W124 ajonestolaitteen toiminnasta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
toni1976
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 19.06.2007 23:46
Paikkakunta: Tornio

W124 ajonestolaitteen toiminnasta

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Mersun alkuperäinen infrapunakauko-ohjaus ja sen yhteydessä oleva ajonestolaite on "ongelmana".
Tällä hetkellä lukot ja ajonestot pelittää niinkuin kuuluukin, mutta kun ei ole kuin yksi toimiva ohjain. Toinen on sökö ja se todettiin olevan korjauskelvoton. Uusi ohjain on sikahintainen - 238 €!!! Eli ei tuu hankittua ainakaan merkkikohtaista varaohjainta. Ainoan toimivan ohjaimen hajotessa ajonestoa ei saa millään pois.
Ajatuksena olisi päivittää tuo keskuslukituksen kauko-ohjaus tarvikemalliin kun tästä nykyisestä aika jättää, ehkä aiemminkin. Onko kenelläkään ideoita tuon suhteen? Olen lukenut noista Viperin keskuslukkosysteemeistä - eli kuinkas helppo tämä Mersun infrapunasysteemi olisi päivittää esim tuollaiseen Viperiin? Muita vaihtoehtoisia ja helposti asennettavia systeemeitä?
Miten on tuo ajoneston toimivuus tämän jälkeen? Pitääkö kytkeä pois toiminasta kokonaan - miten? Kiitti jo etukäteen.
Viimeksi muokannut toni1976, To 19.07.2007 00:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E250 TD 20V -94
Avatar
toni1976
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 19.06.2007 23:46
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Ei tunnu löytyvän apuja tähän asiaan :shock:
Ei kait näissä vehkeissä niin hienoa tekniikkaa ole etteikö yhtä ajonestolaitetta saa kohtuu vaivalla pois kytkettyä :wink: Jos jollain on tietoa miten tuon saa tehtyä, niin vastausta vaikka yv:nä. Eipä ole sitte kaikkien luettavana täällä.
Ja noista vaihtoehtoisista keskuslukkosydeemeistä otetaan kanssa mieluusti tietoa vastaan.
MB E250 TD 20V -94
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Laita vaan se viperin keskuslukon ohjaus.
Reilu tunti meni laittaessa w124:een ja hyvin pelittää.
edesmennyt
W201
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Ajonesto

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Itse katkaisin johdot magneettiventtiililtä.Alkoi ajossa katkaisemaan polttoaineen syöttöä.Lisäksi mahdolliset virtalukolle menevät johdot poikki.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
toni1976
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 19.06.2007 23:46
Paikkakunta: Tornio

Re: Ajonesto

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Petromax kirjoitti:Itse katkaisin johdot magneettiventtiililtä.Alkoi ajossa katkaisemaan polttoaineen syöttöä.Lisäksi mahdolliset virtalukolle menevät johdot poikki.
Kestääköhän noita nyt ihan raakasti poikki lyödä kaikissa tapauksissa? Ajoneston ollessa päällä starttaaminen on mahdotonta. Avain kääntyy starttiasentoon, mutta kerrassaan mitään ei tapahdu, eli ei starttaa ollenkaan. Missä tuo magneettiventtiili sijaitsee, josta olet johdot katkaissut? Minulla on vihreä magneettiventtiili imusarjan alla, joka käsittääkseni liittyy jotenkin ajonestoon. Onkohan tämä nyt juuri se magneettiventtiili?
Nuo johdotusasiat pitäisi vielä saada selville, että mitä niille kestää tehdä - mitä kestää katkaista ja pitääkö jotain johtoja liittää jonnekin toisaalle.
MB E250 TD 20V -94
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

vähän epäilen tuota johtojen katkomista.
Ennemmin pitäisi varmaan jotkut liittää yhteen
edesmennyt
W201
Avatar
toni1976
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 19.06.2007 23:46
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

mikko1981 kirjoitti:vähän epäilen tuota johtojen katkomista.
Ennemmin pitäisi varmaan jotkut liittää yhteen
Tämä mullakin on vahva epäilys. Jotain johtoja liittämällä saadaan ajonesto ohitettua... Joku kun osais vaan kertoa, että mitä tehdä :roll:
MB E250 TD 20V -94
Avatar
toni1976
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 19.06.2007 23:46
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Lisää ihmettelyä... Mistä tuo ajonesto saa käskynsä? Onko se tuossa kaukosäätimessä vai voisiko käsky ajonestolle tulla esim. keskuslukon pumpulta? Keskuslukko ei nimittäin toimi muualta kuin kaukosäätimen kautta. Jos oven aukaisee avaimella, niin silloin ei toimi edes keskikonsolin keskuslukituksen nappi. Ovet kun aukaisee säätimellä, niin silloin tuo keskikonsolin lukitus/avausnappikin aktivoituu toimintaan :?
Jos käsky ajonestolle tulee pumpulta, niin silloinhan kauko-ohjattavan lukituksen päivittäminen ei vaikuttaisi ajoneston toimintaan.
Kertokaa olenko ihan hakoteillä tämän pähkäilyn kanssa, onko tässä järjen häivääkään :roll:
Edelleen odotellaan sitä ratkaisevaa vihjettä...
MB E250 TD 20V -94
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Omassani ajonesto on orginali hälyttimeen integroitu. Tosin tämä orginali on jälkiasennettu luovutuskauppiaan toimesta :roll:
autodidakti
JPMb300ce
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 25.02.2009 20:52

Viesti Kirjoittaja JPMb300ce »

Mä sain päihkäiltyä jo sen ajoneston pois... nyt ois vaan hieno tietää mitä kaikkee se on sotkenu siellä välissä. Auto lähtee käymään, mut sen näkee et saanko sen uuden kapulan laitettua sillai et se toimii niinku kuuluiskin. :twisted:
JPMb300ce
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 25.02.2009 20:52

Viesti Kirjoittaja JPMb300ce »

Nuin. Nyt olis häly kokeiltu ja siinä mallissa, et kaikki toimii, avaimet teetetty ja auto lähtee (VIELÄ) käymäänkin. Kattoo vaan ku saa johdot kolvattua kiinni, ni ei toimi tietysti mikään... :roll:
Vastaa Viestiin