Mikähän mahtaa vaivata konetta kun ruvennut tärräämään? w124 300 diesel. Semmosta pikkusta tärryytystä pitää tyhjäkäynnillä ja pikku kierroksilla. Sitt ku lisää kierroksia niin tärinä vaimenee. Liekkö siellä klappia kiertokammen laakereissa? Suorituskykyyn ei kyllä ole vaikuttanu, mut ei se kovin terveeltäkään tuommonen tärinä vaikuta.
Mitäpä epäilette, ett mistä vois mahtollisesti johtua???
kone tärisee?!
kone tärisee?!
Nuku vähemmän, koe enemmän.
Moi!
Kylmällä koneella voisi olla väsähtänyt hehkutulppa.
Kuumalla etsisin polttoaineen syötöstä vikoja (suuttimet?)
Kylmällä koneella voisi olla väsähtänyt hehkutulppa.
Kuumalla etsisin polttoaineen syötöstä vikoja (suuttimet?)
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
hehkuja oon vaihtanu ja suutinremontin teetätin vasta. Tärinä oli jo ennen toimenpiteitä eikä hävinny. Kumityynyt tuntus ainakin olevan ehjänä...
Merkillistä... Tärisee kylmänä ja kuumana. Ja auton ku sammuttaa niin se sammuu ku seinään, (lähes) samantien pysähtyy moottori kun avaimesta kääntää.
Merkillistä... Tärisee kylmänä ja kuumana. Ja auton ku sammuttaa niin se sammuu ku seinään, (lähes) samantien pysähtyy moottori kun avaimesta kääntää.
Nuku vähemmän, koe enemmän.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Mulla oli "Keltaisessa Kauhistuksessa" eli S123 300 TDssä yksi suutin löysässä joka aikeutti epätasaista käyntiä.
Varsinkin kuumalla koneella kun laski tyhjäkäynnille niin oli hurjan tuntuista.
EDIT. Kumityynyt saattaa ulkoisesti näyttää hyviltä mutta otapa irti ja tarkastele irtonaisena. Se ei kauhean vaikea homma ole, paitsi että mulla oli 36-v. vanhassa vanhuksessani toisen tukikumin toinen kuusiokolopultti (6 mm.) tooodeeella tiukassa. Siitä oli joku vielä onnistunut niistämään reunat huonoiksi kun öljyä oli vuosien mittaan kovettunut ruuviin. Lorotin sitruunahappoa kuusiokoloon ja annoin vaikuttaa, huuhtelin rasvat pois ja sitten pysyi kuusiokolo paikallaan ja NAÄRSK! - auki lähti.
Varsinkin kuumalla koneella kun laski tyhjäkäynnille niin oli hurjan tuntuista.
EDIT. Kumityynyt saattaa ulkoisesti näyttää hyviltä mutta otapa irti ja tarkastele irtonaisena. Se ei kauhean vaikea homma ole, paitsi että mulla oli 36-v. vanhassa vanhuksessani toisen tukikumin toinen kuusiokolopultti (6 mm.) tooodeeella tiukassa. Siitä oli joku vielä onnistunut niistämään reunat huonoiksi kun öljyä oli vuosien mittaan kovettunut ruuviin. Lorotin sitruunahappoa kuusiokoloon ja annoin vaikuttaa, huuhtelin rasvat pois ja sitten pysyi kuusiokolo paikallaan ja NAÄRSK! - auki lähti.
Viimeksi muokannut Petteri Kivimäki, Ke 15.08.2007 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Yhdyn AMn aiempaan vastaukseen. Moottorityyny(t). Kone makaa rungon päällä kun tyyny ei enää kanna = jyrinä tulee runkoa pitkin kabiiniin. Jos kiertokangissa olisi 'klappia' niin öljynpaine olisi selvästi kateissa ja mustaa rautaa tulisi hyvin nopeasti vilkuilemaan lohkon kyljestä.
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.