E420cdi -05 tuli taloon
E420cdi -05 tuli taloon
Muuttoauto pitäisi hankkia ja pikkuhiljaa olen tiputellut vaihtoehtoja pois ja ko. mallit ovat enää jäljellä. Aina välillä järjenääni kertoo, että "osta tuo 420cdi" , mutta seuraavana päivänä taas mielessä amg.
420cdi:stä saisi lastutettuna ihan kohtuu pirteän dieselin, 400hv/900nm (vakio 314hv/730nm). Amg on vakiona jo kohtuu pirteä 476hv/700nm.
Amg on amg. Olisipahan kerran elämässä omistanut sellaisen kulkuneuvon jota just ja just ilkeisi sanoa autoksi.
Hintaluokka molemmilla sama ~50t€ taxfree. Kilometrit alle 30tkm.
420cdi on oltava avantgarde-varustuksella, amg:ssä onkin vakiona ilmeisesti ko.varustus? Muista varusteista pelkkää plussaa.
Järjen kanssa tässä valinnassa on normaalia vähemmän tekemistä, mutta kertokaapa kumman ottaisette ja miksi?
420cdi:stä saisi lastutettuna ihan kohtuu pirteän dieselin, 400hv/900nm (vakio 314hv/730nm). Amg on vakiona jo kohtuu pirteä 476hv/700nm.
Amg on amg. Olisipahan kerran elämässä omistanut sellaisen kulkuneuvon jota just ja just ilkeisi sanoa autoksi.
Hintaluokka molemmilla sama ~50t€ taxfree. Kilometrit alle 30tkm.
420cdi on oltava avantgarde-varustuksella, amg:ssä onkin vakiona ilmeisesti ko.varustus? Muista varusteista pelkkää plussaa.
Järjen kanssa tässä valinnassa on normaalia vähemmän tekemistä, mutta kertokaapa kumman ottaisette ja miksi?
Viimeksi muokannut Julmis, Ma 29.10.2007 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Kuten Jani edellä sanoi:
Ei tuossa ole sekunninkaan miettimistä kumman valitsee jos molemmat ovat valittavissa: diesel tietenkin...
Tosissaan..miksi edes mietit tuollaista jos kerran on mahdollisuus tuoda E55AMG niin mikään muu E-sarjalainen ei ole edes vaihtoehto!
Niin..ja jos perusteluja kaipaat tuolle niin totesit jo itsekin: "AMG on AMG"..siinä se perustelu, mitään muuta ei perusteluksi tarvita, siinä oli kaikki mitä tarvitaan.
Ei tuossa ole sekunninkaan miettimistä kumman valitsee jos molemmat ovat valittavissa: diesel tietenkin...




Tosissaan..miksi edes mietit tuollaista jos kerran on mahdollisuus tuoda E55AMG niin mikään muu E-sarjalainen ei ole edes vaihtoehto!
Niin..ja jos perusteluja kaipaat tuolle niin totesit jo itsekin: "AMG on AMG"..siinä se perustelu, mitään muuta ei perusteluksi tarvita, siinä oli kaikki mitä tarvitaan.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
E55 AMG kompressor on todella kova rauta kieltämättä. Itseä jäi kyllä häiritsemään kyseisen auton 'urheilumainen' murina eli siis autoon oli jostain ihme syystä pitänyt tehdä myös pakoputkiviritys. Auto on siis melkoisen paljon äänekkäämpi kuin perusmersu. Tämä on ainakin minun silmissä pitkä miinus.jva kirjoitti:Kuten Jani edellä sanoi:
Ei tuossa ole sekunninkaan miettimistä kumman valitsee jos molemmat ovat valittavissa: diesel tietenkin...![]()
![]()
![]()
![]()
Tosissaan..miksi edes mietit tuollaista jos kerran on mahdollisuus tuoda E55AMG niin mikään muu E-sarjalainen ei ole edes vaihtoehto!
Niin..ja jos perusteluja kaipaat tuolle niin totesit jo itsekin: "AMG on AMG"..siinä se perustelu, mitään muuta ei perusteluksi tarvita, siinä oli kaikki mitä tarvitaan.
Auto kyllä lähtee kuin tykin suusta. Aivan käsittämätön suorituskyky.
No tuon suuntaista palautetta odotinkin.
Tänäänkin oli kyselyssä yksi amg joka osoittautui jälleen kolaroiduksi. Oli muuten 3. joka osoittautuu kolaroiduksi, liekkö syynä kokemattomat kuskit vai minun huonoa tuuria -tiedä en.
On vaan niin tuskasen vähän noita varteenotettaviavaihtoehtoja tarjolla että meinaa usko loppua. Joko kolaroituja tai sitten on jo myyty kun huomaan sen.
no vielä on 3 viikkoa lomaa jäljellä joten eipä ole vielä hätä tämännäköinen.
Tänäänkin oli kyselyssä yksi amg joka osoittautui jälleen kolaroiduksi. Oli muuten 3. joka osoittautuu kolaroiduksi, liekkö syynä kokemattomat kuskit vai minun huonoa tuuria -tiedä en.
On vaan niin tuskasen vähän noita varteenotettaviavaihtoehtoja tarjolla että meinaa usko loppua. Joko kolaroituja tai sitten on jo myyty kun huomaan sen.
no vielä on 3 viikkoa lomaa jäljellä joten eipä ole vielä hätä tämännäköinen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
Kuten Jani jo aiemmin sanoi - jos on tuossa tilanteessä niin ei kait tuota tartte miettiä
Eli ehdottomasti AMG - ja tällöin suosittelisin lämpimästi, että katselet autoa esim Saksan MB-jälleenmyyjien verkostosta. Osta auto jossa on takuu (MB Europa Garantie) - takuu voimassa myös täällä Suomessa.
t. Praktikant

Eli ehdottomasti AMG - ja tällöin suosittelisin lämpimästi, että katselet autoa esim Saksan MB-jälleenmyyjien verkostosta. Osta auto jossa on takuu (MB Europa Garantie) - takuu voimassa myös täällä Suomessa.
t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.
//// AMG Owners Club Finland
//// AMG Owners Club Finland
Jos saman valinna edessä olisin itse, niin valinta kallistuisi varmaankin Dieseliin. -04:lla 400cdi ML:ällä tuli ajettua Saksassa jokunen sata kilometri, ja tuntui pirun asialliselta... Tuo 420 ja vielä lastutettuna olisi melkoinen jormakas laite. Olkoonkin että AMG voi olla nopeampi, mutta aina löytyy autoja jotka ovat nopeampia, eli siltä kantilta ajateltuna loputon suo.
Omasta mielestäni ne päivät kun amg oli AMG, ovat takanapäin. Jos jotain erikoista tai statussymbolia olisin hakemassa, tai pitäisi suorittaa sankaritekoja tiellä, niin sitten ehkä enemmin Carlsson, Brabus, Kleemann...
Omasta mielestäni ne päivät kun amg oli AMG, ovat takanapäin. Jos jotain erikoista tai statussymbolia olisin hakemassa, tai pitäisi suorittaa sankaritekoja tiellä, niin sitten ehkä enemmin Carlsson, Brabus, Kleemann...
W463
Kiehtovan haastavan tilanteen eteen olet ajautunut. AMG saa aina pulssini nousemaan. Siinä on mallista riippumatta niin valtava annos ns. X-tekijää, jota numerot eivät riitä kertomaan. Toisaalta, 420CDI on mahtava auto sekin ja lisäksi bensa-AMG:tä ympärisöystävällisempi.
Itse olen ollut monta kertaa tilanteessa, jossa olen haaveillut AMG:n ostamisesta. Mutta yhtä monta kertaa olen saanut itseni rauhoitelluksi jonkun "tavallisemman" mallin ja sopivasti varustellun mallin luo.
Jos kuvittelen itseni tilanteeseesi, luulenpa, että päätyisin etsimään tehtaan sporttipaketilla varustellun 420CDI:n. 420CDI:stä voi olla täysin varma että suorituskyky ei lopu kesken. Lisäksi sen kanssa on paljon mukavampaa polttoainepumpun äärellä. Ja lopuksi, sporttipaketti antaa ainakin minulle riittävän määrän urheilullista ajotuntumaa.
Luulenpa, että sporttivarustellun 420CDI:n kanssa ainoa, mistä oikeasti kokisin joutuvani tinkimään ovat AMG:n loistava automaattivaihteisto. Niin, ja se X-tekijä, joka saisi minut edelleen huokaisemaan jokaisen AMG:n vierellä.
Itse olen ollut monta kertaa tilanteessa, jossa olen haaveillut AMG:n ostamisesta. Mutta yhtä monta kertaa olen saanut itseni rauhoitelluksi jonkun "tavallisemman" mallin ja sopivasti varustellun mallin luo.
Jos kuvittelen itseni tilanteeseesi, luulenpa, että päätyisin etsimään tehtaan sporttipaketilla varustellun 420CDI:n. 420CDI:stä voi olla täysin varma että suorituskyky ei lopu kesken. Lisäksi sen kanssa on paljon mukavampaa polttoainepumpun äärellä. Ja lopuksi, sporttipaketti antaa ainakin minulle riittävän määrän urheilullista ajotuntumaa.
Luulenpa, että sporttivarustellun 420CDI:n kanssa ainoa, mistä oikeasti kokisin joutuvani tinkimään ovat AMG:n loistava automaattivaihteisto. Niin, ja se X-tekijä, joka saisi minut edelleen huokaisemaan jokaisen AMG:n vierellä.

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: E55 amg -04-> vs. E420cdi -05->
Verojen kautta taitaa AMG tulla kuitenkin kertaluokkaa kalliimmaksi? Noita lienee tuotu aika vähän joten tullin hinta-arvio voi olla melkein mitä tahansa.Julmis kirjoitti:Muuttoauto pitäisi hankkia ja pikkuhiljaa olen tiputellut vaihtoehtoja pois ja ko. mallit ovat enää jäljellä.
420cdi:stä saisi lastutettuna ihan kohtuu pirteän dieselin, 400hv/900nm (vakio 314hv/730nm). Amg on vakiona jo kohtuu pirteä 476hv/700nm.
Amg on amg. Olisipahan kerran elämässä omistanut sellaisen kulkuneuvon jota just ja just ilkeisi sanoa autoksi.
Hintaluokka molemmilla sama ~50t€ taxfree. Kilometrit alle 30tkm.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Suomen laki on kirjoitettu tässä(kin) asiassa hitusen vaikeaselkoisesti ja se linkkautuu lisäksi suomalaiseen autoverolainsäädäntöön, joka sekään ei ole ihan yksioikoinen.Jani Anttila kirjoitti:Muuttoauton verot taitaa olla 0, eerola voisi valaista asiaa...
Yksinkertaistaen voi sanoa seuraavaa: Muuttotavarana saa tuoda verottomasti ajoneuvon, jonka vertailuhinta on noin 45-50kEUR.
Tarkkaanottaen laskukaava menee veroprosenttien sun muiden kautta pyöritellen. Mutta tuo edellä mainittu hintaluokka toimii yleensä ihan hyvänä nyrkkisääntönä kun miettii kannattaako monimutkaisempaa laskelmaa edes alkaa paperilla pyöritellä.
Toisinsanoen, verovapautta ei ole tarjolla muuttajallekaan, mutta veroja saa tietyn määrän "anteeksi". Ja tuo tietty määrä tulee yleensä täyteen hieman alle 50000EUR arvoisella ajoneuvolla. Jos ajoneuvolle mätkäistävien verojen määrä ylittää "anteeksiannettavien" verojen määrän, erotuksesta tulee lasku maksettavaksi.
Tästä johtuen, jos pelkää verolaskua, kalliimpien muuttoautojen kanssa pelaaminen on tarkkaa hommaa kuin turpeen poistaminen pärekatosta kulotusmenetelmää käyttäen.

