Mielenkiintoinen krooninen ongelma on pystäriprojektissani. Eli kyse on siitä että W115sessa on W123sen OM616 onnellisesti, ja onnettomasti ollut W123sen Getrag ja nyt 4-lovinen laatikko. W123sesta sekin.
Molemmilla laatikoilla vaihteensiirtosysteemi on kummasti "tökkinyt" eli liikkuu ei-jouhevasti ja ei-mersumaisesti. Vaihteet menevät kumminkin päälle ihan OK. Myöskään vaihteensiirtäjän & siirtovipujen kunnolla ei voi olla merkitystä, sillä Getragin systeemit oli purettu atomeiksi ja kunnostettu huolella ja öljytty, sniif. Nykyisen nelivaihteisen systeemeihin ruikin tarpeellisiin paikkoihin WD-40tä.
Eli onko tuttu ongelma kenellekään? Tai onko kellään lähistöllä W115sen ja W123sen vaihteensiirtäjää, onko niitten mitoituksessa tms. eroa? Vai voisiko ongelma piileskellä W115sen kardaaniputken aukossa, siis siinä mihin vaihteensiirtäjä sijoitetaan?
EDIT: kolmas vaihdelaatikko ja sama ongelma, joka johtui tuosta ounastelelemastani liian hintsusta aukosta. Altapäin siis auton alta vaihteensiirtäjää tarkastelemalla huomasi selväsi kuinka siirtäjä pönkäsi aukon reunaan. Peltisaksilla ja viilalla hiukkasen kiusasin ja ongelma poistui!
Pystäri ja W123sen vaihdelaatikko?*SELVISI*
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2852
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Pystäri ja W123sen vaihdelaatikko?*SELVISI*
Viimeksi muokannut Petteri Kivimäki, Pe 13.07.2007 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Kokeileppa säädellä niiden tankojen pituuksia, haiskahtais kovasti siltä ettei pituudet ihan täsmää. Senhän vois tehä vaikka yks tanko kerrallaan niin että ottais tangot irti ja loksauttais käsin laatikosta aina vaihteen päälle(ja kepistä vastaavasti kans tietty) ja sit koittaa tankoa paikoilleen, et täsmääkö pituus jne.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Ei taida onnistua noinpäin, kun kepissä ei ole sitä vaihde päällä asentoa. Pitää säätää tangot vapaa-asennoissa, kun keppi on lukittu alapuolelta vapaalle.Antti M. kirjoitti:Kokeileppa säädellä niiden tankojen pituuksia, haiskahtais kovasti siltä ettei pituudet ihan täsmää. Senhän vois tehä vaikka yks tanko kerrallaan niin että ottais tangot irti ja loksauttais käsin laatikosta aina vaihteen päälle(ja kepistä vastaavasti kans tietty) ja sit koittaa tankoa paikoilleen, et täsmääkö pituus jne.