Töhöilyä; kytkinletku umpeen!
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2852
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Töhöilyä; kytkinletku umpeen!
Juu, kevennänmpä teidän muiden oloa kertomalla että pystärin vaihdelaatikon vaihdon yhteydessä ei kannata turata ainakaan alkuperäistä 36 -v. kytkinletkua kiristimellä umpeen. Nääs kun aloin vaihdon jälkeisiin ilmaushommiin niin ei mitään tapahdu paitsi että jarrunestettä autotallin lattia tulvillaan.
Kytkinpoljin ei liiku kerrassaan minnekään, on vaan tukevasti paikallaan. Siinä mietin josko kytkimen pääsylinteri huonona. Onneksi älysin avata pääsylinterin letkun ja johan rentoutui. Lopputulema: kytkimen pääsylinteriltä lähtevän metalliletkun jälkeen tuleva kumiletku oli ottanut puristelusta itseens ja oli niin tukossa ettei ilmakaan mahtunut läpi. Ajattelin neuvokkaana poikana kokeilla poistaa tukosta sillä seurauksella että työhuonevuokraemännän fillarista katkaistu pinna tuli kytkinletkusta läpi, tukos jäi..
Onneksi tallin nurkasta löytynyt Getrag-vainaassa ollut letku kävi heittämällä paikalleen pienen ähellyksen jälkeen. Vähän isomman ehkä..
Kytkinpoljin ei liiku kerrassaan minnekään, on vaan tukevasti paikallaan. Siinä mietin josko kytkimen pääsylinteri huonona. Onneksi älysin avata pääsylinterin letkun ja johan rentoutui. Lopputulema: kytkimen pääsylinteriltä lähtevän metalliletkun jälkeen tuleva kumiletku oli ottanut puristelusta itseens ja oli niin tukossa ettei ilmakaan mahtunut läpi. Ajattelin neuvokkaana poikana kokeilla poistaa tukosta sillä seurauksella että työhuonevuokraemännän fillarista katkaistu pinna tuli kytkinletkusta läpi, tukos jäi..
Onneksi tallin nurkasta löytynyt Getrag-vainaassa ollut letku kävi heittämällä paikalleen pienen ähellyksen jälkeen. Vähän isomman ehkä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2852
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
En vielä. "Huomiselle" on luvassa em. viestin mukaista ilmaamista toiv. paremmin tuloksin, säätämistä, polttoaineletkuloiden vaihtoa ja sitten pitäisi vielä keksiä sille etummaiselle tukikumille paikka OM616 -lohkosta. Onpa aika hempula tukikumiksi..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Ei kannata hätääntyä vaikkei sitä etummaista kumityynyä saiskaan paikoilleen.Mulla on itellä ollut jo 3,5 vuotta ajossa w123 josta puuttuu moottorin iskarit (300D) ja tuo kumityyny kokonaan eikä se menoa haittaa millään tavalla kunhan muistaa ottaa ylimääräiset rojut kojetaulun päältä pois moottoria sammutettaessa tai käynnistettäessä .Flektikään ei pääse ottamaan jäähdyttimeen kiinni eikä öljynjäähdyttimen letkut tehostimen hihnapyörään vaikka kuinka jarruttelee.Mun autohan on alunperin 200D jonka olen muuttanut 300D:ksi ja siitä johtuu nuo puuttuvat osat kun 200D kopassa ei ole korvia niiden iskarien alakiinnityksille.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Se varmaan meni rikki se letku eli pullistu sisäänpäin. Jarruletkuissa oon kuullu joskus käyvän niin. Se letku on vähä kallis jos joutuu ostaan, ite laitoin jarruputkesta uudet putket ja samoin jarruletkusta letkuosan, pääsi vähä halvemmalla ja vaikka letkun sisähalkaisija onki vähä pienempi niin toimi ihan hyvin.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2852
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
No perhana uusi on aina uusi, mutta kun ei tuota sitten enää tarvitakaan, tuo varaston nurkasta löytynyt W123 5-v. lootan kytkinputki toimii kerrassaan mainiosti. Tänään ilmaushommelit meni nätisti putkeen, öljykannuun läpinäkyvä putki ja sitä rataa. Vähän tuli säiliöstä yli mutta mitäs pienistä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967