kytkimen pääsylinterin vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jimi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 13.01.2006 14:42
Paikkakunta: martinniemi

kytkimen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja jimi82 »

olen tässä vaihtamassa kytkimen pääsylinteriä, rupesin miettimään pittääkö sitä ilmata mitenkään?
123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Pitää se ilmata niinkuin kytkin normaalistikkin muttei tarvi irrallaan niinkuin jarrupääsylinteri.Helpoin konsti ilmata kytkin taitaa olla painaa jarrusatulasta nestettä pitkän letkun avulla kytkimentyösylinteriin ja ilmata järjestelmä tavallaan väärinpäin jarrua painelemalla.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3019
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Helppo tapa ilmata koko kytkinpiiri:

- hae halpiskaupasta hakemassa pieni tippakannu ja puoli metriä 5 mm. muoviletkua, läpinäkyvää mieluiten.
- kytkinnesteen säiliön kansi auki
- pletkun toinen pää tippakannuun ja toinen kytkimen työsylinterin ilmaruuviin.
- ilmaruuvia 7 mm. kiitoavaimella kierros auki.
- tippakannuun kytkinnestettä ja pumppaamaan. Tässä vaiheessa on hyvä, että on kaveri joka tarkastelee millonka alkaa tapahtua nestesäiliössä ja sitten huuto "hep" kun alkaa pinta nousta uhkaavasti.
- kytkinnesteen kansi kiinni, työsylinterin ilmaruuvi kiinni ja kumihattu paikalleen.

En suoraan sanoen tiedä paljonko kytkinnestettä säiliössä pitäisi olla ennen kun ilmaustouhuun ryhtyy. Hyvin tuo ainakin itsellä sujuu.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Vastaa Viestiin