Tilasinkin rengasonlinesta noi Falkenin FK-452koossa 225/45R17. Antoivat paremmat tulokset kuin nokian NRVi ja hinta oli miltein sama. Hintaa sarjalle tuli noin 430e. Saa nähdä kauan mahtaa mennä ennen kuin renkaat ovat täällä.. Noh onhan tässä aikaa kesään..Kryptonite kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia Nokian NRVi:stä? Tulos taulukot näyttävät ainakin hyvältä.
Olen tuossa harkinnut tilavaani tuollaiset rengasonline:sta kun näyttävät olevan hyvän hintaiset tuossa 225/45R17 koossa. (voi olla talvitarjous)
Viime kesänä täkäläiset rengasliikkeet kehtasivat pyytää yli 700e sarjasta asennettuna..
Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
220.128 Black Mirror
Ne Rengas-onlinen rengastestilinkit eivät sitten muuten perustu mihinkään vertailutesteihin vaan käyttäjäarvioihin. Eli kun ei ole rinnakkain testattu eri renkaita, saati sitten että arvosteluperusteet olisivat samat, ei nuo kerro oikeastaan yhtään mitään. Näin siis ainakin tuon TyreTest.com:in osalta. Noita muita linkkejä en ole niin tarkkaan tutkinut.
W123 280TE -79
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
sanokaas viisaammat että mites pyörii W202:sessa takana toi 9" leveä vanne
et29 ? ottaako kiinni lokariin vai? Ja sanokaas samalla mikä rengastus olisi oikea vaihtoehto kyseiselle setille mikäli alle iloisesti mahtuisivat?
RH topline AA
8x17 5x112 et35
9x17 5x112 et29
Kiitos.
et29 ? ottaako kiinni lokariin vai? Ja sanokaas samalla mikä rengastus olisi oikea vaihtoehto kyseiselle setille mikäli alle iloisesti mahtuisivat?
RH topline AA
8x17 5x112 et35
9x17 5x112 et29
Kiitos.
MB W202 C200 Kompressor -97
Nettivanne
Moron tietäjät,
olen hankkimassa uusia aluvanteita
w124 300E:hen.
Nettivanne.fi mukaan minimi Et on 38
ja maksimi Et 49.
Pitääkös tämä paikkansa? vai onko
sivustoilla väärää tietoa.
Mielellään lueskentelisin myös, että
minkäslaista vannetta alta löytyy
.
tv; Masa
olen hankkimassa uusia aluvanteita
w124 300E:hen.
Nettivanne.fi mukaan minimi Et on 38
ja maksimi Et 49.
Pitääkös tämä paikkansa? vai onko
sivustoilla väärää tietoa.
Mielellään lueskentelisin myös, että
minkäslaista vannetta alta löytyy

tv; Masa
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Nettivanne
ET 35 Sopii vielä vallan mainosti. Itsellä tuolla ET:llä vanteet cupeissa. Koko 17".masa66 kirjoitti:Moron tietäjät,
olen hankkimassa uusia aluvanteita
w124 300E:hen.
Nettivanne.fi mukaan minimi Et on 38
ja maksimi Et 49.
Pitääkös tämä paikkansa? vai onko
sivustoilla väärää tietoa.
Mielellään lueskentelisin myös, että
minkäslaista vannetta alta löytyy.
tv; Masa
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=33440Voihanrontti kirjoitti:No mitenkä sitä nyt sitten, ku pitäis saaha tuohon coupeen vanteet j mieli tekis kovin 19 tuumasia, ni minkä levyset sinne menis ja kuka mitä hä? Kaaria valmis levittään hieman. Millä ET.llä ja minkä kokosilla kumeilla
? Tuninki miehet hoi! Lievästi madallettu on.
Mielestäni tuo 19" ei ole hyvä kyllä tuohon cupeeseen. korkeintaan 18"
Eikä taida vallan hyvin edes mahtua.
220.128 Black Mirror
Parachos kirjoitti:sanokaas viisaammat että mites pyörii W202:sessa takana toi 9" leveä vanne
et29 ? ottaako kiinni lokariin vai? Ja sanokaas samalla mikä rengastus olisi oikea vaihtoehto kyseiselle setille mikäli alle iloisesti mahtuisivat?
RH topline AA
8x17 5x112 et35
9x17 5x112 et29
Kiitos.
tietoa tarvisi...pitäisi vanteet tilhauttaa kohta puoliin.. Olisiko parempi laittaa kaikki 8x17 ja taakse "levike" palat


MB W202 C200 Kompressor -97
Hyvät renkaat
Tilasin P.Lähdesmäeltä www.aluvanteet.com
17" MB Almach + GoodYear Eagle F1 (225/45) kaverin suosituksesta.
Koko paketti tonnin pintaan matkahuollosta ja ei voi muuta kuin
suositella! Auto siis W203. Toimitus oli erittäin nopea.
Noissa GoodYeareissa on aivan tautinen pito. Välillä vaikuttaa siltä,
että autoa ei saa kulkemaan niin kovaa, että se ei mutkista menisi
noilla renkailla
No yleisesti ottaen ajelen melko rauhallisesti, joten saattavat olla
vähän turhankin hyvät renkaat alle, mutta eihän sitä koskaan
tiedä, jos joutuu vaikka maantiellä väistämään. Silloin pidosta on
hyötyä.
Vanteita olisi tietysti parempia ja kalliimpiakin, mutta tämä
paketti miellytti silmää ja oli edullinen hinnaltaan.
17" MB Almach + GoodYear Eagle F1 (225/45) kaverin suosituksesta.
Koko paketti tonnin pintaan matkahuollosta ja ei voi muuta kuin
suositella! Auto siis W203. Toimitus oli erittäin nopea.
Noissa GoodYeareissa on aivan tautinen pito. Välillä vaikuttaa siltä,
että autoa ei saa kulkemaan niin kovaa, että se ei mutkista menisi
noilla renkailla

No yleisesti ottaen ajelen melko rauhallisesti, joten saattavat olla
vähän turhankin hyvät renkaat alle, mutta eihän sitä koskaan
tiedä, jos joutuu vaikka maantiellä väistämään. Silloin pidosta on
hyötyä.
Vanteita olisi tietysti parempia ja kalliimpiakin, mutta tämä
paketti miellytti silmää ja oli edullinen hinnaltaan.
W140 kesäkumit?
Onkos kokemuksia mitkä renkaat pelaa W140 alla. Omamassaakin on yli 2100kg. Harkinnassa vakiokokoinen 235/60 16 Nokia Z.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
itsellä 300 ce mursussa Oxigin Lexon 8x18 ( http://www.rautamo.fi/ ) renkaina 235/40... muuten mahtuu varsin hyvin pyörimään, mut matka-ajossa ottaa töyssyissä vasemman etukaaren takaosaan kiinni... pitäis hieman muokkailla... autossa on weitec:in alusta sarja...
300 ce -88
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Nokialaiset tuli rengasonlinen kautta ihan asiallisesti vähän yli viikossa.
Kaikki muuten hyvin mutta täristää! Painotus pitäisi olla ok ja vanteet on alkuperäiset MB alut joissa ei näy lommoja. Talvirenkaillakin (nokia hkpl 4) jonkinverran täristi mutta ei läheskään näin paljoa
Kaikki muuten hyvin mutta täristää! Painotus pitäisi olla ok ja vanteet on alkuperäiset MB alut joissa ei näy lommoja. Talvirenkaillakin (nokia hkpl 4) jonkinverran täristi mutta ei läheskään näin paljoa

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Sava oli ainakin velipojalla vetelät alla, tosin nopeusluokka t ja profiilia sen 70. Voi olla parantunut kanssa laatu, muutama vuosi aikaa.
Itse panin kesäksi kumho ecsta ku19 215/45wr17 91. Kuivalla pitää pirun hyvin, mutta märällä ovat huonot, mielestäni. Halvat oli, www.vannetukku.fi ostin. En ehkä osta kuitenkaan toiste.
Itse panin kesäksi kumho ecsta ku19 215/45wr17 91. Kuivalla pitää pirun hyvin, mutta märällä ovat huonot, mielestäni. Halvat oli, www.vannetukku.fi ostin. En ehkä osta kuitenkaan toiste.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa
Olen tässä hankkimassa uusia renkaita/vanteita ja tarkoituksena on laittaa autoon 8" leveät ja 16 tuumaiset vanteet. Renkaiksi suunnitelin kokoa 205/55/16, mutta mieleen juolahti, että pystyykö 205 kumeja laittamaan 8" leveille vanteille "ongelmitta"?
Mielelläni pitäisin rengaskoon mahdollisimman kapeana mm. kustannus syistä. Löytyykö keneltäkään kokemuksia?
Mielelläni pitäisin rengaskoon mahdollisimman kapeana mm. kustannus syistä. Löytyykö keneltäkään kokemuksia?
W124 200E -89
Tuo rengaskoko menee 8 tuumaselleki vielä ihan ok, suositus tosin on maks. 7½ tuumaselle vanteelle.LauriL kirjoitti:Olen tässä hankkimassa uusia renkaita/vanteita ja tarkoituksena on laittaa autoon 8" leveät ja 16 tuumaiset vanteet. Renkaiksi suunnitelin kokoa 205/55/16, mutta mieleen juolahti, että pystyykö 205 kumeja laittamaan 8" leveille vanteille "ongelmitta"?
Mielelläni pitäisin rengaskoon mahdollisimman kapeana mm. kustannus syistä. Löytyykö keneltäkään kokemuksia?
Mahdollisesti tuossa koossa kumin tarjoama suoja vanteelle ei ole enää kummonen ja riippuen tietysti vanteen mallista niin saattapi reunat jäähä yli kumin ja sitä myötä joutua alttiiksi kivenhakkaumille.
Itellä oli tossa ex. W201:sessä 7½ vanteella 205/45 kumi ja ainakin siinä takasista hakkautui reunat kun kumi ei ihan riittänyt vanteen leveydelle.
Mutta se on sitte sitä saksa-tuninkia parhaimmillaan

Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Sattui tänään Motonetissä silmiin peräkärryn pyörät, 4 kpl:
. No, halpisrenkaita saa jo aika halvalla ja tietysti käytettyjä vanteitakin on tarjolla mutta nämähän oli uusia, ja vissiin tasapainotettuja. Onkohan vanteet autokäyttöön sallitut
.
Hinta 74 euroa kappale, kitkarengas, merkki joku Road King tai sinnepäin, peltivanne jossa ET30. Näinköhän nuo sopisi W123/W126 mersuunwww.motonet.fi kirjoitti:Tuote: 45-2354 Peräk.vanne+185R14C 850kg5x112




1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Nyt on 8x16" vanteet 205 kumeille asennettuna ja ihan hyvältä näyttää. Asentaja kyllä totesi, että " - vähän olisi saanut olla leveämpi rengas, mutta se on tietenkin ihan mistä ite tykkää". Tuo nyt olikin jo tiedossa ja ihan hyvin nuo tuonkin kokoisille renkaille passaa.salesone kirjoitti: Tuo rengaskoko menee 8 tuumaselleki vielä ihan ok, suositus tosin on maks. 7½ tuumaselle vanteelle.
W124 200E -89
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Minkäs kokoiset vanteet voi W210:n laittaa ilman että autosta tulee kivireki? Onko 18" vielä mukavat alla, vai pitääkö pysyä 17:ssa? 19-tuumaa uskon jo olevan liian suuret. Auto on -01 Avantgarde.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Jatketaan tähän thredaiin, jos tulisi neuvoja:
Eli ostin alkuvuodesta tuon W210 vm.01:n, ja talvikumeilla pirssi kulki kuin juna. Nyt heiten kesäkumit alle, ja stana, vehjehän luikertelee pahemmin kuin särkänniemen possujuna (ei tuohon vois niin nuoria päästääkkään). Kaikki kaistanvaihdot ja varsinkin urapaikkaukset ovat ihan helvettiä. Itseasiassa pirssi pysyy kyllä suunnassa kunhan pitää ratin vain tiukasti aikomaansa suuntaan, eikä korjaa vaikka perstuntuma niin vahvasti käskeekin.
Alapalloissa tuskin vika on, koska käytin vehkeen autotohtorilla, eikä silloin välyksiä löytynyt. Ja vika tosiaan ilmestyi heti renkaan vaihdossa. Kyseessä siis jotkin Michelinin kumit, koko 215/55 R16, orkkis(?) peltivanteet (7 1/2J ET41). Rengaspaineita kokeilin kohottaa vajaaseen kolmeen, mutta ei sanottavasti parantunut.
Eli varsinainen kysymys:
Mikä olisi lääke/sopiva kumikoko, nuo kesärenkaat kun ovat kyllä jo sakkorajoilla uriltaan, eli uudet joudun jokatapauksessa ostamaan? Yrittääkö muuttaa profiilia vai ostaa 17" vanteet (jolloin kyllä profiili madaltuu)
Yksi rengas oli kulutuspinnaltaan n. 1mm parempi kuin muut, lienee uusittu hieman muita myöhemmin, koska kuitenkin tasaisesti olivat kuluneet. Tuskin tämä noin pahaa ilmiötä aiheuttaa? Parempi kumi on lisäksi sijoitettu taakse.
Koska kuitenkin talvikumit toimivat (saman kokoiset ja samanlaisilla peltivanteilla), pitäisikö etsiä jäykempää vai pehmeämpää runkoa?
Entä kuinka nopeusluokka vaikuttaa? Nuo nykyiset ovat H:t, entä jos hankkisi V tai W-luokkaiset (rengas-onlinessa hintaeroa ei juuri ole)?
Entäs kuormitusluokka, jos koittaisi löytää suuremmalle kuin 93:lle tarkoitetut?
Nimim. "ei viittis nastojakaan nyppiä..."
Eli ostin alkuvuodesta tuon W210 vm.01:n, ja talvikumeilla pirssi kulki kuin juna. Nyt heiten kesäkumit alle, ja stana, vehjehän luikertelee pahemmin kuin särkänniemen possujuna (ei tuohon vois niin nuoria päästääkkään). Kaikki kaistanvaihdot ja varsinkin urapaikkaukset ovat ihan helvettiä. Itseasiassa pirssi pysyy kyllä suunnassa kunhan pitää ratin vain tiukasti aikomaansa suuntaan, eikä korjaa vaikka perstuntuma niin vahvasti käskeekin.
Alapalloissa tuskin vika on, koska käytin vehkeen autotohtorilla, eikä silloin välyksiä löytynyt. Ja vika tosiaan ilmestyi heti renkaan vaihdossa. Kyseessä siis jotkin Michelinin kumit, koko 215/55 R16, orkkis(?) peltivanteet (7 1/2J ET41). Rengaspaineita kokeilin kohottaa vajaaseen kolmeen, mutta ei sanottavasti parantunut.
Eli varsinainen kysymys:
Mikä olisi lääke/sopiva kumikoko, nuo kesärenkaat kun ovat kyllä jo sakkorajoilla uriltaan, eli uudet joudun jokatapauksessa ostamaan? Yrittääkö muuttaa profiilia vai ostaa 17" vanteet (jolloin kyllä profiili madaltuu)
Yksi rengas oli kulutuspinnaltaan n. 1mm parempi kuin muut, lienee uusittu hieman muita myöhemmin, koska kuitenkin tasaisesti olivat kuluneet. Tuskin tämä noin pahaa ilmiötä aiheuttaa? Parempi kumi on lisäksi sijoitettu taakse.
Koska kuitenkin talvikumit toimivat (saman kokoiset ja samanlaisilla peltivanteilla), pitäisikö etsiä jäykempää vai pehmeämpää runkoa?
Entä kuinka nopeusluokka vaikuttaa? Nuo nykyiset ovat H:t, entä jos hankkisi V tai W-luokkaiset (rengas-onlinessa hintaeroa ei juuri ole)?
Entäs kuormitusluokka, jos koittaisi löytää suuremmalle kuin 93:lle tarkoitetut?
Nimim. "ei viittis nastojakaan nyppiä..."
Nonniin, nyt alla Continentalin PremiumContact 2:t koossa 215/55 R16 V parin päivän ajokokemuksella. Ja Mersu kulkee taas kuin mersun pitääkin! Eli nuo vanhat kuluneet Michelinit olivat vain aivan p*rseestä, ja alusta on edelleen kunnossa. Toivottavasti Contit pitävät kutinsa kuluneenakin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01