Uudempi väykky W211, kerro kokemuksia mallista
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Uudempi väykky W211, kerro kokemuksia mallista
Moi, käytiin vaimon kanssa ajamassa E200 CDI:tä joka palvellut taksissa ja kilsoja paljon mittarissa. Kulumaa kuskin penkissä (nahkaa), vaihteenvalitsijan suojanahka (muovia)? kulunut ja oikeassa takaovessa vähän pohjamaalia tms. näkyvissä. Ulkoapäin todella siisti! Ennen koeajoa soitin liikkeeseen, joka huoltanut autoa ja sain perustiedot huoltohistoriasta. Takuuseen mennyt momentinmuunnin. Tutultani joka korjaa saksalaisia autoja tuli varotuksia sähköongelmista. Näistä jotain olen löytänyt haun kanssa, mutta onko muilla ollut ongelmia. Nykyajan autoissa yleensä tuppaa niitä olemaan. Korihan on sinkitty, joten siinä ei pitäisi olla ongelmia. Nyt nukutaan yön yli katsotaan tilannetta uudestaan aamulla. :!:
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Minulla on E220cdi-02, eli ensimmäisiä W211 korisia. Autossa on ollut yksi vika, sähköjarrujen sbc-yksikkö, joka vaihdettiin takuuseen 2kuukautta sitten. Veho vaihtoi osan veloituksetta, vaikka autolla on ikää jo 5vuotta ja kilometrejä 150000km. Kyseessä on tyyppivika, jonka ei pitäisi uusiutua parannellun uuden osan takia. Mitään sähkövikoja ei ole ollut, eikä edes kuluvia osia, jarrupaloja lukuunottamatta, ole vielä vaihdettu.
Kertakaikkiaan upea ja luotettava auto.
Kertakaikkiaan upea ja luotettava auto.
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Kiva kuulla kivasti menneistä kilometrestä! Tällä yksilöllä maailmaa mitattu 450tkm ja vm.2004. Onko huoltoväli kiinteä vai määrittääkö auto aina milloin vaihdetaan öljyt tms. Huoltohinnat vaikuttavat kohtuullisilta. Huoltokohtia on kuulemma 16, joista peräkkäisissä huolloissa tehdään vain yksikohta eli öljynvaihto. Huoltokirjan selasin läpi, mutta unohtui tarkistaa tuo huoltoväli. > nyt kylmään suihkuun, sen verta tuo autokuume polttelee :oops:
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Älä suotta pelästy sitä että jotkut henkilöt esim netissä (ei tällä foorumilla) manaavat kilpaa esim juuri E-sarjan sähkövikojen yleisyyttä joista he "tietävät" koska "tuttu on kertonut"..
Kuten itsekin taisit todeta, teknisiä vimpaimiahan nämä autot ovat ja koska ne sellaisia ovat, on niissä AINA myös vikoja ja sen kun ymmärtää niin vähentää omia huolenaiheita ja turhanmurehtimista ainakin puoleen.
Yleisesti ottaen E-sarjalainen tuskin voi olla huono auto, ottaen huomioon esim senettä se on vahvan Saksalaisen Premium-valmistajan eräs tärkeimmistä automalleista, sen kuinka paljon E-sarjaa on kautta maailman myyty ja kuinka paljon sitä on myyty ja käytetään ammattikäytössä ympäri maailmaa.
Eli vaikea ainakaan minun on keksiä syitä ja perusteita sille miksi E-sarjalainen Mersu olisi jotain muuta kuin hyvä auto.
Käytettyä ostaess toki painaa se miten kutakin autoyksilöä on pidetty ja huollettu, mutta suurikaan kilsamäärä ei mielestäni ole huolenaihe jos autoa on säännöllisesti huollettu ja hoidettu, kuluvaa osaa vaihdettu uuteen jne jne jne. Ja toisinaan joku hyvin paljon ajettu voikin olla tältä osin parempikin kuin hieman vähemmän ajettu, koska paljon ajetussa kuluvat osat on kertaalleen jo uusittu, kun taas vähän vähemmän ajetussa se voi olla juuri edessä.
Eli E-Mersu ON lähtökohtaisesti hyvä auto ja kun käytettyä ostaessa tsekkaa mitä ostamassa..kuten ko yksilön huoltotaustat..niin tuskin sen kanssa käsiään sontaan iskee.
Kuten itsekin taisit todeta, teknisiä vimpaimiahan nämä autot ovat ja koska ne sellaisia ovat, on niissä AINA myös vikoja ja sen kun ymmärtää niin vähentää omia huolenaiheita ja turhanmurehtimista ainakin puoleen.
Yleisesti ottaen E-sarjalainen tuskin voi olla huono auto, ottaen huomioon esim senettä se on vahvan Saksalaisen Premium-valmistajan eräs tärkeimmistä automalleista, sen kuinka paljon E-sarjaa on kautta maailman myyty ja kuinka paljon sitä on myyty ja käytetään ammattikäytössä ympäri maailmaa.
Eli vaikea ainakaan minun on keksiä syitä ja perusteita sille miksi E-sarjalainen Mersu olisi jotain muuta kuin hyvä auto.
Käytettyä ostaess toki painaa se miten kutakin autoyksilöä on pidetty ja huollettu, mutta suurikaan kilsamäärä ei mielestäni ole huolenaihe jos autoa on säännöllisesti huollettu ja hoidettu, kuluvaa osaa vaihdettu uuteen jne jne jne. Ja toisinaan joku hyvin paljon ajettu voikin olla tältä osin parempikin kuin hieman vähemmän ajettu, koska paljon ajetussa kuluvat osat on kertaalleen jo uusittu, kun taas vähän vähemmän ajetussa se voi olla juuri edessä.
Eli E-Mersu ON lähtökohtaisesti hyvä auto ja kun käytettyä ostaessa tsekkaa mitä ostamassa..kuten ko yksilön huoltotaustat..niin tuskin sen kanssa käsiään sontaan iskee.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Re: Uudempi väykky W211, kerro kokemuksia mallista
itse tykkään kovasti eikä minulla ole ollut mitään ongelmia ainakaan toistaiseksi. paitsi peruutustutkan yksi anturi hajosi, latauksen säätösofta päivitetty (paranoidi akkuvahti suhtautui webaston käyttöön hyvin nihkeästi) ja vetokoukun suojakumi on rikki (mulla on huolenpitosopimus joka nuo kattaa).Pekka Kaleva kirjoitti:Moi, käytiin vaimon kanssa ajamassa E200 CDI:tä joka palvellut taksissa ja kilsoja paljon mittarissa. Kulumaa kuskin penkissä (nahkaa), vaihteenvalitsijan suojanahka (muovia)? kulunut ja oikeassa takaovessa vähän pohjamaalia tms. näkyvissä. Ulkoapäin todella siisti! Ennen koeajoa soitin liikkeeseen, joka huoltanut autoa ja sain perustiedot huoltohistoriasta. Takuuseen mennyt momentinmuunnin. Tutultani joka korjaa saksalaisia autoja tuli varotuksia sähköongelmista. Näistä jotain olen löytänyt haun kanssa, mutta onko muilla ollut ongelmia. Nykyajan autoissa yleensä tuppaa niitä olemaan. Korihan on sinkitty, joten siinä ei pitäisi olla ongelmia. Nyt nukutaan yön yli katsotaan tilannetta uudestaan aamulla.
autossa on toki mersumainen tahmea ja huonosti palauttava ohjaus, mutta nuohan on sitten niitä ominaisuuksia

harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Itse en omista W211:stä mutta hieman sellaisen hankkiminen on alkanut itselläkin kiinnostaa. Hinnat vaan ovat meikäläisen lompsalle vielä turhan tuhteja.
Lähipiirissä noita muutamia on (mm. isälläni) ja niiden kokemusten perusteella ihan hienoja ja mukavia autojahan nuo ovat, mutta kyllähän niitä pikkuisia sähköpuolen ongelmia on ollut hieman liian paljon. Takuuseenhan ne ovat pääsääntöisesti menneet, mutta pikkukiusaa se korjaamolla käyminenkin aina aiheuttaa. Ja joissakin tapauksissa vain osat ovat menneet takuuseen, työsuorituksista on veloitettu.
Näissäkin tuntuu olevan yksilökohtaisia eroja, joillakin W211:set on pelanneet lähes täysin ongelmitta. Paha arvailla sitten kuinka yleisiä nuo sähköviat todellisuudessa ovat, ainoaa varmaa tietoa sais ehkä Veholta jos kertoisivat.
Jokin aika sitten suoritin pienen koeajolenkin (n. 150 km) taksikäytössä olleella W211:llä, siitä juttua täällä.
Lähipiirissä noita muutamia on (mm. isälläni) ja niiden kokemusten perusteella ihan hienoja ja mukavia autojahan nuo ovat, mutta kyllähän niitä pikkuisia sähköpuolen ongelmia on ollut hieman liian paljon. Takuuseenhan ne ovat pääsääntöisesti menneet, mutta pikkukiusaa se korjaamolla käyminenkin aina aiheuttaa. Ja joissakin tapauksissa vain osat ovat menneet takuuseen, työsuorituksista on veloitettu.
Näissäkin tuntuu olevan yksilökohtaisia eroja, joillakin W211:set on pelanneet lähes täysin ongelmitta. Paha arvailla sitten kuinka yleisiä nuo sähköviat todellisuudessa ovat, ainoaa varmaa tietoa sais ehkä Veholta jos kertoisivat.
Jokin aika sitten suoritin pienen koeajolenkin (n. 150 km) taksikäytössä olleella W211:llä, siitä juttua täällä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Hei, missäpä autossa ei olisi sähkövikoja? kertokaapa yksikin.
Eikä sitten niitä "tuttu kertoi että penan eskortissa ei ole ollu ainakaan") juttuja
Varsinkin facelift on todella hyvännäköinen ja mukavan tuntuinen.
Eikä sitten niitä "tuttu kertoi että penan eskortissa ei ole ollu ainakaan") juttuja

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Pitää paikkaansa että pitkän päälle kaikissahan niitä pikkuvikoja alkaa olemaan, mutta jos alta 100tkm ajettu Mersu on jotunut pajalle toistakymmentä kertaa erilaisten sähkövikojen takia niin kyllähän se kertoo jotain laadusta. Ja lähes joka kerta joku boxi on pitänyt tilata saksasta ja odottamaan ja vaivaa/kulkemista/työajalla yms. vaikkakin itse viat on menneetkin takuuseen. SBC-jarrut, ESP, keskuslukitus, milloin mikäkin varoitus/vikailmoitus on ilmestynyt näytölle... Voihan tietysti olla että kyseessä on vain ns. maanantaipäivän yksilöMuffler kirjoitti:Hei, missäpä autossa ei olisi sähkövikoja? kertokaapa yksikin.

Samaa mieltä, järjestyi taannoin mahdollisuus ajaa uutta E220 CDI automatic mallia, 170 hp/400 Nm. Jos rikas mies mä oisin.....Muffler kirjoitti:Varsinkin facelift on todella hyvännäköinen ja mukavan tuntuinen.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
E 270 CDI -03
Terve kohtalotoverit !
Ei Mersua korjata, sitä vaan huolletaan vähän "rankemmin".
Ajeltu 3-vuotta, mittarissa 108.000km yksityisajoa.
Huollettu SBC-yksikkö,keskuslukko,alapallonivelet,alatukivarsi jne.
Aina saatu Raisiossa vastaus, Näitä sattuu?
Auto muuten huippuhieno,Avantgarde,panoraama katto yms.
T: E270 ja SL500
Ei Mersua korjata, sitä vaan huolletaan vähän "rankemmin".
Ajeltu 3-vuotta, mittarissa 108.000km yksityisajoa.
Huollettu SBC-yksikkö,keskuslukko,alapallonivelet,alatukivarsi jne.
Aina saatu Raisiossa vastaus, Näitä sattuu?
Auto muuten huippuhieno,Avantgarde,panoraama katto yms.
T: E270 ja SL500
ei paljon sähkövikoja
Ei niitä sähkövikoja ole minulla paljoa ollut.
Se SBC-keskusyksikkö kyllä näyttää menevän vaihtoon järjestään ennen 200 tuhatta kilometriä ainakin ammattikäytössä.
Lämmityslaitteen puhaltimen moottori on minulle vaihdettu kahteen autoon, kun lakkasi puhaltamasta.
Alustan osat on mielestäni turhan heikkoa tavaraa. Alapallonivelet ja iskunvaimentimet on olleet etenkin heikkoja.
Kaikkiin kolmeen W211-koriseen, mitä minulla on ollut on joutunut iskunvaimentajat vaihtamaan jo 100 tuhanteen kilometriin mennessä.
Tuossa edellisessä 320cdi:ssä oli Airmatic-ilmajousitus ja siihen sitten vaihdettiin tolppia ja ilmapusseja. Takuuseen toki kuitenkin.
Tästä nykyisestä farkustakin on toinen ilmapalje takaa vaihdettu vuodon takia.
Se SBC-keskusyksikkö kyllä näyttää menevän vaihtoon järjestään ennen 200 tuhatta kilometriä ainakin ammattikäytössä.
Lämmityslaitteen puhaltimen moottori on minulle vaihdettu kahteen autoon, kun lakkasi puhaltamasta.
Alustan osat on mielestäni turhan heikkoa tavaraa. Alapallonivelet ja iskunvaimentimet on olleet etenkin heikkoja.
Kaikkiin kolmeen W211-koriseen, mitä minulla on ollut on joutunut iskunvaimentajat vaihtamaan jo 100 tuhanteen kilometriin mennessä.
Tuossa edellisessä 320cdi:ssä oli Airmatic-ilmajousitus ja siihen sitten vaihdettiin tolppia ja ilmapusseja. Takuuseen toki kuitenkin.
Tästä nykyisestä farkustakin on toinen ilmapalje takaa vaihdettu vuodon takia.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Re: Uudempi väykky W211, kerro kokemuksia mallista
Tota hommaa en kuittais ihan noin kevyesti.Pekka Kaleva kirjoitti: Korihan on sinkitty, joten siinä ei pitäisi olla ongelmia.
Kannattaa tutkia ovista ainakin maata vasten alapuolella olevat pinnat ja kaikkien tiivisteitten alta. Sitten on kuulopuheitten mukaan alustassa muoveja, joiden alta voi löytyä ylläriä. Tarkastaisin kyllä noi kohdat ainakin joka tapauksessa. Lokarit tietysti kanssa, niissä voi olla kivenhakkaamista lähtenyttä alkua.
Parasta olisi viedä vaikka autotohtorille ja nosturin nokkaan. Tällöin helppo syynätä altapäin.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -