w124 260e -87, käsijarrun merkkivalo palaa jatkuvasti...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

w124 260e -87, käsijarrun merkkivalo palaa jatkuvasti...

Viesti Kirjoittaja japa86 »

eli on tossa jo viime syksysta asti ihmetellyt kun kojelaudan "käkkärin" päällä-olo/varotusvalo palaa jatkuvasti vaikka ei ole käsijarru edes päällä, jarrunesteet yms. ok, oliskohan se anturi jumissa? missäköhän päi se anturi sijitsee tässä mun mallin marsussa?

vai oliskos jotaa muuta ideaa mitä voi olla vialla?
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3090
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

"Korjaantuuko" vika jos pönkäät jalalla ylöspäin seisontajarrun vipua?

Jos valo lakkaa palamasta on syynä palautusjousen kuoleentuneisuus tai sitten sen vivun kuluneisuus. Mulla on sama vika pystärissäni, ja taannoin meni hermot työmatkalla työkaverin C-mallin farkkumersuun, jossa jousi päätti kuoleentua juuri silloin.
Ja C-mallissa on varoitusvalon lisäksi äänisignaali.. Pingpingping. Kymmenen kilsan jälkeen oli pakko tukea seisontajarruvipu talouspaperitupolla yläasentoon.

Palautusjousi ym. sijaitsevat vasemmasta polvestasi suunnilleen kymmenen senttiä suunnilleen kello kymmeneen.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Jos vika korjaantuu nostamalla vipua jalalla, niin helpoin korjaus on kiristää vaijeria sieltä missä se haaraantuu kahdeksi (auton alla).
Voi olla tietenkin vaijeritkin jo niin heikossa hapessa, että jousi ei jaksa palauttaa. Kokeilisin tuota kristystä ensin.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Julli kirjoitti:Jos vika korjaantuu nostamalla vipua jalalla, niin helpoin korjaus on kiristää vaijeria sieltä missä se haaraantuu kahdeksi (auton alla).
Voi olla tietenkin vaijeritkin jo niin heikossa hapessa, että jousi ei jaksa palauttaa. Kokeilisin tuota kristystä ensin.
Käsijarruvaijereita ei kuulu kiristää. Se on väärä tapa korjata.
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Zinovjev kirjoitti:
Julli kirjoitti:Jos vika korjaantuu nostamalla vipua jalalla, niin helpoin korjaus on kiristää vaijeria sieltä missä se haaraantuu kahdeksi (auton alla).
Voi olla tietenkin vaijeritkin jo niin heikossa hapessa, että jousi ei jaksa palauttaa. Kokeilisin tuota kristystä ensin.
Käsijarruvaijereita ei kuulu kiristää. Se on väärä tapa korjata.
No voin olla väärässäkin. Miksi siellä on sitten kiristysmahdollisuus?
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
Jampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 23.02.2004 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jampuusi »

Parissa tapauksessa on auttanut, kun rasvaa vaan sitä polkimen akselia. Käyttää vaikka sen lukkorenkaan pois paikaltaan ja suihkuttaa esim. synteettistä vaseliinia sinne polkimen ja akselin väliin.
E200CDI -99 (antifacelift)
220D -73
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3090
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Tuo kiristyshommeli mietityttää minuakin; mulla nimittäin pystärissä alkoi ko. ongelma sen jälkeen kun vaihdoin vaihdelaatikon ja siinä rytäkässä tuli seisontajarruakin kopeloitua että sain uuden kardaanin paikalleen..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Vastaa Viestiin