Xenonsarja häiritsee mittareita W202. Missä vika?
- MeMyselfAndMB
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
- Paikkakunta: kerava
kuulostaapi kuurikin jonkinlaiselta kytkentä häiriöpulssilta.
laitappa piruuttais siihen oikean valon piuhaan tuollainen ferriittipanta johtojen ympärille.
ihan vaan mielenkiinnosta, voisiko se vaimentaa pulssia niin paljon jotta ei häiritse enään.
(pölli vaikka jonkin kodinkoneen johdosta sellainen)
laitappa piruuttais siihen oikean valon piuhaan tuollainen ferriittipanta johtojen ympärille.
ihan vaan mielenkiinnosta, voisiko se vaimentaa pulssia niin paljon jotta ei häiritse enään.
(pölli vaikka jonkin kodinkoneen johdosta sellainen)

[volvo s60 t5 + MB w124 300e]
[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
MeMyselfAndMB kirjoitti:kuulostaapi kuurikin jonkinlaiselta kytkentä häiriöpulssilta.
laitappa piruuttais siihen oikean valon piuhaan tuollainen ferriittipanta johtojen ympärille.
ihan vaan mielenkiinnosta, voisiko se vaimentaa pulssia niin paljon jotta ei häiritse enään.
(pölli vaikka jonkin kodinkoneen johdosta sellainen)
Meinaatko siis jotain sellaista magneetti möykkyä?
Itsellä on W202:sessa xenonit lähivaloilla releen kautta eikä aiheuta häiriöitä. Rele on kuskin puolen lampun johdoissa ja virta otetaan lokasuojan vieressä olevasta "jako rasiasta". Muita ongelmia ei ole, mutta vikavalo palaa. Kokeilin laittaa releen matkustajan puolellekkin jotta kuorma olisi tasainen, mutta eipä sammu vika valo. Ilmeisestikkään nuista releistä ei saa tarpeeksi kuormaa.

Millaisia vastuksia olette tuonne viritelleet? Ilmeisestikkään ei ole järkeä laittaa mitään julmettuja tehovastuksia jotka syövät sähköä enemmän mitä xenoneilla säästää.tolby1 kirjoitti:Ainut että vikavalo palaa kun en ole kerennyt vastuksia värkkäämään.

C250TD 97
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Ei ole tullut testattua, mutta mahtaako tuollainen 21 W polttimo riittää vikavalon sammuttamiseen. Toisaalta vikavalo ei pala myöskään silloin, kun xenonit kytkee suoraan auton omiin johtoihin. Mulla vaan oli tuota muuta onkelmaa... Voi olla, että uudemmissa malleissa tuota samaa häiriötä ei tulisikaan, sillä ainakin mittaristo niissä on erilainen, kuin -94 mallissa.
paljon hajavaloa
Voi johtua siitä, ettei H4 umpioita ole ikinä hyväksytty eikä tarkoitettu käytettäväksi xenon polttimoiden kanssa eli alemmas säätö ei ehkä ole ihan koko totuus asiasta. Siinä AKEn ohjeessa puhuttiin muistaakseni xenon-ajovaloista, ei muihin kuin xenonumpioihin asennettavista xenon polttimoista, jotka sinällään ovat aina laittomia.
Itellä tuli xenonien kanssa eteen semmonen homma että polttimon kärjestä hyppää sytytys vaiheessa joskus kipinä umpiossa olevaan metallirinkulaan joka on polttimon kärjen ympärillä. (liian lähellä)
Samalla mittaristo sekoaa. Eli mittarit pomppii miten sattuu ja sitten tipahtavat nollille.
Samalla xenon poltin ei aina syty tai syttyy hieman toista myöhemmin.
Samalla mittaristo sekoaa. Eli mittarit pomppii miten sattuu ja sitten tipahtavat nollille.

Samalla xenon poltin ei aina syty tai syttyy hieman toista myöhemmin.
Tänään testailin niin 10W polttimot eivät saaneet vikavaloa sammumaan, mutta 21W sai. Mitähän tuolla 40Watilla valaisisi tai lämmittäisi?
Jos 5W hehkut olis riittäneet olis voinut vaikka lisätä parkit vilkkuihin tms...

Jos 5W hehkut olis riittäneet olis voinut vaikka lisätä parkit vilkkuihin tms...
C250TD 97
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
- AimoHarppaus
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
- Viesti:
Monenlaita ongelmaa, näyttää ilmenevän mersuissa kun xenonit asennetaan. Olen asentanut xenonit 124, 210 ja 208CLK malleihin, mihinkään ei ole tarvinnut johtosarjaa eikä vastuksia johtoihin häiriöiden tai vikavalon syttymisen estämiseksi.
Sellaisella tiedolla olen nyt että mersuissa polttimon palamisen vikavalo syttyy kun oikean ja vasemman valon virrankulutus ei ole sama.
Pääsääntöisesti virran vähyydestä kertoo se että xenon syttyy aluksi räpättäen tai ei ollenkaan. Yleensä vikana syöttövirtajohdon pienuus tai canväylä missä auton valoja ohjataan tietokoneella eikä releellä. Can väylä ei ymmärrä tai ymmärtää silleen miten ei tarvitsisi xenonien asennusta, seurauksena voi olla yllättäviäkin vikoja mitä ilmenee normaalisti lähinnä ranskalaisissa autoissa.
Lähiaikoina muutostyön alle pitäisi tulla 202 250td. Mielenkiinnolla odotan.
Vian aiheuttajana voi myös olla viallinen ballasti tai polttimo, markkinoilla on erilaisia sarjoja eikä kaikkia testata ennen asiakkaalle toimitusta.
Sellaisella tiedolla olen nyt että mersuissa polttimon palamisen vikavalo syttyy kun oikean ja vasemman valon virrankulutus ei ole sama.
Pääsääntöisesti virran vähyydestä kertoo se että xenon syttyy aluksi räpättäen tai ei ollenkaan. Yleensä vikana syöttövirtajohdon pienuus tai canväylä missä auton valoja ohjataan tietokoneella eikä releellä. Can väylä ei ymmärrä tai ymmärtää silleen miten ei tarvitsisi xenonien asennusta, seurauksena voi olla yllättäviäkin vikoja mitä ilmenee normaalisti lähinnä ranskalaisissa autoissa.
Lähiaikoina muutostyön alle pitäisi tulla 202 250td. Mielenkiinnolla odotan.
Vian aiheuttajana voi myös olla viallinen ballasti tai polttimo, markkinoilla on erilaisia sarjoja eikä kaikkia testata ennen asiakkaalle toimitusta.
löysin omasta C-mallista tuon vian joku aika sitten.. siitä oli ylijännite rele menny.
ihmettelin että aina ku paukauttaa konepellin kiinni niin alkaa mittaristo toimiiin
mutta jos jollaki on nuitte kans ongelmia niin www.tummennus.fi tuolta saa apua
ihmettelin että aina ku paukauttaa konepellin kiinni niin alkaa mittaristo toimiiin

mutta jos jollaki on nuitte kans ongelmia niin www.tummennus.fi tuolta saa apua

-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-
-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-
-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Samat temput tekee mullakin. Ja välillä sekottaa mittariston niin, että joutuu irrottaa akun plus navan ennenkun mittaristo lähtee taas toimimaan. Se myös ihmetyttää että vika tulee VAIN ja AINOASTAAN sillon kun sytyttää pitkät xenonit lyhkästen rinnalle? Miksi mittaristo ei tilttaa jo niillä pelkillä lyhkäsillä xenoneilla..teinitähti kirjoitti:Nostetaan aihe taas ylös.......
eli onko ratkaisua löytynyt mittaristo ongelmiin......
Omassani ilmenee kellon nollaantumista ja kerran katosi koko mittaristosta valot.......

Henkimaailman juttuja... Lieneekö kukaan testannut niitä ferriittitejä valaisimelle tulevaan johtosarjaan(siis auton omaan). Itsellä loppui mielenkiinto asiaan ja olen tyytynyt halogeeneihin tuossa nykyisessä kakkosautossa.JUHHisi kirjoitti:Samat temput tekee mullakin. Ja välillä sekottaa mittariston niin, että joutuu irrottaa akun plus navan ennenkun mittaristo lähtee taas toimimaan. Se myös ihmetyttää että vika tulee VAIN ja AINOASTAAN sillon kun sytyttää pitkät xenonit lyhkästen rinnalle? Miksi mittaristo ei tilttaa jo niillä pelkillä lyhkäsillä xenoneilla..teinitähti kirjoitti:Nostetaan aihe taas ylös.......
eli onko ratkaisua löytynyt mittaristo ongelmiin......
Omassani ilmenee kellon nollaantumista ja kerran katosi koko mittaristosta valot.......
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
- Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu
Ystäväni C124:ään laitoimme jälkiasennuksena bi-xenonit,radio rutisi ja rutisi ja etsimme vikaa ja se löytyi.....xenonien vaihdon yhteydessä vaihdoin parkkipolttimot led-mallisiksi ja niistä toinen alkoi hetken päästä päälle laiton jälkeen vilkuttamaan ja todella,aiheuttamaan radioon häiriötä.
Ja samalla voisi sanoa omana mielipiteenäni että tämänhetkinen xenonkeskustelu muistuttaa todella paljon sitä kuinka 70-luvulla halogeeni h4 polttimoita pidettiin hengenvaarallisina ja häikäsevinä...eli ei mitään uutta.
Etenkin lumisella tiellä xenonit ovat fantastiset.
Ja samalla voisi sanoa omana mielipiteenäni että tämänhetkinen xenonkeskustelu muistuttaa todella paljon sitä kuinka 70-luvulla halogeeni h4 polttimoita pidettiin hengenvaarallisina ja häikäsevinä...eli ei mitään uutta.
Etenkin lumisella tiellä xenonit ovat fantastiset.
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Pistän raporttia noista ferriteistä tässä lähiaikoina, työpaikalta kun pari ferriittihäiriönpoisto rengasta löytyi.....mutta en kyllä usko että auttavat nekään......
on kyllä todella autoja ilmiöitä, pari kertaa on mittarinvalot nyt välähtänyt myös kellon nollaantumisen kanssa......
Tosiaankin täysin henkimaailman juttuja....montapäivää saattaa toimia ihan hyvin ongelmitta......sen olen huomannut kun häiriö esiintuu niin valot syttyvät hieman hitaammin
Mutta valoteho on kyllä omaa luokkaansa
on kyllä todella autoja ilmiöitä, pari kertaa on mittarinvalot nyt välähtänyt myös kellon nollaantumisen kanssa......
Tosiaankin täysin henkimaailman juttuja....montapäivää saattaa toimia ihan hyvin ongelmitta......sen olen huomannut kun häiriö esiintuu niin valot syttyvät hieman hitaammin

Mutta valoteho on kyllä omaa luokkaansa

Re: paljon hajavaloa
Näin itsekin tulkitsen ko. AKEn ohjetta. Turhan paljon näkyykin näitä laittomia häikäiseviä valoja, jotka asennettu ei-xenoneille tarkoitettuihin umpioihin.pekkak kirjoitti:Voi johtua siitä, ettei H4 umpioita ole ikinä hyväksytty eikä tarkoitettu käytettäväksi xenon polttimoiden kanssa eli alemmas säätö ei ehkä ole ihan koko totuus asiasta. Siinä AKEn ohjeessa puhuttiin muistaakseni xenon-ajovaloista, ei muihin kuin xenonumpioihin asennettavista xenon polttimoista, jotka sinällään ovat aina laittomia.
Poliisin ja katsastuksen pitäisi puuttua näihin "teinixenoneihin", jotta ne saataisiin pois vaarantamasta muiden liikenneturvallisuutta.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
Re: paljon hajavaloa
Kyllähän niistä monista niitä hajasäteitä näkyy tulevan. Tuosta W202 umpiosta kun valojensäätölaitteella katsoin tuota kuviota, niin se kyllä pysyi täsmälleen samanlaisena halogeenilla ja xenonilla, mutta kuviossa näkyvät hajasäteet ovat xenonilla myös samanlaiset, paitsi monta kertaa kirkkaammat halogeeniin verrattuna. Kannattaa varmaan käydä ajamassa vastaan omaa autoaan sen jälkeen kun on xenomit laittanut ja katsoa sillä silmällä, että tekeekö mieli alkaa välkyttelemään pitkiä, jos tuollainen tulee vastaan...mittari kirjoitti:Näin itsekin tulkitsen ko. AKEn ohjetta. Turhan paljon näkyykin näitä laittomia häikäiseviä valoja, jotka asennettu ei-xenoneille tarkoitettuihin umpioihin.pekkak kirjoitti:Voi johtua siitä, ettei H4 umpioita ole ikinä hyväksytty eikä tarkoitettu käytettäväksi xenon polttimoiden kanssa eli alemmas säätö ei ehkä ole ihan koko totuus asiasta. Siinä AKEn ohjeessa puhuttiin muistaakseni xenon-ajovaloista, ei muihin kuin xenonumpioihin asennettavista xenon polttimoista, jotka sinällään ovat aina laittomia.
Poliisin ja katsastuksen pitäisi puuttua näihin "teinixenoneihin", jotta ne saataisiin pois vaarantamasta muiden liikenneturvallisuutta.
Hommasin uuden akun vanhan Bochin tilalle.. 100Ah & 780A Bannerin akku. Ei tuonut helpotusta mittariston sekoilulle vaikka uskomus siihen oli vankka.. 
Mutta minunkohdallani kylmä on suuri tekiä tohon mittariston sekoiluun. Kesällä mittaristo ei nollaantunut kuin ehkä 3-4kertaa koko touko-syyskuun aikana..

Mutta minunkohdallani kylmä on suuri tekiä tohon mittariston sekoiluun. Kesällä mittaristo ei nollaantunut kuin ehkä 3-4kertaa koko touko-syyskuun aikana..
Ite kanssa miettiny noita xenoneita tuohon omaan, mut mielessä on kummitellut tuo mittariston sekoaminen. Kunnes yks päivä mietin asiaa ja sitten välähti..
Että tuo mittariston sekoaminen tapahtuu sillon, kun pitkät tyrkkää päälle, eli sillon kun ballasti imasee enemmän virtaa hetkellisesti. Auttasko tuohon, että laittas ballasteille menemään virran konkan kautta? joku 1f konkka, niin ei virta piikki ois häiriöks auton sähköille.. 


Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Onko porukka kokeillut ferriitejä? Auttaa ainakin radio ongelmiin 

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kokeiltu on, ei auta. Ei auta vaikka virran ottaisi ihan eri akusta. Ainoastaan xenon polttimon paikka ratkaisee.ArPi kirjoitti:Ite kanssa miettiny noita xenoneita tuohon omaan, mut mielessä on kummitellut tuo mittariston sekoaminen. Kunnes yks päivä mietin asiaa ja sitten välähti..Että tuo mittariston sekoaminen tapahtuu sillon, kun pitkät tyrkkää päälle, eli sillon kun ballasti imasee enemmän virtaa hetkellisesti. Auttasko tuohon, että laittas ballasteille menemään virran konkan kautta? joku 1f konkka, niin ei virta piikki ois häiriöks auton sähköille..
T.K: Sulla ei varmaan ole huolta sillä tuossa uudemmassa 202:ssa on erilainen mittaristo kuin näissä ensimmäisissä.
Tuo ferriitti olisi kokeilemisen arvoinen juttú, kun joku vaan testaisi. Itse olen jo luovuttanut asian suhteen...
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
kannanpa korteni kekoon minäkin tutkimuksissani.......
eli otin polttimot pois leimalle....->repsikanpuolen polttimossa se lanka on läheltä kärkeä "sinertävä/ei normaali" kuljettajanpuolella taas uuden veroinen......->leiman jälkeen vaihdoin polttimoiden paikat......tuloksena molemmat polttimon langat ovat "epänormaalit" toimivat kuitenkin vielä....
eli olisiko mahdollista että repsikanpuolen umpiossa olevan polttimon kärjestä hyppää valokaari maihin? ja tätä kautta tulisi Pieni oikosulku joka kulkeutuu herkemmille vermeille=mittaristo?
vai onko vain sattumaa että langat ovat vaihtaneet väriä?
Jos ongelma on tuon kaltainen niin xenonien maa paikan vaihto lievittänee ongelmaa->piikki ei kulkeudu mittaristolle?
kertokaa viisaammat vai olenko ihan hakoteillä

eli otin polttimot pois leimalle....->repsikanpuolen polttimossa se lanka on läheltä kärkeä "sinertävä/ei normaali" kuljettajanpuolella taas uuden veroinen......->leiman jälkeen vaihdoin polttimoiden paikat......tuloksena molemmat polttimon langat ovat "epänormaalit" toimivat kuitenkin vielä....
eli olisiko mahdollista että repsikanpuolen umpiossa olevan polttimon kärjestä hyppää valokaari maihin? ja tätä kautta tulisi Pieni oikosulku joka kulkeutuu herkemmille vermeille=mittaristo?
vai onko vain sattumaa että langat ovat vaihtaneet väriä?
Jos ongelma on tuon kaltainen niin xenonien maa paikan vaihto lievittänee ongelmaa->piikki ei kulkeudu mittaristolle?

kertokaa viisaammat vai olenko ihan hakoteillä


No kokeilkaa nyt ihmeesä joku jos porukala ongemia. Maksaa kaikki 5€ kokeilla ja elektoroniikka liikkeet ainakin myy.. Myös USB-johdosta vois sellasen irroittaa, niissä monesti tuo ferriitt päässä poistamassa häröjä..hannun1 kirjoitti:Kokeiltu on, ei auta. Ei auta vaikka virran ottaisi ihan eri akusta. Ainoastaan xenon polttimon paikka ratkaisee.ArPi kirjoitti:Ite kanssa miettiny noita xenoneita tuohon omaan, mut mielessä on kummitellut tuo mittariston sekoaminen. Kunnes yks päivä mietin asiaa ja sitten välähti..Että tuo mittariston sekoaminen tapahtuu sillon, kun pitkät tyrkkää päälle, eli sillon kun ballasti imasee enemmän virtaa hetkellisesti. Auttasko tuohon, että laittas ballasteille menemään virran konkan kautta? joku 1f konkka, niin ei virta piikki ois häiriöks auton sähköille..
T.K: Sulla ei varmaan ole huolta sillä tuossa uudemmassa 202:ssa on erilainen mittaristo kuin näissä ensimmäisissä.
Tuo ferriitti olisi kokeilemisen arvoinen juttú, kun joku vaan testaisi. Itse olen jo luovuttanut asian suhteen...
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
- timbeniiranen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ma 09.02.2009 09:32
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
itellä oli riisi kipossa samoja ongelmia niin katuauto.comista vaan konkkasarja väliin ja johan toimii...gitta kirjoitti:Ferriitti ei paljoa vaikuta tuohon mittari onglmaan,
mutta kokeilkaapa häiriönpoisto konkkaa tuohon ballastimelle tulevaan virtajohtoon.
auttoi ainakin w210 -96 mittari ongelmien kanssa.
siinä tilttas koko mittaristo aina välistä kun laittoi valot päälle.
Golf-kärry
w203 200cdi -03
w203 200cdi -03
Onko W202:n mittariston häiriöihin löytynyt mitään yleispätevää ratkaisua?
Ajattelin tuohon omaankin C-sarjalaiseen ostaa xenonit, niin kannattaisiko samalla tilata myös relejohtosarja tai kondensaattoreilla varustettu lisäjohtosarja? Kumpi olisi parempi vaihtoehto?
Ajattelin tuohon omaankin C-sarjalaiseen ostaa xenonit, niin kannattaisiko samalla tilata myös relejohtosarja tai kondensaattoreilla varustettu lisäjohtosarja? Kumpi olisi parempi vaihtoehto?
Mulla ollu xenonit pitkissä ja lyhyissä jo toistavuotta paikallaan eikä ole ollut mitään ongelmaa! auto siis vm.99 W202
ainoastaa polttimon merkkivalo syttyi silloin kun oli ledi parkit paikallaan mutta muuten ei! xenonit on kytketty alkuperäisiin johtoihin
jännä homma kun toisissa pelaa ja toisissa ei,jotenkin tuntuis että että kuitenkin noissa xenon sarjoissa ja ballasteissa olisi jotakin eroa kun toisilla toimii ja toisilla ei
omani tilasin ulkomailta suoraan "laadukkaina"jotka kuitenkin tehty jossain kiinassa
lyhkäset on 35w ja pitkät 50wattiset
valoteho on todella mahtava eikä ole heikentynyt ainakaan 40tkm matkalla ainakaan huomattavasti!
tästä omakohtaisia kokemuksia koska aikaisemmin kun oli vielä halogeenit niin jos valot tuli säädety liian ylös niin heti vilkuttelivat vastaan tulijat! nyt xenoneilla samat säädöt eikä ole vastaan tulijat vilkutelleet,toki myös vaihdan ehkä aikaisemmin lyhyille nyt xenoneilla ajellessa!
itsekkin vertasin rinnan seinää vasten xenonia ja halogeenia eikä siinä xenonissa tullut mitään hajavaloa sen enenpää kuin halogeenistäkään!
että tämmösiä kokemuksia
ainoastaa polttimon merkkivalo syttyi silloin kun oli ledi parkit paikallaan mutta muuten ei! xenonit on kytketty alkuperäisiin johtoihin

jännä homma kun toisissa pelaa ja toisissa ei,jotenkin tuntuis että että kuitenkin noissa xenon sarjoissa ja ballasteissa olisi jotakin eroa kun toisilla toimii ja toisilla ei

omani tilasin ulkomailta suoraan "laadukkaina"jotka kuitenkin tehty jossain kiinassa


valoteho on todella mahtava eikä ole heikentynyt ainakaan 40tkm matkalla ainakaan huomattavasti!
Kyllähän niistä monista niitä hajasäteitä näkyy tulevan. Tuosta W202 umpiosta kun valojensäätölaitteella katsoin tuota kuviota, niin se kyllä pysyi täsmälleen samanlaisena halogeenilla ja xenonilla, mutta kuviossa näkyvät hajasäteet ovat xenonilla myös samanlaiset, paitsi monta kertaa kirkkaammat halogeeniin verrattuna. Kannattaa varmaan käydä ajamassa vastaan omaa autoaan sen jälkeen kun on xenomit laittanut ja katsoa sillä silmällä, että tekeekö mieli alkaa välkyttelemään pitkiä, jos tuollainen tulee vastaan...
tästä omakohtaisia kokemuksia koska aikaisemmin kun oli vielä halogeenit niin jos valot tuli säädety liian ylös niin heti vilkuttelivat vastaan tulijat! nyt xenoneilla samat säädöt eikä ole vastaan tulijat vilkutelleet,toki myös vaihdan ehkä aikaisemmin lyhyille nyt xenoneilla ajellessa!
itsekkin vertasin rinnan seinää vasten xenonia ja halogeenia eikä siinä xenonissa tullut mitään hajavaloa sen enenpää kuin halogeenistäkään!
että tämmösiä kokemuksia

ML W164
Juu ei tule noilla uudemmilla ongelmia. Mahtaa olla tuo ensimmäisen mallin mittaristo ainoa, joka on turhan ronkeli, eli -93-94. -95 muuttuu tuo taulu hiukan erilaiseksi, jonka jälkeen ongelmia ei taida enää tulla.Teppo L kirjoitti:Mulla ollu xenonit pitkissä ja lyhyissä jo toistavuotta paikallaan eikä ole ollut mitään ongelmaa! auto siis vm.99 W202