300 ce tyhjäkäynti 2000 kierrosta!
300 ce tyhjäkäynti 2000 kierrosta!
300 CE alkoi tossa viime viikon sateilla kiukuttelemaan; tyhjäkäynti sehlaa 1500-2000 kierrosta riippumatta siitä onko kone kylmä tai lämmin ja ABS-valokin syttyi palamaan samalla, liekö sattumaa? Mahtaisko vika olla ylijännitesuojassa?
Re: 300 ce tyhjäkäynti 2000 kierrosta!
Siltä se vahvasti kuulostaa.jampi kirjoitti:300 CE alkoi tossa viime viikon sateilla kiukuttelemaan; tyhjäkäynti sehlaa 1500-2000 kierrosta riippumatta siitä onko kone kylmä tai lämmin ja ABS-valokin syttyi palamaan samalla, liekö sattumaa? Mahtaisko vika olla ylijännitesuojassa?
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Kokeillaas josko joku asioista jotain tietävä hoksais kurkata tätä asiaa:
Kolomesatasessa käynnistäessä ihan kivasti tyhjäkäynti hurruttaa, ehkä on hieman korkealla kierrokset, mutta ei heilu juuri eikä muutakaan sensemmoista.
Mutta mutta, ajon jälkeen vaihtaessa "vapaalle" tai oikeammin parkille pompsahtaa kierrokset sinne kahen tonnin paikkeille, ja pysyykin sitten siellä. Joskus ne ei hypähdä, mutta useimmiten. Tämä ei minusta oikein täytä tuon ilmamäärämittarin ongelmankuvausta, enkä ihan näe ongelmaa tyhjäkäyntimoottorissakaan, mutta jospa viisaammat auttaisivat naista mäessä?
Kolomesatasessa käynnistäessä ihan kivasti tyhjäkäynti hurruttaa, ehkä on hieman korkealla kierrokset, mutta ei heilu juuri eikä muutakaan sensemmoista.
Mutta mutta, ajon jälkeen vaihtaessa "vapaalle" tai oikeammin parkille pompsahtaa kierrokset sinne kahen tonnin paikkeille, ja pysyykin sitten siellä. Joskus ne ei hypähdä, mutta useimmiten. Tämä ei minusta oikein täytä tuon ilmamäärämittarin ongelmankuvausta, enkä ihan näe ongelmaa tyhjäkäyntimoottorissakaan, mutta jospa viisaammat auttaisivat naista mäessä?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii, muttei tiedetä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
Vaan jos vika piilisi siellä, niin eikös se heti käynnistettäessäkin pyöräyttäis ne kierrokset korkealle? Mutta siitä on tuntunu olevan juttuakin, eiköhän me kurkata tuota ja tuumitaan lisää sitten.
Eipä muuta kuin kiitoksia ja kuulemiin!
Eipä muuta kuin kiitoksia ja kuulemiin!
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii, muttei tiedetä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kannattaa tarkistaa tosiaan se mikrokytkin.Mape kirjoitti:Vaan jos vika piilisi siellä, niin eikös se heti käynnistettäessäkin pyöräyttäis ne kierrokset korkealle? Mutta siitä on tuntunu olevan juttuakin, eiköhän me kurkata tuota ja tuumitaan lisää sitten.
Eipä muuta kuin kiitoksia ja kuulemiin!
Se ei välttämättä temppuile heti kun lyö myllyn käyntiin.
Mulla oli kanssa joskus tyhjäkäynnin kanssa ongelmia (rpm. n.2000 välillä)
ja vika oli juuri siinä mikrokytkimessä.
Sen verran oli väsynyt se kytkimessä oleva metallilirpake mikä välittää sen tiedon kytkimelle, että välillä se pelas moitteetta ja välillä tyhjäkäynti oli mitä oli.
Sen verran vääntää sitä, että se varmasti tietää onko tyhjäkäynti vai ei.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Se mikrokytkin lähtee toimimaan vasta, kun ajossa on kierrokset käyneet yli 3000rpm.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tyhjäkäyntimoottorin puolelle itse menisin... Itselläni on tällähetkellä sillein, että tekee silloin tällöin ajon jälkeen sitä, että kierrokset pysyvät P:lle laittamisen jälkeen muutaman sekan ylhäällä ja sit tippuvat... Toinen mikä saataisi aiheutta tätä, olisi, että ilmamäärämittarin lautanen jäisi himpun liian auki aina välillä. Ilmanmääränmittarin lautasta kun painaa varoen, niin millin parin liikkellä saa kierrokset nousemaan, mutta enempi kun painaa niin taitaa sammua koko motti kyl sit...
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sen verran et ilmamäärämittarin lautanen ei vaikuta muuhun kun bensan syöttö määrään.opcaravan kirjoitti:Tyhjäkäyntimoottorin puolelle itse menisin... Itselläni on tällähetkellä sillein, että tekee silloin tällöin ajon jälkeen sitä, että kierrokset pysyvät P:lle laittamisen jälkeen muutaman sekan ylhäällä ja sit tippuvat... Toinen mikä saataisi aiheutta tätä, olisi, että ilmamäärämittarin lautanen jäisi himpun liian auki aina välillä. Ilmanmääränmittarin lautasta kun painaa varoen, niin millin parin liikkellä saa kierrokset nousemaan, mutta enempi kun painaa niin taitaa sammua koko motti kyl sit...
Sen ei pitäisi vaikuttaa kierroksiin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
no, autohuoltoliikkeessä kun käytin päästöt säädättämässä ja niitä ei mitenkään saanut kohdalleen, ni se nosti tyhjäkäyntiä ruuvvaamal jotai lukittua ruuvvia siit lautasen alapuolelta. Mielestäni sanoi, että näin saatetaan saada ruiskua huojattua vähäisen.. Kun tossa ei ollut originalia tyhjäkäynninsäätöä tallella... Tiedä sitten, mutta näin hän mielestäni teki ja viisasti itseänikin... Kierroksia sai nostettua maksimissaan jotakuinkn 400-500rpm.. Sitä ylemmäs kun koitti niin sammui heti. Ja ei olisi kyllä ollut tarviskaan ylemmäksi saada... Tiedä sitten..
Mitä lie liikkees tekivät, mut kyllä toimi jokatapuksessa....

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00