Miten valotehon kanssa?
W210 Projektoriajovalot
W210 Projektoriajovalot
Onko voorumilaisilla väykyissä noita projektorivaloja?
Miten valotehon kanssa?
Miten valotehon kanssa?
Mika.T kirjoitti:Onko kellään varmaa tietoa sopiiko esim. Japi-partsin myymään halogeeni projektoriumpioon tuollainen Muutossarja xenoni poltin?
Tovayryn on varmaankin myynyt ne vanhat orkkisumpiot?
joo oon myyny ne. menivät alta aikayksikön
ja kohta selvii käykö se poltin sinne, pitäskait sen käydä, miks ei
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Niin onkos noita valmiiksi Xenoneille? Kun autosta Xenonit löytyy, niin täytys olla tosiaan ko. valoille suunnitellut lyhdyt... 
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Käsittääkseni jälkiasennusxenonit ovat lailliset kunhan asentaa autoon automaattisen tasonsäädön joka on edellytyksenä.barton kirjoitti:Jos hommais ne projektorivalot suoraan xenonhyväksyttyinä niin onko siinä mitään porsaanreikää saada niitä katulaillisiksi?
Mitä se höpinä siinä AKE:n ohjeessa on siitä DOT-hyväksynnästä?
Onko mahdollista soveltaa Mersuun?
ja eikös tietystä vuosimallista vaadita myös pesurit? xenonina saa saksasta myös projektoreita, hinta taisi olla siellä 600e hujakoilla muistaakseni
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Mitä tämä tarkoittaa suomeksi:
...Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOT-hyväksytyillä ajovaloilla ja tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot niin autossa ei vaadita suuntauksen säätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta...
Teksti on suoraan AKE:n ohjeistusprosyyrista lainattu:
http://ffp-motorsport.com/tuning/pdf/xenon_ake.pdf
...Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOT-hyväksytyillä ajovaloilla ja tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot niin autossa ei vaadita suuntauksen säätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta...
Teksti on suoraan AKE:n ohjeistusprosyyrista lainattu:
http://ffp-motorsport.com/tuning/pdf/xenon_ake.pdf
joo no tuostahan oli juttua vasta ku nehän jotenki muutti lakia just jenkeistä tuotujen pelttipurkkien (hummer) sun muiden takii
..jos en ihan väärässä taas kerran oo 
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Tuolla FFP:n sivuilla on juttua ja lakipykälää Xenon valoista->http://ffp-motorsport.com/tuning/pdf/xenon_ake.pdf
Ebaysta ostin talvella, sillon siellä oli ainakin pari firmaa mitkä noita myi. maksoi 400 euroa+rahtia hiukan päälle.Sway-bar kirjoitti:Minäkin olen etsiskellyt CLK:hon oem xenoneille projektorityyppistä valokimaraa, joka olisi katsastuskelpoinen. Ebaystä muka löytää, mutten ole löytänyt.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Olisko kellään kuvia tälläsistä? Mielellää tummassa autossa mustat projektorit? Ite nimittäin dissaan W210 vain ja ainoastaan lamppujen muotoilun takia... Jos vaikka auto muuttuis siedettäväksi projektoreilla.
En läytäny oikee kunnollisia kuvia googlettamallakaan...
En läytäny oikee kunnollisia kuvia googlettamallakaan...
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Eikös noita Tovayrynnin projektitocissa ole.Sergey kirjoitti:Olisko kellään kuvia tälläsistä? Mielellää tummassa autossa mustat projektorit? Ite nimittäin dissaan W210 vain ja ainoastaan lamppujen muotoilun takia... Jos vaikka auto muuttuis siedettäväksi projektoreilla.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Kiitoksia vinkistä! Ihan mukavan näköseksihän se tulee, kun ne ikäänkuin "pienenee".Juhis. kirjoitti:Eikös noita Tovayrynnin projektitocissa ole.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Auton valotehon lisäämisestä
Tiedustelin aiemmin noiden projektorivalojen tuomasta ajovalojen tehon lisäyksestä. Todennäköisesti ikääntymisestäni (nyt 60v.) johtuen "pimeänäkemiseni" on hieman heikentynyt ja sen vuoksi herättänyt ajatuksen autoni valotehon lisäämisen tarpeesta. Tätä threadia luettuani tuli kuitenkin halu hieman avautua.
Ajokortin saatuani vuonna 1975 olen ajanut autoillani n. 30 000 km/v, omaan siis jonkinlaisen ajokokemuksen pimeässä ajamisesta. Suurimpana haittana pimeässä ajamisessa ei suinkaan ole oman auton muka heikko valoteho vaan vastaantulijoiden valojen aiheuttama häikäistys. Tämä ilmiö on voimistunut nykyisten xenonvalojen johdosta.
Reilun 30 vuoden autoilu-urani aikana olen yhen kerran ollut hirvikolarissa. Tämä tapahtui pimeään vuorokauden aikaan Lahdentiellä Helsingin ja Mäntsälän väliillä ja johtui siitä, että vastaantulijoiden valot häikäisivät siten, että en havainnut hirveä ajoissa. Ilman vastaantulijoita koin autoni valot aivan riittäviksi.
