300 GD:stä huoltoauto
300 GD:stä huoltoauto
Olen harkinnut maasturini muuttamista veneen huoltoautoksi. Onko kokemuksia ja ehdotuksia, miten huoltoauto pitäisi varustaa, jotta katsastajatkin olisivat tyytyväisiä. Varmaankaan pelkän työkalupakin heittäminen tavaratilaan ei riitä. Eli jotakin kiinteätä hyllyä pitäisi rakentaa. Ajatuksena on kuitenkin, että auton saisi museoautoksi parin vuoden päästä, jolloin huoltoautoasennukset voisi poistaa - että mitään kovin kiinteää ei kannattaisi laittaa.
Käyttömersut: S124 300 TDT, W201 190, W460 300 D
Projektit: S123 300 TDT, W108 280 SEL, W136 170 Vb
Projektit: S123 300 TDT, W108 280 SEL, W136 170 Vb
http://petrisimolin.com/ThePalsta/default.asp?CAT_ID=24
Tuolla on jonkin verran juttua noista huoltoauton vaatimuksista.
Tuolla on jonkin verran juttua noista huoltoauton vaatimuksista.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti 03.02.2004 10:28
- Paikkakunta: oulu
huolto auto
oulussa katsastuskonttorilla sanoivat että on sitten huoltoauto ja ei voi muuttaa takaisin henkilöautoksi.
Re: huolto auto
Tuo kuulostaa hieman rajulle toimelle. Saahan henkilöfarmarinkin rekistöröityä pakettiautoksi repimällä "turhat" penkit pois. Autostahan on maksettu aikanaan autovero täysimääräisenä. Tietysti voi olla tuo maastureiden verohelpotus juttu, mikä oli aikoinaan voimassa.jukka salo kirjoitti:oulussa katsastuskonttorilla sanoivat että on sitten huoltoauto ja ei voi muuttaa takaisin henkilöautoksi.
Joten jos verot maksettu aikoinaan niin kyllä pitäisi lainyhtenäisyyden takia onnistua tuo muutos ja takaisin. AKE:stahan tuokin selviäisi.
Mutta tuo huolto-autohan tarvii kiinteästi asennetun hyllyn ja jokin pultattu ruuvipenkki voisi olla hyvä ratkaisu. Ja sitten se työkalupakki taakse.
Kannattaa varmaan rakentaa sellainen yksi hylly, mihin kiinnitetty nuo muut härpekkeet. Ja kiinnitys siten että ei sisustus pahasti kärsisi

Re: huolto auto
Täällä myös muunnettu MB 300GD huoltoautoksi. Homma meni muuten hyvin, ainoa ihmetyksen aihe on nousseet vakuutusmaksut. Kaiken järjen mukaan vakuutusmaksujen pitäisi laskea mm paikkaluvun pudotessa 7+1 --> 1+1, mutta vakuutusmaksu nousi?
Yrittääkö vakuutusyhtiö ukottaa? minä en ymmärrä miten tuollaisen 1+1 huoltoauton vakuuttaminen voi tulla kalliimmaksi kuin 8-paikkaisen "henkilöauton" (joka se siis ennen oli).
Henkilöauto --> pakettiauto muunnoksissa vakuutusmaksut ovat laskeneet ymmärtääkseni kymmeniä prosentteja.
Vakuutusyhtiön tätikään ei osannut kertoa kuin uuden hinnan.

Yrittääkö vakuutusyhtiö ukottaa? minä en ymmärrä miten tuollaisen 1+1 huoltoauton vakuuttaminen voi tulla kalliimmaksi kuin 8-paikkaisen "henkilöauton" (joka se siis ennen oli).
Henkilöauto --> pakettiauto muunnoksissa vakuutusmaksut ovat laskeneet ymmärtääkseni kymmeniä prosentteja.
Vakuutusyhtiön tätikään ei osannut kertoa kuin uuden hinnan.

- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 159
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Mäkin olen muuttanut yhden pätkä GD:n huoltoautoksi.
Kiinteä työkalulaatikko, (kokoa ei ole määritelty), mulla vanha vanerinen armeijan ensiapulaatikko, noin 40 cm pitkä, 20 cm leveä ja 30 cm korkea oikean takalokasuojan päällä pultattuna kyljestään vanhan takapenkin kiinnikkeen kierteisiin.
Lisäksi ulosvedettävä viilapenkki, kaksi sisäkkäistä rhs-putkea jotka pultattu takatilan lattian oikeaan reunaan kiinni. Viilapenkin saa vedettyä ulos auton takaovesta ja siinä on oikeasti ihan kätevä nysvätä monia juttuja.
Nämä huoltoautokamppeet eivät mitenkään haittaa auton normaalia käyttöä, eivätkä juurikaan vie tavaratilaa.
Kiinteä työkalulaatikko, (kokoa ei ole määritelty), mulla vanha vanerinen armeijan ensiapulaatikko, noin 40 cm pitkä, 20 cm leveä ja 30 cm korkea oikean takalokasuojan päällä pultattuna kyljestään vanhan takapenkin kiinnikkeen kierteisiin.
Lisäksi ulosvedettävä viilapenkki, kaksi sisäkkäistä rhs-putkea jotka pultattu takatilan lattian oikeaan reunaan kiinni. Viilapenkin saa vedettyä ulos auton takaovesta ja siinä on oikeasti ihan kätevä nysvätä monia juttuja.
Nämä huoltoautokamppeet eivät mitenkään haittaa auton normaalia käyttöä, eivätkä juurikaan vie tavaratilaa.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...