Muna vai kana??
Muna vai kana??
Terve vain kaikille Mersuguruille ja muillekin.
Nyt se tehdään. Ässä ostetaan vaikka väkisin, mutta...mutta..
Kaikessa lyhykäisyydessään kysymykseni on seuraava:
W220 on kori ja mallivaihtoehdot ovat joko S 500 tai S 320. Molemmat vuosimallia -99. "Suomi"-autoja kumpainenkin, molemmilla ajettu n. satku. Hintaeroa vain sopivasti, joten nyt olen viettänyt jo unettomia öitä pohtien kumpi ompi parempi -muna vai kana, äiti vai tytär, Mersu vai marsu...päätä särkee..ahdistaa..
Siis oikeasti, puolesta ja vastaan mielipiteitä kera vankkojen perusteluiden otetaan enemmän kuin mielellään vastaan. Tiedän kyllä, että itsehän minä sen päätöksen teen, mutta kun tuttavapiirissä ei ole ensimmäistäkään Ässän omistajaa niin tuntuu tuen tarve ilmeiseltä.
Olen kyllä selaillut tätäkin foorumia etsiskellen tietoa ja sitä toki olen saanutkin, mutta lisävahvistusta kaivattaisiin.
Vuotuinen kilometrimääräni jää nippa nappa alle 10.000:n
Nöyrästi kiittäen ja kumartaen.
Nyt se tehdään. Ässä ostetaan vaikka väkisin, mutta...mutta..
Kaikessa lyhykäisyydessään kysymykseni on seuraava:
W220 on kori ja mallivaihtoehdot ovat joko S 500 tai S 320. Molemmat vuosimallia -99. "Suomi"-autoja kumpainenkin, molemmilla ajettu n. satku. Hintaeroa vain sopivasti, joten nyt olen viettänyt jo unettomia öitä pohtien kumpi ompi parempi -muna vai kana, äiti vai tytär, Mersu vai marsu...päätä särkee..ahdistaa..
Siis oikeasti, puolesta ja vastaan mielipiteitä kera vankkojen perusteluiden otetaan enemmän kuin mielellään vastaan. Tiedän kyllä, että itsehän minä sen päätöksen teen, mutta kun tuttavapiirissä ei ole ensimmäistäkään Ässän omistajaa niin tuntuu tuen tarve ilmeiseltä.
Olen kyllä selaillut tätäkin foorumia etsiskellen tietoa ja sitä toki olen saanutkin, mutta lisävahvistusta kaivattaisiin.
Vuotuinen kilometrimääräni jää nippa nappa alle 10.000:n
Nöyrästi kiittäen ja kumartaen.
Siis tarkoitatko tuolla rahakommentilla ostohintaa vai käyttökustannuksia vai mitä? Ostohinnassa ei suurta eroa ole, mutta tottakai käyttökustannukset kiinnostavat, ei sitä rahaa määrättömästi ole muutenhan ostaisin uuden! Liekö käyttökustannuksissa suurta eroa, onko isomoottorisempi vika-alttiimpi tai onko se mahdollisesti NIIIN paljon parempi kuin kutonen, ettei anna epäilylle sijaa vrt.Maximan 2,0ltr. vs. 3,0ltr.Ere866 kirjoitti:Jos on rahaa, 500, miksi miettiä?
Jos sen sijaan joutuu rahan takia miettimään, kumpi niin sitten kannattaa valita pienempi kone.
Että tällaisia pohdin.
Siis tarkoitin, että jos kerran pähkäilee, kumman valitsee, niin sehän liittyyn rahaan ja sen määrään. Eli kannattaa tavallaan ottaa 320, niin ei tule välttis niin suuria yllätyksiä rahan kanssa.
Jos rahaa kerran on/olisi, miksi miettiä pienemmän ja isomman välillä. Sitä tarkoitin.
Tosin, väri, sisustus, varusteetkin varmasti auttavat päättämään autosta, vai onko ehdokkaina täsmälleen samalla varustuksella, värillä ja sisustuksella olevat ässät, mutta vain eri koneilla.
Jos rahaa kerran on/olisi, miksi miettiä pienemmän ja isomman välillä. Sitä tarkoitin.
Tosin, väri, sisustus, varusteetkin varmasti auttavat päättämään autosta, vai onko ehdokkaina täsmälleen samalla varustuksella, värillä ja sisustuksella olevat ässät, mutta vain eri koneilla.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Siis summa summarum: S 500 on parempi ostos jos perse kestää mahdolliset kulungit. No ei millään pahalla, mutta tämän kykenin kyllä päättelemään jo ihan itsekin.
Jossain tuolla topicissa oli moitittu S 500:n vaihdelaatikkoa.Onko S 320:ssä sama laatikko ja jos on, niin minkä tyyppisiä eteen tulevat ongelmat lienevät eli mitä sieltä laatikosta oikein hajoaa? Itse olen ajanut automaattivaihteisilla autoilla viimeiset 20 vuotta -ilman ongelmia, tosin missään autoissani ei ole ollut tuollaisia tehoja kuin isossa Ässässä.
No, ensi viikon aikana teen päätöksen puoleen tai toiseen, katsotaan sitten.
Muuten vielä, onko kukaan käyttänyt autoaan autotohtorilla, siis tällä katsastusasemien tarjoamalla palvelulla? Onko tarkastus kuinkakin perusteellinen? Kannattaako?
Jossain tuolla topicissa oli moitittu S 500:n vaihdelaatikkoa.Onko S 320:ssä sama laatikko ja jos on, niin minkä tyyppisiä eteen tulevat ongelmat lienevät eli mitä sieltä laatikosta oikein hajoaa? Itse olen ajanut automaattivaihteisilla autoilla viimeiset 20 vuotta -ilman ongelmia, tosin missään autoissani ei ole ollut tuollaisia tehoja kuin isossa Ässässä.
No, ensi viikon aikana teen päätöksen puoleen tai toiseen, katsotaan sitten.
Muuten vielä, onko kukaan käyttänyt autoaan autotohtorilla, siis tällä katsastusasemien tarjoamalla palvelulla? Onko tarkastus kuinkakin perusteellinen? Kannattaako?
Re: Muna vai kana??
Ajattele, monta marsua saat ässän hinnallaZim kirjoitti:Mersu vai marsu...päätä särkee..ahdistaa..
Anteeksi asiaton kommenttini. Pakko oli.
Sekä S320:ssa että S500:ssa on 722.6 sarjan sähköohjattu automaatti. Alkupään (1996-99) 722.6 malleissa on sanottu olleen jonkin verran ongelmia kestävyyden kanssa, mutta W220 sarjassa olevat on varmaankin jo noilta alkuajan lastentaudeilta korjattuja.Zim kirjoitti:Jossain tuolla topicissa oli moitittu S 500:n vaihdelaatikkoa.Onko S 320:ssä sama laatikko ja jos on, niin minkä tyyppisiä eteen tulevat ongelmat lienevät eli mitä sieltä laatikosta oikein hajoaa? Itse olen ajanut automaattivaihteisilla autoilla viimeiset 20 vuotta -ilman ongelmia, tosin missään autoissani ei ole ollut tuollaisia tehoja kuin isossa Ässässä.
Haku-toiminnolla löytyy muutamia ketjuja koskien 722.6 -laatikoita.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91