Eli hyvät toverit niinkuin tuolla "muuta mersuasiaa" osiossa totesin niin ongelma on seuraava:
88 mallin 420 ässä, jonka ihanasti eilen lunastin "hullulla" tukulla euroja teki tänään seuraavaa: Koneen olessa normi lämmöissä liikkeelle lähtiessä alkoi "röpöttämään" ei ottanut kierroksia, vaan päinvastoin jos painoi kaasua rupesivat kierrokset laskemaan. Tätä kesti n 10sek, ja sen jälkeen kaikki toimi todella hienosti, eikä tehnyt sitä enään.
Kävin kaupassa, n 10min ja tulin takaisin, teki saman jutun heti kun lähdin liikeelle, mitä vanharouva temppuilee?
Syyskuussa 06 on suoriteetu seuraavat tomenpiteet: Käyntivikaselvitys a 56-. x2.
Laturinvaihto ja tulpanjohdot vaihdettu. Ja tehty Bosch huollossa Tampereella. Sitä mää en nääs tajua että laskussa lukee että: Ruiskun perus-säätö tark 0€, sytytysjännitteiden tark0€
Eli niitä ei semminkin ole tehty.
Auttakaa taksisn AUTOJEN pariin saapunutta toveria!
W126 420, MISTÄ JOHTUU?
W126 420, MISTÄ JOHTUU?
Pikkuveli.
Tuohan on jo lambdalla varustettu malli, eli ruiskun säätöjä ei voi itse tehdä vaan se KE-jetti ohjailee sitä ihan itsekseen lambdan ja muiden signaalien perusteella. Vissiin se perussäätö on tehtävissä, jostain syystä tarvittaessa, mutta normaalisti ei tarvinne noihin puuttua. Tapauksesta riippuen sinulla on katti tai sitten ei, tai sitten katilla oleva ei-vähäpäästöinen (12/88 asti Suomessa mahdollista jos ulkomailta tuotu katti-peli).
Sytytystäkään ei voi tuossa säätää vaan se syttyboksi hoitaa koko homman - edellisessä 500SE:ssä mittailin ennakot ja oikein toimivat - sinne syttyboksiin menee alipaineletku mitä esim. tuossa vanhemmassa 280SE:ssä ei ollut.
Valitettavasti tuohon ongelmaasi en osaa suoralta kädeltä sanoa mutta omassa edellisesssä 280SE:ssä oli sellaista ominaisuutta ( ei vikaa
) että starttauksen jälkeen saattoi käydä "vajailla" jokusen sekunnin ja jos heti yritti lähteä liikkeelle niin tuntui juuri tuolla lailla hyytyvän. Odotin vaan rauhallisesti että kaikissa kuudessa sylinterissä sytytti ja sitten vasta vaihdevivusta ajoalue päälle. Sinulla saattaa olla erilainen vika kysessä mutta tällainen huomio oli vaan minulla.
Sytytystäkään ei voi tuossa säätää vaan se syttyboksi hoitaa koko homman - edellisessä 500SE:ssä mittailin ennakot ja oikein toimivat - sinne syttyboksiin menee alipaineletku mitä esim. tuossa vanhemmassa 280SE:ssä ei ollut.
Valitettavasti tuohon ongelmaasi en osaa suoralta kädeltä sanoa mutta omassa edellisesssä 280SE:ssä oli sellaista ominaisuutta ( ei vikaa

