W202:seen ahtopainemittari+vapaavirtaussuodin???

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

W202:seen ahtopainemittari+vapaavirtaussuodin???

Viesti Kirjoittaja M.R »

Auto ollu mulla vasta vähän aikaa niin ei ole kerinnyt tekniikkaan tutustua vielä paljoa joten mistä olette ottaneet ahtopainemittarille lähdön tuosta w202??? Mittari olisi jo hommattu.
Imusarjasta näytti lähtevän ohut kumiputki johonkin anturiin voisko esim siltä väliltä ottaa lähdön T kappaleella???

Olis mukava tietää millaiset ahdot tuossa on :lol: ja muutenkin olis kiva seurata turbon käyttäytymistä...

Ja sitten pitäs löytää "kuiva" vapaavirtaussuodatin onko tuossa muuten putsarin kopassa jotain antureita joka rajoittaisi putsarin vaihtoa???
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Joo, ota siitä MAP-anturille menevästä letkusta se oksa ahtopainemittarille. Näet saman silloin, kuin autosikin "aivot" näkevät. Mielenkiintoinen tuota mittaria on seurata ja samalla näkee, jos on jotain hämminkiä vedoissa, mikäli paineet jää normaalista.

En tiedä, onko vaparisuodattimesta mitään apua muuten vakiossa autossa. Ei maksa vaivaa mun mielestä laittaa.
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Hyvä juttu siitä näppärä ottaa.

Joo tosiaan unohtu mainita että auto ei ole vakio niin sillä ajattelin että paremmasta suodattimesta voisi tuossa olla hyötyä...

Putsarin kopassa näky olevan joku anturi miten sen saa toimimaan vapaavirtaussuodatimen kanssa :?:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei ehken kannata alkuperäistä suodatinta mihinkään vaihtaa.
Aikas paljon pitää tehoja olla autossa, jos ei meinaa alkuperäinen riittää.
Mulla on edelleen sellainen.
Nykyinen ilmamäärä riittää yli kolmeensataan.....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 23.01.2006 00:10
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Kris »

Juu, alkuperäinen on hyvä kunhan se vain on puhdas. Itse laitoin K/N-vapaavirtauspanelisuodattimen tuonne orggiskoteloon, kun oli muutenkin tuo suodatin vaihdon tarpeessa. Ajattelin että ompahan nyt sekin, mitää tehoa en ajatellut sillä hakea, ehkä mukavemmat "imu" äänet sillä sai.
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Ok eli alkuperäinen riittää...

Mistä ostit Kris tuon K/N suodatimen???
Ihan mielenkiinnosta millaset ahdot sulla tuikku on tuossa omassa???
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 23.01.2006 00:10
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Kris »

Autovaruste.net sieltä niitä ainakin löytyy. Ite soitin sinne ja niillä ei sillä hetkellä ollut varastossa ja neuvoivat jonnekin xxxxxxxx-motorsporttiin soittamaan ja heiltä löytyi. Hinta muistaakseni oli jotain 80-90€
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hitto kun en edes muista mistä itse tilasin, mutta ainakin tuolta voi kysyä:

http://www.autoracing.fi/

Öljyttävää K&N suodatinta, oli se sitten auton alkuperäiseen koteloon tuleva paneelisuodatin tai irrallinen tötterö ei saa laittaa autoon, jossa on MAF anturi suodattimen jälkeen. Tämä lukee ihan paketissakin. Suodattimesta irtoaa öljysumua, ennemmin tai myöhemmin ja lopputulkosena tuo öljy palaa MAF anturin kuumalangalle kiinni ja anturi menee pilalle.

Mikäli käyttää öljyttäväksi tarkoitettua suodatinta siten, että se on öljytty vain lievästi, niin se ei suodata mitään. Koneita on mennyt porauskuntoon kun on käytetty öljyttävää suodatinta ilman öljyä, ja tämän seurauksena sitten haukutaan kaikki vapaavirtaussuodattimet, vaikka vika on käyttäjässä. On parempi ostaa joku pestävä puuvilla suodatin, jota ei ole tarkoitettu öljyttäväksi. Mitä vikaa on paperisuodattimissa, ovat halpoja vaihtaa ja turvallisia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

M.R kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta millaset ahdot sulla tuikku on tuossa omassa???
2bar, max
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin