M180 ja 2 kannentiivistettä päällekäin?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Niko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 02.08.2006 22:44
Paikkakunta: Helsinki

M180 ja 2 kannentiivistettä päällekäin?

Viesti Kirjoittaja Niko »

Kanteen on vaihdettu nokka ja muut emmeet, se on uutta vastaava. Venat on säädetty niin kireälle kun voi, jos lisää niin kansi kantaa. Käyntiääni on kuin dieselissä varsinkin pako puoli nakuttaa. Ilmeisesti kansi on liian alhaalla hionnan vuoksi. Voiko laittaa 2 kanentiivistettä tai missä vois teettää paksumman kannen tiivisteen. Ja laskeeko kierroksia jos laittaa 3:58 välityksellä perän 3:69 tilalle? Olis kiva kun kutonen kävis kunnolla.=)
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

ei siihen ainakaan kahta päällekkäin voi laittaa..se on vissi.
teettämällä uusi tiiviste tai uusi kansi..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Jos saisit kimpan koottua niin voisivat tehdä mallin mukaan laser- tai vesi leikkausfirmassa tiivisteen esimerkiksi kuparista. Laite tekee muistaakseni 4 kipaletta minimissään.

Minä leikkautin öljynsuodatinviritykselle laipan alumiinista. Tuli hieno systreemi.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13766
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Isäni oli 60-80-luvulla puolustusvoimissa automekaanikkona. Olivat laittaneet jossain vaiheessa Volvojen koneisiin 2 kannentiivistettä päällekkäin jotta saatiin kalusto kulkemaan sillä halvemmalla polttoaineella (eli bilateraalikaupasta saadulla 92-oktaanisella - iskä ei muistanut että oliko se jopa sitä 76 oktaavia...).

Itse tein konerempan volvoB20 koneeseen 1995 ja lohkosta piti ottaa lastu pois syöpymien takia. Siihen kun yhdistettiin jonkun "paikallisen moottorigurun" tekemä kansi (ostin valmiin kunnostetun kun oli jäänyt kaverilta ylimääräiseksi) josta ei ollut siis mitään tietoa niin johan alkoi peli kilistämään :evil: . Jopa 98:lla ajaessa kilkatti.

Sitten kun just muutin takas Lappeenrantaan ja hankin vuosiviisumin Iloiseen Itään ja piti alkaa ajamaan 92 oktaanisella itäbensalla niin hankin koneeseen Volvo Penta B20 kannentiivisteen, taisi olla vajaa 4 mm paksu, ainakin yli kolme - ei jaksa muistaa. Se remontti piti tehdä senkin takia kun pakoventtiilit olivat uponneet kanteen 3...4 mm kun ei ollut lyijyä tai korviketta bensasssa - tämä siis 15 tkm kilistävässä ajossa.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin