leveät renkaat w201???????
leveät renkaat w201???????
kuinka suuret renjaat mahtuu pyörii 201??? nyt on alla 245/55/16 ja ottaa aika pahasti kiinni...
Re: leveät renkaat w201???????
Melko paljon alkuperäisiä isommat nuo, olettaen että originaalikoko on 185/65-15bfn kirjoitti:kuinka suuret renjaat mahtuu pyörii 201??? nyt on alla 245/55/16 ja ottaa aika pahasti kiinni...

Renkaan halkaisija on n.5cm isompi tuon kokoisissa.
245/45-16 olis saman kokoinen.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
ohan toi jo 55mm isompi halkasijaltaan
Tosiaan mäki tossa koossa laittasin tuon 45 sarjasen. Se ei oo ku 5mm isompi ku orkkis.
Tuolta vähä osviittaa: http://www.rengaspari.fi/rengaslaskuri.php

Tuolta vähä osviittaa: http://www.rengaspari.fi/rengaslaskuri.php
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: leveät renkaat w201???????
Onko autoa madallettu? Voi olla meinaan aika nihkeetä saada noi 245.set rullaamaan edessä millään profiililla?bfn kirjoitti:kuinka suuret renjaat mahtuu pyörii 201??? nyt on alla 245/55/16 ja ottaa aika pahasti kiinni...

vai onkos tässä tarkotus saada jokin kunnon maasturi look

Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
silloin kun itellä oli vielä tuo koppa omistuksessa, niin kävin 500 euron setelit liehuen
rengasliikkeeseen ja sanoin että haluan leveimmät renkaat mitkä alle saa.
Nooo, myyjä siinä sitten yhden soiton jälkeen suositteli kokoa 235/45-17.
Tosin koko auto oli koriltaan vakio, elikkä ei madallettu

Nooo, myyjä siinä sitten yhden soiton jälkeen suositteli kokoa 235/45-17.
Tosin koko auto oli koriltaan vakio, elikkä ei madallettu
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Re: leveät renkaat w201???????
Saatko laiettua kuvaa tuommoiseilla renkaillabfn kirjoitti:kuinka suuret renjaat mahtuu pyörii 201??? nyt on alla 245/55/16 ja ottaa aika pahasti kiinni...


Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Täälläkin eletään jännityksessä mahtuuko 55mm madalluksen jälkeen alle 215/35R18 setti



MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Siinä on halkaisija 4mm isompi kun minulla 215/40ZR17", eli 2 milliä puolelleen, minulla on madallusta enempi kun 55mm, joten miksi ei mahtuis, mutta liikoja tiloja sinne ei ainakaan kääntäessä jää, vanne ei saa edessä olla kuin 7.5 leveä ja eetee ei pienempi kuin 35, jos haluaa ettei tule raapsTomi S. kirjoitti:Täälläkin eletään jännityksessä mahtuuko 55mm madalluksen jälkeen alle 215/35R18 setti![]()



Tossa on bfn:lle pari vaihtoehto kokoa noissa isommissa, minkä kokosta olit ajatellu tuumissa

tänään laitoin 201 koriseen eteen 225/45r17 et35 7,5" ja taakse 245/40r17 et 30 8,5"
ja h&r 40mm madallus sarja on paikallaan 1 kumit kummassakin päässä .koneena 2,5dturbo ,riittävän isolla turbolla ja välijäähdyttimellä eli painoa on edessä aikalailla
->molemmissa päissä raapii
taka ulkoreunaan eli piti rullata reunat(vasaralla)
edessä puskuriin ja kaaren etukulmaan taas rullaus ja puskurin vienti eteenpäin noin 3mm
ja h&r 40mm madallus sarja on paikallaan 1 kumit kummassakin päässä .koneena 2,5dturbo ,riittävän isolla turbolla ja välijäähdyttimellä eli painoa on edessä aikalailla
->molemmissa päissä raapii
taka ulkoreunaan eli piti rullata reunat(vasaralla)
edessä puskuriin ja kaaren etukulmaan taas rullaus ja puskurin vienti eteenpäin noin 3mm
Joo vanne on 7,5" leveä ja ET35. Kyl tossa 16-tappisessa taitaa muutamia millejä olla ulospäin enempi tilaa mitä tossa kahtelin. Nyt alla on vanteet joissa leveys 7" ja ET21, eivätkä ole edes ihan kaaren tasalla.Benzo kirjoitti: vanne ei saa edessä olla kuin 7.5 leveä ja eetee ei pienempi kuin 35, jos haluaa ettei tule raapsellei 2.3 16V mallissa ole joitain millejä enempi tilaa
millon nähään kuvia
Kuvia tulee ku auto on valmis

Kumit pitäs tulla huomenna, vanteet odottaa jo tallissa. Alustasarjaa odotellaan Saksasta. Takalasin lippa ym. pientä tulossa kans. Takavalot on jo vaihdettu sekä vilkkupeilit asennettu. Mustat etuvilkut pitäs löytää...

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tomi S. kirjoitti:Täälläkin eletään jännityksessä mahtuuko 55mm madalluksen jälkeen alle 215/35R18 setti![]()
Mahtuu hyvinkin..eikä raavi..Tai itellä ainakin mahtu hyvinkin..

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Pitää tässä itekki alkaa vissii kattoo 215/35/18 ja 18" vanteita ku eihä sen pienempii enää ees saa mistään. Tuntuu ruottis perusvannekoko olevan just tuo 18" ja sitten 17 jo hankalempi ja 16 lähes mahoton löytää. Varsinkaa hienoja ja edullisia. Kattonu tuolta nettivaraosista ja lähinnä naurattaa käytettyjen vanteiden hinnat 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Lainataanpa tätä topiikkia, ku niin vierestä sivuaa...
Eli onko toivoakaan saada 201:sen alla pyörimään 17"x8" et 30 vanne 215/40 R 17 rengastuksella? Vaikka kaarien mankeloinnin avulla? Ja ettei ihan helpolla päästä, autoa pitäis vielä laskea H&R:n 40mm setillä ja ykkösen kumeilla.
Juu, kokeilisin kyllä mutta vanteiden ja auton välillä on (vielä) jokunen sata kilometriä matkaa...
Eli onko toivoakaan saada 201:sen alla pyörimään 17"x8" et 30 vanne 215/40 R 17 rengastuksella? Vaikka kaarien mankeloinnin avulla? Ja ettei ihan helpolla päästä, autoa pitäis vielä laskea H&R:n 40mm setillä ja ykkösen kumeilla.
Juu, kokeilisin kyllä mutta vanteiden ja auton välillä on (vielä) jokunen sata kilometriä matkaa...
Audi A5
pitäis mennä ilman mitään muokkauksia. Varman päälle niin laitat 205-40, tosin tällä hävii vannesuoja ominaisuus renkaasta...tomppa_ kirjoitti:Lainataanpa tätä topiikkia, ku niin vierestä sivuaa...
Eli onko toivoakaan saada 201:sen alla pyörimään 17"x8" et 30 vanne 215/40 R 17 rengastuksella? Vaikka kaarien mankeloinnin avulla? Ja ettei ihan helpolla päästä, autoa pitäis vielä laskea H&R:n 40mm setillä ja ykkösen kumeilla.
Juu, kokeilisin kyllä mutta vanteiden ja auton välillä on (vielä) jokunen sata kilometriä matkaa...
Jep, mutta ainakin omalla kohdalla 205-40 kumi menee (valitettavasti) vielä vanteen "yli". Ja vanne kokohan on tuo 17x8.epk kirjoitti:pitäis mennä ilman mitään muokkauksia. Varman päälle niin laitat 205-40, tosin tällä hävii vannesuoja ominaisuus renkaasta...tomppa_ kirjoitti:Eli onko toivoakaan saada 201:sen alla pyörimään 17"x8" et 30 vanne 215/40 R 17 rengastuksella? Vaikka kaarien mankeloinnin avulla? Ja ettei ihan helpolla päästä, autoa pitäis vielä laskea H&R:n 40mm setillä ja ykkösen kumeilla.
http://img142.imageshack.us/img142/751/kuva0057eo5.jpg
http://img452.imageshack.us/img452/7052/kuva003xm2.jpg
E: mut eipähän toi mitään suojaa kun kanttariin kolhasee.

Mikä et eepillä on noissa vanteissa?eepi kirjoitti:Jep, mutta ainakin omalla kohdalla 205-40 kumi menee (valitettavasti) vielä vanteen "yli". Ja vanne kokohan on tuo 17x8.epk kirjoitti:pitäis mennä ilman mitään muokkauksia. Varman päälle niin laitat 205-40, tosin tällä hävii vannesuoja ominaisuus renkaasta...tomppa_ kirjoitti:Eli onko toivoakaan saada 201:sen alla pyörimään 17"x8" et 30 vanne 215/40 R 17 rengastuksella? Vaikka kaarien mankeloinnin avulla? Ja ettei ihan helpolla päästä, autoa pitäis vielä laskea H&R:n 40mm setillä ja ykkösen kumeilla.
http://img142.imageshack.us/img142/751/kuva0057eo5.jpg
http://img452.imageshack.us/img452/7052/kuva003xm2.jpg
E: mut eipähän toi mitään suojaa kun kanttariin kolhasee.
Audi A5
ET32. 201:ssäkin on se ongelma kun edessä on jopa huimat 205 levee rengas ja tarpeeksi matala niin raapii jo myös sisäkotelosta edestä.tomppa_ kirjoitti:Mikä et eepillä on noissa vanteissa?eepi kirjoitti:Jep, mutta ainakin omalla kohdalla 205-40 kumi menee (valitettavasti) vielä vanteen "yli". Ja vanne kokohan on tuo 17x8.epk kirjoitti:pitäis mennä ilman mitään muokkauksia. Varman päälle niin laitat 205-40, tosin tällä hävii vannesuoja ominaisuus renkaasta...tomppa_ kirjoitti:Eli onko toivoakaan saada 201:sen alla pyörimään 17"x8" et 30 vanne 215/40 R 17 rengastuksella? Vaikka kaarien mankeloinnin avulla? Ja ettei ihan helpolla päästä, autoa pitäis vielä laskea H&R:n 40mm setillä ja ykkösen kumeilla.
http://img142.imageshack.us/img142/751/kuva0057eo5.jpg
http://img452.imageshack.us/img452/7052/kuva003xm2.jpg
E: mut eipähän toi mitään suojaa kun kanttariin kolhasee.
riippuu myös renkaan merkistä, että onko vanne suojaa tuossa 8" vanteessa (siis jos leveys sitä ~205 luokkaa). mutta ei kait sulla sitä ongelmaa jos vain tuon -40mm sarjan laitat (tai no riippuu kuinka finaalissa on loppu alusta).
ja eepi sulla on liian kapee vanne, renkaat ok

Ok, kiitos selvityksestä. Taidan laittaa eteen 205 ja taakse 215 ja käydä näyttämässä kaaria mankelille. Ja jossei noilla -40mm jousi+iskaripaketilla+ykkösen kumeilla mene tarpeeks tonttiin, keksitään jotain muuta. Vanteet mitkä tulee on Keskinin KT8:epk kirjoitti:ET32. 201:ssäkin on se ongelma kun edessä on jopa huimat 205 levee rengas ja tarpeeksi matala niin raapii jo myös sisäkotelosta edestä.tomppa_ kirjoitti:Mikä et eepillä on noissa vanteissa?eepi kirjoitti:Jep, mutta ainakin omalla kohdalla 205-40 kumi menee (valitettavasti) vielä vanteen "yli". Ja vanne kokohan on tuo 17x8.epk kirjoitti:pitäis mennä ilman mitään muokkauksia. Varman päälle niin laitat 205-40, tosin tällä hävii vannesuoja ominaisuus renkaasta...tomppa_ kirjoitti:Eli onko toivoakaan saada 201:sen alla pyörimään 17"x8" et 30 vanne 215/40 R 17 rengastuksella? Vaikka kaarien mankeloinnin avulla? Ja ettei ihan helpolla päästä, autoa pitäis vielä laskea H&R:n 40mm setillä ja ykkösen kumeilla.
http://img142.imageshack.us/img142/751/kuva0057eo5.jpg
http://img452.imageshack.us/img452/7052/kuva003xm2.jpg
E: mut eipähän toi mitään suojaa kun kanttariin kolhasee.
riippuu myös renkaan merkistä, että onko vanne suojaa tuossa 8" vanteessa (siis jos leveys sitä ~205 luokkaa). mutta ei kait sulla sitä ongelmaa jos vain tuon -40mm sarjan laitat (tai no riippuu kuinka finaalissa on loppu alusta).
ja eepi sulla on liian kapee vanne, renkaat ok

Audi A5
H&R:n settiä mietin. Samaa oon kyllä kuullu mm. Volvoista ettei madallus oo ihan toivottu. Mulla on kyllä toi kutoskone, jos vaikka sen lisäpainon kanssa pääsis tarpeeks alas. Toinen vaihtoehto on Weitec koska sen sais viilattuun hintaan tutuntutun kautta. Ykkösen kumit odottaa jo hyllyssä.epk kirjoitti:jep jep , mikäs sarja tulossa ?
h&r:rän -40 jouset ei ainakaan tiputa paskaakaan (ainakaan neloskoneisen). Eibachin ja eräiden muitten 40 satsi tiputtaa todellisuudessa enempi.
Audi A5
näemmä h&r:llä ei oo kuin yks satsi 6mukiseen, joten kyllä se on mallia tontti sitten. Halvemmaks tulee kun otat sen h&r:rän ( kun sitten vähän ajan päästä vaihtaisit ne kuitenkin).tomppa_ kirjoitti:H&R:n settiä mietin. Samaa oon kyllä kuullu mm. Volvoista ettei madallus oo ihan toivottu. Mulla on kyllä toi kutoskone, jos vaikka sen lisäpainon kanssa pääsis tarpeeks alas. Toinen vaihtoehto on Weitec koska sen sais viilattuun hintaan tutuntutun kautta. Ykkösen kumit odottaa jo hyllyssä.epk kirjoitti:jep jep , mikäs sarja tulossa ?
h&r:rän -40 jouset ei ainakaan tiputa paskaakaan (ainakaan neloskoneisen). Eibachin ja eräiden muitten 40 satsi tiputtaa todellisuudessa enempi.
Luotan sanaasiepk kirjoitti:näemmä h&r:llä ei oo kuin yks satsi 6mukiseen, joten kyllä se on mallia tontti sitten. Halvemmaks tulee kun otat sen h&r:rän ( kun sitten vähän ajan päästä vaihtaisit ne kuitenkin).tomppa_ kirjoitti:H&R:n settiä mietin. Samaa oon kyllä kuullu mm. Volvoista ettei madallus oo ihan toivottu. Mulla on kyllä toi kutoskone, jos vaikka sen lisäpainon kanssa pääsis tarpeeks alas. Toinen vaihtoehto on Weitec koska sen sais viilattuun hintaan tutuntutun kautta. Ykkösen kumit odottaa jo hyllyssä.epk kirjoitti:jep jep , mikäs sarja tulossa ?
h&r:rän -40 jouset ei ainakaan tiputa paskaakaan (ainakaan neloskoneisen). Eibachin ja eräiden muitten 40 satsi tiputtaa todellisuudessa enempi.

Audi A5