Lampun raapimet jumittaa W202

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
messer
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Lampun raapimet jumittaa W202

Viesti Kirjoittaja messer »

Mitä pitäs tehdä kun kuskinpuoleinen ajovalon pyyhin jää pystyyn ,kun pariin otteeseen pyyhkii pissapojan kanssa tuulilasia.

Sitten kun auto seisoo about 20 min (ja joku ylikuumenemis juttu kait ) jäähtyy ja kääntää virrat niin sulka nykäisee itse itsensä taas oikeaan asentoon,

Tämä ilmiö siis tapahtuu vain kuskinpuolella ,onko näillä lampunpyyhkijöillä jotkut omat releet ym????

Ja mallihan oli C180 -98 (W202)

Ei kauheesti haittaa jos V**tusta ei lasketa :(
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Re: Lampun raapimet jumittaa W202

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

messer kirjoitti:Mitä pitäs tehdä kun kuskinpuoleinen ajovalon pyyhin jää pystyyn ,kun pariin otteeseen pyyhkii pissapojan kanssa tuulilasia.
(
Vaikuttaa kosketushäiriöltä. Pyyhkijän akselilla on käyttökytkimelle rinnakkainen asentokytkin, joka oikosulkee käyttökytkimen navat, jos sulka ei ole alhaalla. Joko tuo kytkin on palanut - on akselilla moottorin sisällä - tai sen johtojen liitin hapettunut. Veikkaan jälkimmäistä, koska toimii ainakin joskus...

Etsit pesimen johtojen liittimet, avaat ne ja putsaat hapettumat CRC:n avulla. Muutama "kiinni - irti" -nytkytys varmistaa kosketuksen.
Maadotusvika näkyisi pyyhkijän takerteluna tai pysähtymisenä tykkänään.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
nanno
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja nanno »

Sama?? vika mulla w202 -00 mallissa... mulla vika on vaan apukuskin puolella..

Joskus pyyhin liikkuu vähän matkaa kun auton käynnistää ja saattaa jäädä vaikka ihan pystyyn... ja sitten taas toisena päivänä se palautuu ihan normaalisti alas, mihin se kuuluukin...

Itse epäilen että vika on jossain maadoituksessa, koska ajovalon sulka liikkuu kun auton laittaa käyntiin vaikka ei pesimiä käytäkkään... Ilmeisesti se saa maita muuta kautta ja sen takia pyyhin liikkuu "itsekseen"...

Se on vaan pirun täyteen tukittu paikka ja ilmeisesti pitää purkaa vilkku, ajovalo, yms sälää ensin pois edestä, koska ajovalon pesimen moottori on ajovalon alapuolella... enkä sen liittimeenkään pääse käsiksi, kun en ole vielä ajovaloa alkanut irroittaa..

Jos jollain on ratkaisu tähän niin kertokaahan ihmeessä... voisiko vika olla hapettuneessa liittimessä (maa poikki), kun pyyhin pyyhkii ns. omia aikojaan...
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

ota pois koko raapimet. halpa ratkasu... :shock:
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Vastaa Viestiin