipiteeni.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
201 avo
tein joskus 1991 avon volvon 164 mallista ,eli muutin 2 oviseksi 142 ovilla ja poistin katon... eihän se tietenkään ollut näin helppoa vaan paperisotaan meni myös melkoisesti aikaa
Eli laitoin hakemuksen... sain vastauksen...vaadittiin suunnittelemieni rungon
vahvistusten lisäksi lujuuslaskelmia rungosta katonpoiston jälkeen jotka onnekseni sain teetettyä.....
Tuo turvakaari vaadittiin myös ainakin tuolloin, kuulin kyllä myöhemmin leimatun avoja vain vahvistetulla tuulilasinkarmilla?
Auton leima oli helppo homma kun luvat ja laput oli kunnossa, epäilen kyllä että tänä päivänä tuo ei ole enään noin helppoa.......
Eli laitoin hakemuksen... sain vastauksen...vaadittiin suunnittelemieni rungon
vahvistusten lisäksi lujuuslaskelmia rungosta katonpoiston jälkeen jotka onnekseni sain teetettyä.....
Tuo turvakaari vaadittiin myös ainakin tuolloin, kuulin kyllä myöhemmin leimatun avoja vain vahvistetulla tuulilasinkarmilla?
Auton leima oli helppo homma kun luvat ja laput oli kunnossa, epäilen kyllä että tänä päivänä tuo ei ole enään noin helppoa.......
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Avoauto
Kyllä sellaisen tekeminen mahrollista on. Kyllä täältä kuusjoen Kanunkista
löytyy sellainen yksilö joka on itse rakennettu.Auto on Volvo 142 Ja ollut ainakin toista kymmentä vuotta liikenteessä ja kori on aivan entisellään Tekijä on kyllä insinööri ja harvinainen sellainen Osaa jotain tehrääkkin
mikä on hyvin harvinaista. Tällainen takavetoinen auto vielä vaikeampi
vahvistaa kuin etuvetoinen Olivat ensikatsastuksessa epäilleet hänen
vahvistuksiaan Olivat pistäneet porukkaa niinpaljon kuin autossa pysyi
mutta yhtään ei ovenreikä antanut perää eikä ole jälkeenpäinkään antanut
Auto on ajossa erelleenkin kyllä kaikki mahrollista on.
löytyy sellainen yksilö joka on itse rakennettu.Auto on Volvo 142 Ja ollut ainakin toista kymmentä vuotta liikenteessä ja kori on aivan entisellään Tekijä on kyllä insinööri ja harvinainen sellainen Osaa jotain tehrääkkin
mikä on hyvin harvinaista. Tällainen takavetoinen auto vielä vaikeampi
vahvistaa kuin etuvetoinen Olivat ensikatsastuksessa epäilleet hänen
vahvistuksiaan Olivat pistäneet porukkaa niinpaljon kuin autossa pysyi
mutta yhtään ei ovenreikä antanut perää eikä ole jälkeenpäinkään antanut
Auto on ajossa erelleenkin kyllä kaikki mahrollista on.
Ja esiintyyhän avo W210 autoja esim oman aikansa elokuvissa, joten kyllä niitä on tehty.. Tosin luultavasti jonkun pajan toimesta.
Sitten vain katselemaan 80-luvun "agentti" (ei bondia) elokuvia ja etsimään sitä.
Elokuva paljastetaan, kun muistetaan..
Sitten vain katselemaan 80-luvun "agentti" (ei bondia) elokuvia ja etsimään sitä.
Elokuva paljastetaan, kun muistetaan..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible