200 cdi, piristystä+teoriaa
Joo ei ole vielä mitään ongelmaa kytkimen/vauhtipyörän kanssa kun 430 Nm tulee 2600 rpm kohdalla penkissä, tiellä tulee kyllä selvästi alempaa sen tuntee persiissä.
Olisi kai tuosta voinut enemmänkin ottaa mutta voima on sen takana joka näppäimiä näppäilee. Turbo alkaa olla rajoilla, kehitellään parempaa ja siihen kaveriksi saisi olla parempi pakosarja.
Olisi kai tuosta voinut enemmänkin ottaa mutta voima on sen takana joka näppäimiä näppäilee. Turbo alkaa olla rajoilla, kehitellään parempaa ja siihen kaveriksi saisi olla parempi pakosarja.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
No joo, oma taitaa olla jo vanha ja väsynyt kaikilta osin. Kytkin luistaa lähinnä lähdössä jos kakkosella lähettää. Minkäslainen pakosarja cdi vitossa on?TDIfreak kirjoitti:Joo ei ole vielä mitään ongelmaa kytkimen/vauhtipyörän kanssa kun 430 Nm tulee 2600 rpm kohdalla penkissä, tiellä tulee kyllä selvästi alempaa sen tuntee persiissä.
Olisi kai tuosta voinut enemmänkin ottaa mutta voima on sen takana joka näppäimiä näppäilee. Turbo alkaa olla rajoilla, kehitellään parempaa ja siihen kaveriksi saisi olla parempi pakosarja.
Taitaa joutua vielä varttia kiihdyttelemään kakkosella heti jussijuhlien jälkeen, jos saa jostain sellaisen hienon mittarin käyttöön.
CDI:ssä ahdin on laskettu alas pitkittäin, eli pakosarjalta kaasut tulee yhtä putkea pitkin noin 20 cm matkan ahtimelle. Tilaa asialliselle kollektorille saattaisi hyvinkin olla juuri tuon 20cm matkalla.
CDI:ssä ahdin on laskettu alas pitkittäin, eli pakosarjalta kaasut tulee yhtä putkea pitkin noin 20 cm matkan ahtimelle. Tilaa asialliselle kollektorille saattaisi hyvinkin olla juuri tuon 20cm matkalla.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Noinko?TDIfreak kirjoitti:CDI:ssä ahdin on laskettu alas pitkittäin, eli pakosarjalta kaasut tulee yhtä putkea pitkin noin 20 cm matkan ahtimelle. Tilaa asialliselle kollektorille saattaisi hyvinkin olla juuri tuon 20cm matkalla.
Mulla ei luista kytkin Vitossa
Laittakaapas se 108cdi varttimailille, kiinnostaa mihin aikaan tuolla teholla pääsee

Laittakaapas se 108cdi varttimailille, kiinnostaa mihin aikaan tuolla teholla pääsee

Lisää tietoa: www.skg.fi
.
Tulkitsenko nyt ihan oikein nuo friikin kirjoittelut.
Mieshän pyrkii jo varovaisesti meseä kehumaan........
Joko terassilta on sukellettu pihakivetykseen laskeutumiskuoppa, tai huumeet on tulleet peliin mukaan.
Sekakäyttö kunniaan, toisille se vaan sopii.....
No
Nyt migreenin kourissa kun ei pysty mitään järkevää tekemään, niin kirjoitellaan sitten joutavaa höpinää.
Pakokaasujen "kulkeutuminen" väärään suuntaan on tosiaan ainakin omasta mielestä yritetty estää sisäisellä muotoilulla.
Noin.

Kun taas sinne ahtimen suuntaan on henkireikä auki.

Sama ykköspytyn suunnasta.

Joo
Toivottavasti ei ährääminen nyt aivan hukkaan ole mennyt.
Eihän tuossa olisi tarvettakaan, kun pikkuiseen parannukseen vakioon nähden.
Mutta eipä ole ennen kyllä tullut pakosarjaa tehtyäkkään.
Aika sitten näyttää.
Tulkitsenko nyt ihan oikein nuo friikin kirjoittelut.
Mieshän pyrkii jo varovaisesti meseä kehumaan........
Joko terassilta on sukellettu pihakivetykseen laskeutumiskuoppa, tai huumeet on tulleet peliin mukaan.

Sekakäyttö kunniaan, toisille se vaan sopii.....
No
Nyt migreenin kourissa kun ei pysty mitään järkevää tekemään, niin kirjoitellaan sitten joutavaa höpinää.
Pakokaasujen "kulkeutuminen" väärään suuntaan on tosiaan ainakin omasta mielestä yritetty estää sisäisellä muotoilulla.
Noin.

Kun taas sinne ahtimen suuntaan on henkireikä auki.

Sama ykköspytyn suunnasta.

Joo
Toivottavasti ei ährääminen nyt aivan hukkaan ole mennyt.
Eihän tuossa olisi tarvettakaan, kun pikkuiseen parannukseen vakioon nähden.
Mutta eipä ole ennen kyllä tullut pakosarjaa tehtyäkkään.
Aika sitten näyttää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
On siinä taas Tuikku toteuttanut sitä vanhaa metodia, eli jossei ole nopee, niin kromaa se
. Ei vaan, nyt kun joudut jo muutenkin sen sarjan siihen kanteen mallaamaan, niin etkös saman tein ota siitä pikkuisen sitä turhaa massaakin pois, tulee nääs paljon kevyempi
.
On siinä taas märssun ingenjööri ihmeissään, kun alkaa kuulee, mitä ne siellä maailman äärissä nyt touhuavat. On kyllä todella hyvän näköinen sarja ja varmasti myös virtaavakin.


On siinä taas märssun ingenjööri ihmeissään, kun alkaa kuulee, mitä ne siellä maailman äärissä nyt touhuavat. On kyllä todella hyvän näköinen sarja ja varmasti myös virtaavakin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
.
Kun on pari- kolmekymmentä kertaa ensin harjoitellut, niin suunnilleen tunnissa saa autonsa sitten tuhottua tälle mallille.
On se tuo ihminen vaan niin kätevä.
Takimmainen pienempi reikä on se kierrätys.

Aikaisemmin, kun vähän moitin vanhempaa, hukkaportillisen cdi,n pakosarjaa, olin oikeastaan väärässä.
Uudempikin on ihan samanlainen.
Se oli vähän yllätys.
Nokirenkaasta näkee, että tiiviste ja ahtimen reikä ovat joka puolelta pari- kolme milliä ainakin suuremmat.
Siis vakioahtimessakin, jossa on sama tiiviste, kun suuremmissakin moottoreissa.
Ei ymmärrä.
Onkohan hyvät pakopainetulokset johtuneet nyt siitä, että mittauspiste on ollut jotenkin erityisen hyvässä kohden.
No se selviää.
Vanhin pakosarja on alinna.


Kun on pari- kolmekymmentä kertaa ensin harjoitellut, niin suunnilleen tunnissa saa autonsa sitten tuhottua tälle mallille.
On se tuo ihminen vaan niin kätevä.
Takimmainen pienempi reikä on se kierrätys.

Aikaisemmin, kun vähän moitin vanhempaa, hukkaportillisen cdi,n pakosarjaa, olin oikeastaan väärässä.
Uudempikin on ihan samanlainen.
Se oli vähän yllätys.
Nokirenkaasta näkee, että tiiviste ja ahtimen reikä ovat joka puolelta pari- kolme milliä ainakin suuremmat.
Siis vakioahtimessakin, jossa on sama tiiviste, kun suuremmissakin moottoreissa.
Ei ymmärrä.
Onkohan hyvät pakopainetulokset johtuneet nyt siitä, että mittauspiste on ollut jotenkin erityisen hyvässä kohden.
No se selviää.
Vanhin pakosarja on alinna.


.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
auttaisko tähän dieselissä mitään ns. kisakatti joka virtaa vapaammin. bensoissahan noita on, esim. omassani.TDIfreak kirjoitti:Eiköhän tuossa nyt jotain muutosta tule kun saat uudella sarjalla taas säädöt kohdalleen.
Saisit kyllä tuon kattipöntön ottaa kokonaan pois, jotenkin häiritsee kun ajattelee miten pakokaasut joutuu siinä pyörimään eivätkä meinaa löytää ulos.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
.
Pakosarja on nyt vaihtunut.
Pariin kertaan piti homma tehdä, ennenkuin kaikki ylimääräiset tupsutukset ja räminät sai poikkeen.
Nyt tuntuu, että taitaa olla hiljaisempi, kuin ennen.
Tai sitten haaveilen.
Mitattua tietoa vaikutuksista ei vielä ole tehty.
Tuntuisi, että aivan pienillä kaasun asennoilla on entistä "rauhallisempi", mutta taas sitten pyrkivämmällä kaasunkäytöllä rajumpi.
Kierroksia tuntuisi ottavan vielä entistäkin kerkeämmin.
Mutta vaan tuntuu, en tiedä, vielä.
Kaasua nostettaessa alkaa ilmaantumaan jo vienoa huokailua.
Jotain muutosta siis on tapahtunut.
Täytyy käyriä piirrätellä, kunhan ehdin, niin jospas niistä jotain selviäisi.
Pakoventtiilin jousia ei ole löytynyt.
Taitaa tulla shimmilevyt.
Ja tuleekin, paksuus on vielä hakusessa.
Vehollakin on jo alustavat (asennus)neuvottelut käyty.
Pakosarja on nyt vaihtunut.
Pariin kertaan piti homma tehdä, ennenkuin kaikki ylimääräiset tupsutukset ja räminät sai poikkeen.
Nyt tuntuu, että taitaa olla hiljaisempi, kuin ennen.
Tai sitten haaveilen.
Mitattua tietoa vaikutuksista ei vielä ole tehty.
Tuntuisi, että aivan pienillä kaasun asennoilla on entistä "rauhallisempi", mutta taas sitten pyrkivämmällä kaasunkäytöllä rajumpi.
Kierroksia tuntuisi ottavan vielä entistäkin kerkeämmin.
Mutta vaan tuntuu, en tiedä, vielä.
Kaasua nostettaessa alkaa ilmaantumaan jo vienoa huokailua.
Jotain muutosta siis on tapahtunut.
Täytyy käyriä piirrätellä, kunhan ehdin, niin jospas niistä jotain selviäisi.
Pakoventtiilin jousia ei ole löytynyt.
Taitaa tulla shimmilevyt.
Ja tuleekin, paksuus on vielä hakusessa.
Vehollakin on jo alustavat (asennus)neuvottelut käyty.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.

Vasemmalla vanha pakosarja, oikealla uusi.
Ei mennyt niinkuin kuvittelin.
Ilmamäärä jää pienemmäksi.
Kuitenkaan ei savuta.
Ilmamäärän pieneneminen selittyy kyllä sillä, että uusi mittaus on tehty paljon lämpimämmällä ilmalla, kun ensimmäinen.
Ahdot nousi vaan 1,9bar,iin.
Jos "puuttuva" 0,1bar lisätään paineeseen, eli 5%, niin ilmanmäärässä päästään aikaisempaan 250,neen.
No kuitenkaan ilma ei ainaskaan lisinyt.
Kuumasta moottorista ja ilmasta johtuen varmaankin rajapaineventtiili vuotaa jo paljon säädettyä aikaisemmin, koska sen aukeamista ei käyrästä havaitse.
Ilmamäärän kehittyminen on alussa hitaampaa, mutta max ahdot saavutetaan entistä aikaisemmin.
Ahtimen siivet käy jopa auki, eli max ahto todellakin saavutetaan.
Paineeseen ja ilmamäärään tulee "kolo" siihen kohden.
No, kuitenkin, savuttaminen vaan vähenee ????
Vaikkei ilman määrä lisäänny.
Miksi se ei lisäänny, pakosarja ei nyt kyllä ahdista ainaskaan enempää, kuin ennen, vai eikö se ahdistanut ennenkään ?
Suorituskyky on kuitenkin parantunut ?????
100-160 väli on nyt 7,5s, ennen 8s, monesta käyrästä tarkistettuna.
Eli tehon on täytynyt kuitenkin lisääntyä.
Mittauskohta on ollut koko ajan sama kohta, pieni vastainen koko ajan, että todellakin tulisi sitten eroja.
Että vaikka eivät absoluuttisia totuuksia olisikkaan, niin vertailukelpoisia ovat.
Menikö tämä nyt oikein ?
Olisko pitänyt jotain muuta vielä tapahtua ?
Paljon jäi kysymyksiä.
XRvitoselle ja Japelle kuiteskin kiitokset, olitte ilmeisesti kuitenkin oikeassa, vaikken alussa millään uskonut.
Pakopainetietoa pitää vielä odotella, kun liittimiä tuli niin kirsteltyä, että hajoilivat käsiin, pitää siis ensin käydä hakemassa uusia.

Vasemmalla vanha pakosarja, oikealla uusi.
Ei mennyt niinkuin kuvittelin.
Ilmamäärä jää pienemmäksi.
Kuitenkaan ei savuta.
Ilmamäärän pieneneminen selittyy kyllä sillä, että uusi mittaus on tehty paljon lämpimämmällä ilmalla, kun ensimmäinen.
Ahdot nousi vaan 1,9bar,iin.
Jos "puuttuva" 0,1bar lisätään paineeseen, eli 5%, niin ilmanmäärässä päästään aikaisempaan 250,neen.
No kuitenkaan ilma ei ainaskaan lisinyt.
Kuumasta moottorista ja ilmasta johtuen varmaankin rajapaineventtiili vuotaa jo paljon säädettyä aikaisemmin, koska sen aukeamista ei käyrästä havaitse.
Ilmamäärän kehittyminen on alussa hitaampaa, mutta max ahdot saavutetaan entistä aikaisemmin.
Ahtimen siivet käy jopa auki, eli max ahto todellakin saavutetaan.
Paineeseen ja ilmamäärään tulee "kolo" siihen kohden.
No, kuitenkin, savuttaminen vaan vähenee ????
Vaikkei ilman määrä lisäänny.
Miksi se ei lisäänny, pakosarja ei nyt kyllä ahdista ainaskaan enempää, kuin ennen, vai eikö se ahdistanut ennenkään ?
Suorituskyky on kuitenkin parantunut ?????
100-160 väli on nyt 7,5s, ennen 8s, monesta käyrästä tarkistettuna.
Eli tehon on täytynyt kuitenkin lisääntyä.
Mittauskohta on ollut koko ajan sama kohta, pieni vastainen koko ajan, että todellakin tulisi sitten eroja.
Että vaikka eivät absoluuttisia totuuksia olisikkaan, niin vertailukelpoisia ovat.
Menikö tämä nyt oikein ?
Olisko pitänyt jotain muuta vielä tapahtua ?
Paljon jäi kysymyksiä.
XRvitoselle ja Japelle kuiteskin kiitokset, olitte ilmeisesti kuitenkin oikeassa, vaikken alussa millään uskonut.
Pakopainetietoa pitää vielä odotella, kun liittimiä tuli niin kirsteltyä, että hajoilivat käsiin, pitää siis ensin käydä hakemassa uusia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kun on parempi pakosarja sylinterin pakokaasu täytös työtahdin jälkeen pääsee helpommin pois, sylinteri huuhtoutuu paremmin puhtaaksi, ei jää jäänteitä pilaamaan seuraavaa tahtia. Näin pienemmälläkin ilmamäärällä seuraava palaminen on parempaa, puhtaampaa (sylinteriin ei jää kuumia kaasuja häiritsemään seuraavaa kylmää happiannosta) ?tuikku kirjoitti:No, kuitenkin, savuttaminen vaan vähenee ????
Vaikkei ilman määrä lisäänny.
Miksi se ei lisäänny, pakosarja ei nyt kyllä ahdista ainaskaan enempää, kuin ennen, vai eikö se ahdistanut ennenkään ?
???
äääh kuu on siinä asennossa

Lisää tietoa: www.skg.fi
.
Pakopaineita on nyt sitten tiirailtu.
Pakopaineet on laskeneet kautta linjan.
Varsinkin, kun ottaa huomioon, että entinen mittauspaikka näin jälkeenpäin ajatellen sattui vähän liiankin otolliseen kohden.
Nämä nykyiset on varmaan luotettavammat, mutta ei ne entisetkään aivan pielessä ole, mutta aivan kaikki piikitykset ei varmaan oikein tulleet esille.
No kuitenkin:
Pako- ja ahtopaine kulkevat nyt aivan yhtä jalkaa, koko ajan.
Pakopuoli ehken 0,1bar korkeammilla lukemilla määrätyissä kohden.
Tasakaasulla ajellessa rauhoittuvat pienemmillä paineilla ihan sitten samaan.
Suurempien paineiden "matkavauhdissakin" (yli1,5bar) pakopaine on sitten matalampi.
Ennen sopivasti puolikaasulla härnäämällä sai pakopaineet piikittämään pariinkin kiloon, mutta ei enää.
Ahtimen siipien raotus näkyy nyt entistäkin selvemmin.
Bleedatut ahdot on silloin 1,5bar.
Pakopaine ei sen kohdan jälkeen nouse yhtään, ennenkuin ahdot on tavoittaneet 2bar tason.
Eli suurimmillaan ahtojen ja pakopaineen ero on ~2700rpm kohdalla, jolloin ahdot on sen 2bar ja pako 1,5bar.
Siitä se pakopaine sitten lähtee kierrosten noustessa hiipimään koko ajan kiihtyvällä vauhdilla ylöspäin.
~4000rpm kohdalla ahdot on 1,9bar ja pako 1,7bar.
~4600rpm kohdalla, eli rajoittajassa sitten pakopaine onkin jo 2,2bar, jota ylemmäs sitä ei näytä saavankaan.
Pienoista optimismia on siis kuitenkin ilmassa.
Pakopaineita on nyt sitten tiirailtu.
Pakopaineet on laskeneet kautta linjan.
Varsinkin, kun ottaa huomioon, että entinen mittauspaikka näin jälkeenpäin ajatellen sattui vähän liiankin otolliseen kohden.
Nämä nykyiset on varmaan luotettavammat, mutta ei ne entisetkään aivan pielessä ole, mutta aivan kaikki piikitykset ei varmaan oikein tulleet esille.
No kuitenkin:
Pako- ja ahtopaine kulkevat nyt aivan yhtä jalkaa, koko ajan.
Pakopuoli ehken 0,1bar korkeammilla lukemilla määrätyissä kohden.
Tasakaasulla ajellessa rauhoittuvat pienemmillä paineilla ihan sitten samaan.
Suurempien paineiden "matkavauhdissakin" (yli1,5bar) pakopaine on sitten matalampi.
Ennen sopivasti puolikaasulla härnäämällä sai pakopaineet piikittämään pariinkin kiloon, mutta ei enää.
Ahtimen siipien raotus näkyy nyt entistäkin selvemmin.
Bleedatut ahdot on silloin 1,5bar.
Pakopaine ei sen kohdan jälkeen nouse yhtään, ennenkuin ahdot on tavoittaneet 2bar tason.
Eli suurimmillaan ahtojen ja pakopaineen ero on ~2700rpm kohdalla, jolloin ahdot on sen 2bar ja pako 1,5bar.
Siitä se pakopaine sitten lähtee kierrosten noustessa hiipimään koko ajan kiihtyvällä vauhdilla ylöspäin.
~4000rpm kohdalla ahdot on 1,9bar ja pako 1,7bar.
~4600rpm kohdalla, eli rajoittajassa sitten pakopaine onkin jo 2,2bar, jota ylemmäs sitä ei näytä saavankaan.
Pienoista optimismia on siis kuitenkin ilmassa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kyllä se käy.JSJ kirjoitti:Sori että sotken vähän tätä virittely topiccia mutta, mutta osaatko sanoa toimiiko nuo elmotechin kamppeet 2001 w203 200 cdi:n kanssa?
Eiköhän tuo toimi kaikissa, joissa on vaan se OBD-pistoke.
Jos pelkästään auton huolto, tai korjausjutut kiinnostaa, niin se Kiinalaisten Carsoft voisi olla vaihtoehto.
Spudenius tietää niistä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
No joo
Löytyipähän elmosta tällainenkin mahdollisuus.
Mittaus on tehty "entisellä" paikalla, joten pitäisi olla linjassa aikaisempienkin juttujen kanssa.
Paikka on hyvin loiva vastainen.
Kiihdytys on tehty ihan "normaalisti", lähdetty ykkösellä liikkeelle, jne....
Itseasiassa onnistuminen nyt jotenkaan ei ollut ollenkaan niin helppoa, kun kuvittelin.
Jotenkin toivoin, että aika olisi ollut parempi, mutta ei ollut.
Siis aika ~14,6+osia.
Loppunop. ~152.
Auton paino rek. otteesta 1595kg.
Kulj. 95kg, (olen laihduttanut
)
Lisäksi sekalainen seurakunta kaikkea tarpeellista, koiranhäkit, ym....
Näillä selittelyillä.


Pystyykötuosta päättelemään, tai laskemaan, onko teho noussut, vai laskenut.
Vaan kylläpä tuota vielä rullillakin käytetään.
No joo
Löytyipähän elmosta tällainenkin mahdollisuus.
Mittaus on tehty "entisellä" paikalla, joten pitäisi olla linjassa aikaisempienkin juttujen kanssa.
Paikka on hyvin loiva vastainen.
Kiihdytys on tehty ihan "normaalisti", lähdetty ykkösellä liikkeelle, jne....
Itseasiassa onnistuminen nyt jotenkaan ei ollut ollenkaan niin helppoa, kun kuvittelin.
Jotenkin toivoin, että aika olisi ollut parempi, mutta ei ollut.
Siis aika ~14,6+osia.
Loppunop. ~152.
Auton paino rek. otteesta 1595kg.
Kulj. 95kg, (olen laihduttanut

Lisäksi sekalainen seurakunta kaikkea tarpeellista, koiranhäkit, ym....
Näillä selittelyillä.


Pystyykötuosta päättelemään, tai laskemaan, onko teho noussut, vai laskenut.
Vaan kylläpä tuota vielä rullillakin käytetään.
Viimeksi muokannut tuikku, Ti 10.07.2007 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Vastaanpas itse itselleni.
Kun mittarivirhettä vähän korjataan.
Loppuaika pyöristetään ylöspäin.
Ja painossa ainakin yritetään pysyä kohtuudessa.
Lisäksi otetaan huomioon, että kaava taitaa olla "optimistinen".
Niin havaitaan, että ollaan suunnilleen siinä, mistä lähdettiin.
No, ei kait se teho ole paljoa laskenutkaan.
Pitäisi olla luotettavammat laitteet, jos näin yrittää laskea.

Vastaanpas itse itselleni.
Kun mittarivirhettä vähän korjataan.
Loppuaika pyöristetään ylöspäin.
Ja painossa ainakin yritetään pysyä kohtuudessa.
Lisäksi otetaan huomioon, että kaava taitaa olla "optimistinen".
Niin havaitaan, että ollaan suunnilleen siinä, mistä lähdettiin.
No, ei kait se teho ole paljoa laskenutkaan.
Pitäisi olla luotettavammat laitteet, jos näin yrittää laskea.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tuo linkin laskuri antaa tulokseksi nopeuden ja painon mukaan laskien 250hv ja tota olen pitänyt aika luotettavana.
http://www.wallaceracing.com/et-hp-mph.php
http://www.wallaceracing.com/et-hp-mph.php
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Your Horsepower computed from your vehicle weight of 3187 pounds and MPH of 113 is 377.95.
Your HP is 473.25 computed from your vehicle weight of 3187 pounds and ET of 11,96 seconds.
Aika rajusti vaan heittää ainakin minun tapauksessa jos ottaa ET:n.
Oma arvio tehoista 420-430.
Your HP is 473.25 computed from your vehicle weight of 3187 pounds and ET of 11,96 seconds.
Aika rajusti vaan heittää ainakin minun tapauksessa jos ottaa ET:n.
Oma arvio tehoista 420-430.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Petri K kirjoitti:Tuo linkin laskuri antaa tulokseksi nopeuden ja painon mukaan laskien 250hv ja tota olen pitänyt aika luotettavana.
http://www.wallaceracing.com/et-hp-mph.php
Periaatteessa jotakin tuollaista "oikean" tuloksen varmaan täytyisi ollakkin.
Kaikki laskurit nimittäin taitaa olettaa, että kiihdytys onnistuu ikäänkuin "harrastajan" tekemänä, eli kohtu hyvin.
Tavan tumpelo kun kiihdyttää, niin ei kyllä saa miekkailtua kahta samanlaista käyrää.
Varmaan tietyillä "reunaehdoilla", loppunopeus saattaa aika oikean tiedon antaakkin, kun asiaa miettii.
ESP oli muuten päällä, ilmastointi.
Ykkösellä ja kakkosella kolmio pilkahtelee, ei varmaan valtavan tehon takia, vaan enemmänkin meikäläisen "urheilullisen" kytkimen käytön vuoksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ostin eilen tuon avatar kuvassakin näkyvän farkku C:n. Vuosimalliltaan auto on 2001 ja moottorina 200 CDI jonka perässä automaattilaatikko. Tuossa on paikoillaan tuollainen viri boxi:
http://web10.vs163251.vserver.de/produc ... x-1-0.html
Tarkoitus olisi ottaa tuo laatikko irti ja käydä sitten oulussa Powerflash Oy:llä laitattamassa tuollainen turbotechin softa sisään http://www.powerflash.fi/turbotec.html. Eikös tämä turbotech ole juurikin sen kuuluisan Karalan firma?
Ja nyt itse kysymyksiin, paljonko tuosta moottorista saa ulos pelkällä softan vaihdolla? Ja paljonko tuo viisivaihteinen automaatti kestää vääntöä?
http://web10.vs163251.vserver.de/produc ... x-1-0.html
Tarkoitus olisi ottaa tuo laatikko irti ja käydä sitten oulussa Powerflash Oy:llä laitattamassa tuollainen turbotechin softa sisään http://www.powerflash.fi/turbotec.html. Eikös tämä turbotech ole juurikin sen kuuluisan Karalan firma?
Ja nyt itse kysymyksiin, paljonko tuosta moottorista saa ulos pelkällä softan vaihdolla? Ja paljonko tuo viisivaihteinen automaatti kestää vääntöä?
.
No
Se on se.
Sieltä powerflash,in sivuilta näetkin, että täysin kunnossa olevalle moottorille luvataan 176hv.
Se on varmasti lähellä todellista maksimia.
Luulisin, että oikeampi vääntö on silloin 400nm luokkaa.
Muun muassa ajokilometrimääristä ja ahtimen, imusarjan, ym syistä johtuen moottoreissa on "yksilöllisiä" eroja.
Nämä yleensä aina pikkuisen tiputtavat saatua max tehoa.
Kunnossa ollessaan vakioahdin kyllä kestää em. tehot.
Samalla varauksella moottori ja vaihteisto vieläpä "helposti".
Muista mainita pakokaasun kierrätyksen poistosta.
Mersussa vakiocooleri ei ole oikein hyvä.
Liian korkea imuilman lämpö sitten aiheuttaa tehonpudotuksen ohjelmassa ja muutenkin hyötysuhteen huonontuetessa.
Jos ahtimen säätösiipien toiminnassa on yhtään häikkää, näkyy tämä heti moottoriin menevässä ilmamäärässä -> savutus + muut mahdolliset ongelmat.
270cdi,n ahdin on helppo tuohon moottoriin vaihtaa ja sillä saa moottorin hengitystä parannettua ja lisää tehoakin muutamia hevosvoimia.
Imusarjan tukkoisuus ei myöskään auta asiassa.
Nämä mesen moottorit eivät hyväksy kovin korkeaa pakopainetta.
Reilussa kahdessa kilossa löysät pakoventtiilin jouset eivät jaksakkaan enää pitää pakokaasuja pakosarjan puolella, vaan kaasut alkavat palailemaan pyttyyn takaisin sotkemaan seuraavaa palotapahtumaa.
Tämä estää tehonnousun tehokkaasti.
Vanhemmat = paljon ajetut jouset ovat tietty löysemmät.
Onnea vaan, "uudelle" autolle.
No
Se on se.
Sieltä powerflash,in sivuilta näetkin, että täysin kunnossa olevalle moottorille luvataan 176hv.
Se on varmasti lähellä todellista maksimia.
Luulisin, että oikeampi vääntö on silloin 400nm luokkaa.
Muun muassa ajokilometrimääristä ja ahtimen, imusarjan, ym syistä johtuen moottoreissa on "yksilöllisiä" eroja.
Nämä yleensä aina pikkuisen tiputtavat saatua max tehoa.
Kunnossa ollessaan vakioahdin kyllä kestää em. tehot.
Samalla varauksella moottori ja vaihteisto vieläpä "helposti".
Muista mainita pakokaasun kierrätyksen poistosta.
Mersussa vakiocooleri ei ole oikein hyvä.
Liian korkea imuilman lämpö sitten aiheuttaa tehonpudotuksen ohjelmassa ja muutenkin hyötysuhteen huonontuetessa.
Jos ahtimen säätösiipien toiminnassa on yhtään häikkää, näkyy tämä heti moottoriin menevässä ilmamäärässä -> savutus + muut mahdolliset ongelmat.
270cdi,n ahdin on helppo tuohon moottoriin vaihtaa ja sillä saa moottorin hengitystä parannettua ja lisää tehoakin muutamia hevosvoimia.
Imusarjan tukkoisuus ei myöskään auta asiassa.
Nämä mesen moottorit eivät hyväksy kovin korkeaa pakopainetta.
Reilussa kahdessa kilossa löysät pakoventtiilin jouset eivät jaksakkaan enää pitää pakokaasuja pakosarjan puolella, vaan kaasut alkavat palailemaan pyttyyn takaisin sotkemaan seuraavaa palotapahtumaa.
Tämä estää tehonnousun tehokkaasti.
Vanhemmat = paljon ajetut jouset ovat tietty löysemmät.
Onnea vaan, "uudelle" autolle.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Omassa autossa olen aina käyttänyt laskennassa vain loppunopeutta joka on mennyt ainakin AMW:n dynon kanssa yllättävän lähelle yksiin. Parhaimmillaan heittoa ollut vain 1 KwAhti kirjoitti:Your Horsepower computed from your vehicle weight of 3187 pounds and MPH of 113 is 377.95.
Your HP is 473.25 computed from your vehicle weight of 3187 pounds and ET of 11,96 seconds.
Aika rajusti vaan heittää ainakin minun tapauksessa jos ottaa ET:n.
Oma arvio tehoista 420-430.
Kivahan noilla on vertailla mutta ei niitä niin vakavasti kannata ottaa, pääasia että auto liikahtaa.
ot: oman mersun lukemat Kauhajoen parhaasta lähdöstä antaa lukemaksi 275hp 1392kg/166kmh
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"