300 ce tyhjäkäynti 2000 kierrosta!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jampi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 06.09.2005 21:06

300 ce tyhjäkäynti 2000 kierrosta!

Viesti Kirjoittaja jampi »

300 CE alkoi tossa viime viikon sateilla kiukuttelemaan; tyhjäkäynti sehlaa 1500-2000 kierrosta riippumatta siitä onko kone kylmä tai lämmin ja ABS-valokin syttyi palamaan samalla, liekö sattumaa? Mahtaisko vika olla ylijännitesuojassa?
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Re: 300 ce tyhjäkäynti 2000 kierrosta!

Viesti Kirjoittaja Soininen »

jampi kirjoitti:300 CE alkoi tossa viime viikon sateilla kiukuttelemaan; tyhjäkäynti sehlaa 1500-2000 kierrosta riippumatta siitä onko kone kylmä tai lämmin ja ABS-valokin syttyi palamaan samalla, liekö sattumaa? Mahtaisko vika olla ylijännitesuojassa?
Siltä se vahvasti kuulostaa.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Avatar
Mape
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 26.07.2007 13:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mape »

Kokeillaas josko joku asioista jotain tietävä hoksais kurkata tätä asiaa:

Kolomesatasessa käynnistäessä ihan kivasti tyhjäkäynti hurruttaa, ehkä on hieman korkealla kierrokset, mutta ei heilu juuri eikä muutakaan sensemmoista.

Mutta mutta, ajon jälkeen vaihtaessa "vapaalle" tai oikeammin parkille pompsahtaa kierrokset sinne kahen tonnin paikkeille, ja pysyykin sitten siellä. Joskus ne ei hypähdä, mutta useimmiten. Tämä ei minusta oikein täytä tuon ilmamäärämittarin ongelmankuvausta, enkä ihan näe ongelmaa tyhjäkäyntimoottorissakaan, mutta jospa viisaammat auttaisivat naista mäessä?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii, muttei tiedetä miksi.

Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

300 CE 24 '90 Mamman oma
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Oletko katsonut sitä kaasuvivuston mikrokytkintä? Kaasuvivuston pitää tapaa se lirpake siinä mikrokytkimessä, jotta mosa tietäis että nyt ollaan tyhjäkäynnillä :!:
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
Mape
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 26.07.2007 13:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mape »

Vaan jos vika piilisi siellä, niin eikös se heti käynnistettäessäkin pyöräyttäis ne kierrokset korkealle? Mutta siitä on tuntunu olevan juttuakin, eiköhän me kurkata tuota ja tuumitaan lisää sitten.

Eipä muuta kuin kiitoksia ja kuulemiin!
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii, muttei tiedetä miksi.

Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

300 CE 24 '90 Mamman oma
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

käynti

Viesti Kirjoittaja j.a »

mul oli ainakin kumi pois paikaltaa siint kaasu läppien välistä......
Diesel on puhtaampi
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mape kirjoitti:Vaan jos vika piilisi siellä, niin eikös se heti käynnistettäessäkin pyöräyttäis ne kierrokset korkealle? Mutta siitä on tuntunu olevan juttuakin, eiköhän me kurkata tuota ja tuumitaan lisää sitten.

Eipä muuta kuin kiitoksia ja kuulemiin!
Kannattaa tarkistaa tosiaan se mikrokytkin.
Se ei välttämättä temppuile heti kun lyö myllyn käyntiin.
Mulla oli kanssa joskus tyhjäkäynnin kanssa ongelmia (rpm. n.2000 välillä)
ja vika oli juuri siinä mikrokytkimessä.

Sen verran oli väsynyt se kytkimessä oleva metallilirpake mikä välittää sen tiedon kytkimelle, että välillä se pelas moitteetta ja välillä tyhjäkäynti oli mitä oli.
Sen verran vääntää sitä, että se varmasti tietää onko tyhjäkäynti vai ei.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Se mikrokytkin lähtee toimimaan vasta, kun ajossa on kierrokset käyneet yli 3000rpm.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tomi S. kirjoitti:Se mikrokytkin lähtee toimimaan vasta, kun ajossa on kierrokset käyneet yli 3000rpm.
No miten vaan mutta mulla se näky vaikuttavan myös tyhjäkäyntiin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Tyhjäkäyntimoottorin puolelle itse menisin... Itselläni on tällähetkellä sillein, että tekee silloin tällöin ajon jälkeen sitä, että kierrokset pysyvät P:lle laittamisen jälkeen muutaman sekan ylhäällä ja sit tippuvat... Toinen mikä saataisi aiheutta tätä, olisi, että ilmamäärämittarin lautanen jäisi himpun liian auki aina välillä. Ilmanmääränmittarin lautasta kun painaa varoen, niin millin parin liikkellä saa kierrokset nousemaan, mutta enempi kun painaa niin taitaa sammua koko motti kyl sit...
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

opcaravan kirjoitti:Tyhjäkäyntimoottorin puolelle itse menisin... Itselläni on tällähetkellä sillein, että tekee silloin tällöin ajon jälkeen sitä, että kierrokset pysyvät P:lle laittamisen jälkeen muutaman sekan ylhäällä ja sit tippuvat... Toinen mikä saataisi aiheutta tätä, olisi, että ilmamäärämittarin lautanen jäisi himpun liian auki aina välillä. Ilmanmääränmittarin lautasta kun painaa varoen, niin millin parin liikkellä saa kierrokset nousemaan, mutta enempi kun painaa niin taitaa sammua koko motti kyl sit...
Sen verran et ilmamäärämittarin lautanen ei vaikuta muuhun kun bensan syöttö määrään.
Sen ei pitäisi vaikuttaa kierroksiin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

no, autohuoltoliikkeessä kun käytin päästöt säädättämässä ja niitä ei mitenkään saanut kohdalleen, ni se nosti tyhjäkäyntiä ruuvvaamal jotai lukittua ruuvvia siit lautasen alapuolelta. Mielestäni sanoi, että näin saatetaan saada ruiskua huojattua vähäisen.. Kun tossa ei ollut originalia tyhjäkäynninsäätöä tallella... Tiedä sitten, mutta näin hän mielestäni teki ja viisasti itseänikin... Kierroksia sai nostettua maksimissaan jotakuinkn 400-500rpm.. Sitä ylemmäs kun koitti niin sammui heti. Ja ei olisi kyllä ollut tarviskaan ylemmäksi saada... Tiedä sitten.. :) Mitä lie liikkees tekivät, mut kyllä toimi jokatapuksessa....
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Vastaa Viestiin