Veto loppuu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ruutu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 06.07.2007 09:17
Paikkakunta: Kuopio

Veto loppuu

Viesti Kirjoittaja ruutu »

Missä mättää kun kiihdytän Mersuni vm. 2001 E240 aut. bensavehje niinyks kaks kaikki tehot häviää ja esim. ohituksessa takaa meinataan tulla perään
tai itse olen ongelmissa törmätä esim .vastaantulijaan. Kone ei sammu mutta
juuri ja juuri "ryömimällä, ei ota kierroksia lainkaan" pääsen tien reunaan. Samalla syttyy moottorihäiriön keltainen merkkivalo. Sammutan auton niin sitten taas saattaa päästä suhteellisen normaalisti eteenpäin mutta kiihdytyksiin ja ohituksiin ei enää hirviä lähteä. Vikaa on oikea Mersun korjaaja testereineen etsinyt ja sitä on kestänyt jo 3 kuukautta siis ongelmia.
On vaihdettu ilmamäärämittari, toisella kertaa happitunnistin ja kolmannella
kerralla vaihdeltiin kai puolien paikkoja. Auto on aina huollettu ajettukin vain 105.000km. Testeri ei näytä selkeätä vikaa. Pitäsköhän vaihtaa auto? Siis
todella nuo esiintyvät häiröt kun kiihdytyksessä auto suorastaan seisahtuu niin henki tässä vaarantuu oma ja vieraiden. Löytyiskö tähän jotain kokemuksen tuomaa viisautta. Kiitos jo etukäteen Jussi
Veltto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 06.07.2007 19:02

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Tiedän yhden 300 cdi -01 jossa oli samanlaista ongelmaa ja vikaa haettiin veholla vaikka kuinka kauan.Ennen ilmanputsaria tai jälkeen on paksu haitariletku ja se meni aina kasaan kovassa kiihdytyksessä, eikä vika mennyt ohi kuin joko sammuttamalla tai jonkin aikaa tyhjäkäynnillä ollessa.
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

Onko bensan paine tarkistettu?
Avatar
isovaalee300 td
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 29.10.2005 17:22
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja isovaalee300 td »

Toisessa saksalaisvalmisteisessa autossa oli joskus samanlaisia ongelmia. Vika paikallistui vialliseen takavalojen ohjainyksikköön, jossa takajarruvalojen johdosta "törrötti" pari karvaa irrallaan ja osuivat joskus kiihdytettäessä maadoitukseen, josta seurauksena oli jarruvalojen syttyminen ilman jarrupolkimen painallusta. Jarruvalojen syttyminen taas oli signaali moottorin ohjainyksikölle, jotta vedon voi jarrutuksen ajaksi lopettaa.

Hakuammuntaa ehkä, mutta sitten kun kaikki muu on tarkistettu...........???
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Saattaisi olla katalysaattorikin hajalla.
Eli sisuskalut irti, tukkii putken kun polkee kovemmin :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Vastaa Viestiin