w210 5.0 m119 käy huonosti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

w210 5.0 m119 käy huonosti

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

eilen illalla ilmeni uusi ominaisuus mersussa. yhden ripeän kiihdytyksen jälkeen alkoi kone vatkaamaan. tuntuu kuin kone kävisi nyt 7:llä pytyllä. kone ei nakuta vaan käy vain epätasaisesti.

käytin tulppia irti ja tarkistin kipinän niistä, näyttää että kipinä tulee hyvin kaikille pytyille, ainakin ulkoilmassa. kävin kuitenkin hakemassa uudet tulpat moottoriin. Liekkö vika sitten siinä? tuskin tuohon suomenmaassa on tulppia vaihdettu, koska ne olivat kolmekärkiset mersunlogolla olevat boschin tulpat, hartikaiselta kuitenkin tyrkyttivät yksikärkisiä tulppia, kun kuulema niitä ovat laittaneet näihin. voiko vika olla venttiilin nostajassa jolloin venttiili jää kantamaan?
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Onko se epätasainen käynti vain jollakin kierroksilla, vai koko rekisterissä. Voi jonkin ripeän kiihdytksen jälkeen, kuten sanoit, antautua myös suutin. Tuohon on mahdollisuus esim tilanteessa, että olet jossain vaiheessa kiihdytystä tehnyt nopean kaasunnoston ja jälleen pohjaan ja ecu on päättänyt vaikkapa laihentaa seosta. No tietysti hyvin marginaalinen mahdollisuus ja kuitenkin toivotaan vaan kynttilän sammumista.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Antti V kirjoitti:Onko se epätasainen käynti vain jollakin kierroksilla, vai koko rekisterissä. Voi jonkin ripeän kiihdytksen jälkeen, kuten sanoit, antautua myös suutin. Tuohon on mahdollisuus esim tilanteessa, että olet jossain vaiheessa kiihdytystä tehnyt nopean kaasunnoston ja jälleen pohjaan ja ecu on päättänyt vaikkapa laihentaa seosta. No tietysti hyvin marginaalinen mahdollisuus ja kuitenkin toivotaan vaan kynttilän sammumista.
ei auttanu tulppien vaihto mitään. pitänee lähtee kahtoo bensansuodatin nyt. vikakoodia kun ei nyt tule mistään päin autoa, ei ainakaan carsoft löydä.


epätasainen käynti on koko kierros alueella. ei ehken niin selvästi kun kiekkoja alkaa olla yli 3000
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Kuumana ja kylmänä tekee samallalailla?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Imuvuoto, vaikken bansakoneista paljon tiedä.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

joo tekee kuumana ja kylmänä. mikäs ois helpoin tapa testata että vuotaako mistään ilmaa?
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Eetteriä ruiskuttele imusarjan seutuville. Jos moottori nostaa kierroksia ykskaks, niin siellä on imuvuotoa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

jospa tästä myös eetterin ostoon :P
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

onnellinen loppu asialle ja kolaus automiehen itsetunnolle :D

syynä oli hämärästi irronnut suuttimen liitin. nyt auto taas pelaa. liitin ei näyttänyt ollenkaan irtonaiselle vaan vahingossa sitä nostaessani huomasin sen olevan irti muka kuitenkin kaikkia oli jo kokeiltu kertaalleen. no pääasia että vikalöytyi. ei tuo tulppien vaihto ja bensansuodattimen vaihtokaan hukkaan tietenkään mennyt :)
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
tml
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 28.10.2005 18:22

Viesti Kirjoittaja tml »

Samanmoinen vika, mutta ilmenee vain kun kone lämmin (yli 75 astetta).
Kylmänä lähtee käyntiin kuin palmun alta ja käy kuin kello, kun kone alkaa lämmetä ottaa kierrokisa vain pintakaasulla, täyskaasulla alkaa mokeltamaan, lopuksi ei käy edes kunnon tyhjäkäyntiä?

Onko sytkä- vao bensapuolen juttuja. Auto E500 -92
Vastaa Viestiin