Ostamassa mersua E-sarjaa, tietoa tarviisin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Ostamassa mersua E-sarjaa, tietoa tarviisin

Viesti Kirjoittaja Atro »

Kahden volvon loukussa tällä hetkellä ja nyt oon ehtimässä saksasta E-sarjan mersuu. Aikaisempaa kokemusta ei meseistä oo sillä kyselen.
Haussa siis E-sarjaa W211 kone isompi ku 200. Mitä eroo käytännössä 270/320 ? Miten pitkät huoltovälit näissä on tarkotan näitä jakopäähommia yms. ja onko niitä. Onko kulutuksessa maantiellä isoja eroja. Jos pitäs valita saman hintaluokan autoista niin mitä konetta suosittelette. Onko jossain tyypissä erikoisen kalliit huollot ja kannattaako jotain konemallia "välttää ". Kyselen lisää kuhan näihin saa vastauksii :lol:
Viimeksi muokannut Atro, Ke 18.07.2007 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Muuten en ota kantaa, mutta mitään jakopäähommia näissä ei ole käytännössä koskaan.

Kulutus taitaa olla aika sama, on kone mikä tahansa, eli pieni. Tehot riittää joka versiossa käytännössä, myös 200:ssa. Lisäähän saa ohjelmilla helposti, kunhan ei mene ihan Tuikun linjalle :)
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Heti tuli lisää mieleen, mitä toi CDI tarkottaa malleissa tuoko se jotain lisää autoon jos semmoset kirjaimet on persiissä ?
rr
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 28.06.2007 10:19

Viesti Kirjoittaja rr »

Yhteispaineruiskutus = tehoa ja taloudellisuutta :D

CDI:ssä kannattaa sitten kurkata sen moottorin muovikannen alle, että vuotaako suuttimien juuresta.

Keväällä koeajoin yhtä 'hyväksi' kehuttua C220 CDi Elegance mallia, joka oli tuotu Italiasta. Auto näytti kuvissa siistiltä, mittarissa joku alle 200tkm jne. Hinta oli 3-400tkm ajettujen suomiautojen luokkaa. Vaikutti hieman liiankin hyvältä...

Lähempi tarkastelu osoitti, että molemmat kyljet oli ylimaalattu, pohjatyöt tehty heikosti. Moottori vaikutti hyvältä, mutta haisi voimakkaasti polttoaineelle. Ajotuntuma ei oikein myöskään vastannut kilometrilukemaa.

Sain auton illaksi koeajoon ja pyysin lupaa kurkata muovikannen alle. Sekä kakkos- että kolmospytyn suuttimien juuresta oli vuotanut jo pitemmän aikaa, pikimäärästä päätellen. Myös korkeapainepumppu kusi vähän joka puolelta. Selvisi syy polttoaineen hajuun. Suuttimen juuren tiivisteen vuoto kuulemma kuuluu tyhjäkäynnillä, jos osaa kuunnella.

Ymmärrettävästi elämäni ensimmäisen mersun hankinta tyssäsi siihen. No, ensimmäiseksi tuli sitten tuo 250D :D
Viimeksi muokannut rr, Ke 18.07.2007 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Atro kirjoitti:Heti tuli lisää mieleen, mitä toi CDI tarkottaa malleissa tuoko se jotain lisää autoon jos semmoset kirjaimet on persiissä ?
8) Terve! En tuota lontoota juurikaan osaa, mutta olisiko lyhenne sanoista COMMON DIESEL INJECTION? Commonrail taitaisi olla yhdysputki :roll:
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Ja seuraavat kyssärit, onko jotkut määrätyt kilometrimäärät missä leviää joku paikka ?
Esim volvossa S70 2.5 TDI aut oli 250 tkm alipainepumppu, 300 syöttöpumppu, 380 kampiakselin hihnapyörä 400 laatikon vetolevy 420 laatikko nää melkein kaikissa volleissa
rr
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 28.06.2007 10:19

Viesti Kirjoittaja rr »

OT: No hemmetti! Tuossa meidän Saabissa hajosi 286tkm MAF-anturi (laitoin 270CDi:n anturin) ja 412tkm laturi... :shock:

Eikös Väyrysessä ole maalinpinnan kestävyydessä jotain pientä sanomista...?
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Ostamassa mersua E-sarjaa, tietoa tarviisin

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Atro kirjoitti:Kahden volvon loukussa tällä hetkellä ja nyt oon ehtimässä saksasta E-sarjan mersuu. Aikaisempaa kokemusta ei meseistä oo sillä kyselen.
Haussa siis E-sarjaa W211 kone isompi ku 200. Mitä eroo käytännössä 270/320 ? Miten pitkät huoltovälit näissä on tarkotan näitä jakopäähommia yms. ja onko niitä. Onko kulutuksessa maantiellä isoja eroja. Jos pitäs valita saman hintaluokan autoista niin mitä konetta suosittelette. Onko jossain tyypissä erikoisen kalliit huollot ja kannattaako jotain konemallia "välttää ". Kyselen lisää kuhan näihin saa vastauksii :lol:
Ei kannata aatella, että pääset huolloissa halvemmalla Mesellä, kuin Volvolla. Itellä ollu 3 Volvoo ja kavereilla vielä muita. Sitten itellä tämä 1 Mese ja kavereilla monta. Kyllä näihin kaikkiin laittoo tulee. Sanoisin, että Mese on tekniikan puolelta parempi, korin puolelta huonompi. Eli ruosteita voi olla. Tosin oli Volvossakin, ettei sen puoleen.

Mese kuitenkin kokonaisuutena on ikäänkuin eri tason laite. On ajoltaan parempi, mukavampi, hienompi, reteempi, isompien koneittein osalta teholtaan kovempi.

Kuitenkin, jos haet edullista vaihtoehtoa, niin en unohtaisi V70/D5:sta. Siinä on hinta-laatusuhde varsin kova.

Mutta oma valinta on Mese ja nimenomaan 6-pyttysenä dieselinä. Tätä ei Volvolla ole. Jos olis, niin kisa olis kova.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vastaa Viestiin