W124 260E kulkee todella laiskasti
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
- Paikkakunta: Vantaa
W124 260E kulkee todella laiskasti
Onko kellään tietoa, että missä mahtaa olla vika, kun auto kulkee pintakaasulla ihan normaalisti, mutta sitten kun on enemmän jengoja ja kaasu enemmän auki meno loppuu ihan totaalisesti. Eli autolla voi käytännössä ajella kolmosella kaasu pohjassa täältä ikuisuuteen.
Mä sen verran tästä tiiän (ku oli jotkut 80-luvun testerit veholla kiinni), että seos heittäytyy laihaksi kun kaasu on enemmän auki. Sain semmosen arvauksen asiaan, että polttoaineen jakaja ei jotenkin pysyis mukana. No vaihtelinpa sellasen tänään, eikä tuonut mitään apua, päinvastoin nyt se ei käy enää edes tyhjää. Ja osakin makso 150€ vaikka oli jostain raadosta tattarisuolta. Jos jollain on jotain hyviä arvauksia mikä muu siinä vois olla vikana, niin kerro ihmeessä.
Mä sen verran tästä tiiän (ku oli jotkut 80-luvun testerit veholla kiinni), että seos heittäytyy laihaksi kun kaasu on enemmän auki. Sain semmosen arvauksen asiaan, että polttoaineen jakaja ei jotenkin pysyis mukana. No vaihtelinpa sellasen tänään, eikä tuonut mitään apua, päinvastoin nyt se ei käy enää edes tyhjää. Ja osakin makso 150€ vaikka oli jostain raadosta tattarisuolta. Jos jollain on jotain hyviä arvauksia mikä muu siinä vois olla vikana, niin kerro ihmeessä.
oliko automaatti?
mulla samat oireet.pinta-kaasulla menee nätisti, mutta ohittaessa ikään kuin meno hyytyy 4 tonnin kierroksien kohdilla..pitää polkimella hakea uutta kohtaa menohalujen löytämiseksi..
vaihdoin myöskin jakajan,ei apua. tyhjä-käynti tosin tasaantui.
vanha ei antanut enää ainetta kunnolla 3.s pöntölle..
mulla samat oireet.pinta-kaasulla menee nätisti, mutta ohittaessa ikään kuin meno hyytyy 4 tonnin kierroksien kohdilla..pitää polkimella hakea uutta kohtaa menohalujen löytämiseksi..
vaihdoin myöskin jakajan,ei apua. tyhjä-käynti tosin tasaantui.
vanha ei antanut enää ainetta kunnolla 3.s pöntölle..
112cdi vito........
kaikkeen sitä tartteeki koskea..
kaikkeen sitä tartteeki koskea..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
- Paikkakunta: Vantaa
Katti malli on tosiaan. Pumpun pitäs olla ihan kondiksessa. Paineet oli kohdallaan, kun niitä mittailtiin. (mul on mustaakseni kuitti siitä, et edellinen omistaja olis vaihtanu pumpun+suodattimen noin vuos sitten) Eli kyl se bensa siihen määränjakalle pitäs ainakin tulla ihan ok.
Toi putki homma pitää kyllä vielä tarkistaa. Auto pitää meinaa kovaa suhinaa samalla kun meno hyytyy. Putki tosin vuotaa siitä yhestä liitoksesta, joten arvelen sen kyllä kuuluvan siitä. Putki on kyllä muutenkin vaihtokondiksessa (pari reikää loppupäässä), mut ei sen nyt noin rajusti pitäis menoa haitata.
Auto kävi ihan normaalisti paikallaan sillä vanhalla määränjakajalla ja otti keirroksiakin mun mielestä normaalisti, mutta kuormitusta se ei kestäny. Veholla kun sitä kateltiin, niin mittarit näytti aika selvästi sen, että seos meni reilusti laihan puolelle, kun kaasun avasi, tyhjäkäynnillä oli vielä kohillaan. Sytytyksestä ei mun käsityksen mukaan löytyny mitään vikaa.
Oireilisko se näin, jos lambda anturi olis paskana..? Onks semmonen mahollista, että se sais lambdalta jotai virheellistä infoo, ja siks säätäis seokset päin pyllyy? Osaakohan näin vanhat vehkeet ees semmosia..
No täytyy mennä pihalle tutkimaan sitä seoksen säätöö, kun ei oo saikkupäivänä muutakaan tekemistä..
Toi putki homma pitää kyllä vielä tarkistaa. Auto pitää meinaa kovaa suhinaa samalla kun meno hyytyy. Putki tosin vuotaa siitä yhestä liitoksesta, joten arvelen sen kyllä kuuluvan siitä. Putki on kyllä muutenkin vaihtokondiksessa (pari reikää loppupäässä), mut ei sen nyt noin rajusti pitäis menoa haitata.
Auto kävi ihan normaalisti paikallaan sillä vanhalla määränjakajalla ja otti keirroksiakin mun mielestä normaalisti, mutta kuormitusta se ei kestäny. Veholla kun sitä kateltiin, niin mittarit näytti aika selvästi sen, että seos meni reilusti laihan puolelle, kun kaasun avasi, tyhjäkäynnillä oli vielä kohillaan. Sytytyksestä ei mun käsityksen mukaan löytyny mitään vikaa.
Oireilisko se näin, jos lambda anturi olis paskana..? Onks semmonen mahollista, että se sais lambdalta jotai virheellistä infoo, ja siks säätäis seokset päin pyllyy? Osaakohan näin vanhat vehkeet ees semmosia..
No täytyy mennä pihalle tutkimaan sitä seoksen säätöö, kun ei oo saikkupäivänä muutakaan tekemistä..
Toi putki homma pitää kyllä vielä tarkistaa. Auto pitää meinaa kovaa suhinaa samalla kun meno hyytyy. Putki tosin vuotaa siitä yhestä liitoksesta, joten arvelen sen kyllä kuuluvan siitä. Putki on kyllä muutenkin vaihtokondiksessa (pari reikää loppupäässä), mut ei sen nyt noin rajusti pitäis menoa haitata.
Kyllähän se rajusti menoa haittaa jos putki on tukkeessa
Kyllähän se rajusti menoa haittaa jos putki on tukkeessa

W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
- Paikkakunta: Vantaa
Joo, putkessa on ainakin jotain häikkää. Kävin tossa äsken kokeilemassa, niin eihän sieltä peräpäästä tuu kaasuja ollenkaan. Pikkasen lämpöä hohkaa vaan, ei mitään muuta. Takapöntössä on aika miehekäs reikä, mutta ei siitäkään ny koko auton kaasuja tullu. No täytyy maanantaina irroottaa putki siitä liitoksesta ja kattoo josko sitten pelittäis. Toivottavasti tuke on kuitenki siellä loppu päässä, eikä kateissa.. Mites onks toi ihan normaalii, et ainut liitos on siinä kuskin penkin kohdilla? Siitä taaksepäin näyttä olevan yhtä putkea. Varmaan joku hitsaajavelho kiinnittäny vikan pöntön joskus..?
Edelleen se seos homma vähän hämää, mut kaipa toi tukkonen putki voi semmostaki aiheuttaa..
Edelleen se seos homma vähän hämää, mut kaipa toi tukkonen putki voi semmostaki aiheuttaa..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 25.01.2007 16:39
- Paikkakunta: Vantaa
Nonni putkissahan se vika oli. Rälläköin eka vikan pöntön helvettihin, mut sillä ei ollu mitään merkitystä kulkupuoleen. Sen jälkeen irrotin "pienen" painin jälkeen myös väliosan, ja uudestaan koeajolle. Johan rupes toimimaan. Aivan kauhee meteli tosin, mut se nyt ei tullu yllätyksenä.
No nyt sitte pitäis lähtee putken hankintaan. Tekis kyllä mieli päästä niistä kateistakin eroon, jos vaikka sielläkin olis jotain häikkää. Mun käsityksen mukaanhan noin vanhan pelin katit saa heittää menemään, jos lystää, kun autoa ei oo merkitty vähäpäästöiseks. Onkos kukaan kyseistä toimenpidettä suorittanu? Paljos maksaa muuten joku mietoääninen "tuningputki", kun kattelin et niistä motonetin tarvikepätkillekin tulee hintaa n.250?
Täs sen taas näkee. Olis pitäny tulla tänne suoraan kyselemään, ni en olis tuhlannu rahojani turhaan määränjakajaan (panin sen orkkiksen takas kiinni). sviddu..
No nyt sitte pitäis lähtee putken hankintaan. Tekis kyllä mieli päästä niistä kateistakin eroon, jos vaikka sielläkin olis jotain häikkää. Mun käsityksen mukaanhan noin vanhan pelin katit saa heittää menemään, jos lystää, kun autoa ei oo merkitty vähäpäästöiseks. Onkos kukaan kyseistä toimenpidettä suorittanu? Paljos maksaa muuten joku mietoääninen "tuningputki", kun kattelin et niistä motonetin tarvikepätkillekin tulee hintaa n.250?
Täs sen taas näkee. Olis pitäny tulla tänne suoraan kyselemään, ni en olis tuhlannu rahojani turhaan määränjakajaan (panin sen orkkiksen takas kiinni). sviddu..
Tossa ylempänä mainittiin Lambdan pistoke ?
Maton alta löytyy tosiaan yksi tuollainen punainen pistoke
jossa kaksi liitintä, neljä reikää. Tuoko se Lambdan pistoke on ?
Mikäs sen funktio oikeen on ?
Mut tuosta siis vaan piuhat irti ni pitäis toimii jos lambda vikaa ?
Täytyy itekki koittaa tota putken irrottamista.
Maton alta löytyy tosiaan yksi tuollainen punainen pistoke
jossa kaksi liitintä, neljä reikää. Tuoko se Lambdan pistoke on ?
Mikäs sen funktio oikeen on ?
Mut tuosta siis vaan piuhat irti ni pitäis toimii jos lambda vikaa ?
Täytyy itekki koittaa tota putken irrottamista.
W124 200E -89
Lambdan pistoke on yleensä siellä ihan penkin edessä. Saattaa olla sen johtokaukalon sisällä. Ainakin omassani oli kaksi mustaa liitintä – toinen yksinapainen pyöreä (signaali) ja toinen kaksinapainen suorakaide (lämmitys).psynth kirjoitti:Tuoko se Lambdan pistoke on ?
Punainen väri on yleensä tarkoitettu varoittamaan jostakin. Oliko se liitin siellä jalkatilan etuosassa? Siellä saattaa olla ilmapussien ja turvavöiden kiristimien taestipistoke.
t.
Risto
E500 – 211.070