Viimeksi muokannut karra, Pe 20.07.2007 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Veikkaisin virranjakajia. Kosteutta tai muuten kannet ja pyörijät lopussa.
Molemmissa omissa autoissani on ollut joskus samaa vikaa jos ovat seisoneet sateessa useamman päivän. En ole osia vaihtanut vaan suihkaus kosteudenpoisto spraytä on auttanut.
Molemmissa omissa autoissani on ollut joskus samaa vikaa jos ovat seisoneet sateessa useamman päivän. En ole osia vaihtanut vaan suihkaus kosteudenpoisto spraytä on auttanut.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Re: W126 420, MISTÄ JOHTUU?
Oliko kyseessä punainen paholainen Teiskontien Nestettäsamipa kirjoitti:Eli hyvät toverit niinkuin tuolla "muuta mersuasiaa" osiossa totesin niin ongelma on seuraava:
88 mallin 420 ässä, jonka ihanasti eilen lunastin "hullulla" tukulla euroja teki tänään seuraavaa: Koneen olessa normi lämmöissä liikkeelle lähtiessä alkoi "röpöttämään" ei ottanut kierroksia, vaan päinvastoin jos painoi kaasua rupesivat kierrokset laskemaan. Tätä kesti n 10sek, ja sen jälkeen kaikki toimi todella hienosti, eikä tehnyt sitä enään.
Kävin kaupassa, n 10min ja tulin takaisin, teki saman jutun heti kun lähdin liikeelle, mitä vanharouva temppuilee?
Syyskuussa 06 on suoriteetu seuraavat tomenpiteet: Käyntivikaselvitys a 56-. x2.
Laturinvaihto ja tulpanjohdot vaihdettu. Ja tehty Bosch huollossa Tampereella. Sitä mää en nääs tajua että laskussa lukee että: Ruiskun perus-säätö tark 0€, sytytysjännitteiden tark0€
Eli niitä ei semminkin ole tehty.
Auttakaa taksisn AUTOJEN pariin saapunutta toveria!
vastapäätä olleella jobbarilta ostettu ?
Katselin sitä kanssa kun ajelin ohi muutaman päivän.
Oliko muuten ehjä pelleiltään jos saa kysyä?
hienon näköinen peli oli kyllä.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
[quote= karra]
Valitettavasti tuohon ongelmaasi en osaa suoralta kädeltä sanoa mutta omassa edellisesssä 280SE:ssä oli sellaista ominaisuutta ( ei vikaa
) että starttauksen jälkeen saattoi käydä "vajailla" jokusen sekunnin ja jos heti yritti lähteä liikkeelle niin tuntui juuri tuolla lailla hyytyvän. Odotin vaan rauhallisesti että kaikissa kuudessa sylinterissä sytytti ja sitten vasta vaihdevivusta ajoalue päälle. Sinulla saattaa olla erilainen vika kysessä mutta tällainen huomio oli vaan minulla.[/quote]
Miun 380 tekee juuri samalla tavalla, 4 - 5 sekuntia röpeltää, sitten käy tasasesti kaikilla. Talvell tiputti tyhjäkäynnillä yhtä pyttyä pois, vaihdettiin tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi ja saarnaaja. Vaikuttas että käynnistäessä ruikkii liikaa soppaa, koska kierroksetkin käy noin 1500 rpm hetkellisesti.
Vai voiskohan suuttimet vuotaa pienen satsin sylintereihin sammuksissa ?
Valitettavasti tuohon ongelmaasi en osaa suoralta kädeltä sanoa mutta omassa edellisesssä 280SE:ssä oli sellaista ominaisuutta ( ei vikaa

Miun 380 tekee juuri samalla tavalla, 4 - 5 sekuntia röpeltää, sitten käy tasasesti kaikilla. Talvell tiputti tyhjäkäynnillä yhtä pyttyä pois, vaihdettiin tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi ja saarnaaja. Vaikuttas että käynnistäessä ruikkii liikaa soppaa, koska kierroksetkin käy noin 1500 rpm hetkellisesti.
Vai voiskohan suuttimet vuotaa pienen satsin sylintereihin sammuksissa ?
Joooo, siis muistu itellekkin eilen mieleen että 124, 230 farkku joka mulla oli, niin teki samaa, siinä oli halkeama virranjakassa. Aamusta irrotin jakajan ja just joo, ei mikään ihme että veetuilee, oli meinaan sitten ihan vaihtokunnossa, putsasin hienolla hiekkapaperilla ja at-1:stä perään ja kiinni ja koeajo ja testausta pariin otteeseen: PELAA KUN SWEITSISSÄ TEHTY KELLO!!
Toki huomena ostetaan uusi kansi ja pyöriä.
Toivottavasti olisi tuolla uusimisella vaiva autettu.
Toki huomena ostetaan uusi kansi ja pyöriä.
Toivottavasti olisi tuolla uusimisella vaiva autettu.
Pikkuveli.
380 eli K-Jet: siellä on kylmäkäynnistyssuutin, joka antaa lisä rikastusta tietyn ajan. Sitten on apuilmaventtiili, joka antaa ilmaa lisää kylmälle koneelle sen kylmäkäynnin ajan (eli sen ajan mitä kylmä moottori saa rikkampaa seosta ohjauspaineen säätimeltä - perustuu bi-metalliliuskaan ja moottorin lämpöön). Soppa ei nosta kierroksia vaan ilma, tietty jos soppaa on tarjolla tuossa vaiheessa riittävästi.kasiässä kirjoitti: Miun 380 tekee juuri samalla tavalla, 4 - 5 sekuntia röpeltää, sitten käy tasasesti kaikilla. Talvell tiputti tyhjäkäynnillä yhtä pyttyä pois, vaihdettiin tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi ja saarnaaja. Vaikuttas että käynnistäessä ruikkii liikaa soppaa, koska kierroksetkin käy noin 1500 rpm hetkellisesti.
Vai voiskohan suuttimet vuotaa pienen satsin sylintereihin sammuksissa ?
Voisit kokeilla mitä tapahtuu kun irroittaa sen kylmäkäynnistyssuuttimen pistokkeen - vaikuttaako kylmästarttiin...joka tapauksessa oma 280SE kävi kylmällä ilmalla todella kovaa tyhjäkäyntiä (varmaan liki 1500 rpm) ...otti oman aikansa ennen kuin asettui sinne normaaliin.
Tässä linkissä tietoa K-Jetistä:
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php
PS se saarnaaja on oikeasti apostoli, eli kulkija, pyörijä, voihan se olla tietty saarnamieskin eli saarnaaja...kirkon mies joka tapauksessa

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224