W124 260E kulkee todella laiskasti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ratakaksnelkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
Paikkakunta: Vantaa

W124 260E kulkee todella laiskasti

Viesti Kirjoittaja ratakaksnelkku »

Onko kellään tietoa, että missä mahtaa olla vika, kun auto kulkee pintakaasulla ihan normaalisti, mutta sitten kun on enemmän jengoja ja kaasu enemmän auki meno loppuu ihan totaalisesti. Eli autolla voi käytännössä ajella kolmosella kaasu pohjassa täältä ikuisuuteen.

Mä sen verran tästä tiiän (ku oli jotkut 80-luvun testerit veholla kiinni), että seos heittäytyy laihaksi kun kaasu on enemmän auki. Sain semmosen arvauksen asiaan, että polttoaineen jakaja ei jotenkin pysyis mukana. No vaihtelinpa sellasen tänään, eikä tuonut mitään apua, päinvastoin nyt se ei käy enää edes tyhjää. Ja osakin makso 150€ vaikka oli jostain raadosta tattarisuolta. Jos jollain on jotain hyviä arvauksia mikä muu siinä vois olla vikana, niin kerro ihmeessä.
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

oliko automaatti?
mulla samat oireet.pinta-kaasulla menee nätisti, mutta ohittaessa ikään kuin meno hyytyy 4 tonnin kierroksien kohdilla..pitää polkimella hakea uutta kohtaa menohalujen löytämiseksi..
vaihdoin myöskin jakajan,ei apua. tyhjä-käynti tosin tasaantui.
vanha ei antanut enää ainetta kunnolla 3.s pöntölle..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

joku puheli että puola tekisi tuota..mahtaisiko auttaa?
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
ratakaksnelkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ratakaksnelkku »

Manuaalihan se mun peli on, ikävä kyllä..
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

mistä päin ollaan?
voihan tuohon kaikkea heittää maan ja taivaan väliltä..kipinä,bensan saanti,imu-vuodot,huohottimet puhtaana?
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Tervehdys!Heittäisin tämmösen arvailun,jos kerran olet vaihtanut
määräjakajan.Taitaa olla pakko säätää seosruuvista seokset kohilleen!?
Voi vaikutaa huomattavasti tyhjäkäyntiin,toki voi olla muutakin häiriötä!?
Onko pa suodatin milloin vaihdettu :?:
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Voipi olla takapönttö tukkeessa :shock:
Kaverin mersu oikutteli myös ettei oikein ottanut kierroksia ja välillä paukutteli putkessa! Otettiin takaputki/pönttö pois, johan rupes pelaamaan :D
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Bensan saantia veikkaisin myös, linja tankilta tai suodatin tukossa.
Bensapumppu tai pumput loppu :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

en kyllä tiedä pumpusta.. omas autos samat oireet, mut pumppu antaa hieman vajaan 10 barin paineella..et kyl jotain muuta häikkää on,tosin en tiedä missä kunnossa topicin esittäjän pumppu on.. 8) :lol:
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Onkos tämä kattimalli? Lambda-anturia voisi tällöin myös veikata.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
ratakaksnelkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ratakaksnelkku »

Katti malli on tosiaan. Pumpun pitäs olla ihan kondiksessa. Paineet oli kohdallaan, kun niitä mittailtiin. (mul on mustaakseni kuitti siitä, et edellinen omistaja olis vaihtanu pumpun+suodattimen noin vuos sitten) Eli kyl se bensa siihen määränjakalle pitäs ainakin tulla ihan ok.

Toi putki homma pitää kyllä vielä tarkistaa. Auto pitää meinaa kovaa suhinaa samalla kun meno hyytyy. Putki tosin vuotaa siitä yhestä liitoksesta, joten arvelen sen kyllä kuuluvan siitä. Putki on kyllä muutenkin vaihtokondiksessa (pari reikää loppupäässä), mut ei sen nyt noin rajusti pitäis menoa haitata.

Auto kävi ihan normaalisti paikallaan sillä vanhalla määränjakajalla ja otti keirroksiakin mun mielestä normaalisti, mutta kuormitusta se ei kestäny. Veholla kun sitä kateltiin, niin mittarit näytti aika selvästi sen, että seos meni reilusti laihan puolelle, kun kaasun avasi, tyhjäkäynnillä oli vielä kohillaan. Sytytyksestä ei mun käsityksen mukaan löytyny mitään vikaa.

Oireilisko se näin, jos lambda anturi olis paskana..? Onks semmonen mahollista, että se sais lambdalta jotai virheellistä infoo, ja siks säätäis seokset päin pyllyy? Osaakohan näin vanhat vehkeet ees semmosia..

No täytyy mennä pihalle tutkimaan sitä seoksen säätöö, kun ei oo saikkupäivänä muutakaan tekemistä..
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Jospa katti on tukossa?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onhan määräjakajan pohja ehjä? Siis se kumi kaukalo.
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Toi putki homma pitää kyllä vielä tarkistaa. Auto pitää meinaa kovaa suhinaa samalla kun meno hyytyy. Putki tosin vuotaa siitä yhestä liitoksesta, joten arvelen sen kyllä kuuluvan siitä. Putki on kyllä muutenkin vaihtokondiksessa (pari reikää loppupäässä), mut ei sen nyt noin rajusti pitäis menoa haitata.


Kyllähän se rajusti menoa haittaa jos putki on tukkeessa :!:
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
j328
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 05.04.2005 12:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja j328 »

Sama vika oli meidän 260E vm87 mallissa muutama vuosi sitten. poljin pohjassa kulki max 150kmh eikä millään saanut vauhtia nousemaan. Siihen vaihdettiin sytyksen/moottorin ohjausboxi ja jotain muuta pikku sälää niin johan rupesi toimimaan.
psynth
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 29.06.2007 11:31

Viesti Kirjoittaja psynth »

Samoja oireita 200E Bensa 89 koneella.

