C 220D -94 lämmityslaiteongelma
C 220D -94 lämmityslaiteongelma
Hei rakkaat mersumiehet,
Sattui tuossa helsinkireissulla niin, että kesken ajon rupesi puhallin työntämään lämmintä ilmaa. En säätänyt mitään vipua. Lämmintä ilmaa tulee kaikista muista rei`stä, paitsi keskikonsolin kahdesta keskiaukosta. Autossa ei ole ilmastointia.
Mikähän lie johtotähteeni tullut ? Lämpötilan säädin ei reagoi millään lailla. Tuntuu, että oikealta puolelta ilman lämpötila on hiukan alhaisempi, kuin vasemmalta puolen.
Millainen mekanismi säätelee tulevan ilman lämpötilaa, ja liekkö miten vaikea itse korjata ?
Jan-Erik
jhi miukumauku joensuulainen.com
Sattui tuossa helsinkireissulla niin, että kesken ajon rupesi puhallin työntämään lämmintä ilmaa. En säätänyt mitään vipua. Lämmintä ilmaa tulee kaikista muista rei`stä, paitsi keskikonsolin kahdesta keskiaukosta. Autossa ei ole ilmastointia.
Mikähän lie johtotähteeni tullut ? Lämpötilan säädin ei reagoi millään lailla. Tuntuu, että oikealta puolelta ilman lämpötila on hiukan alhaisempi, kuin vasemmalta puolen.
Millainen mekanismi säätelee tulevan ilman lämpötilaa, ja liekkö miten vaikea itse korjata ?
Jan-Erik
jhi miukumauku joensuulainen.com
Hei!
Paljon on puhuttu noista närhen munista. Ilmeisesti ne munat ovat konehuoneen puolella, akun liittimen vieressä alumiinikoteloidut käämit. Aukaisin ruuvit, ja valutti jäähdytinnesteet pihamaalle, jesshh...
Joku puhui aikaisemmissa keskusteluissa, että munat pitää pestä tai puhdistaa. Miten lie saanee auki kotelon ? Oli tinattu jotkut johdot käämeihin, joten voivat katketa, jos menee aukomaan pakkausta ?
Mittasin virtamittarilla jännitteen munien liittimestä. Liittimeen tuli kolme johtoa. Keskimmäisestä johdosta tuli täysi jännite olipahan säätimet kylmällä tai kuumalla. Reunimmaisiin johtoihin ei voltteja tullut ollenkaan, oli säätö millä tahansa.
Auttaako tämä ratkaisemaan asian, missä vika, sulakkeet olen omasta mielestäni katsonut.
Kun auton käynnistää, tuntuu, että oikealta puolelta tulee suhteellisen kylmää ilmaa, mutta kun lähtee ajamaan, rupeaa puhaltamaan lämmintä. Vasen puoli on tulikuumana oli tilanne mikä tahansa.
Jan-Erik
Paljon on puhuttu noista närhen munista. Ilmeisesti ne munat ovat konehuoneen puolella, akun liittimen vieressä alumiinikoteloidut käämit. Aukaisin ruuvit, ja valutti jäähdytinnesteet pihamaalle, jesshh...
Joku puhui aikaisemmissa keskusteluissa, että munat pitää pestä tai puhdistaa. Miten lie saanee auki kotelon ? Oli tinattu jotkut johdot käämeihin, joten voivat katketa, jos menee aukomaan pakkausta ?
Mittasin virtamittarilla jännitteen munien liittimestä. Liittimeen tuli kolme johtoa. Keskimmäisestä johdosta tuli täysi jännite olipahan säätimet kylmällä tai kuumalla. Reunimmaisiin johtoihin ei voltteja tullut ollenkaan, oli säätö millä tahansa.
Auttaako tämä ratkaisemaan asian, missä vika, sulakkeet olen omasta mielestäni katsonut.
Kun auton käynnistää, tuntuu, että oikealta puolelta tulee suhteellisen kylmää ilmaa, mutta kun lähtee ajamaan, rupeaa puhaltamaan lämmintä. Vasen puoli on tulikuumana oli tilanne mikä tahansa.
Jan-Erik
Hei, mitenkäs ne ohmit mitataan niistä munista ? Mitataanko ohmit liitin irti ? Virtamittarin navat munien reunimmaisiin pistokkeisiin, vai kuinka ? Mitä mittarin tulisi näyttää ?
Olen kokeillut toisella lämmönsäätöpaneelilla, ja kuumaa tulee silti. Nyt ois hyvät neuvot tarpeen, jottei tarvitsisi Veholle huoltoon viedä autoa.
Olen kokeillut toisella lämmönsäätöpaneelilla, ja kuumaa tulee silti. Nyt ois hyvät neuvot tarpeen, jottei tarvitsisi Veholle huoltoon viedä autoa.
[quote="jhi"]Hei, mitenkäs ne ohmit mitataan niistä munista ? Mitataanko ohmit liitin irti ? Virtamittarin navat munien reunimmaisiin pistokkeisiin, vai kuinka ? Mitä mittarin tulisi näyttää ?[quote]
Liitin irti ja mittaat vastuksen keskimmäisen ja reunimmaisten välillä. Arvoista en osaa sanoa, mutta jos ne ovat molemmissa suunnilleen samat ja jotain muuta kuin 0 tai ääretön niin veikkaisin, että ovat kunnossa.
Liitin irti ja mittaat vastuksen keskimmäisen ja reunimmaisten välillä. Arvoista en osaa sanoa, mutta jos ne ovat molemmissa suunnilleen samat ja jotain muuta kuin 0 tai ääretön niin veikkaisin, että ovat kunnossa.