190 2.3-16 rojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Niin no eipä sitä tiedä vielä millä maalaa, pitää nyt sutaista tuolla 702:sella että näyttäs autolta ja pääsis ajelemaan.
Maalari kävi kattomassa tänään autoa, aiko vaihtaa vielä enemmän peltiä kuin minä olen tähän asti saanut vaihdettua, aiko tehdä viimesen päälle auton..
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

Zalbeer kirjoitti:
MasaMbW124 kirjoitti:värikoodin 040 musta? mersun kartasta siis
Näin ainakin täällä. Ei näytä harmaalta (kai?) jos ei oo ehtiny kulahtaa sitä 20 vuotta?? 8) Laita joku uudemman maali.... Sellanen metallihohto... :lol:
juu ei näytä harmaalta. tota 040 väriä on uusissakin, edellisessä väykyssä oli tuo 040 ja nykysessä w204:ssä myös sama väri.

ainut oikee musta :!:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Juu ja kuvia perään

Kontistakin löyty tällästa: http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0046-1.jpg

Ja muutama fiilistely kuva kun pitkästä aikaa näki tuon auringon valossa
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0049-1.jpg
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0047-1.jpg

Ja ei ne ole yhtään hyvät nuo kromit takavaloissa...
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0048-1.jpg
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei sovi ei... Mersuu ei sovi tollaset amistelut, DX Corollaan kyl.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Nyt on lokarit maalattu, vielä puuttuu lakka niistä:
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... uva062.jpg
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... uva063.jpg

Ihan kait ne on jees...

Pitääpä lähteä maalaamaan loppu aato, ei olis enää paljoa jäljellä..
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Äh, takaluukku meni uusiksi. iso roska lenti siihen...
Pittää siis hioa se ja kokeilla uusiksi.
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Taitaa tulla ihan hyvä, pitää tulla kattomaan joku päivä.. Ei meinaa keretä armeijjan takia.

-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Pistäähän kahtomassa.

Ei ruvennu lakkaus onnistumaan... yllärii... appelsiinia tai valui, no kyllä se siitä kun työstää tarpeeksi.

Ja OT videota tähän väliin:

http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... rent=2.flv
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... rent=1.flv
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Nyt näyttäs olevan jotain häikkää viideo pätkissä.. Ei ainakaan mulla näy kuin oikea ylänurkka kuvauksista.
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

jaska-r kirjoitti:Nyt näyttäs olevan jotain häikkää viideo pätkissä.. Ei ainakaan mulla näy kuin oikea ylänurkka kuvauksista.
jeps sama vika täällä!
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97

Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Nyt se rupeaa näyttämään jo autolta, perä siinä on jo ok. lokarit tarvitsee vielä kovasti myllytystä, paikallaan ovat kummiskin.
Toiselle puolelle laitoin helmamuovin ja kylki listat.

Vielä on siis toiveita saada se ajoon tälle kesää :D

Olisiko jollain myydä perävaloille menevää johto sarjaa kokonaisena? Eli osapuilleen koko pätkä mikä on kontissa. Omasta kun se vähän meni pätkiksi ja liittimet valoille hajosivat :(
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

onko kossuissa hydrauliset venttiilien nostimet?
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Haulla löytyi tällainen tieto:
jesse kirjoitti:Tuossahan on cosworthin kansi, jossa siis paininkupit eli mitään hydraulisia välyksentasaajia eikä keinuvipuhässäköitä ei ole.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

jaska-r kirjoitti:Haulla löytyi tällainen tieto:
jesse kirjoitti:Tuossahan on cosworthin kansi, jossa siis paininkupit eli mitään hydraulisia välyksentasaajia eikä keinuvipuhässäköitä ei ole.
Juu noinhan se on, mut itsellä ainakin pimennossa miten toi käytännössä toimii. Tai siis mikä ero on hydraulisilla nostimilla tehtyyn kanteen? Onko tuosta jotain merkittävää hyötyä tehdä noilla paininkupeilla?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

Tomi S. kirjoitti:
jaska-r kirjoitti:Haulla löytyi tällainen tieto:
jesse kirjoitti:Tuossahan on cosworthin kansi, jossa siis paininkupit eli mitään hydraulisia välyksentasaajia eikä keinuvipuhässäköitä ei ole.
Juu noinhan se on, mut itsellä ainakin pimennossa miten toi käytännössä toimii. Tai siis mikä ero on hydraulisilla nostimilla tehtyyn kanteen? Onko tuosta jotain merkittävää hyötyä tehdä noilla paininkupeilla?
nuita tuskin saa säädettyä vai??mulle ei kerro mittää nuo painekupit?
ku tuliostettua v_loppuna cosworth mese ni ois hyvä tietää tusta kannesta jne.
Viimeksi muokannut THOOOOOONNI, To 23.08.2007 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

No niin, kohta olisi muovikaarien paikalleen laitto. Mikähän olisi paras ruosteenestoaine sinne väliin?
Muovi prikat varmaan olisi hyvä olla mutterin ja pellin väliin?

Melko paljon saapi laitettua kotelosuoja ainetta palkkien sisälle yms. Litra mennyt ja saanut vasta oikean takasen luolta laitettua...

Vaihoin samalla käsijarru kengätkin taakse, onpahan laitettu, muuten kummiskin katsastus jäisi niistä kiinni..

Ei ihan täydellinen tuo etulokareiden istuvuus, hiukan irvistää mut ei pahasti, pitää tuossa joku päivä laittaa kuvia jos sattuu joku kamera mukaan.
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Selvisi syy sillekin miksi takana ovipahvit irvistelee kauheesti, oven sisältä oli poistettu muovi joskus ja pahvit imenyt vettä ja paljon..

Jos jollain löytyy jonkinlaisia ovipahveja niin voisin olla kiinnostunut.

Mistähän saisi takomäntiä+ veivejä tuohon kamppeeseen?
Uspartisin sivuilta kattelin mutten en löytäny wisecon kuvastosta mersua, ei eaglen veivejen kohdaltakaan.. Missähän hinnoissa nuo liikkuu?
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Nyt on etu ja taka puskuri paikallaan, helmat myös. Rupeaa vihdoinkin näyttämään taas autolta..

Vielä jokusen illan hienosäätö ja sitten on vähäksi aikaa valmis...

Onko kellään kokemuksia seossuhdemittarista? Sellaisesta joka tulee autoon? Olis vissiin melko nasakka mittaristoon sekuntti kellon paikalle..
Netistä löysin sellaisen, maksaa jotain 80-100€..
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

jaska-r kirjoitti:Ajattelin että tilaisin kl-varaosista etulokarit. Käykö normaalit 190 lokarit tuohon 16V malliin? Reiäthän niihin joutuu tekemään muovikaarien takia.
Sieltä en lötänyt kuin yhdellä koodilla lokarit, 6067 ja 6068.
On sen verta pahassa kunnossa nuo nykyiset.
Ja eikös ne pysy ruosteettomina jonkun aikaa jos maalaa happopohja maalilla ekaks kummaltakin puolelta, sitten normaali pohjamaali, pintamaali ja lakka.
Kun vesi ja ilmahan minun tietääkseni ruostuttaa ne lokarit, eihän se pelti yksinään ruostu siellä maalin sisällä?

Vähän tuli hiottua helmoja, löyty ihan kivan kokoinen reikäkin sieltä, ei ollut päälle päin mitään tietoa ruosteesta. Vahingossa sitten pyyhkäsin siitä ja kas kummaa, siihen tuli reikä..

Joskus sitten kuvia kun on sattuu se kamera mukkaan.
käykö nuo tarvike lokarit tuoho 16V?ku motonetissä näyttäs olevan etulokasuojat/kaaret ni 44 euroo per puoli.
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Käypi ne, melkein.. Ajovalojen alle tuleva muovisuoja ei käynyt ihan suoraan tarvikelokareihin. Kaarille piti porata reiät ja vähän rälläköidä lokaria kaaren kohdalta.
Muuten käypi listojen kiinnitykset yms. suoraan.
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Venttiilin välyksen säätö tehdään säätö paloilla, Nokat joutuu käyttään pois jos säätämään joutuu. Takomäntiä/ H-kankia ei löydy mistään valmiina. Soveltamaan joutuu. Kankisarja about 900€ männät 700-800€
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

jaska-r kirjoitti:Käypi ne, melkein.. Ajovalojen alle tuleva muovisuoja ei käynyt ihan suoraan tarvikelokareihin. Kaarille piti porata reiät ja vähän rälläköidä lokaria kaaren kohdalta.
Muuten käypi listojen kiinnitykset yms. suoraan.
selvä. pittää tilata tuo kuskin puolen lokari ku on ruosteessa ku on ollut kromi kaaret kun ei tuon kalliimpi oo. ennemmin maksaa ku ruppee hitsaamaan/hermoja polttamaan :D :D :D :D

paljonkos tuossa on se venttiiliin välys??
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Niin ja etuvilkut olivat meleko hankala saada siihen koloonsa mutta istuvat kummiskin.

Kävin tuossa ajelemassa tuolla ASD ei lyö ihan heti päälle, sellainen 0,5-1 sekunnin viiveellä lähtee vasta molemmat pyörät sutimaan ja auto luisuun.
Miten muilla toimii tuo asd?

Etummaiset kylkilistat vielä puuttuu, Listojen kiinnikkeet meni tiluuseen, ei löydy suomesta vaan saksasta asti tulevat. Toivottavasti ei mene hirmu pitkään, ilkeän näköinen kun osia puuttuu..

Niin ja auto ollut ja 2 päivää ajussa.

ON muuten todella liukas perä tuossa 190:ssä märällä asfaltilla.. Mukavaa kun on liukasta.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

jaska-r kirjoitti:Kävin tuossa ajelemassa tuolla ASD ei lyö ihan heti päälle, sellainen 0,5-1 sekunnin viiveellä lähtee vasta molemmat pyörät sutimaan ja auto luisuun.
Miten muilla toimii tuo asd?
Onhan tarpeeksi öljyä? Onhan siinä pieni viive, mutta ei pitäs sekuntia mennä.
jaska-r kirjoitti: ON muuten todella liukas perä tuossa 190:ssä märällä asfaltilla.. Mukavaa kun on liukasta.
Niin on :lol: :twisted:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

On tarpeeksi öljyä ja on uudet alkuperäiset. No ehkä se sekuntti oli liioiteltua..
Vähän viivettä kummiskin löytyy.

Mitenkä se oli se joidenkin sulakkeiden yhteen kytkeminen?
Jostain luin että kun laittaa kaksi sulaketta yhteen niin pitäisi tulla 100% lukko koko ajan?

Liekkö faktaa vai fiktiota tuo?
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

jaska-r kirjoitti: Mitenkä se oli se joidenkin sulakkeiden yhteen kytkeminen?
Jostain luin että kun laittaa kaksi sulaketta yhteen niin pitäisi tulla 100% lukko koko ajan?

Liekkö faktaa vai fiktiota tuo?
Saahan siitä kun magneettiventtiilille meneviin johtoihin lyö vaan vaikka katkaisijan väliin, niin saa lukon päälle aina katkaisijasta. En muista miten tuo piti kytkeä. Hengenvaarallinen viritys jokatapauksessa jos käytetään suuremmissa nopeuksissa 100% lukkoa :roll:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

ON muuten todella liukas perä tuossa 190:ssä märällä asfaltilla.. Mukavaa kun on liukasta.[/quote]

niin on. onhan se kiva leikkiä ku o liukas asfaltti :lol: :lol: :lol:
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Mites sait hiottua ne lakatut pinnat, jäikö vielä rypylää?

-Jukk
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

No ne lakatut pinnat vielä vähän vaiheessa, mut auto jo ajossa.
Eipä ne näytä näkyvän tässä syys säässä. Perän joutuu maalaamaan uudestaan kokonaan, hiukka rumat rajat jäi sinne..
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Nysse olisi pientä vaille valmis.

Huomenna pitää hakea hartikaiselta kiinnitys natsat etummaisiin muovilistoihin.

Uusia ovipahveja se kyllä huutaa, nykyset kauheessa kunnossa. Saapi muuten tarjota jos löytyy hyväkuntoiset, mielellään koko mustat.

Tuli käytyä ajelemassa putkirunkoautolla hämärässä. Onko normaalia että pakosarja hehkuu punaisena turbolle asti?
:D :D

Joo pikkusen pakolämmöt vissiin karannut käsistä, intercooleria huutaa hän.
Vastaa Viestiin