Syyläri Sementti....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Syyläri Sementti....

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Moro kaikille ja toivottavasti on juhannuksesta selvitty ainakin suunnilleen 8) Mut tämmöstä kyselisin,onko millasia kokemuksia syyläri-sementistä,tai sit siitä litkusta mikä kaadetaan nesteen joukkoon? ite vähän hirvittää tuo sementti enkä tiedä viitsinkö käyttää kun se on sit kumminkin lämppärissä,termostaatissa ja joka paikassa :roll:

Katsokaas kun aloin ihmetteleen miksi konehuoneesta nousee höyryä ja neste katoaa?! huomasin että siivaPyörään tuli jostain nestettä ja se sit heitteli sitä joka puolelle konehuoneessa :( purin muovit siitä ympäriltä ja katselin mistä nestettä vuotaa,menin hyttiin ja annoin kaasua niin alkoi syylärin keskeltä lentämään vesisuihku :roll:
Mut se mikä tässä ihmetyttää niin on se kun käytin autoa ja seurasin miten pahasti se vuotaa niin sit vuoto loppui kun seinään(ja nestettä on sit näsärit;) )??eikös luulis että kun sinne järjestelmään tulee painetta että se alkais vuotamaan pahemmin koko ajan?? no ajelin ja käytin autoa pitkin päivää ja ei vuoda sit MISTÄÄN :shock: jos se nyt vuotais kunnolla niin vaihtaisin toki uuden syylärin mut kun ei vuoda,siksi utelenkin että kannattaako sitä sementillä mennä sotkemaan kaikkia paikkoja? Vai ajelisinko vaan ja kattelisinko alkaako se vuotamaan ja sit vaihtaisin koko syylärin?

Mitäs on Foorumilaiset asiasta mieltä??
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

Viesti Kirjoittaja mw124 »

Itse en ole käyttänyt mutta olen kuullut että tukkii vesikanavia niin että on tullu lämpövaivoja
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

vuodon lakkaaminen johtuu todennäköisesti lämmön vaikutuksesta..se laajenee ja sitä rataa blaa blaa..hmmm..miksei sitten reikäkin..?
mutta siitä se on.. älä kaada sementtiä sinne..en itsekään suosittele..jotenkin tuntuu,että on pitemmän päälle vaan haitaksi..
paina esim joillain pihdeillä vuotokohta kiinni..kunhan vaan maltilla vääntää piukkaan,ettei tule käpy..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: Syyläri Sementti....

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

van_gils kirjoitti: :roll:
Mut se mikä tässä ihmetyttää niin on se kun käytin autoa ja seurasin miten pahasti se vuotaa niin sit vuoto loppui kun seinään(ja nestettä on sit näsärit;) )??eikös luulis että kun sinne järjestelmään tulee painetta että se alkais vuotamaan pahemmin koko ajan?? no ajelin ja käytin autoa pitkin päivää ja ei vuoda sit MISTÄÄN :shock: jos se nyt vuotais kunnolla niin vaihtaisin toki uuden syylärin mut kun ei vuoda,siksi utelenkin että kannattaako sitä sementillä mennä sotkemaan kaikkia paikkoja? Vai ajelisinko vaan ja kattelisinko alkaako se vuotamaan ja sit vaihtaisin koko syylärin?
Mitäs on Foorumilaiset asiasta mieltä??
Vaihda syyläri vaan suosiolla. Ei korjaantunut itsellänikään vaikka ootin puoli vuotta. Saatto mennä parikin viikkoa ettei noppaakaa pakkasellakaan vuotanut, välillä taasen joutui lisäämää nestettä desin kaksi. Lopuksi kun olin riitävän kaukana kämpiltä (300km) vuoto suureni niin, ettei sillä syylärillä päässyt enää takaisin. Helpompi vaivattomampi ja halvempi olisi ollut vaihtaa heti.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Etsi paikka mistä vuotaa ja korjaa muulla kun tuolla sementillä.
(eikös sen motor upinkin pitänyt olla kova aine :lol: )
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Vai motor UPIN :lol: No mä annan sen nyt olla kun kerta ei suostu enään vuotamaan :roll:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

van_gils kirjoitti:Vai motor UPIN :lol: No mä annan sen nyt olla kun kerta ei suostu enään vuotamaan :roll:
Niin se on parasta tehä :)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Myytinmurtajissa ne tukki joskus vuotavan syylarin rikkomalla kanamunan nesteen sekaan... Sitten valkuaiset kulkeutu vuotokohtaan ja lämmön vaikutuksesta kovettu... Tuota ei kyllä voi suositella kuin hätätapauksessa, mutta onhan se hyvä olla tuollaisia MacGyver temppuja aina muutama hihassa :D
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Itse olen parikin syyläriä saanut pitämään ns. sementillä. Nestemmäistä mönjäähän se on purkissa.

vanhaan w123 moottoriin laitoin viime talvena vähän vajaa purkin ja alkoi pitämään. Vuoti keskeltä kennostoa oikeen näkyvästi. Ei ainakaan mitään lämpöongelmia ilmennyt tai että lämpöä ei olisi tullut sisälle. Mitä sitten tapahtuu moottorin sisällä oleville lämpökanaville onkin sitten toinen juttu.

sen lopun purkin kaadoin w202 paisuntasäiliöön kun vettä katosi n. litra 1000km:llä. Mistään ei vettä tullut ulos, mutta kuitenkin sitä katosi. Eipä ole enää kadonnut ja nyt kuumillakin keleillä lämmöt on pysynyt ihan normaaleina.

Mutta jokatapauksessa omalla vastuullahan sitä "mömmöjä" koneeseensa kaatelee...
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

jos on vain mahdollista niin kannattaa juottaa se reikä umpeen ennemmin ku käyttää noita "mönjiä" :lol:
tulee varmasti ainaki pitävä, omat kokemukset noista mönjistä on sellaisia että vähä aikaa pitää ja sitten taas tippasee..
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
Vastaa Viestiin