
Tuulilasin listat
Tuulilasin listat
Nyt olis tuulilasin vaihto operaatio edessä ja olis semmonen kysymys että miten lähtee tuulilasinlistat / kattolistat irti ettei niitä kovin vääntelis ja särkis kiinnikkeitä. 

Itse irrottelin juuri noi listat maalauksen alta. Kattolistat auton takapäästä aloittaen, varovasti vääntäen sopivalla työkalulla, maaleja naarmuttamatta. Klipsu kerrallaan ja hyvin lähti. Lopuksi tuulilasin yläpuolen lista. Konepelti luonnollisesti avattava ensin.
Takaisin laitoin ensin sen tuulilasin ylälistan ja sitten kattolistat, taas katon takapäästä klipsu kerrallaan.
Kerrotko lasinvaihdosta kokemuksia, jos itse vaihdat. Olis takalasin vaihto-operaatio tulossa...
Takaisin laitoin ensin sen tuulilasin ylälistan ja sitten kattolistat, taas katon takapäästä klipsu kerrallaan.
Kerrotko lasinvaihdosta kokemuksia, jos itse vaihdat. Olis takalasin vaihto-operaatio tulossa...
No niih...nyt on sitte lasinvaihto ohi. Ihan hyvän siitä saa itsekin vaihtamalla. Liimakin oli hirmu kallista, 9€
Siihen tuli mukana semmonen "kärki" millä saa sopivan määrän liimaa. Laitoin liiman auton puoleen ja nostin lasin paikoilleen. Uretaanilevyä väliin ja liinoilla kiristys. Tänään sitten listojen kasaus ja asennusolutta 


- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Lasin irroitus
Senverran otan kantaa tähän lasin irroitukseen Kyllä näillä lankoilla sen irti
saa mutta kyllä tämä siihen tarkoitukseen tehty lankan ehdottomasti paras
Olettaen että se lasi pitäisi saada ehjänä pois sieltä sisäpuollta ei tarvitse
orroittaa kuin peili ja tämä lanka toinen pää tynnetään sisäpuolelta keskeltä
liiman lävitse ulkopuolelle ja vedetään 7-80sm ulos ja toinen pää alapuoleltta
ulos ja saman verran ulos ja nyt näitten lankojen päihin jokin kapula mistä on hyvä vetää janyt molempiin käsiin kapula ja siitä sahaamaan lasia irti
Tämän homman pystyy tekemään aivan yksiin ensin vetää toiseen suuntaan
ja senjäkeen toisen ja tällätavalla saa varminmin ehjänä pois
ja homma hoituu paremmin yksin kuin huonon kaverin kanssa
Muutaman irroitanut j.s.lehti
saa mutta kyllä tämä siihen tarkoitukseen tehty lankan ehdottomasti paras
Olettaen että se lasi pitäisi saada ehjänä pois sieltä sisäpuollta ei tarvitse
orroittaa kuin peili ja tämä lanka toinen pää tynnetään sisäpuolelta keskeltä
liiman lävitse ulkopuolelle ja vedetään 7-80sm ulos ja toinen pää alapuoleltta
ulos ja saman verran ulos ja nyt näitten lankojen päihin jokin kapula mistä on hyvä vetää janyt molempiin käsiin kapula ja siitä sahaamaan lasia irti
Tämän homman pystyy tekemään aivan yksiin ensin vetää toiseen suuntaan
ja senjäkeen toisen ja tällätavalla saa varminmin ehjänä pois
ja homma hoituu paremmin yksin kuin huonon kaverin kanssa
Muutaman irroitanut j.s.lehti
Tuulilaseja tulee vaihdettua aika usein, joten lasken oman työpaikan sellaiseksi "Autolaseja vaihtavasta lasiliikkeeksi"; vaikka varsinainen lasiliike emme olekkaan, pelkkä perus autokorikorjaamo. On noita erikoislankojakin kokeiltu, mutta ei niiden hyöty ole osoittanut sen verran hyväksi, että niitä kannattaisi erikseen ruveta ostelemaan.yttewi kirjoitti:Autolaseja vaihtavasta lasiliikkestä kun käyt hakemassa oikeaa leikkuulankaa niin huomaat eron "parhaaseen"Zinovjev kirjoitti:mig-hitsauslanka on parasta liiman halkaisuun, sillä olen aina tuulilasit irroittanut.
Varaosaliikkeestä. Sellanen pätkä, jolla yksi lasi irtoaa ei varmaan kovin kallis ole.petrikar kirjoitti:Mistähän tuommosta lankaa kannattaa kysellä ja onko kallista? Tietää sit ku on seuraava lasin vaihto edessä.
Zinovjev kirjoitti:Tuulilaseja tulee vaihdettua aika usein, joten lasken oman työpaikan sellaiseksi "Autolaseja vaihtavasta lasiliikkeeksi"; vaikka varsinainen lasiliike emme olekkaan, pelkkä perus autokorikorjaamo. On noita erikoislankojakin kokeiltu, mutta ei niiden hyöty ole osoittanut sen verran hyväksi, että niitä kannattaisi erikseen ruveta ostelemaan.yttewi kirjoitti:Autolaseja vaihtavasta lasiliikkestä kun käyt hakemassa oikeaa leikkuulankaa niin huomaat eron "parhaaseen"Zinovjev kirjoitti:mig-hitsauslanka on parasta liiman halkaisuun, sillä olen aina tuulilasit irroittanut.
Varaosaliikkeestä. Sellanen pätkä, jolla yksi lasi irtoaa ei varmaan kovin kallis ole.petrikar kirjoitti:Mistähän tuommosta lankaa kannattaa kysellä ja onko kallista? Tietää sit ku on seuraava lasin vaihto edessä.
Nyt kun näitä laseja muutamia jokapäivä vaihdan niin uskaltaisinpa väittää
että langoissa on eroja kuten viineissä


W124 300D aut -89
petrikar kirjoitti:No niih...nyt on sitte lasinvaihto ohi. Ihan hyvän siitä saa itsekin vaihtamalla. Liimakin oli hirmu kallista, 9€Siihen tuli mukana semmonen "kärki" millä saa sopivan määrän liimaa. Laitoin liiman auton puoleen ja nostin lasin paikoilleen. Uretaanilevyä väliin ja liinoilla kiristys. Tänään sitten listojen kasaus ja asennusolutta
Saithan liiman mukana tarvittavat aktivaattorit?Ei meinaan pitkään pysy ilman oikeita mömmöjä.Tuo liinoilla puristaminen on turhan väkivaltaista painuu lasi liian syvälle niinkuin aiemmin mainittiin pelkkä painelu ja teipillä kattoon kiinni,jää lasi vapaasti eikä tule jännityksiä

W124 300D aut -89
Täälä tehtiin semmonen että kolariautosta otettiin lasi ja psitettiin se kolaroimattomaan paikalle.
En tiä oliko järkeä mutta kuitekki. Homma hoiettiin pianolangala ja se onnistu aivan tarppeksi hyvin. Niin en tiä oliko järkeä hirveästi ko pirruuela kysyttiin jälkkeen käsin paljonko olis maksanu liikkeessä vaihettuna nii oliko n.200e ...saatan valehelakki mutta kummiski.
