Pumpun putkilähtöjen avaukseen työkalu mistä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jyrki P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 05.06.2003 11:15
Paikkakunta: Nummela

Pumpun putkilähtöjen avaukseen työkalu mistä?

Viesti Kirjoittaja Jyrki P »

Moro!

W202 250 turbodiesel vuotaa pumpun päältä... Mutta mistä tyokalu niiden lähtöjen avaamiseen? Haulla koittelin vaan eipä osunut oikeaa viestiketjua vaikka tuotakin lie varmasti täällä ihmetelty.
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
Avatar
pastori paholainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
Paikkakunta: etelä pohjanmaa

sama

Viesti Kirjoittaja pastori paholainen »

laita niitä lukitusprikkoja muutama päällekkäin ja naputtele niitä vasaralla ja jollain tuurnalla. ne toimii hyvin tilapäisenä työkaluna.
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Jyrki P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 05.06.2003 11:15
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Jyrki P »

pastori paholainen kirjoitti:laita niitä lukitusprikkoja muutama päällekkäin ja naputtele niitä vasaralla ja jollain tuurnalla. ne toimii hyvin tilapäisenä työkaluna.
Tuollalailla sain kolme auki.. Nelonen ja vitonen olivat tiukemmassa ja lukituslevyt alkoivat antamaan periksi. Lisäksi o-rengaslajitelmasta ottamani uudet o-renkaat alkoivat vuotamaan noissakin kolmessa muutamassa päivässä :oops: :oops: ,taisivat olla väärää kovuutta tai kokoa...
Täytyyköhän raahata tuo johonkin korjaamoon jollei tuollaista hylsyä onnistu löytämään. Mistähän dieselpajat sen ostaa.
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Itselläni on tuollaisen lukitusrenkaan+tulppahylsyn yhteen hitsattu versio :roll: Aukeaa ja on helppo ruuvaillakin. 123:sen lukitusrenkaatkin käy, niitä löytyy helpommin nurkista pyörimästä. O-renkaita löytyy kl:tä/veholta. Ovat hieman erikoista kokoa joten ihan joka tarvikeliikkeestä sellaisia ei löydä.

Kun ne mokkulat siitä pumpun päältä on irti pitää muistaa ettei kone saa pyörähtää yhtään, muuten kuulemma tulee pumppuhuollossa käyntiä..ja puhteus on myös tärkeää, suuttimet ei taida oikein tykätä pienestäkään roskasta.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Jyrki P kirjoitti: Tuollalailla sain kolme auki.. Nelonen ja vitonen olivat tiukemmassa ja lukituslevyt alkoivat antamaan periksi. Lisäksi o-rengaslajitelmasta ottamani uudet o-renkaat alkoivat vuotamaan noissakin kolmessa muutamassa päivässä :oops: :oops: ,taisivat olla väärää kovuutta tai kokoa...
.
Osta dieselpajasta tai Kl:stä, että ovat koon lisäksi oikeaa kumilaatua joka kestää dieseliä.
Jyrki P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 05.06.2003 11:15
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Jyrki P »

Kiitos, täytyy koittaa metsästää jostain pari ylimääräista lukitusrengasta, voipi tuottaa hieman tuskaa kun olen ainoa dieselhörhö lähipiirissä 8) . Noita ei taida viitsiä Vehostakaan, vai olisivatko arvokkaita, pitää kysyä. Ja sitten hakea ne oikeat tiivisteet, nuo nykyiset laitoin kun lähinnä kokeilin saanko niitä mutikoita auki kun löysin illalla mistä vuotaa .
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Jyrki P kirjoitti:Kiitos, täytyy koittaa metsästää jostain pari ylimääräista lukitusrengasta, voipi tuottaa hieman tuskaa kun olen ainoa dieselhörhö lähipiirissä 8) . Noita ei taida viitsiä Vehostakaan, vai olisivatko arvokkaita, pitää kysyä. Ja sitten hakea ne oikeat tiivisteet, nuo nykyiset laitoin kun lähinnä kokeilin saanko niitä mutikoita auki kun löysin illalla mistä vuotaa .
Kannattas varmaankin vaihtaa samalla myös ne kupari tiivisteet (prikat) sinne paineventtiilin alle, ettei sieltä ala vuotamaan. Ulospäinhän se ei sieltä vuoda, mutta häirittee ainakin tyhjäkäyntiä.
Vastaa Viestiin