Johtopäätökseni on, että (itsekkäästi) lisäämällä oman autonsa valotehoa kasvattaa pimeässäajon näkemisongelmia kanssa-autoilijoille ja siten lisää yleisti liikenteen onnettomuusriskiä.
Ajokortin saatuani vuonna 1975 olen ajanut autoillani n. 30 000 km/v, omaan siis jonkinlaisen ajokokemuksen pimeässä ajamisesta. Suurimpana haittana pimeässä ajamisessa ei suinkaan ole oman auton muka heikko valoteho vaan vastaantulijoiden valojen aiheuttama häikäistys. Tämä ilmiö on voimistunut nykyisten xenonvalojen johdosta.
Reilun 30 vuoden autoilu-urani aikana olen yhen kerran ollut hirvikolarissa. Tämä tapahtui pimeään vuorokauden aikaan Lahdentiellä Helsingin ja Mäntsälän väliillä ja johtui siitä, että vastaantulijoiden valot häikäisivät siten, että en havainnut hirveä ajoissa. Ilman vastaantulijoita koin autoni valot aivan riittäviksi.
Johtopäätökseni on, että (itsekkäästi) lisäämällä oman autonsa valotehoa kasvattaa pimeässäajon näkemisongelmia kanssa-autoilijoille ja siten lisää yleisti liikenteen onnettomuusriskiä.
Re: Auton valotehon lisäämisestä
Jeff kirjoitti:Tiedustelin aiemmin noiden projektorivalojen tuomasta ajovalojen tehon lisäyksestä. Todennäköisesti ikääntymisestäni (nyt 60v.) johtuen "pimeänäkemiseni" on hieman heikentynyt ja sen vuoksi herättänyt ajatuksen autoni valotehon lisäämisen tarpeesta. Tätä threadia luettuani tuli kuitenkin halu hieman avautua.
Ajokortin saatuani vuonna 1975 olen ajanut autoillani n. 30 000 km/v, omaan siis jonkinlaisen ajokokemuksen pimeässä ajamisesta. Suurimpana haittana pimeässä ajamisessa ei suinkaan ole oman auton muka heikko valoteho vaan vastaantulijoiden valojen aiheuttama häikäistys. Tämä ilmiö on voimistunut nykyisten xenonvalojen johdosta.
Reilun 30 vuoden autoilu-urani aikana olen yhen kerran ollut hirvikolarissa. Tämä tapahtui pimeään vuorokauden aikaan Lahdentiellä Helsingin ja Mäntsälän väliillä ja johtui siitä, että vastaantulijoiden valot häikäisivät siten, että en havainnut hirveä ajoissa. Ilman vastaantulijoita koin autoni valot aivan riittäviksi.
Johtopäätökseni on, että (itsekkäästi) lisäämällä oman autonsa valotehoa kasvattaa pimeässäajon näkemisongelmia kanssa-autoilijoille ja siten lisää yleisti liikenteen onnettomuusriskiä.
ja nykyään autoissa ei lyhyetvalot sammu kun vaihetaan pitkille, jolloinka valoa on lähialueella reilusti myös pitkillävaloilla ja sen takia tuntuu normaalit pitkät todella onnettomilta
Jokaiselta joka laittaa "kiinanxenonit" vakio umpioihin, pitäisi potkia lamput paskaksi niin että omistajan pää on välissä
Onneksi sentään katsastuksessa tulee hylätty jos ei ole asiaan kuuluvia umpioita.
Jeff:ille ja muillekkin tiedoksi:
Kunnolla tehty xenonvalo ei häikäise yhtään enempää kuin tavallinenkaan lamppu. Mutta tavalliseen umpioon laitettu xenon-pilipali-sarja häikäisee koska valokuvio on väärä.
Onneksi sentään katsastuksessa tulee hylätty jos ei ole asiaan kuuluvia umpioita.
Jeff:ille ja muillekkin tiedoksi:
Kunnolla tehty xenonvalo ei häikäise yhtään enempää kuin tavallinenkaan lamppu. Mutta tavalliseen umpioon laitettu xenon-pilipali-sarja häikäisee koska valokuvio on väärä.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Itse kyllä mielummin potkisin nuo W210:n projektorivalot...Ainakin niillä millä itse olen aikoinaan ajellut oli valokuvio...sanoisinko varsin persoonallinen. Eikä tullut katsastuksessa hylkyä.JeremyH kirjoitti:Jokaiselta joka laittaa "kiinanxenonit" vakio umpioihin, pitäisi potkia lamput paskaksi niin että omistajan pää on välissä![]()
Onneksi sentään katsastuksessa tulee hylätty jos ei ole asiaan kuuluvia umpioita..
Allekirjoittanut ei kyllä tyhmänä ymmärrä miten eri tekniikalla tuotettu valo voi aiheuttaa erilaisen valokuvion, joka heijastaa silmiin, jos valolähde on samassa kohdassa. Mutta eipä anneta tälläisten epäolennaisuuksien häiritä tätä topiccia.
Carry on.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955




