W210 keskuslukitus ei toimi kauko-ohjaimella?
W210 keskuslukitus ei toimi kauko-ohjaimella?
Eli punainen valo kyllä välkkyy peilissä ja ovessa, mutta ovet ei mene lukkoon. Sisältä kun kojelaudan napista painaa niin menee lukkoon. Kokeilin avaimen "synkronointia" joka onnistui mutta ei auttanut mitään. Haulla en löytänyt vastaavaa, missä vika?
onko alkupään väyrysiä . joissa oli infrapunalla ohjaus.
minä luovuin tuosta " lähi" kauko-ohjauksesta ja asensin radio-
ohjatun... hankintahinta hyvillä asennusohjeolla varustrttuna
70e ..toiminut puoli vuotta moitteeettomasti.
minä luovuin tuosta " lähi" kauko-ohjauksesta ja asensin radio-
ohjatun... hankintahinta hyvillä asennusohjeolla varustrttuna
70e ..toiminut puoli vuotta moitteeettomasti.
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
W210 -96 "lähi kauko-ohjaus"
Itsellä lakkasi myös eilen keskuslukitus toimimasta kauko-ohjaimella.
Vika kuitenkin hieman erilainen. Vaikka avaimessa ja vara-avaimessa uudet patterit, ei nappia painamalla tapahdu mitään. Ei vilku peilissä vihreä eikä punainen valo. Keskikonsolin napilla keskuslukitus toimii kuitenkin normaalisti. Mikähän tuli viaksi? Auttaisikohan synkronointi, mutta mitenkäs se tehdään?
Vika kuitenkin hieman erilainen. Vaikka avaimessa ja vara-avaimessa uudet patterit, ei nappia painamalla tapahdu mitään. Ei vilku peilissä vihreä eikä punainen valo. Keskikonsolin napilla keskuslukitus toimii kuitenkin normaalisti. Mikähän tuli viaksi? Auttaisikohan synkronointi, mutta mitenkäs se tehdään?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Autona C 200d -95 ja keskulukitus ei pelaa ollenkaan. Avain on stilettimallinen ja nappia painamalla vihree ja punanen vilkuttaa ovessa ja peilissä normaalisti, mutta mitään ei tapahdu. Pitäskö muuten vilkkujenkin vilahdella? Avaimella saa pelkästään vänkärin oven auki ja kiinni. Kojetaulun lukitusnapillakaan ei tapahdu mitään.
Keskuslukituksen alipainepumpun liittimeen tulee käskyt avaimen nappia painamalla ja lukitusnapista, avaimella vänkärin ovesta taas ei. (Käytin ovipahvin irti eikä näyttänyt menevän mitään sähköjä vänkärin lukolle?) Myös itse alipainepumppu käytetty irti ja testattu suoraan että toimii.
Eli vika näyttäs olevan ilmeisesti ehkä tuossa pumpun piirilevyssä? Ja jos nyt hommaisin uuden tai käytetyn alipainepumppu paketin niin sekö pitäs vielä koodata jotenkin?
Keskuslukituksen alipainepumpun liittimeen tulee käskyt avaimen nappia painamalla ja lukitusnapista, avaimella vänkärin ovesta taas ei. (Käytin ovipahvin irti eikä näyttänyt menevän mitään sähköjä vänkärin lukolle?) Myös itse alipainepumppu käytetty irti ja testattu suoraan että toimii.
Eli vika näyttäs olevan ilmeisesti ehkä tuossa pumpun piirilevyssä? Ja jos nyt hommaisin uuden tai käytetyn alipainepumppu paketin niin sekö pitäs vielä koodata jotenkin?
Re: W210 keskuslukitus ei toimi kauko-ohjaimella?
Mahtaisiko joltakin löytyä apuja? W210 1996 E280 alkuperäisellä infrapuna-kaukolla. Ongelma on siinä, että kauko toimii satunnaisen epäsatunnaisesti ja kantomatka mitataan ennemmin senteissä kuin metreissä. Ostin RIME:n radiokaukosetin: http://www.rime.fi/ke117n-kaukoohjattav ... -1004.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mukana tuli laitteen oma kytkentäkaavio, sekä pari dokua, joissa toisessa on kuvattu sanallisesti erilaisten ruskeiden/yhdistelmävärien johdotukset ja toisessa sitten hieman kytkentäkaavionkin tynkää.
Kytkentäkaavio: " onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäohjeita: " onclick="window.open(this.href);return false;
Penkin alla olevaan pumppuun menee 12-napainen liitin, jossa on enemmän tai vähemmän noita ruskeita johtoja, mutta jännitemittarin avulla noita johtoja mittailemalla ei oikein tunnu saavan käsitystä, että minne nuo johdot pitäisi kytkeä. Kokeilin kytkentään tuon kaavion mukaisesti positiivisena ja negatiivisena ja itse laite kyllä toimii, eli valkoiseen ja valkomustaan tulee oikein valitun kytkennän mukaisesti signaalit.
WIS:n kytkentäkaavio ei kauheasti itselle kerro ja lisäksi samassa kaaviossa pre 28.2.97 on kuitenkin CAN-mainintoja, vaikka käsittääkseni CAN-väylä on tullut vasta 1999-2000 W210:n.
Onko joku kytkenyt tuollaista systeemiä ja olisiko heittää mitään neuvoja tuon suhteen?
Edit: Liittimessä on seuraavat johdot:
RUSK/VIHR
RUSK/MUST
RUSK/VIOL (pun?)
RUSK/HARM
RUSK/KELT
RUSK/PUN (toinen)
RUSK
jatkuva 12V:
RUSK/VALK
Mukana tuli laitteen oma kytkentäkaavio, sekä pari dokua, joissa toisessa on kuvattu sanallisesti erilaisten ruskeiden/yhdistelmävärien johdotukset ja toisessa sitten hieman kytkentäkaavionkin tynkää.
Kytkentäkaavio: " onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäohjeita: " onclick="window.open(this.href);return false;
Penkin alla olevaan pumppuun menee 12-napainen liitin, jossa on enemmän tai vähemmän noita ruskeita johtoja, mutta jännitemittarin avulla noita johtoja mittailemalla ei oikein tunnu saavan käsitystä, että minne nuo johdot pitäisi kytkeä. Kokeilin kytkentään tuon kaavion mukaisesti positiivisena ja negatiivisena ja itse laite kyllä toimii, eli valkoiseen ja valkomustaan tulee oikein valitun kytkennän mukaisesti signaalit.
WIS:n kytkentäkaavio ei kauheasti itselle kerro ja lisäksi samassa kaaviossa pre 28.2.97 on kuitenkin CAN-mainintoja, vaikka käsittääkseni CAN-väylä on tullut vasta 1999-2000 W210:n.
Onko joku kytkenyt tuollaista systeemiä ja olisiko heittää mitään neuvoja tuon suhteen?
Edit: Liittimessä on seuraavat johdot:
RUSK/VIHR
RUSK/MUST
RUSK/VIOL (pun?)
RUSK/HARM
RUSK/KELT
RUSK/PUN (toinen)
RUSK
jatkuva 12V:
RUSK/VALK
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Re: W210 keskuslukitus ei toimi kauko-ohjaimella?
Piti luovuttaa tuon pumpun piuhojen kanssa, kun ilmeisesti tuolla ei selvää signaalia kulje tai ainakin loppui insinöörit kesken, kun tuota pähkäiltiin. Laitanpa nyt oman version, jos joku tuskailee saman ongelman kanssa.
Kojelaudasta tuo onnistuu helpoiten tämän ohjeen avulla: " onclick="window.open(this.href);return false;
Eli siitä lukitus-/avausnapin paneelista löytyy 8-pinninen liitin, jossa pinnissä nro 8 on valk/vihr piuha. Nuo RIME:n valk ja valk/must kytketään tuohon piuhaan ja se lukitussignaalin johto (valk/must) vaatii 200 Ohm vastuksen (0,2eur sp-elektroniikassa) väliin, jotta signaaleihin saadan auton kaipaama jännite/virtaero. Vilkut saa kytkettyä ainakin suoraan takavilkuista keskimmäisistä piuhoista (must/valk vas. ja must/vihr oik.). Itse boksin jätin takapenkin alle ja antenni kurkkii penkin alta, mutta taitaa pelata kohtuudella kokonaan penkin allakin.
Itse REMIn boksin kytkentätapa on siis negatiivinen, eli oranssi ja oranssi/musta jätetään kytkemättä ja keltainen / keltamusta vedetään maihin. Sitten vain musta maihin ja punainen jatkuvaan +12V.
Piuhat vedin kojelaudan napin takaa keskikonsolin muovien alla takapenkin verhoilun alta takapenkin taakse.
Kojelaudasta tuo onnistuu helpoiten tämän ohjeen avulla: " onclick="window.open(this.href);return false;
Eli siitä lukitus-/avausnapin paneelista löytyy 8-pinninen liitin, jossa pinnissä nro 8 on valk/vihr piuha. Nuo RIME:n valk ja valk/must kytketään tuohon piuhaan ja se lukitussignaalin johto (valk/must) vaatii 200 Ohm vastuksen (0,2eur sp-elektroniikassa) väliin, jotta signaaleihin saadan auton kaipaama jännite/virtaero. Vilkut saa kytkettyä ainakin suoraan takavilkuista keskimmäisistä piuhoista (must/valk vas. ja must/vihr oik.). Itse boksin jätin takapenkin alle ja antenni kurkkii penkin alta, mutta taitaa pelata kohtuudella kokonaan penkin allakin.
Itse REMIn boksin kytkentätapa on siis negatiivinen, eli oranssi ja oranssi/musta jätetään kytkemättä ja keltainen / keltamusta vedetään maihin. Sitten vain musta maihin ja punainen jatkuvaan +12V.
Piuhat vedin kojelaudan napin takaa keskikonsolin muovien alla takapenkin verhoilun alta takapenkin taakse.
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Re: W210 keskuslukitus ei toimi kauko-ohjaimella?
Vanha threadi, mutta valaiseva. Pojan 95 w210:n tehtiin näillä ohjeilla, kun molemmat avaimet herkesivät toimimasta.
Vilkut jätin kytkemättä, mutta mietin saisiko vilkkuväläytyksen kytkettyä hätävilkun piuhaan samalla liittimellä? Mikähän se pinni on?
Yleismallin reilun 10€:n Fusion jälkiasennuskeskuslukko ebaysta ja hyvin pelaa. Hiukka halvempi kun uudet avaimet, joilla ajonestokin tietty toimisi.
Vilkut jätin kytkemättä, mutta mietin saisiko vilkkuväläytyksen kytkettyä hätävilkun piuhaan samalla liittimellä? Mikähän se pinni on?
Yleismallin reilun 10€:n Fusion jälkiasennuskeskuslukko ebaysta ja hyvin pelaa. Hiukka halvempi kun uudet avaimet, joilla ajonestokin tietty toimisi.

W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä