No niin kolmatta kertaa käytin katiskaa samoilla valoilla katsastuksessa ja tällä kertaa sain huomautuksen kristallivalojen sumareista
Ei valokuviota kuulemma ollenkaan ja osoittaa minne sattuu. Pitää kuulemma säätää kohdalleen, mutta milläs säädät kun ovat kiinni siinä päävalon heijastimessa. Mitenkäs nämä voisi muuttaa lisäpitkiksi tai toimiviksi sumareiksi
Eipä nuo sumareiden polttimot näytä kauaa kestävänkään noissa kristalleissa. Muutaman käyttökerran jälkeen poksahtaa aina jompikumpi rikki. Joten otin molemmat polttimot pois ja hyvin menee katsastuksessakin läpi. Eipä ollut inssillä puhetta sumareiden suuntauksesta ennen polttiomoiden poistoa, ei tainnut sitten häikäistäkään ketään...
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Mersun oikein suunnatut sumarit ei kyllä häikäise vastaantulijoita
Tuosta polttimoiden poistosta, niin eikös niiden kuitenkin katsastuksessa kuulu toimia kun ovat siinä, sama juttuhan se on kaikissa lisävaloissa, jos valot on kiinni, niiden on toimittava
Polttimon vaihto aukosta voi varovasti taivuttaa sitä kuuppaa varresta, joissakin valoissa näytti olevan ne kuupat ihan miten sattuu, näin minä olen tehnyt ja kuvio paranee mutta ei liikaa voimaa ettei katkea
ihan vaan niinku pilkku asiana, eikös kaikkien autossa kiinni olevien valojen kuulu toimia katsastus tilanteessa?
Alle kirjoittanut on ainakin saanut vääntää kättä juurikin kyseisestä asiasta inssin kanssa..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Allu D. kirjoitti:ihan vaan niinku pilkku asiana, eikös kaikkien autossa kiinni olevien valojen kuulu toimia katsastus tilanteessa?
Alle kirjoittanut on ainakin saanut vääntää kättä juurikin kyseisestä asiasta inssin kanssa..
Mulla eri inssit hyväksyivät kymmenen vuoden ajan aikoinaan cabrio-golffin toimimattomat lisäpitkät maskissa..
Kerran yksi kysyi, että miksei pelaa. Sanoin, että maski geeteeiistä, enkä ole piuhoja tai releitä laitellut. Tulee nääs ajeltua etupäässä rätti alhaalla hellepäivinä..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Aina noilla katastusmiehillä on johonkin sanottavaa... Tuntuu, että saavat oman tyydytyksen, kun on jotakin sanomista. Paitsi sitten tietenkin vuoden 91 carinaan ei ole puuttumista, vaikka miten paskanen olis.... Tuntuu, että jos sanot työhaastattelussa (katsastusasemalle), että tykkäät tuningista tai mitään siihen suuntaan, niin "ei pääsyä töihin" lappu tulee välittömästi. Mutta jos sanot siellä, että "vihaan hienoja autoja", niin paikka on välittömästi sinun. Näin se tuntuu vain olevan...
Taitaa olla Osramit, muistaakseni, joku laatumerkki(?) kuitenkin. Saattaa noissa kristalliumpioissa vaan olla niin kuuma sisällä huonon ilmanvaihdon takia, että poksuttelee sumareiden polttimoita ihan jatkuvasti, muut kyllä kestää kuten pitääkin ja umpioissahan on H7+H1+H1. Tämä lämpöhalvaus-efekti nyt ihan amatöörin arvailuna...
Alkuperäiset polttimot oli "Made in P.R.C." eli Peoples Republic of China, siis Kiinasta. Kuten joku hyvin totesi aikaisemmassa asiaan liittyneessä keskustelussa, "ne polttimot on made in p*rse" ja sitä ne todella olikin.
Ja se sopii hyvin myös siihen miten se "made in" tässä kohtaa sanotaan ja kuuluukin sanoa!
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Niin siitä lämmöstä ei ole mittaustietoa, arvaus vain, mutta hyvä olis tietää syy sille miksi niitä polttimoita menee etusumareissa "jatkuvasti". Ymmärtääkseni ne toimivat hyvin MB:n orkkisumpioissa, ilman ongelmia. Itse en niiden kanssa ehtinyt ajella kauaa kun hommasin nuo kristallit, sillä toinen umpio edellisissä oli uusi ja toinen hieman tummunut, joten päätin vaihtaa molemmat...
Nuo sumarit olis kyllä hyvät "huomiovalot" päiväaikaan, kun ne kuitenkaan oikeasti EIVÄT häikäise ketään ja antavat kuitenkin hyvin näkyvyyttä liikenteessä. Ja samalla voisi säästää ajovalojen polttimoita siihen oikeaan tarpeeseen. (onhan se tuokin paikka "säästää"... )
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
JKL kirjoitti:Mitenkäs nämä voisi muuttaa lisäpitkiksi tai toimiviksi sumareiksi
Onko noissa muutens varmasti sumuvalo? Ettei se vaan ole kaukovalo ja sen takia kuvio mitä sattuu ja näytä liian ylös? Katsokaas mitä kirjaimia siinä E-merkin lähistöllä on ja löytyykö siitä esim. kaksi ref. lukua. Vai onko niissä mitään merkintöjä.
JKL kirjoitti:Mitenkäs nämä voisi muuttaa lisäpitkiksi tai toimiviksi sumareiksi
Onko noissa muutens varmasti sumuvalo? Ettei se vaan ole kaukovalo ja sen takia kuvio mitä sattuu ja näytä liian ylös? Katsokaas mitä kirjaimia siinä E-merkin lähistöllä on ja löytyykö siitä esim. kaksi ref. lukua. Vai onko niissä mitään merkintöjä.
Vähän komppaisin tätä lisävalopuolta tässä, mutta pitänee tarkistella omista valoista asia viellä.