Outo moottorinkäynti C 250 TDT (OM605)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
hanomag
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:06
Paikkakunta: Mikkeli

Outo moottorinkäynti C 250 TDT (OM605)

Viesti Kirjoittaja hanomag »

Eli kyseinen laite käy vähän kuin suutin olisi menossa, muttei yhtä karkeasti. Tätä tapahtuu koneen ollessa lämmin, automaatin ollessa P tai N asennossa. Pykälä päällä käynti on nätti. :?

Hyvää vinkkiä tarvitaan pikaisesti. Auto pitäisi ajaa pois Saksanmaalta, eikä auton alle pääse kuin korjaamolla.
MB W124 OM606. 0.5bar 315hv 487Nm - Myyty!
Dodge RAM 3500 4x4 5.9 Cummins
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Villi arvaus; moniurahihnan kiristimen iskari tulossa tiensä päähän tai sen yläpäässä väljää, jos näin niin pitää aika naputusta yläpäästään. Koita kammeta jollain tasapäisellä ruuvarilla hiukan iskarin yläpään kiinnityskohdan ja moottorin välistä koneen käydessä.

Voi ilmetä juuri mainitsemallasi tavalla eli vaihde vapaalla kierrokset on iskarin resonanssialueella.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

humina kirjoitti:Villi arvaus; moniurahihnan kiristimen iskari tulossa tiensä päähän tai sen yläpäässä väljää, jos näin niin pitää aika naputusta yläpäästään. Koita kammeta jollain tasapäisellä ruuvarilla hiukan iskarin yläpään kiinnityskohdan ja moottorin välistä koneen käydessä.

Voi ilmetä juuri mainitsemallasi tavalla eli vaihde vapaalla kierrokset on iskarin resonanssialueella.
Samanlainen ilmiö laina 200D:ssä kun oma oli myyty ja vanha mutta minulle uusi ei ollu vielä pihassa. No iskari usiksi ja koneen käynti oli siistiä myös tyhjäkäynnillä.
Vastaa Viestiin