MasaMbW124 kirjoitti:takapuskurin lestiä teen nytten, siitä otan muotin seuraavaks. ja siitä sitten lopullinen painos.. sitten kun takapuskuri on tehty, siirrytän etiheppäi eli helmoihin.. tulossa luultavasti päivitystä sinne muovihelmasarjalla ja ehkä otan noista nykyisistä helmoista muotit ja teen siitä semmosen mikä levittää enempi ja semmosen että sopii niiden uusien listojen kanssa... sen jälkeen olis tarkotus ottaa keula työnalle.. etupuskuri päivitystä ja konepelti ja jotkut komeet valot..
mutta tää tosiaan on ikuisuus projekti...
mielessä käyny myös lasikuitu takaluukun teko, samalla siloittais sen tasaseks jokapuolelta ja joku spoikka
mitäs tota suistuisitkos mullekin tekeen takapuskimen samasta muotista? mitä hingut siitä?
jos toi muotti nyt onnistuu hyvin ja jos saan itelle tuleen hyvän version siitä, niin voin kyllä muillekkin sitten tehä.. ihan ilmasekshan en toki viitti tehä, jokusia työtunteja menny ku orkkis puskurista ruvennu jyystään
nyt on lestistä otettu muotti, ja muotista tehty eka virallinen painos
onnistu ihan kohtalaisen hyvin, parista kohtaa (hyvinpieneltä alueelta) gelcoatti nappas muottiin kiinni enemmän kun viralliseen puskuriin, ja niihin joutuu vähän kittiä näyttään. mutta oikeestaan miltei kititön siitä tuli
huomenissa jos jonkinmoista kuvaa sais aikaseks otettua..
pitää ruveta kiinnikeitä miettiin seuraavaks sitten.. ajattelin hitsata lattarautaan pultit ja laminoida ne kuidulla kiinni puskuriin..
Moro! Joo kivalta näyttää. Milloin tosta keulasta sais parempia kuvia??! Olis tässä haaveissa tehä jotain tolle orkkis keulalle kun talvella pukkasin vähän hankeen sitä. (tilannenopeus) hinauskoukun ritilän alapuolelta lähti pala pois. Mut keula näytti kivalta. Sais parempia kuvia niin näkis kuin matala se on oikeesti.. mulla -35mm alusta. saattaa käydä matalaksi.
TuNa kirjoitti:Oletko itse laittanut tuohon maskiin noin cromit?
Jos olet niin millä laitoit ne kiinni?
juu itte laitoin. eka hioin sen koko maskin, ja sen jälkeen maalasin sen. sitte laitoin noi 3M:n cromi teipit kiinni niiden omalla tarrallaan.. ja pysynyt on talven ja monta pesua!
Pikku vinkki viä.. näyttäis olevan aika rupusen näköset noi sun rekkarikilvet! kun auto on tehty/ maalattu nii kyllä mielestäni kannattaa sijoittaa noin 30e uusiin kilpiin.
Nousee aina karvat pystyyn kun on hiano auto ja kilpi on kiaro kun, savolainen torimyyjä!
vilpel kirjoitti:Pikku vinkki viä.. näyttäis olevan aika rupusen näköset noi sun rekkarikilvet! kun auto on tehty/ maalattu nii kyllä mielestäni kannattaa sijoittaa noin 30e uusiin kilpiin.
Nousee aina karvat pystyyn kun on hiano auto ja kilpi on kiaro kun, savolainen torimyyjä!
katsastusmies ehdotti samaa kun kävin viimeks katsastamassa. sais vielä ne vanhanmallisetkin kilvet. ei semmosia eurokilpiä ainakaan viitti laittaa
MasaMbW124 kirjoitti:
juu itte laitoin. eka hioin sen koko maskin, ja sen jälkeen maalasin sen. sitte laitoin noi 3M:n cromi teipit kiinni niiden omalla tarrallaan.. ja pysynyt on talven ja monta pesua!
Siis veditkö ne kaikki piener reijät hiomapaperilla? Entäs millä maalilla maalasit tuon ritilän? Ihanko joku anttilanhyllyn perus spray vai jollain hienolla automaalilla? Mistäs tuota kromilistaa/teippiä saa? Tuli vaan kuvia katsellessa sellanen pieni askartelukipinä että jos tekisi omaan marsuun itse tuollaisen avarimaskin, kun ei opiskelijabudjettiin sellaisen ostaminen oikein sovi...
MasaMbW124 kirjoitti:
juu itte laitoin. eka hioin sen koko maskin, ja sen jälkeen maalasin sen. sitte laitoin noi 3M:n cromi teipit kiinni niiden omalla tarrallaan.. ja pysynyt on talven ja monta pesua!
Siis veditkö ne kaikki piener reijät hiomapaperilla? Entäs millä maalilla maalasit tuon ritilän? Ihanko joku anttilanhyllyn perus spray vai jollain hienolla automaalilla? Mistäs tuota kromilistaa/teippiä saa? Tuli vaan kuvia katsellessa sellanen pieni askartelukipinä että jos tekisi omaan marsuun itse tuollaisen avarimaskin, kun ei opiskelijabudjettiin sellaisen ostaminen oikein sovi...
juu perus sprayta vaan.. eka muovipohjamaali alle, niin ainakin itte laitoin ja hyvin on pysynyt.
hionta paperilla jokapuolelta... tosin vanha maski on jo auringon paisteesta hyvin karhentunut joten paljoa ei välttämättä tarvi hioa..
jos hyvät listat haluaa niin kl:stä sitä maskin kromilistaa vaan..
EVO X kirjoitti:Noi kaaret tarvii sit jo reippaasti leveemmät vanteet alle Noi mun 9.5" :kin saattaa jo näyttää pieniltä noitten kans.
niinhän ne vaatii. nyt on 7.5"
tosin vanteen et vaikuttaa aika paljon, ja voihan sinne lyödä vaikka spaceria väliin jos ei leveemmällä vanteellakaan tuu vielä tarpeeks huulille
mutta eipä ny mennä asioiden edelle kuitenkaan. täytyy saada eka nyt toi takapuskuri valmiiks. ja sitte muu korisarja. sitten lopuks katsotaan tarviiko se noi kuplan kaaret
hmmm vaatii 60mm per akseli levitystä spacereilla+ perkeleen pitkät pultit, voip olla kannattavampi päivittää vanteet oikeelle ET:lle kun alkaa leikkimään spacereilla, on meinaan kalliita nuo keskittävät palat
ssdesign kirjoitti:Eikös ne kaaret kannata ensin tehdä valmiiksi ja sitten puskuri? Voi olla humoristisen näköinen vakiopuskurilla tuommoset kaaret.
auto seisonnassa, ajoon otetaan luultavasti ens kesän lopulla. ja sitte taas talveks seisontaan.. ja jos ei ens kesäks saa ajoon, niin sitte sitä seuraavaks... eli ei kiirettä
takapuskuri rupee oleen hienosäätöö/kiinnikeitä vaille valmis.. etupuskurista on monta photoshoppi kuvaa ja aihio on hommattu.
Pitäis löytää jostain joku evo spoileri, joka ei olis ihan kantikas kuitenkaan..