
Johtotähti ja peura.
Johtotähti ja peura.
Otin kuvat pois ............ Alko vaan masentaa ku kattelin niitä 

Viimeksi muokannut Tuomas M, Ma 11.12.2006 22:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ite oon ajanut 2 peurakolaria, 1kpl Volvolla ja 1kpl tällä Mesellä. Kummallakin kerralla vauhtia n. 70 km/h törmäyshetkellä ja vauriot suht. samanlaiset. Lamppua rikki ja pientä vekkiä. Ajokunto säilyi molemmilla kerroilla. Paljon pienemmät vauriot, kuin sulla tossa. Tais olla 90-100 vauhtia, kun napsahti. Tai sitten tosi iso peura.
Kyllä se ainakin itellä hieman pulssia nostaa tommonen. Tosin on ihme kyllä jollain lailla kerinny selkeästi aatteleenkin siinä tilanteessa. Vaikkei siinä tietysti juuri aikaa ole, mutta sitten törmäyksen jälkeenkin pitää aatella mitä tekee. Molemmilla kerroilla pidin väistöt, jarrutukset sellaisena, että auto jää tielle. Jos väistää mettään, niin sitten käy äkkiä pahemmin. Hirven kanssa toinen tilanne...
Poksahtiko bägit (vai onko niitä) ?
Kyllä se ainakin itellä hieman pulssia nostaa tommonen. Tosin on ihme kyllä jollain lailla kerinny selkeästi aatteleenkin siinä tilanteessa. Vaikkei siinä tietysti juuri aikaa ole, mutta sitten törmäyksen jälkeenkin pitää aatella mitä tekee. Molemmilla kerroilla pidin väistöt, jarrutukset sellaisena, että auto jää tielle. Jos väistää mettään, niin sitten käy äkkiä pahemmin. Hirven kanssa toinen tilanne...
Poksahtiko bägit (vai onko niitä) ?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
No tossa oli semmonen tilanne että olin just väistänyt yhtä peuraa jonka huomasin joilloin toinen peura hyppäsikin suoraan tohon keulaan, vauhti oli nopeusrajoituksen mukainen. Mulla ei tossa ole bägejä ja bägit olisivat tuskin lauenneet koska minkään laista tömäystä tai rysäystä ei tuntunut. Peura oli täyskokoinen. Ja sain pidettyä auton hallinan hyvin tässä tilanteessa
Mutta kyl tässäkin sain huomata miten iso auto käyttäytyy verrattuna esim johonkin pikku autoon, ainakin itsellä on turvallisempi olo, kun on isoauto alla
Tolla nyt ei enää pystynyt ajaa sillä ainakin syyläri meni ihan pipariksi ja en vielä tiedä onko muutakin tekniikasta hajonnut.. Kyllähän tämmönen aina pistää miettimään kuinka vaarallista touhua autoillu loppupeleissä on.. Onneksi henkilö vahingoilta vältyttiin
Ja sitäkin olen miettinyt minkä laista jälkeä olisi tullut jollain pikku autolla esim: pösön 106 tai vastaavilla ylipäänsä? 


Tolla nyt ei enää pystynyt ajaa sillä ainakin syyläri meni ihan pipariksi ja en vielä tiedä onko muutakin tekniikasta hajonnut.. Kyllähän tämmönen aina pistää miettimään kuinka vaarallista touhua autoillu loppupeleissä on.. Onneksi henkilö vahingoilta vältyttiin


Niinpä. Tässä osasyy ajella autolla, jossa on reilusti nokkaa ja painoa. Ite ajelin joskus 205 Pösöillä, joissa omapaino 800 kgTuomas M kirjoitti:Ja sitäkin olen miettinyt minkä laista jälkeä olisi tullut jollain pikku autolla esim: pösön 106 tai vastaavilla ylipäänsä?

Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vai täällä on kohtalotovereita. Tänä aamuna työmatkalla junttasin W124:n peuraan Tuusulantiellä etelään päin matkalla. Kuskin puolen lamppu paskana ja ruttua siellä sun täällä kuskin puolen kyljessä, onneksi osui vaan peuran etupäähän, muuten olis saattanu pyörähtää syliin kun peilistä katsottuna elikko sai hyvän ilmalennon.
Perkele, ei mitään ehtiny tekemään kun elikko putkahti aidan takaa ja lähellä takana ja rinnalla oli autoja, äkkijarrutusta ei uskalla tehdä kun tulee perseeseen auto ja kaistaa ei voi vaihtaa kun menee toisen auton kylkeen.
Hitto noita otuksia tuntuu nykyään pyörivän tosi paljon täällä, sopivaan aikaan kun on liikkeellä niin niitä näkyy. Liekkö sudet ajanu taajamaan vai populaatio kasvanu vaan niin isoksi että alkaa reviirit loppua kesken.
Saapa nähdä korjaavatko tuon vai ehdotteleeko vakuutusyhtiö lunastusta...
Perkele, ei mitään ehtiny tekemään kun elikko putkahti aidan takaa ja lähellä takana ja rinnalla oli autoja, äkkijarrutusta ei uskalla tehdä kun tulee perseeseen auto ja kaistaa ei voi vaihtaa kun menee toisen auton kylkeen.
Hitto noita otuksia tuntuu nykyään pyörivän tosi paljon täällä, sopivaan aikaan kun on liikkeellä niin niitä näkyy. Liekkö sudet ajanu taajamaan vai populaatio kasvanu vaan niin isoksi että alkaa reviirit loppua kesken.
Saapa nähdä korjaavatko tuon vai ehdotteleeko vakuutusyhtiö lunastusta...
W124 300E -85
Suzuki GSX-R 1000 -04
Suzuki GSX-R 1000 -04
Nyt on tosi isona ongelmana se, että näillä lumettomilla keleillä peuroja on vaikea saada kaadetuksi. Eivät tule metästä pois kaatoetäisyydelle. Mettämiehet puhuu, että voi jäädä paljonkin lupia käyttämättä, jos ei kelit muutu pian. Jos näin käy, niin ootellaas ensi syksyä, kun tulee kunnon poikue vielä näitten lisäksi.Korruptio kirjoitti: Hitto noita otuksia tuntuu nykyään pyörivän tosi paljon täällä, sopivaan aikaan kun on liikkeellä niin niitä näkyy. Liekkö sudet ajanu taajamaan vai populaatio kasvanu vaan niin isoksi että alkaa reviirit loppua kesken.
Pitääkö alkaa karjapuskuria hommaan

Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Itellä oli sunnuntaina lähelläpiti tilanne. Väistin peuraa joka jolkutteli tielle pimeässä. Toista ei näkynyt. Vauhtia oli n.80km/h. Ne on paha havaitakkin tämmösillä pimeillä asfalttiteillä. Tulis nyt sitä lunta, ni olis kaikilla turvallisempaa.
Ja osanottoni merun puolesta, koska sulle ei käynyt mitenkään, ni siksi vain mersun.
Vakuutus on onneksi hyvä olla ja toivottavasti se sulla on.
Ja osanottoni merun puolesta, koska sulle ei käynyt mitenkään, ni siksi vain mersun.

MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
kiitoksia vain.... No vakuutukset on kunnossa, nyt vaan oteellaan mikä on auton lopullinen tuomio...... Juu se on totta että peurat vaan lisääntyy sillä todella moni peuran kaatolupa on käyttämätta sillä toi lumettomuus on ongelma
kyllä ois karjapuskuri ollu poikaa ainakin mun tapauksessa
Sitäkään en ymmärrä miks tahdotaan ehdoin päin lisää hankaluuksia, sillä meillä päin muun muassa tuotu/päästetty metsäkauriita luontoon, ja kun ne lisääntyy niin taas ollan ties missä niidenkin kanssa
Sinäälläänhän metsäkauris ei ole peuran luokkaa koossaan, mutta kyllähän semoinenkin vaaratilanteita aiheuttaa liikenteessä 


Sitäkään en ymmärrä miks tahdotaan ehdoin päin lisää hankaluuksia, sillä meillä päin muun muassa tuotu/päästetty metsäkauriita luontoon, ja kun ne lisääntyy niin taas ollan ties missä niidenkin kanssa


Meillä pyörii mettäkauriita nurkissa myös... toki talon ulkopuolella...
Se aiheuttaa autolle suuremmat vauriot kuin nyttemmin valkohäntäkauriina tunnettu entinen laukonpeura, koska se on niin pieni, että se jää auton alle, ja pyörii siellä aiheuttaen yhtä ja toista - mahdollisesti jopa tieltä suistumisen....
Se aiheuttaa autolle suuremmat vauriot kuin nyttemmin valkohäntäkauriina tunnettu entinen laukonpeura, koska se on niin pieni, että se jää auton alle, ja pyörii siellä aiheuttaen yhtä ja toista - mahdollisesti jopa tieltä suistumisen....

Kuvia
Jotain onnetonta kuvaa, ei mitään pahaa jälkeä.
http://i17.tinypic.com/2yyqhd3.jpg
http://i10.tinypic.com/2di2gph.jpg
http://i11.tinypic.com/33m2bd2.jpg
http://i17.tinypic.com/2yyqhd3.jpg
http://i10.tinypic.com/2di2gph.jpg
http://i11.tinypic.com/33m2bd2.jpg
W124 300E -85
Suzuki GSX-R 1000 -04
Suzuki GSX-R 1000 -04
Ja molemmat kuskin puolen ovet on lommoilla kun elikko pyöri sitä kylkeä pitkin.jarmo65 kirjoitti:Etulokari lamppu puskuri konepelti pyydä kertakorvaus

Onneksi ei ollu kesä enkä ollu pyörällä liikenteessä.
W124 300E -85
Suzuki GSX-R 1000 -04
Suzuki GSX-R 1000 -04
Nyt se peura sitten varasti tähden mun mersun nokalta, onneks tähti löytyi tieltä etsintöjen jälkeen. Keulahan siinä painui kasaan mutta henkilö vahingoilta vältyttiin. Eniten tässä harmittaa että auto on ehtiny olemaan vain viikon omistuksessani, edellinen kun lipsahti metsän puolelle viikko sitten 

BMW 530da -03
Ex.
BMW 330da touring -01
w201 190e -91 Sportline
w201 190 -89
Ex.
BMW 330da touring -01
w201 190e -91 Sportline
w201 190 -89
Huoli ja murhe pois!
Käy niitä tekevälle kaikenmoisia....nimimerkillä "kokemusta on"
ps. kuukauden on ollut auto ehjänä, Kalvolassa juoksi peura takaoveen ja 700 ecun ovihan siitä tuli. Oikaistiin siis ovi. Vakuutusyhtiön edustaja kysyi oikein vakavana että ihanko tosiaan oli peura...? Jäljet näytti paljon pahemmilta.

ps. kuukauden on ollut auto ehjänä, Kalvolassa juoksi peura takaoveen ja 700 ecun ovihan siitä tuli. Oikaistiin siis ovi. Vakuutusyhtiön edustaja kysyi oikein vakavana että ihanko tosiaan oli peura...? Jäljet näytti paljon pahemmilta.
mbe220d