Eli auto on SLK (R171) ja ajatuksena oli vaihtaa nykyisten alkuperäisten 17" alkuperäisaluvanteiden tilalle italialaiset 19" kiekot (etabeta)(225/35/19 & 265/30/19), jotka ovat olleet jo kiinni/käytössä edellisessä korimallissa R170.
Pääasiallisena huolena oli, että mahtuuko renkaat pyörimään ollenkaan etenkään edessä (autossa tehtaan alustamadallus) joten suuntasimme läheiseen rengasliikkeeseen testaamaan. Yllätykseksi emme kuitenkaan saaneet edes 19" eturengasta paikalleen - etupään rasvakuppi näyttää korin uudistuksen myötä kasvaneen kokoa halkaisijaltaan = vanne ei mene paikalleen pohjilleen koska kuppi ottaa vaneen keskiöön kiinni.
Onko kellään kokemuksia/ratkaisuehdotuksia tällaisesta? Ihmetyttää miten saman merkin ja mallinkin eri vuotiset vanneratkaisut eivät olisi yhteensopivia...
Neuvoja vanneongelmaan?
No..helpoin ratkaisu varmaan tuossa tapauksessa olisi vaihtaa vanteet sellaisiksi jotka mahtuvat,eikä yrittää kikkailemalla sovittaa epäsopivia kiekkoja alle. Äkkiseltään kun tuntuisi että ongelma on nimenomaan vanne ja vanteen offset, rengaskokojen puolesta kyllä pitäisi minusta sopia, kunhan vain vanne on oikeanlainen.
Meinaan vaan että kun kuitenkin auto on vähän muuta kuin 15v ikäinen teinikatiska, niin kannattanee kikkailun sijaan koittaa investoida sen verran euroja lisää että saa sellaiset kiekot jotka sopivat ilman temppuilua..sellaisetkin 19tuumaiset kun mitä todennäköisimmin löytyy..
Useimmitenhän kai vanteet sopivat mallisukupolvesta toiseen, mutta toisaalta tekniikkakin kehittyy ja sen myötä muuttuu ja kun muistelen millainen R170 oli ajettavuudeltaan niin on pelkästään positiivista että alustassa on tapahtunut muutoksia
Meinaan vaan että kun kuitenkin auto on vähän muuta kuin 15v ikäinen teinikatiska, niin kannattanee kikkailun sijaan koittaa investoida sen verran euroja lisää että saa sellaiset kiekot jotka sopivat ilman temppuilua..sellaisetkin 19tuumaiset kun mitä todennäköisimmin löytyy..
Useimmitenhän kai vanteet sopivat mallisukupolvesta toiseen, mutta toisaalta tekniikkakin kehittyy ja sen myötä muuttuu ja kun muistelen millainen R170 oli ajettavuudeltaan niin on pelkästään positiivista että alustassa on tapahtunut muutoksia

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
.
Jotkut rengaspajat pystyy sorvaamaan sitä keskireikää sopivaksi, jos tässä oli nyt siitä kyse.
Niitä "laakerikuppeja" on erilaisia, myös matalampia, jos taas siitä oli kyse.
Vetaileppa vaikka ed. autoosi.
Pulttiväli pitäisi käydä.
Vanteen et- luku on myös tärkeä.
Luulisin kuitenkin, että uudemmassa on tilaa tehty renkaalle enemmän.
Jotkut rengaspajat pystyy sorvaamaan sitä keskireikää sopivaksi, jos tässä oli nyt siitä kyse.
Niitä "laakerikuppeja" on erilaisia, myös matalampia, jos taas siitä oli kyse.
Vetaileppa vaikka ed. autoosi.
Pulttiväli pitäisi käydä.
Vanteen et- luku on myös tärkeä.
Luulisin kuitenkin, että uudemmassa on tilaa tehty renkaalle enemmän.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5