alapallo nivel jumissa oisko vinkkejä??
kyllä sillä 39 euron puukkosahalla homma hoituu.
On hyvä monitoimityökalu.Teriä vaihtelemalla pystyy vaikka mihin.Kovassa käytössä ollut parin vuoden ajan
On hyvä monitoimityökalu.Teriä vaihtelemalla pystyy vaikka mihin.Kovassa käytössä ollut parin vuoden ajan
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Olen käyttänyt hyvällä menestyksellä paineilmavasaraa ja joskus piikkauskonetta tuommosen pultin irrotukseen. Vähän ne jättää jälkiä pultin kantaan, mutta voihan sen pultin sitten uusia (saattaa olla muutenkin vähän ruosteessa sieltä keskeltä). Tervehdyttää muuten parisuhdettakin kun käyttää noita koneita ok-talon kellarissa makkarin alapuolella ja mielellään kahdelta yöllä. Että jos ei irtoo pultit, niin ainakin paikat hampaista. Ja nekin viimeistään sit ja hampaiden kera kun änkee muijan viereen. 

Ostin juuri makitan puukkosahan...illalla tulee raportti lähteekö sillä tuommonen järeä pultti. Ei ollut kallein makita, mutta puolet kalliimpi kuin kuin keskihintainen kone ja neljä kertaa kalliimpi kuin "halpis". Nimenomaan on tuo puukkosahan tarve kummitellut mielessä jo pidempään, esimerkiksi jonkun ikkunakarmin irroitus.
Niin, kaunis ajatus oli hommaan ryhtyessä, että liuotan sen pultin hyvin, avaan mutterin, hakkaan kunnolla ensin väärään suuntaan ja naputan pultin pois paineilmataltalla -> ei tapahtunut yhtään mitään
Otin isomman vasaran ja lämpöä, hakkasin joka suuntaa
jne.
heh, ja kyllä uusi pultti on odottamassa, tuohonkin. Oli ne vanhat jo päälle päinkin niin kamalat jotta pakko olla uutta.
En sitten tiedä mahtuisiko joku paineilmarälläkkä tuonne koloon...mutta parisuhdeasiat on meillä nyt hoidettu kuntoon, ja naapuruussuhteet siinä samalla.
Senkin takia laitoin tätä tarinaa tähän thrdiin kun joku tokaisi tuolla yllä, jotta otappa se alatukivarsi irti...on siinäkin hommansa. Autolla, siis tuolla tukivarrella, ajettu Suomessa 560 tkm, ainakin.
Niin, kaunis ajatus oli hommaan ryhtyessä, että liuotan sen pultin hyvin, avaan mutterin, hakkaan kunnolla ensin väärään suuntaan ja naputan pultin pois paineilmataltalla -> ei tapahtunut yhtään mitään


heh, ja kyllä uusi pultti on odottamassa, tuohonkin. Oli ne vanhat jo päälle päinkin niin kamalat jotta pakko olla uutta.
En sitten tiedä mahtuisiko joku paineilmarälläkkä tuonne koloon...mutta parisuhdeasiat on meillä nyt hoidettu kuntoon, ja naapuruussuhteet siinä samalla.
Senkin takia laitoin tätä tarinaa tähän thrdiin kun joku tokaisi tuolla yllä, jotta otappa se alatukivarsi irti...on siinäkin hommansa. Autolla, siis tuolla tukivarrella, ajettu Suomessa 560 tkm, ainakin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä lähtee kun on pelit ja pensselit

Aika moisen savun päästi se kumi siinä, ja taitaa tuo terä olla kertakäyttökamaa tuossa hommassa, mutta pääasia että lähti. Näytti tuossa jousessakin olevan pala irti yläpäästä.
Kun tuota pulttia tuossa oikein tarkkaan katsoo, niin näkee miten pultin ympärillä on valkoista, hieman meisselillä murenevaa ainetta. Olisiko käynyt siten, että on tullut korjauskehoitus joskus väljästä puslasta, ja asianmukaisesti pusla on sitten korjattu injektoimalla sinne jotain uretaaniliimaa.

[Kuvassa valkoinen, joka ympyröi sahattua pulttia.
Sitten piti vielä nyhertää se pusla irti, ei siitä kyllä paljon jäänyt jäljelle. Nyhertelin akkuporakoneella tuota kumia silpuksi niin antautui lopulta kun sai talttaa ja moskaa riittävästi.

Puhallus ja pulverimaalaushan se on paras mitä minä tiedän, lopputulosta voi ihailla vaikkapa peterhin projektikuvissa. Itse tuskin taidan raaskia / malttaa sellaista kun menisi teettämishommaksi, ja tavoite on saada auto taas ajoon viikon sisällä. Eihän tässä näyttelyautoa olla tekemässä, lähtökohta on vähän huono semmoseen, mutta tiukka alustainen on tarkoitus saada.
Niin se pultti on edelleen siellä puslassa, ja tarjoan kyllä kossupullon sille, joka sen sieltä ehjänä ulos ottaa
Olisi se muuten varmaankin lähtenyt rälläkällänikin, jos olisi ottanut sen suojan pois terän ympäriltä ja oikein tarkkaan tähdännyt.


Aika moisen savun päästi se kumi siinä, ja taitaa tuo terä olla kertakäyttökamaa tuossa hommassa, mutta pääasia että lähti. Näytti tuossa jousessakin olevan pala irti yläpäästä.
Kun tuota pulttia tuossa oikein tarkkaan katsoo, niin näkee miten pultin ympärillä on valkoista, hieman meisselillä murenevaa ainetta. Olisiko käynyt siten, että on tullut korjauskehoitus joskus väljästä puslasta, ja asianmukaisesti pusla on sitten korjattu injektoimalla sinne jotain uretaaniliimaa.

[Kuvassa valkoinen, joka ympyröi sahattua pulttia.
Sitten piti vielä nyhertää se pusla irti, ei siitä kyllä paljon jäänyt jäljelle. Nyhertelin akkuporakoneella tuota kumia silpuksi niin antautui lopulta kun sai talttaa ja moskaa riittävästi.

Puhallus ja pulverimaalaushan se on paras mitä minä tiedän, lopputulosta voi ihailla vaikkapa peterhin projektikuvissa. Itse tuskin taidan raaskia / malttaa sellaista kun menisi teettämishommaksi, ja tavoite on saada auto taas ajoon viikon sisällä. Eihän tässä näyttelyautoa olla tekemässä, lähtökohta on vähän huono semmoseen, mutta tiukka alustainen on tarkoitus saada.
Niin se pultti on edelleen siellä puslassa, ja tarjoan kyllä kossupullon sille, joka sen sieltä ehjänä ulos ottaa

Olisi se muuten varmaankin lähtenyt rälläkällänikin, jos olisi ottanut sen suojan pois terän ympäriltä ja oikein tarkkaan tähdännyt.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Hyvinhän se näytti irroneen.
Mutta tuo kuvassa ollut jousi näytti kyllä meikäläisen silmään alapäältä,
liekkö ajatus virhe kirjoittajalta???
Attelin ku meikäläisen jousi oli aivan samasta kohtaa,alhaalta poikki!
Eikös siinä ylä päässä ole täys kierros ja litistys jolloin se on suora ja
tasanen?
Muutenhan hommat hoituu,kun on releet ja rensselit jolla tehdään.....

Mutta tuo kuvassa ollut jousi näytti kyllä meikäläisen silmään alapäältä,
liekkö ajatus virhe kirjoittajalta???
Attelin ku meikäläisen jousi oli aivan samasta kohtaa,alhaalta poikki!
Eikös siinä ylä päässä ole täys kierros ja litistys jolloin se on suora ja
tasanen?
Muutenhan hommat hoituu,kun on releet ja rensselit jolla tehdään.....

joo voi hyvin olla, en jaksanut paljon keskittyä jouseen...jaakko.putkisaari kirjoitti:Mutta tuo kuvassa ollut jousi näytti kyllä meikäläisen silmään alapäältä,
liekkö ajatus virhe kirjoittajalta???
Nyt kahden tukivarren kokemuksella en vieläkään oikein tiedä millä se pultti kannattaa katkaista. Nimittäin puukkosaha on kohtuu kömpelö, jos auto ei ole riittävän ylhäällä, sekä helposti ongelmaksi tulee terän liian pitkä liike. Samoin tuo puslassa oleva kumi estää tehokkaasti terän liikkeen, sehän ei haitannut ekassa tukivarressa, kun olin jo nyrsinyt sen kumin pois.
Toisaalta tuolla 125 mm rälläkällä, vaikka siitä riisui suojukset pois, ei "ylettynyt" aivan pultin läpi...ja on muuten kivaa se kuuma kumimössö mitä valuu päälle ilman suojia. No vedin sillä ensin alapuolelta niin pitkälle kun meni, ja jousen ollessa poissa taivutin tukivarren autoon alle ja vedin sieltä sivusta loput.
Niin, toisessa oli sama homma, takimmainen pultti irti minuutissa, ja etummainen oli pakko katkaista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ne olikin aika tiukassa ne alapallot, hattua pitää nostaa niille ketkä ne paikallaan ottavat irti.
No sahasin sillä puukkosahalla viillot niin lähti helposti. Ei tarvitse sahata kuin yksi viilto tuohon tukivarren paksuun kohtaan, ja taltalla vähän hakata sisään niin alkaa irtoamaan.

Huomenna ehkä räpistetellään lisää taas.

Hakkasin tuon Viton jarrulevyn päällä, kunnes se meni tuhannen palasiksi
No sahasin sillä puukkosahalla viillot niin lähti helposti. Ei tarvitse sahata kuin yksi viilto tuohon tukivarren paksuun kohtaan, ja taltalla vähän hakata sisään niin alkaa irtoamaan.

Huomenna ehkä räpistetellään lisää taas.

Hakkasin tuon Viton jarrulevyn päällä, kunnes se meni tuhannen palasiksi

Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Juuh.Kyllä ne tiukassa oli mutta,kuten totesit kyllä ne kesyttämään
pystyy
Käytin heti aamutuimaan leimalla,katsastus inssi vaan myhäili,totesi
vielä jotta,hyvältä näyttää
Oli muuten tavallisen tarkka inssi,luulin jo että,joku vika etsitään tai
tehdään,mut ei....
Totesi leimaa laittaesaan,hyvä kuntoinen yksilö tämä,eihän sitä muuta
vonu kun
Paikka muuten oli,A katsastus Mankaa!!!Pääsääntöisesti asiallista palvelua
aina.
Kyl ny kelpaa ajella.

pystyy

Käytin heti aamutuimaan leimalla,katsastus inssi vaan myhäili,totesi
vielä jotta,hyvältä näyttää

Oli muuten tavallisen tarkka inssi,luulin jo että,joku vika etsitään tai
tehdään,mut ei....
Totesi leimaa laittaesaan,hyvä kuntoinen yksilö tämä,eihän sitä muuta
vonu kun


Paikka muuten oli,A katsastus Mankaa!!!Pääsääntöisesti asiallista palvelua
aina.
Kyl ny kelpaa ajella.