Mistäs löydän tuon lambda anturin ?
Tai määränjakajan pohja ? Mistä löytyy ?
Ja paljon maksoi sytytyksen/moottorin ohjausboksi ?

Entä onko tuota seoksen säätämistä mahdollista kotikonstein tehdä ?
W124 200E -89
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Apukuskin lattiamaton alta löytyy Lambdan pistoke. Se irti ja auton pitäisi toimia kohtuu hyvin jos lambdassa vika. Saa sen mitattuakin, enpä muista arvoja mutta haulla voisi löytyä.
ratakaksnelkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ratakaksnelkku »

Joo, putkessa on ainakin jotain häikkää. Kävin tossa äsken kokeilemassa, niin eihän sieltä peräpäästä tuu kaasuja ollenkaan. Pikkasen lämpöä hohkaa vaan, ei mitään muuta. Takapöntössä on aika miehekäs reikä, mutta ei siitäkään ny koko auton kaasuja tullu. No täytyy maanantaina irroottaa putki siitä liitoksesta ja kattoo josko sitten pelittäis. Toivottavasti tuke on kuitenki siellä loppu päässä, eikä kateissa.. Mites onks toi ihan normaalii, et ainut liitos on siinä kuskin penkin kohdilla? Siitä taaksepäin näyttä olevan yhtä putkea. Varmaan joku hitsaajavelho kiinnittäny vikan pöntön joskus..?

Edelleen se seos homma vähän hämää, mut kaipa toi tukkonen putki voi semmostaki aiheuttaa..
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

ratakaksnelkku kirjoitti:Mites onks toi ihan normaalii, et ainut liitos on siinä kuskin penkin kohdilla? Siitä taaksepäin näyttä olevan yhtä putkea. Varmaan joku hitsaajavelho kiinnittäny vikan pöntön joskus..?
Yhtä pötköö se alkuperäisenä on.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
ratakaksnelkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ratakaksnelkku »

Ai jaa. Hyvä tietää. Kattelin vaan ku motonet myy takapönttöö ja väliosaa erikseen.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

ratakaksnelkku kirjoitti:Ai jaa. Hyvä tietää. Kattelin vaan ku motonet myy takapönttöö ja väliosaa erikseen.
Joo tarvikkeet on pätkissä, orkkis yhtenäinen.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Voihan ne katin sisäkalut olla irronneet ja tukkineet putken ( ei ponttöjä ). Jus keväällä korjattiin samainen vika ja siitä kuului kova pihinä kun ei höyryt päässeet pois. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
ratakaksnelkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ratakaksnelkku »

Nonni putkissahan se vika oli. Rälläköin eka vikan pöntön helvettihin, mut sillä ei ollu mitään merkitystä kulkupuoleen. Sen jälkeen irrotin "pienen" painin jälkeen myös väliosan, ja uudestaan koeajolle. Johan rupes toimimaan. Aivan kauhee meteli tosin, mut se nyt ei tullu yllätyksenä.

No nyt sitte pitäis lähtee putken hankintaan. Tekis kyllä mieli päästä niistä kateistakin eroon, jos vaikka sielläkin olis jotain häikkää. Mun käsityksen mukaanhan noin vanhan pelin katit saa heittää menemään, jos lystää, kun autoa ei oo merkitty vähäpäästöiseks. Onkos kukaan kyseistä toimenpidettä suorittanu? Paljos maksaa muuten joku mietoääninen "tuningputki", kun kattelin et niistä motonetin tarvikepätkillekin tulee hintaa n.250?

Täs sen taas näkee. Olis pitäny tulla tänne suoraan kyselemään, ni en olis tuhlannu rahojani turhaan määränjakajaan (panin sen orkkiksen takas kiinni). sviddu..
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

jahas.. minäkin menen ja revin ekan pöntön veke, ja ajelen niin että kekkilän turvesuolla raikaa kutosen kiukkuinen ääni..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
psynth
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 29.06.2007 11:31

Viesti Kirjoittaja psynth »

Tossa ylempänä mainittiin Lambdan pistoke ?
Maton alta löytyy tosiaan yksi tuollainen punainen pistoke
jossa kaksi liitintä, neljä reikää. Tuoko se Lambdan pistoke on ?
Mikäs sen funktio oikeen on ?

Mut tuosta siis vaan piuhat irti ni pitäis toimii jos lambda vikaa ?

Täytyy itekki koittaa tota putken irrottamista.
W124 200E -89
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

psynth kirjoitti:Tuoko se Lambdan pistoke on ?
Lambdan pistoke on yleensä siellä ihan penkin edessä. Saattaa olla sen johtokaukalon sisällä. Ainakin omassani oli kaksi mustaa liitintä – toinen yksinapainen pyöreä (signaali) ja toinen kaksinapainen suorakaide (lämmitys).

Punainen väri on yleensä tarkoitettu varoittamaan jostakin. Oliko se liitin siellä jalkatilan etuosassa? Siellä saattaa olla ilmapussien ja turvavöiden kiristimien taestipistoke.

t.
Risto
E500 – 211.070
psynth
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 29.06.2007 11:31

Viesti Kirjoittaja psynth »

Oliko se liitin siellä jalkatilan etuosassa? Siellä saattaa olla ilmapussien ja turvavöiden kiristimien taestipistoke.
Siellähän se, eli ei ole lambdan. OK.
Eli ihan penkin etureunasta pitää mennä vilkuilemaan.

Kiitos tästä
W124 200E -89
Vastaa Viestiin