2.3 16v öljynpaineet
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
2.3 16v öljynpaineet
elikkäs. tuli ostettua tuommonen cosworth mersu tos viikko sitte. öljyn paineet nousee vasta noin 10 sekunnin jälkee kun auton on laittanut käyntii. kun ulkona kuuntelee niin kuullostaa siltä että kanteen ei tule heti käynnistämisen jälkeen öljyä eli pyörii rauta rautaa vasten? jos auto seisoo yön yli niin silloin tekee tuon mut jos päivällä kun useasti starttaa auton niin silloin ei tee. mikä voisi olla vikana? öljypumppu? suodatin?
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
kuin moottori on 80-90 niin öljyn paineet ovat yli 3bar.eli tapissa.NFS kirjoitti:Ei kovin terveeltä kuullosta. Paineet pitäis nousta aika nopeasti. Paljonko on öljynpaineet kun öljyn lämmöt on luokkaa 80-90c jos motti on kunnossa pitäis olla lähempänä 3bar eli mittari tapissa.
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Onko varma että se mittari toimii oikein? Itellä toimii näennäisen hyvin, mutta oikeeta lukemaa se ei välttämättä näytä.
Siitä tiedän että lämpimänä tyhjäkäynnil paineet ei oo tapissa (2,5), mutta vähänkin kun kaasuttaa, nousee tappiin. Joskus se vain ei sitten näytäkään oikein, vaan on aina tapissa, myös tyhjäkäynnillä.
Elikkäs mulla tuon mittarin luotto ei ole 100%.
Siitä tiedän että lämpimänä tyhjäkäynnil paineet ei oo tapissa (2,5), mutta vähänkin kun kaasuttaa, nousee tappiin. Joskus se vain ei sitten näytäkään oikein, vaan on aina tapissa, myös tyhjäkäynnillä.
Elikkäs mulla tuon mittarin luotto ei ole 100%.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Ei kait niiden paineiden ihan tapissa lämpöisenä tarvii ollakkaan
Itselläni ei kyllä mene kuin sekuntti tai pari kun ne paineet nousee käynnistäessä sinne tappiin, mutta joku nostaja varmaankin naputtaa aina sen aikaa kylmänä.... lämpöisenä tyhjäkäynnillä paineet tippuu sinne vähän päälle ykkösen, liekkö sitten ihan oikein.
Suodatin valuu tyhjäksi pitemmän seisonnan aikana.
Ei se moottorin käyttöikä lyhene vaikka siellä ei välittömästi käynnistyksen jlk öljy kierräkkään.
Siellä laakereissa on kuitenki aina öljykalvo joka on jäänyt edellisestä ajokerrasta.
Laskeeko öljypainemittari lainkaan normaalissa ajossa?
Koneelle riittää tyhjäkäynnillä 0.3kilon paine.
Vastaavasti 3000kierroksella pitää olla vasta mittarin maksimiosoitus. Eli 3kiloa. Moottorin maksimi öljynpaine on rajattu 5kiloon
Eli sen puolesta pumppu pelaa vielä hyvin. 
Autosi näytti olevan -83. Siinä mahtaa olla vielä mekaaninen öljynpainemittari? Ainakin omassa -84:ssä on. Siinä tapauksessa mittarin näyttämä on melko lähellä todellista.
Ei se moottorin käyttöikä lyhene vaikka siellä ei välittömästi käynnistyksen jlk öljy kierräkkään.
Siellä laakereissa on kuitenki aina öljykalvo joka on jäänyt edellisestä ajokerrasta.
Laskeeko öljypainemittari lainkaan normaalissa ajossa?
Koneelle riittää tyhjäkäynnillä 0.3kilon paine.
Vastaavasti 3000kierroksella pitää olla vasta mittarin maksimiosoitus. Eli 3kiloa. Moottorin maksimi öljynpaine on rajattu 5kiloon
Autosi näytti olevan -83. Siinä mahtaa olla vielä mekaaninen öljynpainemittari? Ainakin omassa -84:ssä on. Siinä tapauksessa mittarin näyttämä on melko lähellä todellista.
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa

- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
tuli vaihdettua suod. ja öljyt tos viikonloppuna. nyt nostaa paineet nopeammin kun ennen.melkein heti käynnistyksen jälkeen. otin ilman putsarin poies ni oli vähä huohottanu ku oli vähä öljyä ilman putsarin kotelossa.
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi


