jousien vaihto?
jousien vaihto?
harvinaisen vaikea ja hermoja raastava homma toi jousien vaihto mersuun,tai sit en osaa
eli millasilla puristimilla ootte jouset saanu kasaan,ootteko ite tehny puristimet vai ostanu (kl-varaosalla nimittäin aika hintavat)??saako mahdollisesti muualta siedettävään hintaan puristimet eli alle ton 770euron ? 
W209 270cdi -04
No eipä tarvii ainakaan meikäläisen edes sit kysyä tota jousipuristimien hintaa....
On meinaan itelläkin edessä toi alustan vaihto.... Mitä minä oon juttua kuullu niin taakse käy vissiin ihan normaalit puristimet, mut edessä tulis ongelmia. (W201)
Korjatkaa jos oon väärässä...
On meinaan itelläkin edessä toi alustan vaihto.... Mitä minä oon juttua kuullu niin taakse käy vissiin ihan normaalit puristimet, mut edessä tulis ongelmia. (W201)
Korjatkaa jos oon väärässä...
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
- Äkkinäinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 94
- Liittynyt: To 06.01.2005 19:39
- Paikkakunta: Sonkajärvi
laitetaan nyt tähän vielä kerran,
eli jos on peukku keskellä kämmentä, niin suosiolla viet liikkeseeen vaihdettavaksi !
ite oon näin vaihtanut 200D:hen ja 300D:hen vakio sekä madallusjouset, eteen siis :
rengas irti->etuvakaajatanko irti-> tunkki alatukivarren renkaan puoleiseen päähän alle, sitten ne kuuluisat bilteman puristimet jouseen kiinni ja pieni puristus niillä, sen verran että puristuvat kiinni jouseen. Seuraavaksi alapallon pultti irti ja tunkista laskee pikkuhiljaa alatukivarren irti "jarruhärdellistä", ja siitä sitten saakin jo jousen irti. (Mahdollisesti joutuu löysää alatukivarren puslapultit että saa alatukivartta tarpeeksi alas).
Näin homma hoituu turvallisesti jopa niillä kirotuilla bilteman puristimilla. Ideahan on siinä että tällä tavalla tehtynä ei niillä puristimilla puristeta jousta yhtään-> ei vaaraa. Tähän menee aikaa suorittajasta riippuen 30min (molemmat puolet) ylöspäin. Tottakai tällä tavalla saa itsensä hautaan operoitua, mutta jokainen miettiköön itse onko se peukku siellä kämmenen syrjällä vai missä...
Toki maksaisin tästä huvista vaikka liikkeelle, jos täällä turun alueella vaan sais kohtuu hintaan tuon hoidettua, mutta ei.
Omavalmiste kopioita orkkispuristimista on liikkeellä, mutta eipä ne toimineet kunnolla...
eli jos on peukku keskellä kämmentä, niin suosiolla viet liikkeseeen vaihdettavaksi !
ite oon näin vaihtanut 200D:hen ja 300D:hen vakio sekä madallusjouset, eteen siis :
rengas irti->etuvakaajatanko irti-> tunkki alatukivarren renkaan puoleiseen päähän alle, sitten ne kuuluisat bilteman puristimet jouseen kiinni ja pieni puristus niillä, sen verran että puristuvat kiinni jouseen. Seuraavaksi alapallon pultti irti ja tunkista laskee pikkuhiljaa alatukivarren irti "jarruhärdellistä", ja siitä sitten saakin jo jousen irti. (Mahdollisesti joutuu löysää alatukivarren puslapultit että saa alatukivartta tarpeeksi alas).
Näin homma hoituu turvallisesti jopa niillä kirotuilla bilteman puristimilla. Ideahan on siinä että tällä tavalla tehtynä ei niillä puristimilla puristeta jousta yhtään-> ei vaaraa. Tähän menee aikaa suorittajasta riippuen 30min (molemmat puolet) ylöspäin. Tottakai tällä tavalla saa itsensä hautaan operoitua, mutta jokainen miettiköön itse onko se peukku siellä kämmenen syrjällä vai missä...
Toki maksaisin tästä huvista vaikka liikkeelle, jos täällä turun alueella vaan sais kohtuu hintaan tuon hoidettua, mutta ei.
Omavalmiste kopioita orkkispuristimista on liikkeellä, mutta eipä ne toimineet kunnolla...
- Äkkinäinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 94
- Liittynyt: To 06.01.2005 19:39
- Paikkakunta: Sonkajärvi
tunkki alatukivarren ei renkaan päähän ja pultti siitä auki, tunkki alas ja jousi vaihtoon , yksinkertaista !Kai Matilainen kirjoitti:Etujousen oon kerran vaihtanut mut mites ne takapään jousetdealer kirjoitti:Haulla löytyy juttua aiheesta niin että varmasti riittää vähäksi aikaa - eikä takajousien kanssa tarvita minkäänlaisia puristimia.![]()
![]()
Ei tarvii puristimia??? hä?
Tuli tossa vkoloppuna vaihdettua mersuun taakse uudet (madallus) jouset ja iskarit. Homma oli kyllä todella helppo tehdä taakse, mutta entäs eteen?
Tällä hetkellä siellä edessä on jo madallusjouset niin saiskohan ne vaihdettua uusiin ilman puristimia, koska sellaisia ei tähän hätään löydy. Neuvoja miten ne kannattais vaihtaa ilman puristimia vai tarviiko ne puristimet olla välttämäti?
Tällä hetkellä siellä edessä on jo madallusjouset niin saiskohan ne vaihdettua uusiin ilman puristimia, koska sellaisia ei tähän hätään löydy. Neuvoja miten ne kannattais vaihtaa ilman puristimia vai tarviiko ne puristimet olla välttämäti?
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
paas soittaen niin kerron, voin vaikka tulla kattelee paikan päälleCH kirjoitti:Tuli tossa vkoloppuna vaihdettua mersuun taakse uudet (madallus) jouset ja iskarit. Homma oli kyllä todella helppo tehdä taakse, mutta entäs eteen?
Tällä hetkellä siellä edessä on jo madallusjouset niin saiskohan ne vaihdettua uusiin ilman puristimia, koska sellaisia ei tähän hätään löydy. Neuvoja miten ne kannattais vaihtaa ilman puristimia vai tarviiko ne puristimet olla välttämäti?
mersun etujousen vaihto
moi,,just tossa eilen vaihoin eteen jouset,,ei ongelmaa,,tehnyt itse kyseiseen hommaan jousi-puristen nimellä kulkevan laitteen..noin 20 min per puoli.tein sen jälkeen kun kaveri käytti pajalla ja kertoi hinnan,,takapään laakeri,,mihin muuten helppo tehdä itsekin työkalu,,,ja tosiaan etujouset,,,yht hinta 1300 euroa.hyvä on hinta työllä.mutta tää työkalu nytkin lähti taas kaverille,,on meinaan ihmeen kova tarve???pitänee alkaa tekeen lisää näitä.toivoo:hieman halvempi ratkaisu,,
,,
Kyllä mese on aina mese,,,exät:mb 190-83,mb190-84,,mb190 -87,,,mb 190-90,mb 200 b-88,,nyt -90 ,mb-86,rouva-autona





