Moi elikkäs nyt iski semmonen kuume päälle, että pitäs tämmönen auto saaha. vuosimallia 1998-1999
mihin kannattaa kiinnittää ostaessa erityistä huomiota?
onko "periaattessa" sama kulutuksen kannalta kumman ottaa onko isoja eroja taitaaa kaupungissa mennä molemmilla noin 19 litraa?
miten remmin vahdot vai onko ketjukone?
ym. muut kokemukset mallista hyvää huonoa.
kiitoksia jo etukäteen. Tiiä vaikka minustaki mersumies tulisi
Moottoripuoli ja sen ohjaus on varmaankin ihan samaa kuin muissakin vastaavan moottorikoon malleissa (E, S, SL, CLS...) joten hakua käyttämällä löytyy varmaan tuolta osastolta paljon tarinaa....... Noin muuten ML kuskeja lienee suht. vähän tällä voorumilla
Jos mahdollista, suosittelen kyllä ML430:ä. Olen raportoinut Koeajot-puolella, mitä tuumin W163-korin liikuttelemisesta sinänsä muuten varsin mukavana pitämälläni 320-moottorilla.
Itse ostaisin vähintään -00 vuoden auton koska laatikko olisi silloin tipronic., jos haluaa sellaisen pienen mukavuuden ajeluun.
Itselläni on -00 270 cdi koneella ja ongelmia ei ole ollut. Eilen tuli 200 tuhatta mittariin.
Kulutuksesta et kaupunkiajossa on totuus lähempänä 25.
Matkassa pääsee reiluun kymppiin ku ajelee tasaisesti.
Itse olen huomannut et vauhdin kasvaessa yli 90 kulutus kasvaa oleellisesti ainakin naku koneella.
ML 270 cdi
123 300D lang aut. -81
123 300D lang man. -79
ex vito 110TD
ex 124 300D
ex 201 250D
Itsellä on muuttoautona uitettu ML55, joten olen koneen koosta luonnollisesti samaa mieltä kuin muutkin. Isompi kuljettaa paremmin, eikä bensaakaan kulu hirveästi enempää.
Omasta oli ostaessa yksi katalysaattori ja jarrut finaalissa. Alkuperäiset katalysaattorit ovat melko hinnakkaita (1400 kpl + asennus Veho), joten ne kannattaa ainakin katsoa. Painava auto käy luonnollisesti jarrujen lisäksi myös alustan päälle, joten omasta olen lisäksi vaihtanut mm. alapallonivelet, jotka nekin on ainakin AMG-versiossa melko hinnakkaita.
Muita yleisiä uusimiskohteita on MAF ja jostain käsittämättömästä syystä avaimien kaukosäätö. Pidä huolta, että auton mukana tulee vähintään kaksi toimivaa avainta. Ja pre -02 malleissa on vielä keskikonsolissa olevat sähköikkunoiden kytkimet niin lapsellista tekoa, että kytkinpaneeli menee ennemmin tai myöhemmin vaihtoon. Ei kallis osa, mutta kiusallinen tilanne, jos ikkunat jumittuu alas pahimmilla pakkasilla.
Jenkkifoorumeilla keskustellaan myös paljon bensamittarista, joka lakkaa mystisesti toimimasta ja korjaus vaatii kuulemma bensapumpun uusimisen.
korinväriset puskurit ja ESP taisi tulla vuosimalliin 2000 tai 2001. Myös muita parannuksia tehtiin samalla. 2002 tuli sitten isompia muutoksia.
Vaikka kirjoitinkin pitkän listan "vikoja", niin itse olen omaani edelleen erittäin ihastunut. 320 ei säväyttänyt juuri ollenkaan, mutta AMG on todella hauska laite, ei tippaakaan laivamainen kaarteissa, kuten melkein kaikki muut SUVit, mutta silti mukava ajaa. Uskoisin, että 430 on hyvä kompromissi, jos haluaa pelata vähän varmemman päälle ylläpitokuluissa.
kaupunki: vähintään 20. Voi mennä 25 tai enemmänkin jos painelee kaasua raskaammin. maantiellä 110 km/h 12-13 litraa. Jos ajaa lujempaa niin tankki tyhjenee todella nopeasti 140 nopeudessa menee 16-18 litraa ja jos haluaa riskeerata korttinsa niin 160 km/h vauhdissa menee varmaan jo 25 litraa, ehkä enemmänkin.
Alle 11 litran ei oikeastaan pääse. Vakionopeussäädin 90 km/h niin silloin menee runsas 10 litraa satasella.
Nämä oli siis ML55 lukemia, mutta luulen, että 430 on litran tarkkuudella samanlainen syöppö.