eli on tossa jo viime syksysta asti ihmetellyt kun kojelaudan "käkkärin" päällä-olo/varotusvalo palaa jatkuvasti vaikka ei ole käsijarru edes päällä, jarrunesteet yms. ok, oliskohan se anturi jumissa? missäköhän päi se anturi sijitsee tässä mun mallin marsussa?
vai oliskos jotaa muuta ideaa mitä voi olla vialla?
w124 260e -87, käsijarrun merkkivalo palaa jatkuvasti...
w124 260e -87, käsijarrun merkkivalo palaa jatkuvasti...
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3090
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
"Korjaantuuko" vika jos pönkäät jalalla ylöspäin seisontajarrun vipua?
Jos valo lakkaa palamasta on syynä palautusjousen kuoleentuneisuus tai sitten sen vivun kuluneisuus. Mulla on sama vika pystärissäni, ja taannoin meni hermot työmatkalla työkaverin C-mallin farkkumersuun, jossa jousi päätti kuoleentua juuri silloin.
Ja C-mallissa on varoitusvalon lisäksi äänisignaali.. Pingpingping. Kymmenen kilsan jälkeen oli pakko tukea seisontajarruvipu talouspaperitupolla yläasentoon.
Palautusjousi ym. sijaitsevat vasemmasta polvestasi suunnilleen kymmenen senttiä suunnilleen kello kymmeneen.
Jos valo lakkaa palamasta on syynä palautusjousen kuoleentuneisuus tai sitten sen vivun kuluneisuus. Mulla on sama vika pystärissäni, ja taannoin meni hermot työmatkalla työkaverin C-mallin farkkumersuun, jossa jousi päätti kuoleentua juuri silloin.
Ja C-mallissa on varoitusvalon lisäksi äänisignaali.. Pingpingping. Kymmenen kilsan jälkeen oli pakko tukea seisontajarruvipu talouspaperitupolla yläasentoon.
Palautusjousi ym. sijaitsevat vasemmasta polvestasi suunnilleen kymmenen senttiä suunnilleen kello kymmeneen.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Jos vika korjaantuu nostamalla vipua jalalla, niin helpoin korjaus on kiristää vaijeria sieltä missä se haaraantuu kahdeksi (auton alla).
Voi olla tietenkin vaijeritkin jo niin heikossa hapessa, että jousi ei jaksa palauttaa. Kokeilisin tuota kristystä ensin.
Voi olla tietenkin vaijeritkin jo niin heikossa hapessa, että jousi ei jaksa palauttaa. Kokeilisin tuota kristystä ensin.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
Käsijarruvaijereita ei kuulu kiristää. Se on väärä tapa korjata.Julli kirjoitti:Jos vika korjaantuu nostamalla vipua jalalla, niin helpoin korjaus on kiristää vaijeria sieltä missä se haaraantuu kahdeksi (auton alla).
Voi olla tietenkin vaijeritkin jo niin heikossa hapessa, että jousi ei jaksa palauttaa. Kokeilisin tuota kristystä ensin.
No voin olla väärässäkin. Miksi siellä on sitten kiristysmahdollisuus?Zinovjev kirjoitti:Käsijarruvaijereita ei kuulu kiristää. Se on väärä tapa korjata.Julli kirjoitti:Jos vika korjaantuu nostamalla vipua jalalla, niin helpoin korjaus on kiristää vaijeria sieltä missä se haaraantuu kahdeksi (auton alla).
Voi olla tietenkin vaijeritkin jo niin heikossa hapessa, että jousi ei jaksa palauttaa. Kokeilisin tuota kristystä ensin.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3090
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti: