w201 190 2.6 -91 keittääää!!!!!
w201 190 2.6 -91 keittääää!!!!!
eli tein tossa kansi rempan siihen kun nosti lämpöjä aina piku hiljaa luulin että asettuis sillä kansi remontilla.... mutta nyt kun kansirempan jäklkeen vähän aikaa ajanu niin lämmöt nousee oikeestaa "heti" tappiin ja alkaa keittään eli voisko olla että vesipumppu on paskana ? mitähän vesipumppu maksaa ja kattelin tuossa että se on vaikeempi otaa irti kun kansi ?
MB 190E 2.6 sportline -91
MB GE230 -89
MB W212 250 CDI -09
MB W204 200 CDI -08
MB W124 200D -95
MB GE230 -89
MB W212 250 CDI -09
MB W204 200 CDI -08
MB W124 200D -95
Kansi ei ollut halki eihän ? Vaihdoitko venyneet kansipultit uusiin ?Kiertääkö vesi varmasti ? Ts. syylari on yhtä kuuma alhaalta kun ylhäältä ? Keittääkö ihan varmasti ja oikeesti ? Oletko irtomittarilla mitannut lämmön? Anturi ? Mittari ?
( Hyvin usein pelätään pahinta ja kalleinta vaihtoehtoa vaikka vika saattaa olla sieltä halvimmasta ja helpoimmasta päästä. )
( Hyvin usein pelätään pahinta ja kalleinta vaihtoehtoa vaikka vika saattaa olla sieltä halvimmasta ja helpoimmasta päästä. )
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
Ei mersun kutonen pitäisi olla mikään vaikea tapaus ilmauksen suhteen, tai ainakin itsellä onnistui ihan vain vettä kaatamalla ilman mitään erikoisempaa...Mutta ilmalukoltahan tuo kuulostaisi, kuten Mika T sanoi.
Jos ei sellaista vikaa niin mites termari? Sehän on nopsa ja helppo vaihtaa, pari minuuttia... Eikä se vesipumppukaan mikään hirmu paha ole vaihtaa jos siihen vika kallistuu, tosin ei ihan pari minuuttia riitä, pari tuntia voi olla lähempänä
Jos ei sellaista vikaa niin mites termari? Sehän on nopsa ja helppo vaihtaa, pari minuuttia... Eikä se vesipumppukaan mikään hirmu paha ole vaihtaa jos siihen vika kallistuu, tosin ei ihan pari minuuttia riitä, pari tuntia voi olla lähempänä
Ruetaanko sitten vaihtamaan palanutta kannentiivistettä?petska kirjoitti:joskus tekee niin että ei ilmaannu paikalla käyttäessä ja sitten kun kylmällä koneella ottaa ja käy tuossa 500m päässä mutkan niin johan kerran käy mittari 120asteessa ja seuraavaksi syttyy sitten nesteen määrän merkkivalo....j
edesmennyt
W201
W201
Joko kokki löytyi? Minä epäileisin tuota Mikan esittämää vesipumppuvikaa. 124 200D tuli vuosi sitten korjattavaksi, kun lämmöt heti käynnistyksen jälkeen tapissa. Vesipumpun siipi oli irti ja kahtena kappaleena. Vesipumppuvian paikallistaa, kun irrottaa ylävesiletkua hieman. Pitäisi tulla vettä paineella.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45
Mulla teko w201:ssä.aseva kirjoitti:Joko kokki löytyi? Minä epäileisin tuota Mikan esittämää vesipumppuvikaa. 124 200D tuli vuosi sitten korjattavaksi, kun lämmöt heti käynnistyksen jälkeen tapissa. Vesipumpun siipi oli irti ja kahtena kappaleena. Vesipumppuvian paikallistaa, kun irrottaa ylävesiletkua hieman. Pitäisi tulla vettä paineella.
siis kun lähti ajamaan niin lämmöt(viisari) nousi vaan kokoajan ja tappiin asti.
Tarpeeksi kuin purin(vesipumpun käytin irti+termaria kattilassa keittelin+flektiä ohjaavan anturin testasin)
Ei kerännyt paineita eikä ilmaakaan tullut paisariin.
Lopullinen vika oli moottorinlämpöä mittaavassa anturissa.
En heti uskonut tuohon anturivikaan kun se nousi niin sievästi eikä yhtään heilahdellut.
edesmennyt
W201
W201
ei se niin herkästi pala....tai ei ainakaan tähän mennessä ole palanutmikko1981 kirjoitti:Ruetaanko sitten vaihtamaan palanutta kannentiivistettä?petska kirjoitti:joskus tekee niin että ei ilmaannu paikalla käyttäessä ja sitten kun kylmällä koneella ottaa ja käy tuossa 500m päässä mutkan niin johan kerran käy mittari 120asteessa ja seuraavaksi syttyy sitten nesteen määrän merkkivalo....j
Itse tein ja säästin
Muistaakseni 89-90 on alunperin muovinen siipi, joka irtoaa/halkee jossain vaiheessa.törkyturpa kirjoitti:onkos näissä om60x sarjan dieseleissä vesipumpun siivet metalliset?olikos joissain mersuissa nämä siivet jopa muoviset?
pitäis omasta om603 dt:stä vissiin vesipumpun kunto tarkistaa.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Ainakin minulla W201:ssä oli metalliset siivetaseva kirjoitti:Muistaakseni 89-90 on alunperin muovinen siipi, joka irtoaa/halkee jossain vaiheessa.törkyturpa kirjoitti:onkos näissä om60x sarjan dieseleissä vesipumpun siivet metalliset?olikos joissain mersuissa nämä siivet jopa muoviset?
pitäis omasta om603 dt:stä vissiin vesipumpun kunto tarkistaa.
Siis vm 89
edesmennyt
W201
W201
Itse koittaisin (moottori kuumana)jäähdyttimen oikeaa reunaa ylhäältä alas sitten vasenta reunaa ylhäältä alas. Pillithän kulkee syylärissä vaakatasossa. Jos vasemmassa reunassa on viileä jossain kohdin niin pillit on tukossa ja vesi ei pääse kunnölla kiertämään-lämmöt nousee enemmän kuin termostaatti sallii. Oire pahempi juuri paikallaan tyhjäkäynnillä. Matka-ajossa tasaisesti ajaessa toimii silloinkin hyvin.
Vesi pitäisi kaataa moottoriin mahdollisimman hitaasti jotta ilma ehtii tulla pois-ei jää ilmataskuja.
Jos mittari menee tappiin heti käynnistämisen jälkeen niin silloinhan ei voi olla muuta vikaa kuin anturi viallinen-eihän kone voi olla 120 asteinen muutamaan minuuttiin?
Vesi pitäisi kaataa moottoriin mahdollisimman hitaasti jotta ilma ehtii tulla pois-ei jää ilmataskuja.
Jos mittari menee tappiin heti käynnistämisen jälkeen niin silloinhan ei voi olla muuta vikaa kuin anturi viallinen-eihän kone voi olla 120 asteinen muutamaan minuuttiin?
joo o nyt on kansi taas auki ja kansipahvi ei nyt ihmeemin oo palanu huomenna vien kannen tuonne kantaslle tarkastettavaks onko taas meny kieroks... termari toimii vesipumppu ei oo rikki ja uudet kannen pultit ja tiivistett on eli vaihto ehtoija ei oikeen oo kun että kasaan huolella seuraavalla kerran! niin ja mikähän mahtais olla neste tilavuus 2.6 koneessa ?
MB 190E 2.6 sportline -91
MB GE230 -89
MB W212 250 CDI -09
MB W204 200 CDI -08
MB W124 200D -95
MB GE230 -89
MB W212 250 CDI -09
MB W204 200 CDI -08
MB W124 200D -95