kone tärisee?!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Lennu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 28.07.2005 08:27

kone tärisee?!

Viesti Kirjoittaja Lennu »

Mikähän mahtaa vaivata konetta kun ruvennut tärräämään? w124 300 diesel. Semmosta pikkusta tärryytystä pitää tyhjäkäynnillä ja pikku kierroksilla. Sitt ku lisää kierroksia niin tärinä vaimenee. Liekkö siellä klappia kiertokammen laakereissa? Suorituskykyyn ei kyllä ole vaikuttanu, mut ei se kovin terveeltäkään tuommonen tärinä vaikuta.
Mitäpä epäilette, ett mistä vois mahtollisesti johtua???
Nuku vähemmän, koe enemmän.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Moottorin kumityynyt?
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Moi!
Kylmällä koneella voisi olla väsähtänyt hehkutulppa.
Kuumalla etsisin polttoaineen syötöstä vikoja (suuttimet?)
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Lennu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 28.07.2005 08:27

Viesti Kirjoittaja Lennu »

hehkuja oon vaihtanu ja suutinremontin teetätin vasta. Tärinä oli jo ennen toimenpiteitä eikä hävinny. Kumityynyt tuntus ainakin olevan ehjänä...

Merkillistä... Tärisee kylmänä ja kuumana. Ja auton ku sammuttaa niin se sammuu ku seinään, (lähes) samantien pysähtyy moottori kun avaimesta kääntää.
Nuku vähemmän, koe enemmän.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mulla oli "Keltaisessa Kauhistuksessa" eli S123 300 TDssä yksi suutin löysässä joka aikeutti epätasaista käyntiä.

Varsinkin kuumalla koneella kun laski tyhjäkäynnille niin oli hurjan tuntuista.

EDIT. Kumityynyt saattaa ulkoisesti näyttää hyviltä mutta otapa irti ja tarkastele irtonaisena. Se ei kauhean vaikea homma ole, paitsi että mulla oli 36-v. vanhassa vanhuksessani toisen tukikumin toinen kuusiokolopultti (6 mm.) tooodeeella tiukassa. Siitä oli joku vielä onnistunut niistämään reunat huonoiksi kun öljyä oli vuosien mittaan kovettunut ruuviin. Lorotin sitruunahappoa kuusiokoloon ja annoin vaikuttaa, huuhtelin rasvat pois ja sitten pysyi kuusiokolo paikallaan ja NAÄRSK! - auki lähti.
Viimeksi muokannut Petteri Kivimäki, Ke 15.08.2007 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
john doe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 20.07.2007 09:06
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja john doe »

Yhdyn AMn aiempaan vastaukseen. Moottorityyny(t). Kone makaa rungon päällä kun tyyny ei enää kanna = jyrinä tulee runkoa pitkin kabiiniin. Jos kiertokangissa olisi 'klappia' niin öljynpaine olisi selvästi kateissa ja mustaa rautaa tulisi hyvin nopeasti vilkuilemaan lohkon kyljestä.
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ettei nyt laturin hihna pärisisi murtaa tehostimen pumpun korvakkeet
Lennu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 28.07.2005 08:27

Viesti Kirjoittaja Lennu »

No pittääpä vielä kahtoo ne kumityynyt viikonloppuna..
Nuku vähemmän, koe enemmän.
Vastaa Viestiin