Onko kyse levyistä ? Toimivat liikkeelle lähtiessä aivan normaalisti, mutta moottoritiellä ajon jälkeen ensimmäinen jarrutus on melkoista pompottelua. Jos levyt ovat kierot, eikö pompotus pitäisi olla jatkuvaa, vai saako lämpiäminen kovemmassa vauhdissa jotain ilmiötä aikaan.
Automaatti on, ajettu 185 tkm. Levyjä ei ainakaan minun aikana ole vaihdettu, 3 v 85 tkm. Kiitoksia jo etukäteen hyvistä vastauksista.
W203 Jarrut pompottaa
Jarrulevyt kannattais sorvata jos mahdollista, jos on metallissa varaa. Levyt on nyt asettuneet muotoonsa lämmön takia. Sellasena ne pysyy. En ostaisi uusia levyjä koska ne saattaa yhtähyvin mennä vinkkeliin ekan kovan jarrutus-session jälkeen.
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
Re: W203 Jarrut pompottaa
Kuulostaa omituiselta, jos liikkeelle lähtiessä todellakaan tunnu yhtään tärinää, mutta moottoritiellä jarruttelematta ajaminen saa tärinän alkamaan. Eiväthän jarrut ajossa kuumene vaan jäähtyvät. Lähtisin tekemään insinöörimäistä analyysiä, ja tutkimaan saanko tärinän tuntumaan kaupunkinopeudella: Ajaisin rauhallisesti jotain hiljaista katua ja painaisin toisella jalalla jarrua. Näin saisin selvilleHajaa kirjoitti:Onko kyse levyistä ? Toimivat liikkeelle lähtiessä aivan normaalisti, mutta moottoritiellä ajon jälkeen ensimmäinen jarrutus on melkoista pompottelua. Jos levyt ovat kierot, eikö pompotus pitäisi olla jatkuvaa, vai saako lämpiäminen kovemmassa vauhdissa jotain ilmiötä aikaan...
-Onko tärinä oikeasti nopeusriippuvainen.
-Alkaako tärinä kevyellä jarrun painalluksella (jolloin kyseessä on melko varmasti etulevyt).
-Alkaako tärinä vasta voimakkaammalla jarrun painalluksella (jolloin kyseessä on melko varmasti takalevyt).
203 jarruttaa aika etupainotteisesti, minkä huomaa siitä, että etulevyt kuluvat melko tavalla nopeammin kuin takalevyt. Ehdottaisin, että tärinä johtuu takalevyistä. Moottoritienopeudesta jarruttaminen on sen verran voimakkaampi kuin kaupungissa, että takajarrutkin alkavat vaikuttaa tosissaan - ja tästä seuraa tärinää.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kilometreistä päätellen veikkaan että ensimmäinen pari etulevyjä loppusuoralla. Uusi levyt ja palat. Äläkä laita mitään tarvike hiluja, niillä et saa kuin jarrupölystä mustuvia vanteita sekä kiljuvia jarruja.Hajaa kirjoitti: Automaatti on, ajettu 185 tkm. Levyjä ei ainakaan minun aikana ole vaihdettu, 3 v 85 tkm. Kiitoksia jo etukäteen hyvistä vastauksista.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Itselläni jarrut äänsivät ja hiemän tärisyttivät, sellaista jurinaa kuului etenkin yli 80 vauhista jarruttaessa. Ja moottoritiellä lähes pelotti jarruttaa kovat jurinan takia. Ja ääni kuului siis auton sisälle ei ulos.
No muuan asiantuntija sanoi että jurina kuuluu takajarruista ku ne ovat ruostuneet ainakin osittain jumiin. No otin pirssin ja tielle ja erittäin kovia ja teräviä jarrutuksia niin että ABS:t paukku kuivalla asfaltilla ja jarrut kuumenivat tosissaa. Näiden jarrutusten jälkeen jarrut toimivat lähes äänettömästi. Jarrut todellakin kaipaavat välillä todella suruttomia jarrutuksia.
En tiedä onko tästä apua muille itselläni ainaki auttoi huomattavasti. Pitäisi varmaan käyttää vielä satuloita irti ja puhdistaa, että pelaisivat vimosen päälle. Kannattaa varoa vaan jarrutellessa ettei jarrut keitä, veikkaan ettei itellä ollu kaukana. 
No muuan asiantuntija sanoi että jurina kuuluu takajarruista ku ne ovat ruostuneet ainakin osittain jumiin. No otin pirssin ja tielle ja erittäin kovia ja teräviä jarrutuksia niin että ABS:t paukku kuivalla asfaltilla ja jarrut kuumenivat tosissaa. Näiden jarrutusten jälkeen jarrut toimivat lähes äänettömästi. Jarrut todellakin kaipaavat välillä todella suruttomia jarrutuksia.


c200 Kompressor w203
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna