Hei asiantuntijat.
Putsailin virranjakajaa ja huomasin, että jakajassa ei ole kondesaattoria sisä- eikä ulkopuolella. Pitääkö näin olla ? Auto on USA MB 1973 SL 450. Sitten kysyisin kannattaako muuttaa puolan positiivinen johto ensin kulkemaan etuvastuksen läpi. Nyt positiivinen johto on etuvastuksen etupuolella, eli samalla puolella sitä johtoa, joka lähtee virranjakajalle. Muuten johdotus on kuten sähkökaaviot osoittaa. Auto käy nyt kohtuullisen hyvin. Vielä yksi kysymys. Ajattelin vaihtaa taka-akselin etupuolella olevat isot kumit ( molemilla puolilla iso ja pieni kumi) kun ne on hauraan näköiset. Voiko kumia tukevat laipat ja kumit vaihtaa ilman takajousien kiristystä. Kiitoksia etukäteen näin kauniilla kesäisellä säällä. Ainakin tällä hetkellä.
T. Amroj
Virranjakaja ja vähän muuta
vastausta
Tässä kuva taka-akselistosta :
http://www.sls-hh-catalogue.de/bin/dbfr ... l?mid=IN07
Ilmeisesti tarkoitat noita takatukivarsien etukumeja (osa -7 ).
Kannattaa vaihtaa : jousi puristimia ei tarvitse, mutta olisi kätevää jos on kaksi nestetunkkia, joilla voit nostaa ja laskea tukivartta ja autoa. Näin saat painettua kumit paikoilleen auton painon avulla. Lisäksi kumit kannataa voidella asennusta varten jollain saippualla tai silikonilla, niin
menevät helpommin paikoilleen.
Uusilla kumeilla huomaat sitten miten suuntavakavuus senkun paranee...
SÄHKÖT: suosittelen kytkentää alkuperäisen kytkentäkaavion mukaiseksi.
http://www.sls-hh-catalogue.de/bin/dbfr ... l?mid=IN07
Ilmeisesti tarkoitat noita takatukivarsien etukumeja (osa -7 ).
Kannattaa vaihtaa : jousi puristimia ei tarvitse, mutta olisi kätevää jos on kaksi nestetunkkia, joilla voit nostaa ja laskea tukivartta ja autoa. Näin saat painettua kumit paikoilleen auton painon avulla. Lisäksi kumit kannataa voidella asennusta varten jollain saippualla tai silikonilla, niin
menevät helpommin paikoilleen.
Uusilla kumeilla huomaat sitten miten suuntavakavuus senkun paranee...
SÄHKÖT: suosittelen kytkentää alkuperäisen kytkentäkaavion mukaiseksi.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
lisää
Kondensaattoria ei näy tuolla SLS-varaosakuvissa, eikä ollut EPC:ssäkään. Ilmeisesti sen verran jo elektroniikkaa mukana...
enpä ole aiemmin tuota juttua huomannutkaan
enpä ole aiemmin tuota juttua huomannutkaan

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: vastausta
Henry V. kirjoitti:Tässä kuva taka-akselistosta :
http://www.sls-hh-catalogue.de/bin/dbfr ... l?mid=IN07
Ilmeisesti tarkoitat noita takatukivarsien etukumeja (osa -7 ).
Kannattaa vaihtaa : jousi puristimia ei tarvitse, mutta olisi kätevää jos on kaksi nestetunkkia, joilla voit nostaa ja laskea tukivartta ja autoa. Näin saat painettua kumit paikoilleen auton painon avulla. Lisäksi kumit kannataa voidella asennusta varten jollain saippualla tai silikonilla, niin
menevät helpommin paikoilleen.
Uusilla kumeilla huomaat sitten miten suuntavakavuus senkun paranee...Kiitokset Henry V. Näin teen heti seuraavana sateisena päivänä. Vielä kiinnostaa se kodensaattoriasia kun en ole ammattilainen. On upeata kuulla kun joku tietää jostakin asiata oikeat tiedot. Kiitos.
SÄHKÖT: suosittelen kytkentää alkuperäisen kytkentäkaavion mukaiseksi.
Amroj