w201 190 2.6 -91 keittääää!!!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ragu88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 16.08.2006 22:13
Paikkakunta: jyväskylä

w201 190 2.6 -91 keittääää!!!!!

Viesti Kirjoittaja ragu88 »

eli tein tossa kansi rempan siihen kun nosti lämpöjä aina piku hiljaa luulin että asettuis sillä kansi remontilla.... mutta nyt kun kansirempan jäklkeen vähän aikaa ajanu niin lämmöt nousee oikeestaa "heti" tappiin ja alkaa keittään eli voisko olla että vesipumppu on paskana ? mitähän vesipumppu maksaa ja kattelin tuossa että se on vaikeempi otaa irti kun kansi ? :D
MB 190E 2.6 sportline -91
MB GE230 -89
MB W212 250 CDI -09
MB W204 200 CDI -08
MB W124 200D -95
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Voiko olla että pari kannen pulttia olisi unohtunut kiristää jos kerran heti menee tappiin? Paineita syylärissä, höyryjä pakoputkessa, termostaatti väärinpäin? Tää on vaan tällästä hakuammuntaa mitä mä harrastan. Syitähän voi olla monia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
john doe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 20.07.2007 09:06
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja john doe »

Kansi ei ollut halki eihän ? Vaihdoitko venyneet kansipultit uusiin ?Kiertääkö vesi varmasti ? Ts. syylari on yhtä kuuma alhaalta kun ylhäältä ? Keittääkö ihan varmasti ja oikeesti ? Oletko irtomittarilla mitannut lämmön? Anturi ? Mittari ?
( Hyvin usein pelätään pahinta ja kalleinta vaihtoehtoa vaikka vika saattaa olla sieltä halvimmasta ja helpoimmasta päästä. )
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Melko varmasti jäänyt johonkin kannen koloon ilmalukko. Ei neste kierrä.
Tai sitten vesipumpusta siivet irti. :D

Puhaltaako autoon sisälle lämmintä?
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Tee niinku bemareissa, nokka hallitunkilla niin ylös kun saa ja ilmaat sitten huolella!!! puristelet alavesiletkua ym. pitkä kone voi tosiaan olla ilmalukko. bemari keittää heti jos ei ole ilmannut oikein. Ja mersun kutosestahan ei ole kokemusta :oops:
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei mersun kutonen pitäisi olla mikään vaikea tapaus ilmauksen suhteen, tai ainakin itsellä onnistui ihan vain vettä kaatamalla ilman mitään erikoisempaa...Mutta ilmalukoltahan tuo kuulostaisi, kuten Mika T sanoi.

Jos ei sellaista vikaa niin mites termari? Sehän on nopsa ja helppo vaihtaa, pari minuuttia... Eikä se vesipumppukaan mikään hirmu paha ole vaihtaa jos siihen vika kallistuu, tosin ei ihan pari minuuttia riitä, pari tuntia voi olla lähempänä 8)
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

joskus tekee niin että ei ilmaannu paikalla käyttäessä ja sitten kun kylmällä koneella ottaa ja käy tuossa 500m päässä mutkan niin johan kerran käy mittari 120asteessa ja seuraavaksi syttyy sitten nesteen määrän merkkivalo....j
Itse tein ja säästin
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

petska kirjoitti:joskus tekee niin että ei ilmaannu paikalla käyttäessä ja sitten kun kylmällä koneella ottaa ja käy tuossa 500m päässä mutkan niin johan kerran käy mittari 120asteessa ja seuraavaksi syttyy sitten nesteen määrän merkkivalo....j
Ruetaanko sitten vaihtamaan palanutta kannentiivistettä? :lol:
edesmennyt
W201
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Joko kokki löytyi? Minä epäileisin tuota Mikan esittämää vesipumppuvikaa. 124 200D tuli vuosi sitten korjattavaksi, kun lämmöt heti käynnistyksen jälkeen tapissa. Vesipumpun siipi oli irti ja kahtena kappaleena. Vesipumppuvian paikallistaa, kun irrottaa ylävesiletkua hieman. Pitäisi tulla vettä paineella.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

onkos näissä om60x sarjan dieseleissä vesipumpun siivet metalliset?olikos joissain mersuissa nämä siivet jopa muoviset? :shock:

pitäis omasta om603 dt:stä vissiin vesipumpun kunto tarkistaa.
124 300d st
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

aseva kirjoitti:Joko kokki löytyi? Minä epäileisin tuota Mikan esittämää vesipumppuvikaa. 124 200D tuli vuosi sitten korjattavaksi, kun lämmöt heti käynnistyksen jälkeen tapissa. Vesipumpun siipi oli irti ja kahtena kappaleena. Vesipumppuvian paikallistaa, kun irrottaa ylävesiletkua hieman. Pitäisi tulla vettä paineella.
Mulla teko w201:ssä.
siis kun lähti ajamaan niin lämmöt(viisari) nousi vaan kokoajan ja tappiin asti.
Tarpeeksi kuin purin(vesipumpun käytin irti+termaria kattilassa keittelin+flektiä ohjaavan anturin testasin)
Ei kerännyt paineita eikä ilmaakaan tullut paisariin.
Lopullinen vika oli moottorinlämpöä mittaavassa anturissa.

En heti uskonut tuohon anturivikaan kun se nousi niin sievästi eikä yhtään heilahdellut.
edesmennyt
W201
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

mikko1981 kirjoitti:
petska kirjoitti:joskus tekee niin että ei ilmaannu paikalla käyttäessä ja sitten kun kylmällä koneella ottaa ja käy tuossa 500m päässä mutkan niin johan kerran käy mittari 120asteessa ja seuraavaksi syttyy sitten nesteen määrän merkkivalo....j
Ruetaanko sitten vaihtamaan palanutta kannentiivistettä? :lol:
ei se niin herkästi pala....tai ei ainakaan tähän mennessä ole palanut
Itse tein ja säästin
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

törkyturpa kirjoitti:onkos näissä om60x sarjan dieseleissä vesipumpun siivet metalliset?olikos joissain mersuissa nämä siivet jopa muoviset? :shock:

pitäis omasta om603 dt:stä vissiin vesipumpun kunto tarkistaa.
Muistaakseni 89-90 on alunperin muovinen siipi, joka irtoaa/halkee jossain vaiheessa.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

aseva kirjoitti:
törkyturpa kirjoitti:onkos näissä om60x sarjan dieseleissä vesipumpun siivet metalliset?olikos joissain mersuissa nämä siivet jopa muoviset? :shock:

pitäis omasta om603 dt:stä vissiin vesipumpun kunto tarkistaa.
Muistaakseni 89-90 on alunperin muovinen siipi, joka irtoaa/halkee jossain vaiheessa.
Ainakin minulla W201:ssä oli metalliset siivet
Siis vm 89
edesmennyt
W201
john doe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 20.07.2007 09:06
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja john doe »

Summa summarum. Oliko lopullinen vika siis anturivika ?
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1620
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Itse koittaisin (moottori kuumana)jäähdyttimen oikeaa reunaa ylhäältä alas sitten vasenta reunaa ylhäältä alas. Pillithän kulkee syylärissä vaakatasossa. Jos vasemmassa reunassa on viileä jossain kohdin niin pillit on tukossa ja vesi ei pääse kunnölla kiertämään-lämmöt nousee enemmän kuin termostaatti sallii. Oire pahempi juuri paikallaan tyhjäkäynnillä. Matka-ajossa tasaisesti ajaessa toimii silloinkin hyvin.
Vesi pitäisi kaataa moottoriin mahdollisimman hitaasti jotta ilma ehtii tulla pois-ei jää ilmataskuja.
Jos mittari menee tappiin heti käynnistämisen jälkeen niin silloinhan ei voi olla muuta vikaa kuin anturi viallinen-eihän kone voi olla 120 asteinen muutamaan minuuttiin?
Avatar
ragu88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 16.08.2006 22:13
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ragu88 »

joo o nyt on kansi taas auki ja kansipahvi ei nyt ihmeemin oo palanu huomenna vien kannen tuonne kantaslle tarkastettavaks onko taas meny kieroks... termari toimii vesipumppu ei oo rikki ja uudet kannen pultit ja tiivistett on :D eli vaihto ehtoija ei oikeen oo kun että kasaan huolella seuraavalla kerran! niin ja mikähän mahtais olla neste tilavuus 2.6 koneessa ?
MB 190E 2.6 sportline -91
MB GE230 -89
MB W212 250 CDI -09
MB W204 200 CDI -08
MB W124 200D -95
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

ellen väärin muista niin määrät oli öljylle 6,2 ja jäähd.nesteelle 9l..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Haynes kirjasta luettua:

Öljyä 6,0l öljynsuodatin mukaanlukien
Vettä (min-max) 9-9,5l
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin