Koko pötkö vaihtoon. Vaikka se anturi osuus lähteekin torxeilla irti, ei anturia toimiteta erikseen, koska paketti on tehtaalla kalibroitu yhtetä kokonaisuutena. Puhdistus tuskin auttaa, kulutusosasta kyseHarald kirjoitti:Olenpas mä sekaisin. Ilmamassamittari on tosiaan kiinni niillä torxeilla, ilmamäärämittari (se pienempi, siellä kuskin silmien edessä) on se mitä on huollossa puhdisteltu ja sillä lähtenyt toimimaan. Näin käsi sitä vielä on näiden kanssa, hävettää oikeinMut siinähän sitä oppii, ja ilo ollu huomata että apuja löytyy kysymällä. Pikku iltalenkin heitin ilmansuodattimen vaihdon jälkeen, tuntui kulkevan eri lailla ku ennen. Taisi olla melko tukossa vanha suodatin
Ja siis tämän näköistä osaa sieltä aina puhdistellaan, mä oon jo ihan sekaisin!
http://www.autowiki.fi/index.php/Kuva:MAF.jpg
C 220 CDI rajoittaa kierroksia?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
No katos. Tänään kävin tiskillä aamulla ja sanoi että tarvikkeen laittaa omalla vastuulla ja se on lisännyt kulutusta monilla.kaltio15 kirjoitti:KL-varaosin myymä ilmamassamittari on saman tehtaan tekemä kuin alkuperäinen , ilman mersun lokoa.
Tottakai kulutus nousee, kun ehjällä MAF:lla autoon tulee lisää tehoa ja sitä myös käytetään.Harald kirjoitti:No katos. Tänään kävin tiskillä aamulla ja sanoi että tarvikkeen laittaa omalla vastuulla ja se on lisännyt kulutusta monilla.Mä otan sen alkuperäisen, en jaksa kikkailla sen enempää. Ahtopaineenmuunninmötikkä löytyi heti hyllystä. Pitäis tänään ehtiä tsuumailemaan niitä siitä lähteviä letkuja, ovatko ehjiä ja puhtaita.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Niin jos haluaa säästää polttoainetta niin pistää siihen MAF:n langan eteen paperinpalan tai teipin 
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei, mikään tietokoneohjelma ei ole "seko" vaan toimii aina 100% samalla tavalla, mikäli siellä ei ole toteutettu kellonaikaan perustuvaan satunnaisluvulla muuttuvaa toimintaa (jota ei varmasti ole moottorinohjeuksessa). Ainoa muuttuva asia ohjelman kannalta on antureiden antama informaaatio.Harald kirjoitti:Mietin tuossa et voiko koneenohjausboksi itessään olla niin seko että se keksii tuommoisia vikatiloja?
Yleensä anturit pätkivät ja tietokoneohjelmaraukka yrittää säätää tilanteen siten, ettei vahinkoja tapahdu.
Anturit voivat myös antaa virheellistä signaalia, kuten tapahtuu kun MAF anturi "happanee". Se onkin niitä lähes ainoita antureita, joita vielä ei osata valmistaa siten, ettei ne vikaannu koskaan...joten jos joku keksii niin siinä on rikastuminen ja patentin laittamisen paikka.
Se pikkuhilaa antaa aina pienempää ja pienempää arvoa, se MAF todelliseen verrattuna, ja jossain kohtaa koneen ohjalmaa menee yli äyrään ja toteaa, ettei voi pitää paikkaansa. Kone kiertää 2000 rpm ja sinne muka menee vain sen verran ilmaa kuin yleensä menee tyhjäkäynnillä...mitä teen, onko siellä tukos imusarjassa, no laitan vikatilaohjelman päälle niin kone ei hajoa.
Tuossa matkan varrella kun se arvo on muuttunut, niin tehotkin on pikkuhiljaa pienentyneet ja pienentyneet (ja polttoaineen kulutus). Kiihdytyksessä syötönlisäystä on hidastettu, koska MAF antaa pienempää arvoa kuin oikea ilmamäärä on.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- kolarikalle
- Sisäänajossa

- Viestit: 21
- Liittynyt: To 21.12.2006 17:00
Jännä juttu kun ostin omaani Motonetistä uuden ilmamassamittarin niin se oli samanvalmistajan tekemä kuin alkuperäinen mikä oli autossa kinni varasoa numerokin oli sama mikä oli painettu mittarin kylkeen aino silmä määräinen ero oli että Mesen logo puuttui. Sanoisin että sulle on puhuttu p...aa tiskillä.Harald kirjoitti:No katos. Tänään kävin tiskillä aamulla ja sanoi että tarvikkeen laittaa omalla vastuulla ja se on lisännyt kulutusta monilla.kaltio15 kirjoitti:KL-varaosin myymä ilmamassamittari on saman tehtaan tekemä kuin alkuperäinen , ilman mersun lokoa.Mä otan sen alkuperäisen, en jaksa kikkailla sen enempää. Ahtopaineenmuunninmötikkä löytyi heti hyllystä. Pitäis tänään ehtiä tsuumailemaan niitä siitä lähteviä letkuja, ovatko ehjiä ja puhtaita.
alkuperäisosa saattaa useinkin olla sama kuin ns. tarvikeosa eli logo yleensä jätetään valmistusvaiheessa pois.
Itse olen töissä verstaassa jossa tehdään kuorma-auto puolelle osia alustaan ja vaihteistoon Volvolle, Scanialle,Mackille,Manille ja Renaultille.
Hassuinta on se että ne osat jotka menee ns. piraatti myyjille, maksavat paremmin kuin nuo em. valmistajat.
Heidän tarvikenumeroita tai logoja ei saa olla niissä osissa jotka menee ns. piraattipuolelle.
Itse olen töissä verstaassa jossa tehdään kuorma-auto puolelle osia alustaan ja vaihteistoon Volvolle, Scanialle,Mackille,Manille ja Renaultille.
Hassuinta on se että ne osat jotka menee ns. piraatti myyjille, maksavat paremmin kuin nuo em. valmistajat.
Heidän tarvikenumeroita tai logoja ei saa olla niissä osissa jotka menee ns. piraattipuolelle.
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
- kolarikalle
- Sisäänajossa

- Viestit: 21
- Liittynyt: To 21.12.2006 17:00
Muuan myyjä KL:ssä. Nimi on kuitissa mutten sano julkisella foorumilla. Mä haluaisin kuulla sen opetustilanteen, laita viestiä jos meetJP74 kirjoitti:
Kuka tämmösiä oikein höpöttää? Pitäs käydä varmaan neuvomassa vähän...
Jos ei lähe tuolla toimimaan niin sitten otetaan JP sun konstit käyttöön ja ilmamassamittari sekä EGR softataan pois pelistä. Poikkesin tänään Autobestillä kyselemässä josko siihen massamittariin vois vaihtaa liittimen samalla. Ei ois kuulemma monen euron sijoitus mutta huoltomies sitä katsottuaan sanoi sen olevan ehjä niin mitäpä tuosta, olkoon tuo vanha sitten.
Kampikammion tuuletus?
Kun haetuttaa tuota vikaa noin kummasti, kannattaisi tarkastaa, että kampikammion tuuletus toimii oikein. Syökö kone yhtään öljyä? Pari vuotta sitten omassa VAG-tuotteessani ilmeni samantapaista häiriötä, joka yltyi öljyn polttamiseksi. Lopulta vika löytyi viallisesta kampikammion huohotusventtiilistä (VAG-TDI koneiden tyyppivika? - en tiedä, onko Mersuissa yleinen).
Hyvä vinkki, kiitoksia tästäkin. Tuon kanssa on kyllä oppinut toisaalta jo elämäänkin, kun se tekee sen vian jo käynnistyksen jälkeen jos on tehdäkseen. Jos ei parkkiruudussa kierrokset nouse niin pelit seis puoleksi minuutiksi ja taas toimii.lahra kirjoitti:Sama vika ja oireet vaivasivat minunkin 200CDI:tä pari vuotta sitten.
Vikana oli kevyesti murteella oleva letku, joka menee imusarjasta
rintapellissä olevaan ahtopainetunnistimeen. Ote se noin 7 cm
pitkä kumiletku irti ja puristele käsissä, niin on ainakin yksi vika-
paikka eliminoitu.
Huudellaanpa pikkuisen tästäkin aiheesta. Auto on pelannut sen jälkeen (viikon?) kun ilmamassamittari vaihdettiin. En tiiä oisko se yksistään auttanut mutta sama tuolle kunhan toimii. Tämä on vähän outoa kun viimeisen temppuilun jälkeen auto antoi vikakoodin paineenmuuntimelta.
Mutta niin kauan kun toimii niin ei niin paljoa kiinnosta
Meno maistui jo niin hyvin että sain viikolla elämäni ensimmäiset ylinopeussakot (omaa huolimattomuutta tosin mukana
(ja poliiseilla pirun hyvä tutkapaikka, siellä otettiin lappuja huolella
)
Mutta niin kauan kun toimii niin ei niin paljoa kiinnosta