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
No eipä ole vuosikausiin enää noin ollut. Verot lasketaan normaaliin tapaan, ja jos täyttää muuttoauton ehdot niin saa veroista alennusta noin 13 kEUR. Nollaveron raja menee suurinpiirtein siinä jos ko auto varusteineen maksaa Suomessa uutena noin 45-50 kEUR.Jani Anttila kirjoitti:Muuttoauton verot taitaa olla 0, eerola voisi valaista asiaa...
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Melkein oikein. Sillä mitä auto uutena maksaa ei ole mitään merkitystä.Matti R kirjoitti:No eipä ole vuosikausiin enää noin ollut. Verot lasketaan normaaliin tapaan, ja jos täyttää muuttoauton ehdot niin saa veroista alennusta noin 13 kEUR. Nollaveron raja menee suurinpiirtein siinä jos ko auto varusteineen maksaa Suomessa uutena noin 45-50 kEUR.
Jos auto ja henkilö täyttää muuttoauton ehdot niin menee muistaakseni näin:
-Tulli arvio vastaavan arvon suomessa 65000€
-Siitä vähennetään 5%=61750€ ja vielä 750€=61000€
-Tästä otetaan 29% autoveroa 61000*0,29=17690€
-17690€:sta saa verovapaata hyvitystä 13450€. Elikkä 17690-13450=4250e
-Tähän tulee sitten päälle alv 22%. 4250*1,22=5172,8€
Elikkä pyöreästi 50t€ auton saa tuoda veroitta.
...ja tässä vielä tarkka vastaus. Edellisen vastineen kun kirjoittelin mobiilista, niin en viitsinyt sillä kohdalla alkaa lakitekstiä etsiä
Tulli sanoo sanatarkasti:
<clip>
Autoverolaissa säädetyin edellytyksin ajoneuvo voidaan verottaa Suomessa muuttotavarana, jolloin sille myönnetään määrältään enintään 13 450 euron suuruinen veronalennus. Veronalennus voidaan myöntää vain yhdelle ajoneuvolle kerrallaan.
Veronalennus voidaan myöntää seuraavin edellytyksin:
-Yksityishenkilö tuo ajoneuvon omaan käyttöönsä.
-Ajoneuvon tuoja on maahanmuuttaja.
-Henkilö on välittömästi ennen muuttoaan ollut ulkomailla yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden ajan.
-Ajoneuvo on välittömästi ennen muuttoa ollut muuttajan tai hänen aviopuolisonsa omistuksessa tai omistukseen johtavassa hallinnassa ja muuttajan käytössä vähintään kuuden kuukauden ajan.
-Ajoneuvo on tuotu muuton yhteydessä.
-Henkilö ei ole muuttoaan edeltävän vuoden aikana ollut päätoiminen opiskelija.
-Tapauksessa, jossa muuttaja on aikaisemmin tuonut maahan alennetulla verolla tai verotta ajoneuvon, sen verottomalle luovutukselle säädetty tai määrätty määräaika on päättynyt ennen muuttoa Suomeen.
</clip>
Lisäksi, jos ajoneuvo tulee EU:n ulkopuolelta muuttoautolle tarvitaan tullauspäätös, jossa on vahvistettu tullittomuus ja arvonlisäverottomuus. Tämä myös määrittelee vaatimustenmukaisuuskriteerit (ja tätä kautta mahdollisesti vaadittavat muutokset), jotka auton on täytettävä.
Ja kuten edellä totesin, 13450EUR veroihin päädytään yleensä ajoneuvolla, jonka verotusarvo sijoittuu jonnekin 45000EUR ja 50000EUR välimaastoon.

Tulli sanoo sanatarkasti:
<clip>
Autoverolaissa säädetyin edellytyksin ajoneuvo voidaan verottaa Suomessa muuttotavarana, jolloin sille myönnetään määrältään enintään 13 450 euron suuruinen veronalennus. Veronalennus voidaan myöntää vain yhdelle ajoneuvolle kerrallaan.
Veronalennus voidaan myöntää seuraavin edellytyksin:
-Yksityishenkilö tuo ajoneuvon omaan käyttöönsä.
-Ajoneuvon tuoja on maahanmuuttaja.
-Henkilö on välittömästi ennen muuttoaan ollut ulkomailla yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden ajan.
-Ajoneuvo on välittömästi ennen muuttoa ollut muuttajan tai hänen aviopuolisonsa omistuksessa tai omistukseen johtavassa hallinnassa ja muuttajan käytössä vähintään kuuden kuukauden ajan.
-Ajoneuvo on tuotu muuton yhteydessä.
-Henkilö ei ole muuttoaan edeltävän vuoden aikana ollut päätoiminen opiskelija.
-Tapauksessa, jossa muuttaja on aikaisemmin tuonut maahan alennetulla verolla tai verotta ajoneuvon, sen verottomalle luovutukselle säädetty tai määrätty määräaika on päättynyt ennen muuttoa Suomeen.
</clip>
Lisäksi, jos ajoneuvo tulee EU:n ulkopuolelta muuttoautolle tarvitaan tullauspäätös, jossa on vahvistettu tullittomuus ja arvonlisäverottomuus. Tämä myös määrittelee vaatimustenmukaisuuskriteerit (ja tätä kautta mahdollisesti vaadittavat muutokset), jotka auton on täytettävä.
Ja kuten edellä totesin, 13450EUR veroihin päädytään yleensä ajoneuvolla, jonka verotusarvo sijoittuu jonnekin 45000EUR ja 50000EUR välimaastoon.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
...ja jos alkaa veronalennuksella saatavaa etua optimoida, tämä on se kohta jolloin kannattaa tietää eikä luulla. Tietyillä automerkeillä ja -malleilla kun prosenttiluku heiluu aika rankasti käyttöönottokuukaudesta riippuen.Julmis kirjoitti:...otetaan 29% autoveroa...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Juuri tuota yritin sanoa, mutta huonolla menestyksellä. Asiahan on hyvin tiedossa niillä joilla asia on ajankohtainen.eerola kirjoitti:Juuri näin. Verotusarvo on ajoneuvon yleinen vähittäismyyntiarvo veropäivänä.Julmis kirjoitti:Melkein oikein. Sillä mitä auto uutena maksaa ei ole mitään merkitystä...
Paljonko muuten on arviolta verot noissa kahdessa vaihtoehdossa?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Riippuu täysin tullin mielivaltaisesta arviosta.Matti R kirjoitti: Paljonko muuten on arviolta verot noissa kahdessa vaihtoehdossa?
Muutama esimerkki:
Verotusarvo 50t€ veroa 131,15€
60t€=3492,25€
70t€=6853,35€
80t€=10214,45€
90t€=13575,55€
Joten arvelisin että vois olla jotakin 10t€ jommallakummalla puolella.
Helmikuussa/maaliskuussa tiedän vastauksen.
Pitäisi vaan saada päätös tehtyä kumman ottaa...
Mitä tämä sporttipaketti pitää sisällään?eerola kirjoitti:Jos kuvittelen itseni tilanteeseesi, luulenpa, että päätyisin etsimään tehtaan sporttipaketilla varustellun 420CDI:n. 420CDI:stä voi olla täysin varma että suorituskyky ei lopu kesken. Lisäksi sen kanssa on paljon mukavampaa polttoainepumpun äärellä. Ja lopuksi, sporttipaketti antaa ainakin minulle riittävän määrän urheilullista ajotuntumaa.
Oliko muuten niin että sporttipaketin kanssa ei ollut mahdollista laittaa vetokoukkua ollenkaan?
Ennen kuin joku kerkee neuvomaan niin tiedetään ettei amg:hen saa ainakaan koukkua...
En ole mikään W211-spesialisti, mutta alla suora kopiointi Mercedes-Benziltä.Julmis kirjoitti:Mitä tämä sporttipaketti pitää sisällään?...
321 AMG Sport Package
-18" 5-spoke AMG Wheels
-AMG Front Airdam and Rear Bumper with Dual Chrome Exhaust
-AMG Leather Steering Wheel with Aluminum Shift Paddles
333 Sport Package
-18" Wheels
-Lowered Sport Suspension
-Sport Rear Bumper with Dual-Chrome Pipes
-Blue-Tinted Glass
-Black Birds-eye Maple Trim
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
jälleenmyyntiarvo
Jos olet myymässä autoasi vaikkapa v.2010 niin se 420cdi on takuuvarmasti helpompi myydä eteenpäin.Päästöverot tekee tuloaan ja voipi olla "in" iso auto jossa on vääntöä kuin pikku kylässä ja silti päästöt alhaiset .Talvella ajoin ruotsi puolella -05 350 cdi ässää joka oli "chipattu".Olipa auto ja mikähän se astetta isompi sitten onkaan ?
Syksyllä pääsee kokeilemaan.kun se haaparannan herra sellaisen 420 cdi hankkii
Syksyllä pääsee kokeilemaan.kun se haaparannan herra sellaisen 420 cdi hankkii
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Jep..onhan tuossa monenlaista perustetta puolesta ja vastaan..
Molemmat autot ovat varmasti hyviä ja hintansa arvoisia ja valinta lienee silloin enemmänkin mieltymys- ja tunnekysymys kuin mikään muu.
Minulle diesel on aina edelleen diesel..olkoonkin että nykydieselit ovat erittäin hienoja ja kehittyneitä moottoreita ja kaukana esim 10-15v takaisista dieseleistä..mutta ne ovat dieseleitä ja vaikka jos jonkinmoista dieseliä olenkin pakottautunut koeajamaan päästäkseni diesel-ennakkoluuluistani, niin en ole niistä päässyt.
Suorituskykyhän niissä on kelpo luokkaa varsinkin normaalissa liikenneajossa..mutta sieltä se jostain aina vain kumpuaa se dieselin raksutus korvaan ja minusta se ei ole moottorin ääni,eikä varsinkaan silloin kun vertailukohta on esim AMG:n tuottaman bensakasi.
No, "ongelmahan" ratkeaa sillä että käy katselemassa ja kokeilemassa riittävän monta kertaa kumpaakin mallia ja ottaa sen kumpi tuntuu enemmän omalta ja itselle sopivalta.
Minä ottaisin edelleen 100% varmuudella AMG:n..viis tulevista päästömaksuista jne jne jne..AMG on AMG ja muut Mersut ovat "vain" Mersuja.
Ehkä jotain kertoo sekin että tuolla Suomenkin liikenteessä tulee noita 4-dieseleitä viikoittain vastaan,jopa Suomen kilvissä..mutta E AMG on hyvin harvinainen näky jopa täällä itärajalla jossa sentään toinen toistaan komeampia Mersuja liikkuu vähän väliä.
Mutta kuten sanottu: se mistä itse pitää enemmän on se "parempi"..minä en edes harkitsisi noista kahdesta muuta kuin AMG:tä..ja käännetään se vielä vaikka niinkinpäin että kun näen liikenteessä E-sarjalaisen "mahtidieselin", ei se herätä oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia, mutta kun näen E AMG:n niin se kyllä herättää suurensuuren mielenkiinnon, eräänlaista tervettä/positiivista kateutta ja toisaalta myös hyvää mieltä siitä että joku on saanut luultavasti unelmansa toteutettua
Molemmat autot ovat varmasti hyviä ja hintansa arvoisia ja valinta lienee silloin enemmänkin mieltymys- ja tunnekysymys kuin mikään muu.
Minulle diesel on aina edelleen diesel..olkoonkin että nykydieselit ovat erittäin hienoja ja kehittyneitä moottoreita ja kaukana esim 10-15v takaisista dieseleistä..mutta ne ovat dieseleitä ja vaikka jos jonkinmoista dieseliä olenkin pakottautunut koeajamaan päästäkseni diesel-ennakkoluuluistani, niin en ole niistä päässyt.
Suorituskykyhän niissä on kelpo luokkaa varsinkin normaalissa liikenneajossa..mutta sieltä se jostain aina vain kumpuaa se dieselin raksutus korvaan ja minusta se ei ole moottorin ääni,eikä varsinkaan silloin kun vertailukohta on esim AMG:n tuottaman bensakasi.
No, "ongelmahan" ratkeaa sillä että käy katselemassa ja kokeilemassa riittävän monta kertaa kumpaakin mallia ja ottaa sen kumpi tuntuu enemmän omalta ja itselle sopivalta.
Minä ottaisin edelleen 100% varmuudella AMG:n..viis tulevista päästömaksuista jne jne jne..AMG on AMG ja muut Mersut ovat "vain" Mersuja.
Ehkä jotain kertoo sekin että tuolla Suomenkin liikenteessä tulee noita 4-dieseleitä viikoittain vastaan,jopa Suomen kilvissä..mutta E AMG on hyvin harvinainen näky jopa täällä itärajalla jossa sentään toinen toistaan komeampia Mersuja liikkuu vähän väliä.
Mutta kuten sanottu: se mistä itse pitää enemmän on se "parempi"..minä en edes harkitsisi noista kahdesta muuta kuin AMG:tä..ja käännetään se vielä vaikka niinkinpäin että kun näen liikenteessä E-sarjalaisen "mahtidieselin", ei se herätä oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia, mutta kun näen E AMG:n niin se kyllä herättää suurensuuren mielenkiinnon, eräänlaista tervettä/positiivista kateutta ja toisaalta myös hyvää mieltä siitä että joku on saanut luultavasti unelmansa toteutettua

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Toivottavasti Nurburgringillä kuuluu kompuran vinguntaa eikä dieselin nakutustaJulmis kirjoitti:Kiitoksia kaikilla asiassa auttaneille. Nyt on auto ostettu ja senverran täytyy kertoa että toinen noista tuli ostettua.
Maanantaina menen hakemaan ja loppuviikosta saattaisi olla jo takaisin ellei Nordschleife korjaa satoaan...

Oli ääni sitten kumpi tahansa niin onnea vaan uudelle autolle.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Kiitoksia. Jompsinkumpsin siellä käyJani Anttila kirjoitti:Toivottavasti Nurburgringillä kuuluu kompuran vinguntaa eikä dieselin nakutustaJulmis kirjoitti:Kiitoksia kaikilla asiassa auttaneille. Nyt on auto ostettu ja senverran täytyy kertoa että toinen noista tuli ostettua.
Maanantaina menen hakemaan ja loppuviikosta saattaisi olla jo takaisin ellei Nordschleife korjaa satoaan...
Oli ääni sitten kumpi tahansa niin onnea vaan uudelle autolle.

Kerron mallin sitten kun on auto lopullisesti hallussa. Pidetään pieni jännitys päällä.
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
No itte toivoisin tota 420 diesel -valintaa. Joskus nuorempana ois ehkä valinnu toisin. Nyttemmin on oppinu arvostamaan vääntöä ennemmin kuin kovaa huipputehoa. Tämä korostuu automaatilla ajellessa tavallisessa pyörittelyssä. Vaikka tosin AMG:ssä nyt lienee kaikkee kaikkialla enempi kun missään muussa, ettei sen puoleen.Julmis kirjoitti:
Kerron mallin sitten kun on auto lopullisesti hallussa. Pidetään pieni jännitys päällä.
Ja sitten vois nautiskella myös kulutuksen pienuudesta, jopa ihan "vihreetäkin arvoa

Ja sitten olis pointti, että jos haluat maailman nopeimman auton, niin sitten se on tuo 420 diesel. Se just teki diesel-autojen ennätyksen. Bensa-autojahan löytyy sitten melkein lentokoneeseen asti.
Tässä juttua: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42323
No tän jutun laitoin tähän silläkin uhalla, että monet ei taatusti ole samaa mieltä. Kyllä vaan on niin kiva ajella isolla dieselillä. Tota V8:ia en oo uskaltanu koittaa kun saattas tarttua mukaan, eikä siihen oikeesti oo varaa alkuunkaan. Kyllä tää rivi-6 jo ihan moottoriksi välttää mulle ainakin.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
No niin, nyt ollaan kotiuduttu ja Nurburgringikin tuli nähtyä.
Tuollainen sieltä nyt tuli tuotua: http://www.mp-foorumi.com/gallery/pictu ... 01b639.jpg
Tuollainen sieltä nyt tuli tuotua: http://www.mp-foorumi.com/gallery/pictu ... 01b639.jpg
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-