W210 farkku -01, toinen takatukivarsi 1° alempana ja narinaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Trompi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 17.08.2005 08:29
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

W210 farkku -01, toinen takatukivarsi 1° alempana ja narinaa

Viesti Kirjoittaja Trompi »

Ihmetellyt olen autossa oik.takajousesta kuuluvaa, doing doing jousiääniä ja narinaa. Käytin auton 4p suuntauksessa ja asentaja sanoi että oik.takatukivarsi on 1° alempana. Sanoin että sieltä kuuluu jousesta doing doing ääntä. Asentaja tuumasi että saattaa olla jousi poikki, noh aikansta peilillä katseli ja sanoi että kunnossa on, voiko siellä olla lyhyempi jousi vai onko se joustinkuppi antanu jo periksi? :shock:

Autohan on classic, mutta edellinen omistaja on vissiin vaihtanut siihen sport tjsp. jouset kun auto on huomattavasti matalampi kuin muut classicit.

Mites nyt edetään kun ketuttaa se jousinarira ja doing doing. Ostanko vain uudet jouset ja laitan paikalleen, mutta mistähän tietäisi että millaiset ja minkä pituiset, kun en tiedä mitkä siellä nyt on :cry:
Autossahan on vielä tasosäätö, vaikuttaako se miten asiaan.?

Kiitos ja kumarrus.
farmarimersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 30.06.2007 09:47
Paikkakunta: myrskylä
Viesti:

narinaa??

Viesti Kirjoittaja farmarimersu »

Voisko johtua niistä viidestä tukivarresta, joku natisee.
Trompi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 17.08.2005 08:29
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trompi »

Ääni ei tule tukivarsista, kun se on ihan "jousiääntä" eli DOIJOING.
Ei se auta kun ostaa jotkut Sportin jouset ja passata niillä kumeilla se sit kohilleen.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Ittellä oli toinen takajousi poikki ja piti tuollaista jousimaista ääntä. Laite tosin vakio kaikin puolin.

Löyty täästä foorumilta apu, kun kyselin. Jossain tuolla kaukana se viestiketju on, mutten viitti hakea, koska ei siitä nyt ole lisähyötyä, kun asia on tämä:

Eli jousesta oli yläpäästä puoli kierrosta poikki siten, että sitä on täysin mahdotonta havaita ottamatta jousta pois paikaltaan. Uusi jousi sitten vaan ja homma kunnossa. Ei muistaakseni maksanu, kun jonkun kympin.

Tämä on kuulemma hyvin yleinen vika ja esiintyy alkuperäisjousissakin silloin tällöin, tarvikesellaisissa koko aika...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Trompi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 17.08.2005 08:29
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trompi »

Luultavasti sama homma mullakin,
Kun vain tietäisi mitkä jouset siellä on niin olisi paljon helpompaa, nyt joutuu ottan irti ja mittaamaan, ja sen jälkeen tilailemaan uusia.
Vastaa Viestiin