230 Kompressor M111 lastutus
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
230 Kompressor M111 lastutus
Onko kokemuksia M111.973 (142kW) -moottorin lastutuksesta. Itse eilen hakiessani alustasarjan asennuksesta autoni JP AutoTuningilta, he suosittelivat erittäin kovasti moottorin ohjauksen optimointia ohjelmoinnilla. Sanoivat, että etenkin alakierroksille saisi erittäin helposti paljon lisää vääntöä mikä lisäisi luonnollisesti ajamisen notkeutta ja mukavuutta sitä kautta. Katsoivat koneelta paljonko saisi optimoinnilla muokattua vääntöä ja tehoa ja kyllähän tuohon koneeseen saisi todella reilusti lisää vääntöä ainakin esitteen mukaan:
345 Nm väännöksi, kun nyt on 280 Nm! Siis tuohon 230 kompressoriin saisi jopa enemmän vääntöä kuin 320 -moottoriin, vaikka siis molemmat olisi lastutettu:
230K vakio 280Nm -> nousee 345Nm
320 vakio 310Nm -> nousee 335Nm
ilmeisesti siis ahdettuun moottoriin saadaan ohjelmoinnin optimoinnilla melko helpolla vääntöä, kun isompi 320 jää jälkeen, vaikka senkin vääntö nousisi
toisaalta sitten ihmetytti tuossa esitteessä/listassa se, että uudempi 230K (145 kW) jossa vakiona 280Nm -> nousee 320Nm. Painovirhe?
linkki:
http://www.viritykset.fi/mese.html
Joka tapauksessa ilmeisesti tuo 5-vaihteinen sähköohjattu automaatti 722.6 kestää ainakin tuon 310Nm hyvin, koska sama loota on 320:ssa jossa vääntöä 310Nm vakiona. Jos todella vääntö nousisi ad 345Nm, niin onkohan se iso haitta automaatille? Toisaalta kiinnostaisi optimoida moottorin toimintaa, tehoa ja vääntöä, vaikka kyllähän nykyisilläkin pärjää, mutta hieman epäilyttää että tekisi hallaa automaatille...
Entäs muutoskatsastus, onko läpihuutojuttu, tai onko se käytännössä yleensäkin turhaa, kun ei käytännössä voi jäädä mitenkään "kiinni" tuosta ohjelmointimuutoksesta moottorissa?
345 Nm väännöksi, kun nyt on 280 Nm! Siis tuohon 230 kompressoriin saisi jopa enemmän vääntöä kuin 320 -moottoriin, vaikka siis molemmat olisi lastutettu:
230K vakio 280Nm -> nousee 345Nm
320 vakio 310Nm -> nousee 335Nm
ilmeisesti siis ahdettuun moottoriin saadaan ohjelmoinnin optimoinnilla melko helpolla vääntöä, kun isompi 320 jää jälkeen, vaikka senkin vääntö nousisi
toisaalta sitten ihmetytti tuossa esitteessä/listassa se, että uudempi 230K (145 kW) jossa vakiona 280Nm -> nousee 320Nm. Painovirhe?
linkki:
http://www.viritykset.fi/mese.html
Joka tapauksessa ilmeisesti tuo 5-vaihteinen sähköohjattu automaatti 722.6 kestää ainakin tuon 310Nm hyvin, koska sama loota on 320:ssa jossa vääntöä 310Nm vakiona. Jos todella vääntö nousisi ad 345Nm, niin onkohan se iso haitta automaatille? Toisaalta kiinnostaisi optimoida moottorin toimintaa, tehoa ja vääntöä, vaikka kyllähän nykyisilläkin pärjää, mutta hieman epäilyttää että tekisi hallaa automaatille...
Entäs muutoskatsastus, onko läpihuutojuttu, tai onko se käytännössä yleensäkin turhaa, kun ei käytännössä voi jäädä mitenkään "kiinni" tuosta ohjelmointimuutoksesta moottorissa?
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Olen kyllä sitä mieltä, että ei ne tehot tässä tapauksessa pelkällä lastutuksella nouse oikeastaan yhtään, vaan myös kompuraan pitää saada lisää kierroksia ja nämä toimenpiteet yhdessä tuottaa tuloksen.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Niin, siis kovasti vain väittivät JP:llä, että ohjelmoinnilla saadaan etenkin alarekisteriin kovasti lisää vääntöä ja jonkin verran nostettua myös ylipäätään tehoja. Vaikuttaakohan tuo ohjelmoinnin muutos siis kompressorin toimintaan, eli että se ahtaisi enempi matalammilla kierroksilla jo, tällaisen käsityksen ainakin sain siitä, mitä kyseisin firman edustajat sanoivat, että siihen ahtoon jotenkin vaikutetaan ohjelmoinnilla.pommac kirjoitti:Olen kyllä sitä mieltä, että ei ne tehot tässä tapauksessa pelkällä lastutuksella nouse oikeastaan yhtään, vaan myös kompuraan pitää saada lisää kierroksia ja nämä toimenpiteet yhdessä tuottaa tuloksen.
Toki tietysti parhaan lopputuloksen saisi heidän mukaansa kun sekä ohjelmistoa parantaisi että kompressorin rullia muuttelisi siten että ahtaisi enempi, eikös siihenkin niitä sarjoja ole olemassa siis?
Sitten vielä suosittelivat ilman saannin parantamista jollakin viritys-ilmanputsarilla.
AMG:n pakoputkistohan tuossa jo onkin ennestään, minkä kuulemma myös pitäisi lisätä tehoja jopa 7hv vakionakin jonkin lähteen mukaan.
Noilla kaikilla saisi helposti kuulemma sen 250hv ja vääntöä pitäisi olla reippaasti, ainakin 350Nm. Kyllähän se noilla tehoilla varmasti liikkuisi kivasti, kun ei painoakaan ole kuitenkaan kovin paljoa autolla, mutta sitten varmaan pelkäisin henk. koht. koko ajan kompressorin tai vaihteiston puolesta, että levähtävät, toki kestävät jos ei polje eikä tehoja käytä, mutta miksi sitten edes taas hankkisi niitä ellei uskalla käytellä voimavaroja

Kivastihan sillä pärjäilee jo nytkin, ainakin itselleni ihan riittävästi kiihtyy esim. ohituksiin, ei sen puoleen. Kierroksia vain toki täytyy antaa että tehoa tulee, mutta eipä se haittaa kun automaatti vaihtaa niin nöyrästi ja joustavasti kuin oma mieli alaspäin kun vähän enempi kaasua painaa, hyvin on oppinut tuo sähköloota vaihtamaan jouhevasti kolmoselle kun syvempään kaasua painaa esim. ohitusta varten ja kun ei kerran itse tarvitse edes keppiin koskea tai muutakaan vaivaa erityisemmin nähdä, niin eipä sinne alarekisteriin mitään tehoja sinällään tarvita välttämättä kyllä lisää

Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Ja mitä vaikutusta oli pelkällä hihnapyörällä?Ilmoittele muutenkin miten onnisu viritys,kiinnostas vähä itteenikin.markos kirjoitti:Itselleni on tulossa karalan tekemä lastu. Hihnapyörä on jo vaihdettu ja löytyy myös supersprintin pakosarja ja 2,5" teetetty rosteri putkisto.
Auto on siis C230K W202 -95.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Taidan vielä "lykätä"
JoMa kirjoitti:Oletko päätynyt mihin ratkaisuun tuon viriohjelman kanssa? Itse olen miettinyt jotain lastua mutta se on aina jäänyt mietintä asteelle.
Olen kallistunut nyt sen puoleen, että en ala muuttamaan ohjelmistoa, ts. jättäisi "lastutuksen" vielä ainakin nyt toistaiseksi pois.
Lähinnä siksi, että ihan kivasti se liikkuu nytkin jo ja koska tuo automaatti on todellakin oppinut vaihtamaan varsin kärkkäästi pienempää sisään jos vähänkään painaa nopeammin ja syvempään kaasua, jolloin kierroksia saa tarvittaessa kyllä nopeastikin käyttöön ilman ongelmia tai vaivaa ja sitä kautta myös tehoa. Toki se varmasti on mukava ajella jos alakierroksillakin pöhisee vääntöä kovasti, muttei vielä ole siis alkanut voiman puute alakierroksilla häiritsemään ja bensaksihan tuo vääntää aika kivasti jo vakionakin kyllä.
Toisena tekijänä pohdinnoissa on ollut osaltaan se, että jos siitä kuitenkin tulisi jotain probleemia sitten, joko vaihteisto ei tykkäisi tai saisi vaikka pahimmassa tapauksessa jonkin mystisen sähkövian aikaan tuollaisilla viritelmillä autoon, niin... no, tämä menee jo ehkä turhan vainoharhaisuuden piikkiin

Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Ja mitä vaikutusta oli pelkällä hihnapyörällä?Ilmoittele muutenkin miten onnisu viritys,kiinnostas vähä itteenikin.
Herää nopeammin alakieroksilla ja muutenkin vastaa kaasuun nopeammin. Mukavampi ajaa
Mitenhän paljon on muilla nostanut ahtoja pyörrän muutoksel?
ja kuinka vakaina ne pysyvät?
Laitan infoa kun saan auton säätöihin.
Herää nopeammin alakieroksilla ja muutenkin vastaa kaasuun nopeammin. Mukavampi ajaa

Mitenhän paljon on muilla nostanut ahtoja pyörrän muutoksel?
ja kuinka vakaina ne pysyvät?
Laitan infoa kun saan auton säätöihin.
Minkälaisia aikoja saitte?
Ite tuli joskus kanssa mittailtua G-techillä tota SLK:ta niin ajat oli 6.5-7.4 välillä
Muistaakseni noin 10 vedon keskiarvoksi jåin noin 7.1s
Ite tuli joskus kanssa mittailtua G-techillä tota SLK:ta niin ajat oli 6.5-7.4 välillä
Muistaakseni noin 10 vedon keskiarvoksi jåin noin 7.1s
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
nostetaas vähä tätä topiccia
tuli mieleeni että onnistuiskohan ton megasgruitin (vai kuinka se kirjotetaan) ymppään tohon 230 kompressor koneeseen. Eikös sillä saisi sitten itte säätää ruiskutuksen, sytytyksen ja ahtopaineet.
kuinkas teillä jotka olette noita lastuttaneet ahtopaineet käyttäytyy? asensin itse ahtopainemittarin imusarjaan (tiettävästi lastuttamaton) ja kas kas, imusarjaan tulee ahtoa n.0,4 bar ja sekin vasta kun antaa monoo. Joku kirjoitti että alavääntö paranee lastutuksen myötä, liittyisikös se tähän?
Niin ja sitten vielä siitä supersprintin pakosarjasta, onko hintansa väärti?

tuli mieleeni että onnistuiskohan ton megasgruitin (vai kuinka se kirjotetaan) ymppään tohon 230 kompressor koneeseen. Eikös sillä saisi sitten itte säätää ruiskutuksen, sytytyksen ja ahtopaineet.
kuinkas teillä jotka olette noita lastuttaneet ahtopaineet käyttäytyy? asensin itse ahtopainemittarin imusarjaan (tiettävästi lastuttamaton) ja kas kas, imusarjaan tulee ahtoa n.0,4 bar ja sekin vasta kun antaa monoo. Joku kirjoitti että alavääntö paranee lastutuksen myötä, liittyisikös se tähän?
Niin ja sitten vielä siitä supersprintin pakosarjasta, onko hintansa väärti?
Re: 230 Kompressor M111 lastutus
Onkohan tuo uudempi kone 1,8-litrainen, kuten W203-mallissa, missä 230 on vain hämäyksen vuoksi? Tällöin siitä on jo puristettu kohtuullisesti tehoa eikä reserviä niin paljon ole.Simo M. A. kirjoitti:...toisaalta sitten ihmetytti tuossa esitteessä/listassa se, että uudempi 230K (145 kW) jossa vakiona 280Nm -> nousee 320Nm. Painovirhe?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: 230 Kompressor M111 lastutus
Ei kai, olen ymmärtänyt, että kone on muuten sama 2,3 litrainen rivi-4, mutta ahtimessa jotain eroa olisi. Tuo kone taisi tulla uusine ahtimineen faceliftin myötä. Mutta jospa tuon uuden ahtimen kanssa on vakiona enempi tehoa (ja ilmeisesti parempi alavääntö) muttei sitä voi jostain syystä viritellä lastuttamalla yhtä paljon kuin vanhempaa kone/ahdin -yhdistelmää? Ainakin pre-facelift -malleissa 142 kW:n teholla on Eatonin M62 -ahdin, mutta siitä ahtimestakin taitaa olla olemassa eri "sukupolvia", eli vain mahdollisesti uudemman sukupolven Eaton M62 luullakseni on kyllä facelift SLK R170:ssä 230K -koneella.tomant kirjoitti:Onkohan tuo uudempi kone 1,8-litrainen, kuten W203-mallissa, missä 230 on vain hämäyksen vuoksi? Tällöin siitä on jo puristettu kohtuullisesti tehoa eikä reserviä niin paljon ole.Simo M. A. kirjoitti:...toisaalta sitten ihmetytti tuossa esitteessä/listassa se, että uudempi 230K (145 kW) jossa vakiona 280Nm -> nousee 320Nm. Painovirhe?
tomant
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
http://www.viritykset.fi/mese.html
lastuttajien listoihin kannattaa suhtautua suurella varauksella ne kun tehdään setelien kuvat silmissä suurella kiireellä eikä ne niitä jaksa tarkistaa vaikka siihen ei montaa tuntia mene
hieno lista esim. bmw 725 tds siinä vasta tehoja
lastuttajien listoihin kannattaa suhtautua suurella varauksella ne kun tehdään setelien kuvat silmissä suurella kiireellä eikä ne niitä jaksa tarkistaa vaikka siihen ei montaa tuntia mene
hieno lista esim. bmw 725 tds siinä vasta tehoja
50% tehon lisäys näyttää uskottavaltaxr5t kirjoitti:http://www.viritykset.fi/mese.html
lastuttajien listoihin kannattaa suhtautua suurella varauksella ne kun tehdään setelien kuvat silmissä suurella kiireellä eikä ne niitä jaksa tarkistaa vaikka siihen ei montaa tuntia mene
hieno lista esim. bmw 725 tds siinä vasta tehoja

*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Re: 230 Kompressor M111 lastutus
Ostin viime kesänä 230 kompuran. Jo ennen ostoa olin suunnitellut sen vieväni "lastutettavaksi". Mielestäni 399€ ja jo edellä mainitut tehonlisäykset muodostivat pelottavan hyvän yhdistelmän. Voiko niin halvalla saada niin paljon tehoa?
Kyselin sähköpostilla ko. liikkeestä (Tamperelainen firma muistaakseni) käytännön asioista ja etsein jo kalenterista sopivaa päivää lähteä päivittämään tuoretta silmäterääni.
Kävin kuitenkin vielä ennen Pohjoismaiden suurimpaan sisävesikaupunkiin lähtöäni paikalliselta (tiettävästi ERITTÄIN PÄTEVÄLTÄ ja ASIANTUNTEVALLA, mutta kalliilta) ammattimieheltä kyselemässä mielipidettä lastuttamisesta. Hänen jyrkkä mielipiteensä oli että SLK:ta ei kannata lähteä sörkkimään. Hänen kollegansa saksanmaalla ovat kuulemma taistelleet kyseisten kompuroitten kanssa ja useimmiten päätyneet ojasta allikkoon. Autosta täytyy vaihtaa valtavasti osia ja asetuksia (en osaa tähän tarkemmin yksilöidä että mitä, koska konepellin alapuolinen maailma ei ole vahvin osa-alueeni), jotta toivotut tulokset saavutettaisiin. Ja silti se olisi täysin tuuripeliä. Hän sanoi, että jos ottaisi itse hoitaaksen asian, se maksaisi pyöreät 3k€. Mutta samaan hengenvetoon mainitsi, että se ei silti ole suositeltavaa.
Siihen loppui unelmani n.240hv:stä. En uskaltanut menettää uniani viallisen/turhan/riskialttiin virityksen vuoksi. Mukavampi kulkea hieman rauhallisemmin, kuin kruisailla rasvamontun päällä. Silti olisi kiinnostava tietää, jos jollakulla on minkäänlaisia kokemuksia virityksestä, onnistuneesta tai epäonnistuneesta. Voihan yhden ammattilaisen mielipide olla vain yhden ammattilaisen mielipide
Kyselin sähköpostilla ko. liikkeestä (Tamperelainen firma muistaakseni) käytännön asioista ja etsein jo kalenterista sopivaa päivää lähteä päivittämään tuoretta silmäterääni.
Kävin kuitenkin vielä ennen Pohjoismaiden suurimpaan sisävesikaupunkiin lähtöäni paikalliselta (tiettävästi ERITTÄIN PÄTEVÄLTÄ ja ASIANTUNTEVALLA, mutta kalliilta) ammattimieheltä kyselemässä mielipidettä lastuttamisesta. Hänen jyrkkä mielipiteensä oli että SLK:ta ei kannata lähteä sörkkimään. Hänen kollegansa saksanmaalla ovat kuulemma taistelleet kyseisten kompuroitten kanssa ja useimmiten päätyneet ojasta allikkoon. Autosta täytyy vaihtaa valtavasti osia ja asetuksia (en osaa tähän tarkemmin yksilöidä että mitä, koska konepellin alapuolinen maailma ei ole vahvin osa-alueeni), jotta toivotut tulokset saavutettaisiin. Ja silti se olisi täysin tuuripeliä. Hän sanoi, että jos ottaisi itse hoitaaksen asian, se maksaisi pyöreät 3k€. Mutta samaan hengenvetoon mainitsi, että se ei silti ole suositeltavaa.
Siihen loppui unelmani n.240hv:stä. En uskaltanut menettää uniani viallisen/turhan/riskialttiin virityksen vuoksi. Mukavampi kulkea hieman rauhallisemmin, kuin kruisailla rasvamontun päällä. Silti olisi kiinnostava tietää, jos jollakulla on minkäänlaisia kokemuksia virityksestä, onnistuneesta tai epäonnistuneesta. Voihan yhden ammattilaisen mielipide olla vain yhden ammattilaisen mielipide

Noojooo...enpä oikein jaksa uskoa että sen enempää ongelmia tiedossa olis kun minkään muunkaan auton virittämisessä,itellä ainakin pelannut ihan jees.Eikä noita osia tarvi ihan reppu kaupalla vaihtaa...hihnapyörä satsin huutaa ebay:sta niin muuttuu jo kummasti.En tiä paljonko mulla tossa on potkua mutta kyllä se mukavasti liikkuu... 

Karalan ohjelmapäivitys, vaihdettu hihnapyörä ja ahtopaineet nostettu 0, 5:stä 0, 85:teen
+230hv/350nm
Tuommoiset lukemat olis 230sportcoupessa ja kyllä tuntuis tuo kinneri aika hätäsesti liikkuvan
+230hv/350nm
Tuommoiset lukemat olis 230sportcoupessa ja kyllä tuntuis tuo kinneri aika hätäsesti liikkuvan

SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Mistä löysit ja mihin hintaan, sopiko paikalleen heittämällä? Joskus noita näin Ebayssä pilkkahintaan parilla saturaisella (ovh ~1500€) mutta enpä tajunnut silloin ostaa varastoon. Lupailevat 10 lisäheppaa tommosella, jota en kyllä usko mutta tuskinpa se paljoa tehoa ainakaan laskee ja varmaan hyvä lisä korkeammilla ahdoilla. Alkaa meinaan oleen toi meikäläisenkin kuuleri aikas tukossa ja pari alinta kennoriviä muusina. Uuden saa alle 300 juurolla Saksasta, mittojen mukaan teetetty virityskuuleri kustantaa varmaan lähemmäs 500€. Tosin eipä siihen paljoa isompi/paksumpi mahdu ilman mittavia muutostöitä.ozzy kirjoitti:Brabuksen välijäähdyttimen laitoin hiljattain kun alkuperäinen hajos...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
No just sieltä Ebaysta ja olisko ollu jotain 500e rahteineen.
Periaatteessa heittämällä paikalleen...kiinnitys rautoja vähän modifioda mutta
alkuperäinen menee "muutoksen" jälkeen edelleen paikalleen heittämällä.
Erittäin hyvät asennus ohjeet tuli mukana.
Parissa tunnissa oli vaihto tehty...kahvitteluineen ja tupakkitaukoineen...
Periaatteessa heittämällä paikalleen...kiinnitys rautoja vähän modifioda mutta
alkuperäinen menee "muutoksen" jälkeen edelleen paikalleen heittämällä.
Erittäin hyvät asennus ohjeet tuli mukana.
Parissa tunnissa oli vaihto tehty...kahvitteluineen ja tupakkitaukoineen...

Moro! Itseänikin kiinnostaa tämä 230k:n viritys kovasti. Virilastu on jo asennettu, mutta myös tuon kompressoripyörän vaihto kummittelee mielessä. Entäs paljonko pakosarjalla on mahdollista vaikuttaa hevosvoimiin? Saisin tuon hihnapyörän ja uuden pakosarjan noin 700 eurolla. Ja vielä, kestääkö automaattivaihteisto?
MB CLK 230k autom -97
Eikös vanhemmissa 230K koneissa ole jo peltipakosarja vakiona ?
Mitenkäs pelkkä lastutus vaikutti koneen käyntiin ?
Loota kestää nämä viritykset, EPC mainitsi 330-340Nm kestosta.
Kukaan ei ole tainnut ottaa "kunnon" tehoja irti 230K-koneista, jonkin verran tulee vastaan siippapyörä- tai lastuvirityksiä sekä molemmilla, mutta kun kerran näkis >400Nm kamppeen.
Mitenkäs pelkkä lastutus vaikutti koneen käyntiin ?
Loota kestää nämä viritykset, EPC mainitsi 330-340Nm kestosta.
Kukaan ei ole tainnut ottaa "kunnon" tehoja irti 230K-koneista, jonkin verran tulee vastaan siippapyörä- tai lastuvirityksiä sekä molemmilla, mutta kun kerran näkis >400Nm kamppeen.