w124 ratin irrotus
w124 ratin irrotus
Eli onko tiedossa keinoja ratin irrotukseen? (auto -88) . Kuusiokolopultti niin tiukassa, ettei tarpeeksi pitkää ja paksua jatkovartta tahdo löytyä.
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Ratin irroitus
MOi Kyllä se sillä vaan on lähdettävä mutta se on tosi tiukassa jollei se ole
koskaan ollut aukiMutta toinen pitämään kiinni ja toinen vääntää
Hiukan sitä pulttia voisi kolauttaa Ja Paras konsti on että lämmittää sitä pulttia tällaisella kaasupuhaltimella pekkää pulttia koska lämpö irroittaa sitä
lukitusainetta Tällä kaasupitoolilla olen monet pultit aukassut j.s.lehti.
koskaan ollut aukiMutta toinen pitämään kiinni ja toinen vääntää
Hiukan sitä pulttia voisi kolauttaa Ja Paras konsti on että lämmittää sitä pulttia tällaisella kaasupuhaltimella pekkää pulttia koska lämpö irroittaa sitä
lukitusainetta Tällä kaasupitoolilla olen monet pultit aukassut j.s.lehti.
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Tratin Irroitus
Minä Kyllä aivan unohrin tämän pulttipyssyn minulla on myös tällainen
halpa patteri käyttöinen pulttipyssy joka maksaa pari kymppiä
Tuntuu mitättömältä mutta on ihme laitos. ei saa olla kiire mutta kun antaa aikansa naputtaa on ihme ellei lähde Ehrottaisin kokeilemaa Siinä ei paljon
Häviä j.s.lehti
halpa patteri käyttöinen pulttipyssy joka maksaa pari kymppiä
Tuntuu mitättömältä mutta on ihme laitos. ei saa olla kiire mutta kun antaa aikansa naputtaa on ihme ellei lähde Ehrottaisin kokeilemaa Siinä ei paljon
Häviä j.s.lehti
Vaikka näin. Ei varmaan autokorjaamo paljon veloita, jos sulta ratin täräyttää irti. Itse hommaanhan ei montaa sekuntia menefelmit kirjoitti:pulttipistoolilla
takaisin laitossa kiristys 80 Nm

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ratin irrotukseen ei riitä edes rengasfirmoilla käytetty pulttipyssy vaan piti ottaa käyttöön rekkakorjaamon astetta järeämpi peli.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
joo ei oma (ihan paineilma)pulttipyssy jaksanut aukoa pulttia. ratti ja koko auto tärisi, mutta pultti ei sanonu mitään. Pitäs saada kulunut puuratti irti, kun löysin virheettömän alkuperäisratin.
Ei uskalla enää kovempaa vääntääkään, eilen kaveri väänsi metrin jatkovarella, ja isäukon kanssa pidettiin rattia paikoillaan. Pitäs varmaan uskaltaa lämmittää sitä pulttia jollain?
Ei uskalla enää kovempaa vääntääkään, eilen kaveri väänsi metrin jatkovarella, ja isäukon kanssa pidettiin rattia paikoillaan. Pitäs varmaan uskaltaa lämmittää sitä pulttia jollain?
Me saatiin auki kaverin kanssa ihan silleen että toinen piti ratista kiinni ja toinen väänsi iso lenkki jatkovartena auki. Helposti. 

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Pulttipyssyissä ja pulttipyssyissä on eroja... Ihan tollanen halpis pyssy ei (yleensä) väännä paljonkaan, kunnollinen tietysti maksaa jo jonkin verran mutta riittää varmasti vaativaankin käyttöön ja tähänkin hommaan. Ompahan kieltämättä erikoisen tiukassa jos metrin jatkovarrella ei saa auki, käsin vääntämällä tollasella kun saa jo helposti sen 400-500Nm väännön. Kyseistä kierrelukitetta tarttis saada itellekin...!
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Tratti irti
Minä ehrottaisin vieläkin akkukäyttöistä mutteripyssyä. Se ei maksa kuin
muutaman kympin Se tuntuu utopistiseltä ajatukselta mutta on loppujen
lopuksi ihme värkki Olen sillä saanut monta pulttia auki kun millää
muulla ei ole lähtenyt mutta kiirettä ei saa olla Kokeilkaa
muutaman kympin Se tuntuu utopistiseltä ajatukselta mutta on loppujen
lopuksi ihme värkki Olen sillä saanut monta pulttia auki kun millää
muulla ei ole lähtenyt mutta kiirettä ei saa olla Kokeilkaa
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Tuota, alkaa kuulostaa huolestuttavalta!
Miten voi olla noin tiukassa,tässä muutaman päivän sisällä,kahdesta
autosta ratti irti,eikä ongelmia!Toisesta ihan varmasti ensimmäistä
kertaa,lähti tavallisella Facomin räikällä,oli toki tiukassa,muuta lähti!
Tota noin,onhan suunta varmasti oikea?
Anteeksi oli pakko kysyä??Tuntuu vaan olevan järkyn tiukassa..
Miten voi olla noin tiukassa,tässä muutaman päivän sisällä,kahdesta
autosta ratti irti,eikä ongelmia!Toisesta ihan varmasti ensimmäistä
kertaa,lähti tavallisella Facomin räikällä,oli toki tiukassa,muuta lähti!
Tota noin,onhan suunta varmasti oikea?

Anteeksi oli pakko kysyä??Tuntuu vaan olevan järkyn tiukassa..
Kahden metrin jatkovarsi!!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaanpa tähän itsekin pari kertaa irrotuksen hylänneenä, kun oli liian tiukassa, mutta irti lähti kun kuumailmapuhaltimella ensin kuumensi siis ei lämmittänyt, vaan kuumensi sen kuusiokolopultin ja sen jälkeen paineilmakäyttöisellä pulttipyssyllä jonkin aikaa poraamalla lähti. tiukassa se oli noilla vehkeilläkin niin en ihmettele jos muutkaan eivät tahdo saada irti käsipelissä 

MB W124 300E -89
www.rs-ice.fi
www.rs-ice.fi
Re: w124 ratin irrotus
Käykö vuoden -92 250 D:ssä ollut ratti vuoden -91 230 mersuun?
Re: w124 ratin irrotus
Eikös sen ikäiseen autoon voi jo rälläkkää käyttää ratin irroitukseen? 

Re: w124 ratin irrotus
Minkä kokonen on tuo kuusioavain tuohon pulttiin? Itelläkin ko. savotta olisi edessä ja koitan tuolla Bilteman halpispyssyllä aukaista.
Re: w124 ratin irrotus
10 mm kuusiokolohylsyBehemoth kirjoitti:Minkä kokonen on tuo kuusioavain tuohon pulttiin? Itelläkin ko. savotta olisi edessä ja koitan tuolla Bilteman halpispyssyllä aukaista.
autodidakti
Re: w124 ratin irrotus
Nätisti jysti auki tuon pultin Bilteman pyssyllä....ei ole luultavasti kertaakaan ollut ennen irti 26 v. aikana.