Kytkimen päivitys 200-> 220:een, W203, 200cdi -02
Kytkimen päivitys 200-> 220:een, W203, 200cdi -02
Hei, oletteko vaihtaneet 200 cdi -mersuun 220:n kytkintä. 220:n levy on 10 mm suurempi, sanoi myyjä. Sopiiko koko hoito vaihtaa asetelmineen päivineen? 220:ssä tulee sylinteri asetelman mukana, 200:ssa ei.
Autossa on 220:iä vastaava softapäivitys, ajettu 280 tkm ja nyt alkaa kytkin luistaa vähitellen noin satasen vauhdista kiihdytettäessä isolla vaihteella. Voi olla normaaliakin kytkimen kulumista ja menisi uudella vakioasetelmallakin taas aikansa.
Toinen kysymys, onnistuuko vaihto alakautta konetta irroittamatta / siirtämättä vain kardaanin katkaisemalla? Tarvitaanko jotain eksoottisia avaimia tai välineitä?
Kiitos jo etukäteen hyvistä vastauksista!
Autossa on 220:iä vastaava softapäivitys, ajettu 280 tkm ja nyt alkaa kytkin luistaa vähitellen noin satasen vauhdista kiihdytettäessä isolla vaihteella. Voi olla normaaliakin kytkimen kulumista ja menisi uudella vakioasetelmallakin taas aikansa.
Toinen kysymys, onnistuuko vaihto alakautta konetta irroittamatta / siirtämättä vain kardaanin katkaisemalla? Tarvitaanko jotain eksoottisia avaimia tai välineitä?
Kiitos jo etukäteen hyvistä vastauksista!
Alfamerin "So wird´s gemacht" kirjassa (W203) on aika tarkan tuntuiset ohjeet kuvineen momentteineen jne, kytkimen vaihdosta, tosin saksaksi.
Torx-avaimia tarvitaan, samoin työkalua jolla levy keskitetään (tai vanhaa akselinpätkää), samoin Molykote BR2 rasvaa akselin uriin.
Konetta ei tarvitse irroittaa, vain lootan alla olevia peltejä, kardaani vaihteistosta, startti ja pakoputki. Paljon erilaisia momentteja ainakin Nm 3 - 60, joten momenttiavainta tarvitaan.
Torx-avaimia tarvitaan, samoin työkalua jolla levy keskitetään (tai vanhaa akselinpätkää), samoin Molykote BR2 rasvaa akselin uriin.
Konetta ei tarvitse irroittaa, vain lootan alla olevia peltejä, kardaani vaihteistosta, startti ja pakoputki. Paljon erilaisia momentteja ainakin Nm 3 - 60, joten momenttiavainta tarvitaan.
W203CDI
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Niin, ja mikä tärkeintä, itse vaihdelaatikko on myös otettava alas.hanta kirjoitti:Alfamerin "So wird´s gemacht" kirjassa (W203) on aika tarkan tuntuiset ohjeet kuvineen momentteineen jne, kytkimen vaihdosta, tosin saksaksi.
Torx-avaimia tarvitaan, samoin työkalua jolla levy keskitetään (tai vanhaa akselinpätkää), samoin Molykote BR2 rasvaa akselin uriin.
Konetta ei tarvitse irroittaa, vain lootan alla olevia peltejä, kardaani vaihteistosta, startti ja pakoputki. Paljon erilaisia momentteja ainakin Nm 3 - 60, joten momenttiavainta tarvitaan.
Re: Kytkimen päivitys 200-> 220:een, W203, 200cdi -02
200sen kytkinlevyn halkaisia 230mm ja 220sen 240mm.HA. kirjoitti:Hei, oletteko vaihtaneet 200 cdi -mersuun 220:n kytkintä. 220:n levy on 10 mm suurempi, sanoi myyjä. Sopiiko koko hoito vaihtaa asetelmineen päivineen? 220:ssä tulee sylinteri asetelman mukana, 200:ssa ei.
Autossa on 220:iä vastaava softapäivitys, ajettu 280 tkm ja nyt alkaa kytkin luistaa vähitellen noin satasen vauhdista kiihdytettäessä isolla vaihteella. Voi olla normaaliakin kytkimen kulumista ja menisi uudella vakioasetelmallakin taas aikansa.
Toinen kysymys, onnistuuko vaihto alakautta konetta irroittamatta / siirtämättä vain kardaanin katkaisemalla? Tarvitaanko jotain eksoottisia avaimia tai välineitä?
Kiitos jo etukäteen hyvistä vastauksista!
Molemmat käy.
Paineasetelma näyttää kiinnityksiltään/ulkomitoiltaan mallista riippumatta olevan samanlainen.
Siis periaatteessa kaikki käy, kunhan vaihdat myös paineasetelman.
Vakiokytkimenkin pitäisi kyllä pelkkää lastua kestää hyvin, jos ei ole hulluteltu vääntöjen kanssa.
Kytkin/paineasetelma on kyllä mesessäkin ihan normaali tapaus.
Jos jotain muutakin tarjotaan matkaan, niin on katsottu väärästä kohden, tai sulla tosiaan on joku sekventiaalijuttu siinä autossasi, tai jotain.
Itse en ole vaihtanut, vaan olen veholla vaihdattanut ja tuon uudenkin paketin meinaan siellä vaihdattaa.
Siksi paljon näyttää siinä olevan näpräämistä.
En kehtaa ährätä painavan mötikän kanssa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Paloviidan kytkin asennettu tänään. Pitää sen verran että auto jaksaa käydä paikallaan tyhjäkäytiä mikä tahanssa vaihde päällä ja kytkin ylhäällä!
Vauhtipyörä ja asetelman pinta sekä levyn pinnat karhennettu ja puhdistettu hiomakankaalla. Tarkastettu että painelaakerin/sylinterin sai käsin työnnettyä riittävän syvälle ettei kanna. Paketissa on jousivoima mikä pitää painelaakerin aina tuntumalla eli pyörimässä. Tuntuma polkimeen on selvästi jäykempi kuin alkuperäisellä 200cdi:n kytkimellä? Asetelman asennuksessa selvästi ruuvit kantoivat useita kierroksia mikä viittaa edes jonkinlaiseen jousen puristumaan. Ilmeisesti ei kuitenkaan riittävä. Oma kytkimeni piti virheettömästi normaaliajossa, luisti vain polkiessa isolla vaihteella, kuten ohituksissa.
Voisiko olla E-asetelman asennusolake vauhtipyörässä matalampi kuin C:n vauhtipyörässä, muuta selitystä ei oikein ole. Jos ei sitten levy ole ihan lopussa. Oli paksumpi kuin omani mutta urista ei jälkeäkään, ei ole ilmeisesti ollutkaan niitä poikittaisuria uutenakaan.
Nyt 270-kytkinkauppaan, katsotaan tarvikeliikkeestä sopiva kokonaisuus ja varmistan ettei painelaakeri/sylinteripaketti kanna.
Vai onko jollain parempia ajatuksia tai kokemusta vastaavasta?
Vauhtipyörä ja asetelman pinta sekä levyn pinnat karhennettu ja puhdistettu hiomakankaalla. Tarkastettu että painelaakerin/sylinterin sai käsin työnnettyä riittävän syvälle ettei kanna. Paketissa on jousivoima mikä pitää painelaakerin aina tuntumalla eli pyörimässä. Tuntuma polkimeen on selvästi jäykempi kuin alkuperäisellä 200cdi:n kytkimellä? Asetelman asennuksessa selvästi ruuvit kantoivat useita kierroksia mikä viittaa edes jonkinlaiseen jousen puristumaan. Ilmeisesti ei kuitenkaan riittävä. Oma kytkimeni piti virheettömästi normaaliajossa, luisti vain polkiessa isolla vaihteella, kuten ohituksissa.
Voisiko olla E-asetelman asennusolake vauhtipyörässä matalampi kuin C:n vauhtipyörässä, muuta selitystä ei oikein ole. Jos ei sitten levy ole ihan lopussa. Oli paksumpi kuin omani mutta urista ei jälkeäkään, ei ole ilmeisesti ollutkaan niitä poikittaisuria uutenakaan.
Nyt 270-kytkinkauppaan, katsotaan tarvikeliikkeestä sopiva kokonaisuus ja varmistan ettei painelaakeri/sylinteripaketti kanna.
Vai onko jollain parempia ajatuksia tai kokemusta vastaavasta?
Jos moottori jaksaa käydä tyhjäkäyntiä vaihde päällä ja kytkin ylhäällä, ei kaikki ole kohdallaanHA. kirjoitti:Paloviidan kytkin asennettu tänään. Pitää sen verran että auto jaksaa käydä paikallaan tyhjäkäytiä mikä tahanssa vaihde päällä ja kytkin ylhäällä!
Vauhtipyörä ja asetelman pinta sekä levyn pinnat karhennettu ja puhdistettu hiomakankaalla. Tarkastettu että painelaakerin/sylinterin sai käsin työnnettyä riittävän syvälle ettei kanna. Paketissa on jousivoima mikä pitää painelaakerin aina tuntumalla eli pyörimässä. Tuntuma polkimeen on selvästi jäykempi kuin alkuperäisellä 200cdi:n kytkimellä? Asetelman asennuksessa selvästi ruuvit kantoivat useita kierroksia mikä viittaa edes jonkinlaiseen jousen puristumaan. Ilmeisesti ei kuitenkaan riittävä. Oma kytkimeni piti virheettömästi normaaliajossa, luisti vain polkiessa isolla vaihteella, kuten ohituksissa.
Voisiko olla E-asetelman asennusolake vauhtipyörässä matalampi kuin C:n vauhtipyörässä, muuta selitystä ei oikein ole. Jos ei sitten levy ole ihan lopussa. Oli paksumpi kuin omani mutta urista ei jälkeäkään, ei ole ilmeisesti ollutkaan niitä poikittaisuria uutenakaan.
Nyt 270-kytkinkauppaan, katsotaan tarvikeliikkeestä sopiva kokonaisuus ja varmistan ettei painelaakeri/sylinteripaketti kanna.
Vai onko jollain parempia ajatuksia tai kokemusta vastaavasta?

Oliko auton alkuperäisen kytkinlevyn halkaisija sama vai pienempi? Onko vauhtipyörän kulutuspinta mahdollisesti kulunut alkuperäisen levyn kohdalta?
Mikäli kytkimessä/paineasetelmassa on oikeasti jokin vika, otan paketin luonnollisesti takaisin ja palautan rahat.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
.
Se kytkimen säätö on siinä paineasetelmassa.
Poljeskelehan nyt ensin muutamia kertoja poljinta ihan pohjaan ja ilmaa samalla.
Eiköhän se pito löydy sieltä.
Niissä kiinnitysmuttereissa kuuluukin olla muutamia kierroksia puristusta.
Se merkitsee, että kunhan saat sen paineasetelman automaattisäädön liikkumaan, niin lopussa levy onkin puristuksissa juuri sillä esijännitysvoimalla, joka niistä kiinnitysruuveista muodostuu.
Paineasetelmassa olevat säätö jouset kuuluisi oikeastaan prässissä "virittää", ennenkuin sama paineasetelma laitetaan uudestaan paikoilleen.
Tehtaan jäljiltä saatö onkin jo laitettu toiseen laitaan.
Tarkoitus olisi, että kun kytkintä ensimmäisen kerran polkaistaan aivan pohjaan, niin automaattisäätö heti samontein kiristää löysät poikkeen ja seuraavalla polkaisulla kytkin pelaisi sitten normaalisti.
Katso vanhasta paineasetelmasta, mitenpäin se säätö toimii, niin hoksaat kyllä.
Ne on ne pienet kynäjouset, jotka sitten ponkaisee myötäpäivään ulos, kun kytkintä painetaan.
Voit vielä ehken joutua irti päästelemään......
Se kytkimen säätö on siinä paineasetelmassa.
Poljeskelehan nyt ensin muutamia kertoja poljinta ihan pohjaan ja ilmaa samalla.
Eiköhän se pito löydy sieltä.
Niissä kiinnitysmuttereissa kuuluukin olla muutamia kierroksia puristusta.
Se merkitsee, että kunhan saat sen paineasetelman automaattisäädön liikkumaan, niin lopussa levy onkin puristuksissa juuri sillä esijännitysvoimalla, joka niistä kiinnitysruuveista muodostuu.
Paineasetelmassa olevat säätö jouset kuuluisi oikeastaan prässissä "virittää", ennenkuin sama paineasetelma laitetaan uudestaan paikoilleen.
Tehtaan jäljiltä saatö onkin jo laitettu toiseen laitaan.
Tarkoitus olisi, että kun kytkintä ensimmäisen kerran polkaistaan aivan pohjaan, niin automaattisäätö heti samontein kiristää löysät poikkeen ja seuraavalla polkaisulla kytkin pelaisi sitten normaalisti.
Katso vanhasta paineasetelmasta, mitenpäin se säätö toimii, niin hoksaat kyllä.
Ne on ne pienet kynäjouset, jotka sitten ponkaisee myötäpäivään ulos, kun kytkintä painetaan.
Voit vielä ehken joutua irti päästelemään......
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Kuvahan se pitää olla, että asia selkenee.
Vasemmalla oleva paineasetelma on "tehtaan säädössä"
Oikealla olevaa on käytetty.
Vasemmassa on kynnet matalalla.
Ero oikeanpuoleiseen ei ole suurensuuri, mutta pieni on se painelaakerinkin liike, pari senttiä.

Samasta asiasta kuva ylhäältä.
Kun "kynäjouset" on aivan kiinni, on käpälät alhaalla ja kun kytkintä ensi kerran painetaan, pyörähtää säädöstä välys pois.

Jos säätö pyrähtänyt liikaa, niin en keksi muuta ratkaisua, kun että asetelma irroitetaan, prässissä puristetaan ja samalla säätö viritetään.
Kuvahan se pitää olla, että asia selkenee.

Vasemmalla oleva paineasetelma on "tehtaan säädössä"
Oikealla olevaa on käytetty.
Vasemmassa on kynnet matalalla.
Ero oikeanpuoleiseen ei ole suurensuuri, mutta pieni on se painelaakerinkin liike, pari senttiä.

Samasta asiasta kuva ylhäältä.
Kun "kynäjouset" on aivan kiinni, on käpälät alhaalla ja kun kytkintä ensi kerran painetaan, pyörähtää säädöstä välys pois.

Jos säätö pyrähtänyt liikaa, niin en keksi muuta ratkaisua, kun että asetelma irroitetaan, prässissä puristetaan ja samalla säätö viritetään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vika selvitetty, tulee kuvien kera tänään.
Nyt tarvitaan vauhtipyörän ruuvien 8kpl kiristysmomentti W203 C200cdi -02:een, pyörä kävi sorvissa kellotuksessa varmuuden vuoksi.
Hyvät kuvat Tuikulla kynäjousista ja säätölevystä, vika on kuitenkin muualla. Tuo on vähän sama periaate kuin automaattinen jarrujen räikkäsäätö, löysät pois periaatteella.
Nyt tarvitaan vauhtipyörän ruuvien 8kpl kiristysmomentti W203 C200cdi -02:een, pyörä kävi sorvissa kellotuksessa varmuuden vuoksi.
Hyvät kuvat Tuikulla kynäjousista ja säätölevystä, vika on kuitenkin muualla. Tuo on vähän sama periaate kuin automaattinen jarrujen räikkäsäätö, löysät pois periaatteella.
.
Pultit pitää vaihtaa.
Ne on venyvää sorttia.
Kysy veholta se mitta, tai raja-arvo, minkä jälkeen pitää vaihtaa.
Itse vaihdatin varulta kuitenkin kaikki, ei ne kalliita ole.
Samalla kysy se momenttikin, en uskalla sitä tähän kirjoittaa, kun en varmaksi muista, mutta pieni se on ja sitten käännellään asteita lisää.
Voisit kait sinä kertoakkin, mistä kiikasti ?
Pultit pitää vaihtaa.
Ne on venyvää sorttia.
Kysy veholta se mitta, tai raja-arvo, minkä jälkeen pitää vaihtaa.
Itse vaihdatin varulta kuitenkin kaikki, ei ne kalliita ole.
Samalla kysy se momenttikin, en uskalla sitä tähän kirjoittaa, kun en varmaksi muista, mutta pieni se on ja sitten käännellään asteita lisää.
Voisit kait sinä kertoakkin, mistä kiikasti ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tässä tulee vastaus Miksi E:n levy ei sopinut C:hen, molemmat cdi ja samanikäisiä.

Vasemmalla E220 (ei säätyvä asetelma), oikealla C200.

Tussilla piirretty paikka jossa E-asetelman niitti törmää vauhtipyörän valuun, ei osu uraan. Eroa on vaikea huomata kun asetelma on paikallaan poterossa ja niitti niin lähellä ruuvia että ruuvikin vastasi hyvin.

Ylempänä E jossa niitti korkealla, alempana C jossa niitti levyn pinnan alapuolella.

Kellotus varmuuden vuoksi, pinta virheetön!
Pääasia on nyt se että selvä vika löytyi mikä selittää luistamisen ja voi homma jatkua. Onnistuu näilläkin osilla jos poraa vaikka kuopan vauhtipyörään niitin kannalle, muuta eroa en löytänyt. Tilasin uudet C220:n kalusteet huomiseksi.

Vasemmalla E220 (ei säätyvä asetelma), oikealla C200.

Tussilla piirretty paikka jossa E-asetelman niitti törmää vauhtipyörän valuun, ei osu uraan. Eroa on vaikea huomata kun asetelma on paikallaan poterossa ja niitti niin lähellä ruuvia että ruuvikin vastasi hyvin.

Ylempänä E jossa niitti korkealla, alempana C jossa niitti levyn pinnan alapuolella.

Kellotus varmuuden vuoksi, pinta virheetön!
Pääasia on nyt se että selvä vika löytyi mikä selittää luistamisen ja voi homma jatkua. Onnistuu näilläkin osilla jos poraa vaikka kuopan vauhtipyörään niitin kannalle, muuta eroa en löytänyt. Tilasin uudet C220:n kalusteet huomiseksi.
.
Joo, ehdottomasti pitää olla sellainen säädöllä varustettu se paineasetelma.
Varmaankin kaikissa cdi-moottoreihin tarkoitetuissa on se kytkintä vasten tuleva "kitkapinta, tai -taso" riittävän korkealla niittiin verrattuna.
Itseltä löytyi äkkiä ainaskin kolmea erinlaista.
Sen tason paksuus vaikuttaa juurikin siihen esijännityksen tasoon, jolla kytkintä puristetaan vauhtipyörää vasten
Siis mitä enemmän väännönkestoa, sitä paksumpi näyttää se taso olevan.
Alhaalla oikealla muistaakseni 200cdi,n alkup.
Vasemmalla alhaalla 220/270cdi,n.
Ylhäällä sellainen jonka olisin halunnut omaani, muttei kytkin enää irroittanut, mutta tiukkaan se levyä puristi.
Siitä täytyy sitten jatkaa puuhastelua, jos nykyinen alkaa luistamaan.

Joo, ehdottomasti pitää olla sellainen säädöllä varustettu se paineasetelma.
Varmaankin kaikissa cdi-moottoreihin tarkoitetuissa on se kytkintä vasten tuleva "kitkapinta, tai -taso" riittävän korkealla niittiin verrattuna.
Itseltä löytyi äkkiä ainaskin kolmea erinlaista.
Sen tason paksuus vaikuttaa juurikin siihen esijännityksen tasoon, jolla kytkintä puristetaan vauhtipyörää vasten
Siis mitä enemmän väännönkestoa, sitä paksumpi näyttää se taso olevan.
Alhaalla oikealla muistaakseni 200cdi,n alkup.
Vasemmalla alhaalla 220/270cdi,n.
Ylhäällä sellainen jonka olisin halunnut omaani, muttei kytkin enää irroittanut, mutta tiukkaan se levyä puristi.
Siitä täytyy sitten jatkaa puuhastelua, jos nykyinen alkaa luistamaan.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Uusi asetelma ja levy 240 mm C220cdi:n mukainen asennettu 200:een ja testiä ajettu. Toimii hienosti, poljin on vähän jäykempi kuin ennen mutta tuntuma hyvä.
Samalla säädin askin ja vaihdekepin H-kuviot synkrooniin keskenään, vaihteiden toiminta parani selvästi, varsinkin 1 ja 2, kannattaa tehdä. Säädöt muuttuvat vivuston kuluessa, homma onnistuu montulla mitään purkamatta, ilman työkaluja, pohjapahvit paikalla.
Samalla säädin askin ja vaihdekepin H-kuviot synkrooniin keskenään, vaihteiden toiminta parani selvästi, varsinkin 1 ja 2, kannattaa tehdä. Säädöt muuttuvat vivuston kuluessa, homma onnistuu montulla mitään purkamatta, ilman työkaluja, pohjapahvit paikalla.
Luistaa..
Täällä myös havaittu isolla vaihteella vedätetässä luisto ja nyt kylmällä kelillä? Ei aina mutta välillä. Miten tuo kylmyys vaikuttaa? Onko auto tehokkaampi kylmällä niinkuin olen lukenut että jos näissä ahtoilma lämpenee yli "jonku" asteen niin tehoa aletaan tiputtaa.
Mitä nyt tästä ymmärsin niin 220 kytkin pitäisi kestää vääntöjä 500Nm? Josko keväällä sitten päivittelis. Vaihtohomma ilmeisesti myös aivan kohtuullinen?
Onko kellään myynissä ylimääräistä 220 tai 270 kytkin hilppeitä?
Mitä nyt tästä ymmärsin niin 220 kytkin pitäisi kestää vääntöjä 500Nm? Josko keväällä sitten päivittelis. Vaihtohomma ilmeisesti myös aivan kohtuullinen?
Onko kellään myynissä ylimääräistä 220 tai 270 kytkin hilppeitä?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Luistaa..
simppa80 kirjoitti:Täällä myös havaittu isolla vaihteella vedätetässä luisto ja nyt kylmällä kelillä? Ei aina mutta välillä. Miten tuo kylmyys vaikuttaa? Onko auto tehokkaampi kylmällä niinkuin olen lukenut että jos näissä ahtoilma lämpenee yli "jonku" asteen niin tehoa aletaan tiputtaa.
Mielenkiintoinen homma, sillä minulla tuo kytkin luisti samalla tavalla vielä lämpimillä keleillä, mutta nyt en ole enä saanut luistamaan, vaikka miten olen yrittänyt. Lieneekö sitten säikähtänyt, kun tilailin uutta jäsympää tilalle.

Re: Kytkimen päivitys 200-> 220:een, W203, 200cdi -02
Kaveri valitti että ohjelmoidun 200cdi (w203) kytkin luistaa kun vedättää vähän alempaa isolla vaihteella, myös pikkuvaihteella saa luistamaan kun polkasee kaasun pohjaan 1500 kierroksesta. Autolla ajettu 460 tkm (vanha kaupunkitaksi).
Mitäs foorumilaiset ovat mieltä tuollaisesta paketista?
http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-C-KLASS ... 43b0abfcd4" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitäs foorumilaiset ovat mieltä tuollaisesta paketista?
http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-C-KLASS ... 43b0abfcd4" onclick="window.open(this.href);return false;
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Kytkimen päivitys 200-> 220:een, W203, 200cdi -02
Jos jollakin on tarvetta niin multa löytyy käytetty w203 200cdi painelaakeri, eikä maksa paljoo!
-Exä: W203 200cdi -01 Avantgarde
Re: Kytkimen päivitys 200-> 220:een, W203, 200cdi -02
siis käykö 220 kytkin suoraan 200 ??
Re: Kytkimen päivitys 200-> 220:een, W203, 200cdi -02
Siis ei? Jos vaihtaa koko asetelman?
Re: Kytkimen päivitys 200-> 220:een, W203, 200cdi -02
.
Lähes kaikki cdi-moottoristen henkilöautojen kytkimen osat käy ristiin.
Kaksataseen voi laitattaa vaikka 220sen kytkinlevyn, olen kokeillut.
Lähes kaikki cdi-moottoristen henkilöautojen kytkimen osat käy ristiin.
Kaksataseen voi laitattaa vaikka 220sen kytkinlevyn, olen kokeillut.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Kytkimen päivitys 200-> 220:een, W203, 200cdi -02
Onko pelkän asetelman vaihtamisesta hyötyä jos vauhtipyörä pysyy samana?
-Exä: W203 200cdi -01 Avantgarde
Re: Kytkimen päivitys 200-> 220:een, W203, 200cdi -02
Löytypä hyvä ketju. Olen kysellyt samaa aikaismminkin mutta nyt se on siis varmaa.Ohjelmoitu 1999 w210E 200 CDI saa 220CDI kytkimen. Vauhtipyörä säilyy entisenään ja tämä paketti pitää. Eikös niin?
Re: Kytkimen päivitys 200-> 220:een, W203, 200cdi -02
anteeksi kun lainaan topickia, mutta haluaisin kysellä manuaali w203 kuskeilta millainen tuntuma kytkinpolkimessa kuuluu olla? Ostin kesällä w203 bensan ja vaihdoin siihen ensimmäiseksi kytkinpaketin, ja kaikki toimii muuten hyvin mutta kytkimen tuntuma on aivan erinlainen kun w201/w124 manuaalien kanssa. Kytkin ottaa kiinni todella alhaalta ainakin näin vanhan liiton mb kuskille. se on todella outo. siihen ajellessa tottuu kyllä nopeasti mutta verrattuna noihin edellisiin missä kytkin ottaa kiinni syht, ylhäällä tuo w203 ottaa kiinni todella alhaalla. Kuuluko se olla noin? Mitään säätöähän siinä ei ymmärräkseni ole?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR